Ten huwelijk gevraagd maar...
donderdag 1 april 2021 om 22:25
Ik ben door mijn vriend ten huwelijk gevraagd en zou blij moeten zijn.
Hij heeft me op tweede kerstdag bij de kerstboom gevraagd. We zijn nu vijf jaar samen. Hij had het hele huis versierd en ons dochtertje lag in de box. Hij heeft me in de ochtend wakker gemaakt met thee en me even laten wakker worden.
Nu komt het, zijn Ex vrouw is leuker ten huwelijk gevraagd. Voor zijn kind had hij oppas geregeld, haar meegenomen romantisch een heel weekend weg, haar in een andere omgeving gevraagd.
Nu voel ik me ondankbaar maar ik ben teleurgesteld. Ik voel me minder bijzonder?
Hij had me gevraagd en nog geen half uur later kwam ons dochtertje al voor de voeding en heeft natuurlijk alle aandacht nodig
Nu wil ik weten of ik me aanstel. Ik heb er last van en wil echt heel graag met hem trouwen.
Hij heeft me op tweede kerstdag bij de kerstboom gevraagd. We zijn nu vijf jaar samen. Hij had het hele huis versierd en ons dochtertje lag in de box. Hij heeft me in de ochtend wakker gemaakt met thee en me even laten wakker worden.
Nu komt het, zijn Ex vrouw is leuker ten huwelijk gevraagd. Voor zijn kind had hij oppas geregeld, haar meegenomen romantisch een heel weekend weg, haar in een andere omgeving gevraagd.
Nu voel ik me ondankbaar maar ik ben teleurgesteld. Ik voel me minder bijzonder?
Hij had me gevraagd en nog geen half uur later kwam ons dochtertje al voor de voeding en heeft natuurlijk alle aandacht nodig
Nu wil ik weten of ik me aanstel. Ik heb er last van en wil echt heel graag met hem trouwen.

zaterdag 10 april 2021 om 21:38
Heb je dit met hem besproken?Stefanie6646 schreef: ↑10-04-2021 21:35Dat ze naderhand samen een nacht weg zijn gegaan naar het strand zonder iemand om hen heen. Het samen ontbijten en bruiloft plannen. Daarnaast had hij voor haar ook een hele tekst op een kaart laten drukken en op het hotel bed gelegd. Ik weet dit omdat hij me dit heeft vertelt in het begin van onze relatie. Er zat gewoon iets meer romantiek in en daardoor ben ik onzeker geraakt. Ik had het niet willen zijn, maar het zat er opeens

zaterdag 10 april 2021 om 21:49
Ik heb mijn destijds vriend voorgesteld om te trouwen. "Hee schat, we zijn dit jaar op een maandag precies vijf jaar samen. Die dag trouwen? Makkelijk te onthouden en bijna gratis".
Totaal niet romantisch. De bruiloft zelf ook niet (in een spijkerbroek met getuigen van de gemeente). Niemand wist het en dat was dan ook wel weer leuk. Het iets tussen ons (het huwelijk heeft het niet gered maar dat kwam niet door het aanzoek of de bruiloft).
Maar ik begrijp je best wel. Hoewel je vriend denk ik wel zijn best heeft gedaan met een versierd huis, word je gevraagd en een half uur later zit je alweer in de sleur van het dagelijks leve met je baby. Je hebt niet echt de kans om even stil te staan bij het feit dat jullie gaan trouwen.
Totaal niet romantisch. De bruiloft zelf ook niet (in een spijkerbroek met getuigen van de gemeente). Niemand wist het en dat was dan ook wel weer leuk. Het iets tussen ons (het huwelijk heeft het niet gered maar dat kwam niet door het aanzoek of de bruiloft).
Maar ik begrijp je best wel. Hoewel je vriend denk ik wel zijn best heeft gedaan met een versierd huis, word je gevraagd en een half uur later zit je alweer in de sleur van het dagelijks leve met je baby. Je hebt niet echt de kans om even stil te staan bij het feit dat jullie gaan trouwen.
zaterdag 10 april 2021 om 21:56
zondag 11 april 2021 om 05:31
Stefanie6646 schreef: ↑10-04-2021 21:28Dit bedoel ik ook! Niet verwend bedoelt maar de tijd samen. Ik had het willen vieren. Onze dochter heeft de gehele dag niets anders gedaan dan Huilen. Ik had het willen vieren. Men mag niet vergelijken maar onbewust heb ik dit gedaan omdat zij veel meer tijd samen hadden zonder iemand om hen heen. En de vraag waarom ik hem niet heb gevraagd is omdat hij twee jaar geleden heeft aangegeven het niet prettig te vinden als ik hem vraag.
Ik begrijp sowieso erg weinig van het idee dat de één de ander 'vraagt' (en de ander ook nog eens niet 'mag' vragen). Trouwen is een stap met allerlei vergaande juridische consequenties, het is een heel groot contract. Óf je trouwt, wanneer en op welke basis beslis je samen, bespreek je samen en overweeg je samen als je een gelijkwaardige relatie hebt. Echt archaïsch gedoe dat je dat enkel aan de ander over 'mag' laten.

zondag 11 april 2021 om 10:00
Jij denkt dat stellen met een verrassingsaanzoek daarvoor nog nooit een woord hebben gewisseld over wat trouwen betekent? Kom nou, dat geloof je toch zelf ook niet?S-Groot schreef: ↑11-04-2021 05:31Ik begrijp sowieso erg weinig van het idee dat de één de ander 'vraagt' (en de ander ook nog eens niet 'mag' vragen). Trouwen is een stap met allerlei vergaande juridische consequenties, het is een heel groot contract. Óf je trouwt, wanneer en op welke basis beslis je samen, bespreek je samen en overweeg je samen als je een gelijkwaardige relatie hebt. Echt archaïsch gedoe dat je dat enkel aan de ander over 'mag' laten.
Met elkaar praten en onderhandelen over de voorwaarden gaat prima samen met een verrassingsaanzoek. Al is het maar dat de gene die vraagt wel zeker wil zijn dat de ander ook echt wil.

zondag 11 april 2021 om 21:32
kindrebel schreef: ↑11-04-2021 10:00Jij denkt dat stellen met een verrassingsaanzoek daarvoor nog nooit een woord hebben gewisseld over wat trouwen betekent? Kom nou, dat geloof je toch zelf ook niet?
Met elkaar praten en onderhandelen over de voorwaarden gaat prima samen met een verrassingsaanzoek. Al is het maar dat de gene die vraagt wel zeker wil zijn dat de ander ook echt wil.![]()
Ja, en zeker in geval van deze TO. Ze zit al zo'n twee jaar te wachten, hoezo heb je dan samen overlegd over het moment? Maar het staat gewoon echt heel ver van mij af, zo'n verrassingsaanzoek als je alles samen en gelijkwaardig overlegt. Echt hoor, je bespreekt samen dat, wat, hoe en wanneer je het wil en dan moet ie nog op een verrassend moment, een verrassende plek én verrassende manier (en wee z'n gebeente als het niet romantisch genoeg is!) op z'n knie om het te vragen? Je hebt het er toch al uitgebreid samen over gehad

maandag 12 april 2021 om 00:20
Dan zou ik gewoon nog eens wanneer het weer kan een romantisch weekendje weggaan samen waarin jullie echt quality time samen hebben.Stefanie6646 schreef: ↑11-04-2021 10:30Hij heeft specifiek aangegeven dat hij me graag wou vragen. Juist daarom had ik meer verwacht. Juist ook omdat hij altijd romantisch is. Het vergelijken had ik niet moeten doen maar het is gebeurt! We gaan rustig onze bruiloft plannen.

maandag 12 april 2021 om 15:40
En dan moet ze er dus zelf niet om vragen/naar hinten... ben benieuwd of ze dan weer twee jaar gaat wachten. Maar hopen dat zijn timing dan wel in goede aarde valt.
maandag 12 april 2021 om 15:54
Ik weet niet hoe mijn man zijn ex heeft gevraagd en eerlijk gezegd boeit me dat ook vrij weinig.
Bij mij stond hij op zaterdagavond ineens met een doosje met mooie gouden ring voor mijn neus en heeft me gevraagd. Niks rozenblaadjes, uit eten, weekendje weg of iets anders romantisch want zo is hij nou eenmaal niet maar ik kon mijn geluk niet op!
Het feit dat hij een prachtige ring voor mij heeft gekocht en me heeft gevraagd vind ik al fantastisch en inmiddels zijn we getrouwd en nog steeds erg gelukkig samen.
Bij mij stond hij op zaterdagavond ineens met een doosje met mooie gouden ring voor mijn neus en heeft me gevraagd. Niks rozenblaadjes, uit eten, weekendje weg of iets anders romantisch want zo is hij nou eenmaal niet maar ik kon mijn geluk niet op!
Het feit dat hij een prachtige ring voor mij heeft gekocht en me heeft gevraagd vind ik al fantastisch en inmiddels zijn we getrouwd en nog steeds erg gelukkig samen.
dinsdag 13 april 2021 om 13:41
Dat is toch logisch dat hij er nu minder werk van maakt? Hij heeft dit alles al een keer gedaan en meegemaakt. Een 2e huwelijk is toch wat anders dan de eerste keer. Meestal wat kleiner en praktischer. Een enorm huwelijk met alle toeters en bellen doen mensen vaak niet nog een keer. Ook zonde van het geld. En jullie zijn nu ouder en zitten in een totaal andere levensfase. Dan heb je ook echt geen tijd (of zin) om je over alle details druk te maken.
To is een 2e ronde. En dat is gewoon wat minder speciaal dan de 1e keer. Dat maakt de liefde verder niet minder. En daar gaat het om.
To is een 2e ronde. En dat is gewoon wat minder speciaal dan de 1e keer. Dat maakt de liefde verder niet minder. En daar gaat het om.
dinsdag 13 april 2021 om 13:54
Stefanie6646 schreef: ↑10-04-2021 21:35Dat ze naderhand samen een nacht weg zijn gegaan naar het strand zonder iemand om hen heen. Het samen ontbijten en bruiloft plannen. Daarnaast had hij voor haar ook een hele tekst op een kaart laten drukken en op het hotel bed gelegd. Ik weet dit omdat hij me dit heeft vertelt in het begin van onze relatie. Er zat gewoon iets meer romantiek in en daardoor ben ik onzeker geraakt. Ik had het niet willen zijn, maar het zat er opeens
Ik vind het wel bijzonder dat je dit allemaal nog zo specifiek weet als hij dit jaren geleden een keer benoemd heeft? Ben je per ongeluk niet wat meer met die ex bezig dan je zelf toe zou willen geven?

dinsdag 13 april 2021 om 13:58
Zo deed ik het (als poetsende in de keuken dan)mammezel schreef: ↑02-04-2021 09:19Tweede keer is nooit hetzelfde als de eerste keer.
En bij zijn derde vrouw vraagt hij het gewoon terwijl zij de keuken aan het poetsen is en hij bezweet van zijn werk thuiskomt.
![]()
![]()
![]()
Mag ik de conclusie trekken dat je daar een showtje hebt opgevoerd toen je blij leek te zijn, een traantje wegpinkte, maar intussen het tafereel van zijn 1ste keer constant in je geest aan het afspelen was?
Wat zijn er ondankbare schepsels!!!!
![]()
![]()
![]()

zaterdag 17 april 2021 om 22:54
Ja je stelt je aan.
Heb je een lieve leuke vent, die het hele huis versiert en je met kerst ten huwelijk vraagt, die dus heel graag de rest van zijn leven met jou samen wil doorbrengen!! En jij loopt te miepen dat het aanzoek niet bijzonder genoeg was.
Echt TO, je moet echt even met beide benen op de grond landen.
Heb je een lieve leuke vent, die het hele huis versiert en je met kerst ten huwelijk vraagt, die dus heel graag de rest van zijn leven met jou samen wil doorbrengen!! En jij loopt te miepen dat het aanzoek niet bijzonder genoeg was.
Echt TO, je moet echt even met beide benen op de grond landen.