Ten huwelijk gevraagd maar...
donderdag 1 april 2021 om 22:25
Ik ben door mijn vriend ten huwelijk gevraagd en zou blij moeten zijn.
Hij heeft me op tweede kerstdag bij de kerstboom gevraagd. We zijn nu vijf jaar samen. Hij had het hele huis versierd en ons dochtertje lag in de box. Hij heeft me in de ochtend wakker gemaakt met thee en me even laten wakker worden.
Nu komt het, zijn Ex vrouw is leuker ten huwelijk gevraagd. Voor zijn kind had hij oppas geregeld, haar meegenomen romantisch een heel weekend weg, haar in een andere omgeving gevraagd.
Nu voel ik me ondankbaar maar ik ben teleurgesteld. Ik voel me minder bijzonder?
Hij had me gevraagd en nog geen half uur later kwam ons dochtertje al voor de voeding en heeft natuurlijk alle aandacht nodig
Nu wil ik weten of ik me aanstel. Ik heb er last van en wil echt heel graag met hem trouwen.
Hij heeft me op tweede kerstdag bij de kerstboom gevraagd. We zijn nu vijf jaar samen. Hij had het hele huis versierd en ons dochtertje lag in de box. Hij heeft me in de ochtend wakker gemaakt met thee en me even laten wakker worden.
Nu komt het, zijn Ex vrouw is leuker ten huwelijk gevraagd. Voor zijn kind had hij oppas geregeld, haar meegenomen romantisch een heel weekend weg, haar in een andere omgeving gevraagd.
Nu voel ik me ondankbaar maar ik ben teleurgesteld. Ik voel me minder bijzonder?
Hij had me gevraagd en nog geen half uur later kwam ons dochtertje al voor de voeding en heeft natuurlijk alle aandacht nodig
Nu wil ik weten of ik me aanstel. Ik heb er last van en wil echt heel graag met hem trouwen.

vrijdag 2 april 2021 om 14:04
Want je moet getrouwd zijn als je kinderen krijgt?!Ttroeteltje schreef: ↑02-04-2021 13:56Dus hij heeft al twee kinderen op de wereld gezet voordat er een huwelijk was, bij twee verschillende vrouwen.
En jij maakt je druk....waarover?

vrijdag 2 april 2021 om 14:33

vrijdag 2 april 2021 om 14:57
Ik denk dat als een man, twee weken na een bevalling, met een pasgeborene in huis, een labiele want net bevallen vrouw, met de hechtingen en haar kraamverband nog in, met een brullende baby op de achtergrond, ín een lockdown, tijdens notabene kerst (het stressvolste familiefeest ter wereld), überháupt voor je op de knieën gaat, dat het hem menens is. Een blijvertje, zeg ik je.
Je hoeft niet dankbaar te zijn, hoor, maar gewoon realistisch. Dit klinkt als een lieve man, die van je houdt zoals je bent. Veel geluk
Je hoeft niet dankbaar te zijn, hoor, maar gewoon realistisch. Dit klinkt als een lieve man, die van je houdt zoals je bent. Veel geluk

vrijdag 2 april 2021 om 15:08
Ik nooit eeuwige trouw beloofd aan mijn vrouw. Dat is ook niet wat er aan mij gevraagd werd door de ambtenaar:Zoetelande schreef: ↑02-04-2021 14:33Trouwen als concept slaat ook nergens op. Je belooft "eeuwige" trouw maar je kunt zoiets nooit beloven omdat het leven onvoorspelbaar is.
Maar goed, je huwelijk een intentieverklaring noemen is ook weer zo wat.
neemt u aan tot uw wettige echtgenote (naam) en belooft u trouw alle plichten te vervullen die de wet aan de huwelijkse staat verbindt…
Onderhoud, pensioen, erfenis, niet tegen elkaar getuigen, niet ons huis stiekem verkopen, dát heb ik beloofd, dat zijn de plichten waar ik ja tegen gezegd heb.
vrijdag 2 april 2021 om 22:57
JonathanStrange schreef: ↑02-04-2021 14:57Ik denk dat als een man, twee weken na een bevalling, met een pasgeborene in huis, een labiele want net bevallen vrouw, met de hechtingen en haar kraamverband nog in, met een brullende baby op de achtergrond, ín een lockdown, tijdens notabene kerst (het stressvolste familiefeest ter wereld), überháupt voor je op de knieën gaat, dat het hem menens is. Een blijvertje, zeg ik je.
Je hoeft niet dankbaar te zijn, hoor, maar gewoon realistisch. Dit klinkt als een lieve man, die van je houdt zoals je bent. Veel geluk![]()
Oh jee... straks heeft hij dat niet gedaan en heeft TO nóg een reden om zwaar teleurgesteld te zijn over de uitvoering van het aanzoek.
zaterdag 3 april 2021 om 07:19
Serieus?! ? Ben je jaloers op de manier hoe hij zijn ex-vrouw ten huwelijk vroeg? Dat was voor jou en je mag trots wezen dat hij je ten huwelijk vroeg. Jullie zijn samen, gaan verloven en hebben samen een kindje. Dat zijn al dingen waar je trots op mag zijn.
Ik begrijp dit niet netals vele anderen hier.
Ik begrijp dit niet netals vele anderen hier.
zaterdag 3 april 2021 om 09:16
Dit klopt niet helemaal want zoals ik jouw verhaal lees ben jij wel jaloers, misschien dit soort verhalen maar niet meer aan elkaar vertellen. Wat heb jij eraan te weten wat hij met zijn ex deed? Er zijn genoeg leukere dingen te vertellen tegen elkaar.abracadabra schreef: ↑02-04-2021 13:10Eeeh nou gewoon omdat wij alles bespreken en zulke dingen ook. Ervaringen uit het verleden. Niet om jaloers te maken of zijn maar waarom zouden wij niet over ons leven voor elkaar mogen praten? Ik vertel zo vaak dingen uit het leven met mijn ex en hij over zijn leven. We zijn gren van bejde jaloers aangelegd en als hij zulke dingen vertelt voel ik geen enkele jaloerzie. Dat is toch gewoon zijn leven.

zaterdag 3 april 2021 om 09:26
Wat mensen van het huwelijk maken en wat het wettelijk gezien is, daar zit vaak veel verschil tussen. Je belooft geen eeuwige trouw (zelfs geen relationele trouw), het is eigenlijk gewoon een economisch, fiscale overeenkomst.Zoetelande schreef: ↑02-04-2021 14:33Trouwen als concept slaat ook nergens op. Je belooft "eeuwige" trouw maar je kunt zoiets nooit beloven omdat het leven onvoorspelbaar is.
Maar goed, je huwelijk een intentieverklaring noemen is ook weer zo wat.
Onderhoudsplicht: als echtgenoten ben je verplicht om ervoor te zorgen dat jouw partner is voorzien van de basisbehoeften, zoals een dak boven het hoofd, eten en drinken, kleding en medische hulp.
Verrichten van rechtshandelingen: bij bepaalde 'rechtshandelingen', zoals het aangaan van een hypotheek, het verkopen van het huis waar jullie samen wonen of het doen van een grote gift, heb je toestemming nodig van de partner. Heb je die toestemming niet? Dan mag jouw partner binnen drie jaar een zogenaamde 'vernietiging van de handeling' inroepen, waarmee de rechtshandeling ongedaan gemaakt kan worden.
Erfenis: jij en jouw partner zijn wettelijke erfgenamen van elkaar. Als je dit niet wilt, kun je dit laten aanpassen in jouw testament.
Pensioen: Het pensioen dat jullie hebben opgebouwd tijdens het huwelijk, wordt bij een eventuele scheiding verevend.
Verzorgen en opvoeden van kinderen: als jullie samen kinderen krijgen, zijn jullie verplicht deze kinderen van levensonderhoud te voorzien.
zaterdag 3 april 2021 om 09:33
zaterdag 3 april 2021 om 09:56
Dan regel je zelf iets. En dan zeg je tegen je lief: ontzettend lief dat je me ten huwelijk hebt gevraagd - dat wilde ik vieren, dus daarom verras ik je met een hotel-overnachting of reisje of wat dan ook.
Of heb je nee gezegd onder de kerstboom...?