Ten huwelijk gevraagd maar...

01-04-2021 22:25 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben door mijn vriend ten huwelijk gevraagd en zou blij moeten zijn.
Hij heeft me op tweede kerstdag bij de kerstboom gevraagd. We zijn nu vijf jaar samen. Hij had het hele huis versierd en ons dochtertje lag in de box. Hij heeft me in de ochtend wakker gemaakt met thee en me even laten wakker worden.

Nu komt het, zijn Ex vrouw is leuker ten huwelijk gevraagd. Voor zijn kind had hij oppas geregeld, haar meegenomen romantisch een heel weekend weg, haar in een andere omgeving gevraagd.

Nu voel ik me ondankbaar maar ik ben teleurgesteld. Ik voel me minder bijzonder?
Hij had me gevraagd en nog geen half uur later kwam ons dochtertje al voor de voeding en heeft natuurlijk alle aandacht nodig

Nu wil ik weten of ik me aanstel. Ik heb er last van en wil echt heel graag met hem trouwen.
Daddy Gijs na het plaatsen van jouw bericht ging die pagina in dit topic stuk. Ik denk dat niemand het heeft kunnen lezen. Weet je nog wat je schreef, kun je het nog eens plaatsen?
Ik ben romantisch bij een meertje bij zonsondergang gevraagd. En we zijn ‘s avonds meteen aan de begroting voor de bruiloft begonnen. Klinkt dat van TO toch een stuk romantischer...
Wat voor waarde heeft een huwelijk? Symbolisch? Of ook praktisch?

Het geeft mij juist te denken dat hij pas wil trouwen ná de geboorte van zijn kind. Al twee keer. Als zijn kinderen tijdens een huwelijk geboren zouden zijn, hoeft hij ze niet apart te erkennen en ouderlijk gezag te regelen. Vraag me af of hij dat wel heeft gedaan.

Maar verder kan ik hier niet zoveel mee.
Je zeurt en ik heb het idee dat je best wel vol staat van de hormonen. Een kind van twee weken breng je niet even weg. En hoe wil je het vieren, zo’n 2 weken na een bevalling?

Ik heb een aanzoek voor de vorm gehad, twee weken voor we daadwerkelijk zouden trouwen. 7 maand zwanger en het hele huwelijk had ikzelf al geregeld (natuurlijk in overleg met de man, dat zou anders best vreemd zijn). Zittend op de bank kijken naar Eigen Huis en tuin. Ruilen?
Stefanie6646 schreef:
02-04-2021 09:48
Ik wil helemaal geen dure bruiloft. Het ging mij echt om onze tijd samen. De tijd was er niet om te vieren. Dat wou ik graag. Onze dochter was toen een twee weken oud en huilde veel. Ik had haar veel vast en was erg moe en uitgeput.

Ik hoef geen sieraden of dure spullen ik had tijd verwacht met hem samen. Is dat zo ondankbaar?
Ok dan was het moment dus gewoon niet goed voor je. Had hij beter kunnen wachten tot jullie samen wat tijd hadden. Maar misschien hang je teveel op aan het moment van ten huwelijk gevraagd worden. Ik zou gewoon alsnog een romantisch weekendje weg boeken voor de tijd en aandacht samen.
Je stelt je aan. Maar ik vind sowieso dat vrouwen dat hele huwelijksaanzoek overdrijven.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
En je bent nog samen met hem omdat ...?

Want stel dat jullie toch zouden trouwen ga je die hele wedding natuurlijk ook weer vergelijken met de vorige.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Zet het van je af. Ik heb een aanzoek gehad dat 100 keer stommer was. Heel erg jammer, maar het is maar een moment in wat ik hoop (voor jou) een fantastisch leven met hem. Of moest dat aanzoek een andere tekortkoming goedmaken?
Jezus doet die man z'n best om in coronatijden iets te organiseren, krijgt ie dit gezeik. Ik zou z'n ex niet uitnodigen alvast, wie weet heeft ze een mooiere jurk aan en is het ook zijn schuld.

Wees blij met wat je hebt, echt.
Als je heel graag met hem wil trouwen dan zeg je ‘ja’. Wat had die man dan moeten doen twee weken na de bevalling in coronatijd? Oké, hij had een luxe ontbijt op bed kunnen brengen.

Ik vond destijds de tickets voor een weekendje Parijs. Ik zei tegen mijn toen vriend nu man: ‘Als je mij afgezaagd gaat vragen bij de Eiffeltoren dan zeg ik dus keihard ‘nee’, dan weet je dat’. Hij had schijnbaar echt geen plannen voor een dergelijke actie. Uiteindelijk zijn we jaren later getrouwd toen ik hoogzwanger was omdat hij anders te laat zou zijn met gezag te regelen voor de geboorte. En dat wilde hij wel vanaf de eerste seconde. Dat vond ik reden genoeg om ‘ja’ te zeggen èn aldus geschiedde. Tien jaar getrouwd, dit jaar 26 jaar samen. Geweldige Instawaardige aanzoeken zeggen niets over de ‘houdbaarheid’. Zoals jouw man zelf ook inmiddels weet.

Geniet gewoon van jullie geluk, ga het niet verpesten voor jezelf.
En TO, waarom heb jij hem eigenlijk niet ten huwelijk gevraagd? Zijn jullie zo traditioneel dat het allemaal van hem uit moet komen?
Heerlijk, weer eens een eensgezind topic!

Als ik jouw vriend was en wist dat jij er zo over dacht zou de lol van het trouwen er wel af zijn moet ik zeggen! Je moet je echt je ogen uit je kop schamen dat je zo denkt!

Dat je toen nog wat hormonaal was (je krijgt het voordeel van de twijfel), oké. Maar dat je dit 3 maanden later nog steeds zo voelt.... echt hoor, van mij zou het niet meer hoeven!

En wat had je willen doen dan? Een potje sexen? Dat had niet eens ‘gemogen’!

En wen er maar aan. Met kind zal de tijd voor jullie tweeën een stuk schaarser zijn!

En wat ga je met jullie dochter doen tijdens de bruiloft? Dag van te voren naar een oppas brengen zodat ze vooral jouw feestje niet stoort?
Een vriendin van mij is “leuker” ten huwelijk gevraagd op vakantie en daarna hebben ze aldaar een verlovingsring uitgezocht. Eenmaal thuis wilde haar toekomstige man de creditcardrekening splitten, waardoor ze de helft van haar ring zelf zou betalen...

On topic: je overdrijft. Als dat jaloerse gevoel blijft moet je daar misschien wel iets mee...Anders ga je dalijk je huwelijksdag, je eerste trouwdag etc ook allemaal zitten vergelijken, of heeft hij z’n andere kindje op de eerste schooldag leuker naar school gebracht of .... Je schiet er allemaal niks mee op en het komt je eigen relatie niet ten goede..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Maar wat wil je precies vieren nadat hij je heeft gevraagd?
Je belt misschien wat mensen op om het nieuws te vertellen maar verder ook niet, toch?
Vieren doe je toch tijdens de bruiloft..?

Mijn eerste aanzoek was heel droog aan de eettafel, gescheiden inmiddels.
Mijn huidige partner en ik hebben het gewoon besproken en een datum geprikt, helemaal prima.

Ik heb wel met een hoge stem tegen de cavia's verteld dat 'papa en mama gaan trouwen" maar verder geen wilde uitspattingen die dag.
Ik vind het een lief gebaar, alles versieren en kind niet de deur uit want nog zo klein.

Ik had toen ook behoefte om even weer mezelf te zijn en niet alleen moeder.

Dat zijn de momenten dat het helpt om te denken " eigenlijk zegt hij Ik hou van je". Want hij zegt het. En hij heeft versierd.

Als je alsnog eens even tijd samen wil, bespreek dat. En plan het.
Heb je wel gevraagd wat zijn vorige ringen kostten? En zijn pak? En haar pak? En natuurlijk de receptie en het feest en alle rompslomp eromheen? Want ja, het moet nu met jou natuurlijk wel duurder en specialer zijn. Helemaal nu hij zich zo makkelijk van dat aanzoek heeft afgemaakt.
Wat was er dan leuker aan de manier waarop zijn ex-vrouw gevraagd is?
leeg
Je hebt toch wel nee gezegd?
moizer schreef:
04-04-2021 08:13
Als ik jouw vriend was en wist dat jij er zo over dacht zou de lol van het trouwen er wel af zijn moet ik zeggen! Je moet je echt je ogen uit je kop schamen dat je zo denkt!

Dat je toen nog wat hormonaal was (je krijgt het voordeel van de twijfel), oké. Maar dat je dit 3 maanden later nog steeds zo voelt.... echt hoor, van mij zou het niet meer hoeven!

En wat had je willen doen dan? Een potje sexen? Dat had niet eens ‘gemogen’!

En wen er maar aan. Met kind zal de tijd voor jullie tweeën een stuk schaarser zijn!

En wat ga je met jullie dochter doen tijdens de bruiloft? Dag van te voren naar een oppas brengen zodat ze vooral jouw feestje niet stoort?
Wauw. Wat een heftige reactie(s). Ik ken genoeg dames die al hun halve leven dromen van hun sprookjesbruiloft. En zij dromen ook van de meest romantische en uitbundige manieren van ten huwelijk gevraagd worden. Zijn dat redelijke verwachtingen? Misschien niet (altijd).

Maar (ondanks dat ik zelf helemaal nooit gedroomd heb van een bruiloft of wat dan ook er omheen en als ik toch een aanzoek zou krijgen ik dat volledig privé willen, dus zonder omstanders en poespas) kan ik me voorstellen dat het als een teleurstelling kan voelen als het aanzoek in de praktijk helemaal anders loopt dan je voor ogen had.

En als je weet dat hij meer heeft uitgepakt voor zijn ex, ongeveer zoals je een aanzoek voor jezelf voor je had gezien, snap ik ook dat je je daar wat onzeker over kan voelen. Voor die gevoelens hoeft TO zich m.i. echt niet te schamen. En ook niet voor het feit dat ze romantisch en ontspannen samen een weekendje weg mét misschien wel veel seks inderdaad, leuk had gevonden. Ik vind het overigens wat vreemd om hierover te speculeren en TO daarop aan te vallen.

Mijn advies aan TO zou wel zijn: relativeer, herpak je en wees blij dat hij je ten huwelijk gevraagd heeft als je graag met hem wil trouwen.
Kuzu schreef:
04-04-2021 10:01
Maar wat wil je precies vieren nadat hij je heeft gevraagd?
Je belt misschien wat mensen op om het nieuws te vertellen maar verder ook niet, toch?
Vieren doe je toch tijdens de bruiloft..?

Mijn eerste aanzoek was heel droog aan de eettafel, gescheiden inmiddels.
Mijn huidige partner en ik hebben het gewoon besproken en een datum geprikt, helemaal prima.

Ik heb wel met een hoge stem tegen de cavia's verteld dat 'papa en mama gaan trouwen" maar verder geen wilde uitspattingen die dag.

Jouw laatste zin. :rofl:
Is jouw vriendin uiteindelijk getrouwd met die man? Kan het me haast niet voorstellen o_o , maar vraag het me af.......
Stefanie6646 schreef:
02-04-2021 09:48
Ik wil helemaal geen dure bruiloft. Het ging mij echt om onze tijd samen. De tijd was er niet om te vieren. Dat wou ik graag. Onze dochter was toen een twee weken oud en huilde veel. Ik had haar veel vast en was erg moe en uitgeput.

Ik hoef geen sieraden of dure spullen ik had tijd verwacht met hem samen. Is dat zo ondankbaar?
Misschien zag je vriend dat je er best doorheen zat? En dacht hij dat het kon helpen je te laten weten dat hij er altijd voor je zal zijn?
Volgens mij ben ik de enige, maar ik begrijp wel dat je je zo voelt. Ik heb in mijn vorige relatie ook heel lang een soort jaloezie naar de ex van mijn toenmalige vriend gevoeld.
Je weet dat het nergens op slaat en dat je het beter niet kunt voelen, maar je voelt het toch zo.

TO, ik denk dat je jezelf moet gaan afvragen wat je precies dwars zit en waar de jaloezie vandaan komt. Voor anderen is het makkelijk om te zeggen 'je moet niet jaloers zijn', maar toch zijn veel mensen wel eens jaloers op iemand. Wat zou voor jou het verschil maken dat jij je beter voelt?
Lotus90 schreef:
05-04-2021 02:42
Wauw. Wat een heftige reactie(s). Ik ken genoeg dames die al hun halve leven dromen van hun sprookjesbruiloft. En zij dromen ook van de meest romantische en uitbundige manieren van ten huwelijk gevraagd worden. Zijn dat redelijke verwachtingen? Misschien niet (altijd).

Maar (ondanks dat ik zelf helemaal nooit gedroomd heb van een bruiloft of wat dan ook er omheen en als ik toch een aanzoek zou krijgen ik dat volledig privé willen, dus zonder omstanders en poespas) kan ik me voorstellen dat het als een teleurstelling kan voelen als het aanzoek in de praktijk helemaal anders loopt dan je voor ogen had.

En als je weet dat hij meer heeft uitgepakt voor zijn ex, ongeveer zoals je een aanzoek voor jezelf voor je had gezien, snap ik ook dat je je daar wat onzeker over kan voelen. Voor die gevoelens hoeft TO zich m.i. echt niet te schamen. En ook niet voor het feit dat ze romantisch en ontspannen samen een weekendje weg mét misschien wel veel seks inderdaad, leuk had gevonden. Ik vind het overigens wat vreemd om hierover te speculeren en TO daarop aan te vallen.

Mijn advies aan TO zou wel zijn: relativeer, herpak je en wees blij dat hij je ten huwelijk gevraagd heeft als je graag met hem wil trouwen.

Dit bedoel ik ook! Niet verwend bedoelt maar de tijd samen. Ik had het willen vieren. Onze dochter heeft de gehele dag niets anders gedaan dan Huilen. Ik had het willen vieren. Men mag niet vergelijken maar onbewust heb ik dit gedaan omdat zij veel meer tijd samen hadden zonder iemand om hen heen. En de vraag waarom ik hem niet heb gevraagd is omdat hij twee jaar geleden heeft aangegeven het niet prettig te vinden als ik hem vraag.
Ongelooflijk....
Zijn ex vrouw is niet voor niets zijn ex vrouw...
Helena_z schreef:
05-04-2021 01:09
Wat was er dan leuker aan de manier waarop zijn ex-vrouw gevraagd is?

Dat ze naderhand samen een nacht weg zijn gegaan naar het strand zonder iemand om hen heen. Het samen ontbijten en bruiloft plannen. Daarnaast had hij voor haar ook een hele tekst op een kaart laten drukken en op het hotel bed gelegd. Ik weet dit omdat hij me dit heeft vertelt in het begin van onze relatie. Er zat gewoon iets meer romantiek in en daardoor ben ik onzeker geraakt. Ik had het niet willen zijn, maar het zat er opeens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven