Ten huwelijk gevraagd maar...

01-04-2021 22:25 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben door mijn vriend ten huwelijk gevraagd en zou blij moeten zijn.
Hij heeft me op tweede kerstdag bij de kerstboom gevraagd. We zijn nu vijf jaar samen. Hij had het hele huis versierd en ons dochtertje lag in de box. Hij heeft me in de ochtend wakker gemaakt met thee en me even laten wakker worden.

Nu komt het, zijn Ex vrouw is leuker ten huwelijk gevraagd. Voor zijn kind had hij oppas geregeld, haar meegenomen romantisch een heel weekend weg, haar in een andere omgeving gevraagd.

Nu voel ik me ondankbaar maar ik ben teleurgesteld. Ik voel me minder bijzonder?
Hij had me gevraagd en nog geen half uur later kwam ons dochtertje al voor de voeding en heeft natuurlijk alle aandacht nodig

Nu wil ik weten of ik me aanstel. Ik heb er last van en wil echt heel graag met hem trouwen.
Stefanie6646 schreef:
02-04-2021 09:30
Jullie hebben me wakker gemaakt. Het gevoel dat ik heb is niet reëel maar het zit er. Ik schaam me ook enorm!
Alweer wakker gemaakt???

Nee serieus, dit slaat echt nergens op en als het echt is, kappen ermee. Stop met vergelijken!
Life is short. Eat dessert first.
Grapje toch dit hè?
Ben jij soms ook zo'n wandelende cliché vrouwtje met baargoud om je vinger? Natuurlijk mooier en groter dan al je andere vriendinnen?

Vertel mij Please dat dit een grap is?
#kansloos
Maar bedoel je nu dan dat je liever had gehad dat hij had gewacht tot jullie baby wat ouder was? Of had hij oppas moeten regelen voor jullie 2 weken oude baby?
Ik weet niet hoe jij in je hormonen zit (al denk ik, gezien dit topic, ook vrij heftig), maar met een oppas had mijn man echt niet aan hoeven komen 2 weken na de bevalling.
Jemig, als dit je problemen zijn heb je een gezegend leven hoor.....
Perfect huwelijkaanzoek = Shit huwelijk
Shit huwelijkaanzoek = Perfect huwelijk
Nou beter?
(raar woord eigenlijk...huwelijk...)
Heb je wel een "Push Present" gekregen, of dat ook al niet...?
Hahaha dit is een grap toch????
Ik heb na bijna 4 jaar samen eindelijk een sleutel van het huis mijn vriend. :|

Tel je zegeningen, vrouw.
fluttershy schreef:
02-04-2021 11:53
Ik heb na bijna 4 jaar samen eindelijk een sleutel van het huis mijn vriend. :|

Tel je zegeningen, vrouw.

Precies dit.

- Je hebt een vriend.

- Je hebt een gezond kind (iig dusdanig gezond dat het niet in het ziekenhuis ligt)

- Je hebt een huis

- Je had een kerstboom

- En je vriend wil met je trouwen.

Heb je door dat je je eigen ongeluk creëert op deze manier?
Als trollen trouwen gaan.....
Stefanie6646 schreef:
02-04-2021 09:48
Ik wil helemaal geen dure bruiloft. Het ging mij echt om onze tijd samen. De tijd was er niet om te vieren. Dat wou ik graag. Onze dochter was toen een twee weken oud en huilde veel. Ik had haar veel vast en was erg moe en uitgeput.

Ik hoef geen sieraden of dure spullen ik had tijd verwacht met hem samen. Is dat zo ondankbaar?
De wereld gaat vast een keer ten onder aan de verwachtingen van een een aanstaande bruid.

Als man zou ik het per definitie anders doen de tweede keer. Zo werkt mijn mannenbrein.
Ach ja, mijn vriend heeft zijn ex-vrouw ten huwelijk gevraagd aan het eind van een weekendje Disneyland Parijs in het chique restaurant in de Eiffeltoren. Ik geloof niet dat hij daar bij mij nog overheen kan gaan, maar dat maakt me echt geen drol uit. Vind het wel een romantisch idee, gewoon gezellig thuis met kerst (en een kersverse baby). Ik kan me niet voorstellen waarom deze vergelijking voor jou zo'n ding is, TO. Je vriend en zijn ex zijn niet voor niets uit elkaar lijkt me.
Ik heb echt geen idee hoe mijn vriend zijn ex destijds ten huwelijk vroeg. Waarom weet je dit soort dingen?
Bij die eerste had ie dus ook eerst 'n kind verwekt voordat ze besloten te trouwen? Je had ook zelf het initiatief kunnen nemen voor je zwanger van hem werd. Als je nu 'n baby hebt en al 5 jaar samen bent dan had je hem dus ruim vóór corona tijdens een leuke vakantie ten huwelijk kunnen vragen. Waarom moet dat altijd van de man uit gaan?
Wat erg dat je je zo met zijn ex vergelijkt en dat het niet draait om houden van, maar wel om het overtreffen van wat hij in het verleden heeft gehad. Het lijkt mij voor jezelf ook lastig om zo jaloers te zijn en dat je eigen houding je tevredenheid en geluk zo in de weg staat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tell me; waar had je heen willen gaan dan om romantisch ten huwelijk gevraagd te worden, tijdens een lockdown wegens een pandemie?
En het is voor hem al de 2e keer, de betekenis is er dan wel 'n beetje af omdat hij al ervaring heeft met het feit dat 'ze leefden nog lang en gelukkig' niet altijd opgaat.
1 april. Toch? Best een goeie.
redbulletje schreef:
02-04-2021 12:30
En het is voor hem al de 2e keer, de betekenis is er dan wel 'n beetje af omdat hij al ervaring heeft met het feit dat 'ze leefden nog lang en gelukkig' niet altijd opgaat.
Ben je een man redbull ;)
kadanz schreef:
02-04-2021 12:39
Ben je een man redbull ;)
Qua gedachten wellicht wel een beetje ja ;-D
Ik vind jouw huwelijksaanzoek eigenlijk veel leuker. Heerlijk met julloe gezinnetje samen.

En als je alles met zijn ex vergelijkt ga je het zwaar krijgen.

Mijn vriend was met zijn ex getrouwd. Ik denk niet dat wij ooit gaan trouwen wat ik op zich jammer vindt. Ik denk niet dat hij haar leuker vond dan mij. Ik denk dat hij gewoon meer levenservaring heeft en een ander besluit maakt. Ik leef nu. En t is geen weegschaal.
Marana schreef:
02-04-2021 12:26
Ik heb echt geen idee hoe mijn vriend zijn ex destijds ten huwelijk vroeg. Waarom weet je dit soort dingen?
Eeeh nou gewoon omdat wij alles bespreken en zulke dingen ook. Ervaringen uit het verleden. Niet om jaloers te maken of zijn maar waarom zouden wij niet over ons leven voor elkaar mogen praten? Ik vertel zo vaak dingen uit het leven met mijn ex en hij over zijn leven. We zijn gren van bejde jaloers aangelegd en als hij zulke dingen vertelt voel ik geen enkele jaloerzie. Dat is toch gewoon zijn leven.
Jaloezie is mij vreemd, ik vind het prima om mijn vent met een andere vrouw te zien vrijen. Maar hoe hij zijn ex ten huwelijk heeft gevraagd vind ik iets van hen, een intiem moment tussen hen, en daar ga ik niet naar vragen. Als hij het mij wil vertellen is dat prima natuurlijk maar ernaar vragen zal ik niet doen. Ik vraag ook niet hoe vaak ze seks hadden of wat haar lievelingsontbijt-op-bed was.
Dan ga je toch gewoon alsnog een keer een romantisch weekend weg.
Wat had hij moeten doen dan? Oppas regelen en een weekendje Wenen moeten boeken .... in Corona tijd?

- diepe zucht -

Ja, je stelt je aan.

Doei. :roll:
BuzzieBee schreef:
02-04-2021 08:48
Mag ik ‘bij de kerstboom’ en zo samen met jullie kindje intiem een stuk romantischer vinden dan het enorm standaard ‘romantisch’ weekendje weg in een hotel?

Dus doe even normaal TO.
Precies. Ik vindt dat veel romantischer.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven