Terecht boos?
vrijdag 8 december 2017 om 13:10
En jij gaat gewoon mee uit eten en blijft ook ergens slapen.
Dat is de 'consequentie' van samenwonen. Dat je het voor iedereen gezellig hebt/maakt en niet last minute opeens je eigen plan trekt.
Probeer er samen uit te komen. Anders zie ik niet dat jullie de derde Kerst 'samen' halen.
vrijdag 8 december 2017 om 13:10
Dit ja. Logistiek argument is driedubbel kul, hij moet zichzelf toch ook verplaatsten en ergens slapen.
Het lijkt inderdaad of hij jou er niet bij wil hebben. Raar.
En de optie van het hotel, daar hoef je nieteens over na te denken.
Het probleem is je vriend die 'ineens' bedenkt dat het lastig is als jij meegaat en gewoon eenzijdig de plannen even verandert. Daar hoef je geen oplossingen voor aan te reiken, het probleem is uiteraard niet de slaapplaats.
Raar hoor, snap dat je boos, teleurgesteld en verdrietig bent. Heb je al uitgezocht wat het kost om eerder naar NL te vliegen?
vrijdag 8 december 2017 om 13:11
Ik zou zelf eens rondvragen of jullie bij iemand kunnen blijven slapen, om te beginnen je schoonouders bellen. Als hij daarna nog blijft zeggen dat je niet meekan dan zou ik mijn ouders bellen. Ik zou direct de extra kosten voldoen om mijn kind nog voor de kerst naar Nederland te halen als hij/zij in zo’n situatie zou zitten. Kun je mooi overdenken of je wel verder wilt met je vriend.
vrijdag 8 december 2017 om 13:12
Dit. Jij snapt het helemaal.plumplum schreef: ↑08-12-2017 13:07Een avondje met vrienden hoeft natuurlijk niet per se op kerstavond. En volgens mij heeft TO er geen problemen mee dat haar vriend met vrienden op stap gaat. Haar probleem is dat zij duidelijk van tevoren heeft aangegeven dat ze kerst(avond) niet alleen wil doorbrengen, dat zij en haar vriend op basis daarvan samen afspraken hebben gemaakt, en dat haar vriend deze afspraken zonder overleg eenzijdig heeft gewijzigd. Ik snap dat TO dit niet leuk vind en dat ze er teleurgesteld/boos over is.
Het is prima dat haar vriend andere ideeën heeft over de invulling van kerst(avond) en het wel/niet samen zijn met je partner/familie, maar dat had hij dan toch meteen kunnen uitspreken? Dan had TO wellicht wat anders geregeld en bijvoorbeeld haar vliegtickets zo kunnen regelen dat ze kerstavond bij haar familie kon doorbrengen. Dit kan nu niet meer, want haar vliegtickets zijn al geboekt.
Je kan niet A toezeggen en dan vervolgens B doen, omdat een stapavond met vrienden je opeens toch leuker lijkt dan kerstavond met je vriendin thuis (terwijl je weet dat je vriendin belang hecht aan deze specifieke avond).
vrijdag 8 december 2017 om 13:13
Wat een vreemd verhaal. Waarom is het niet lastig als hij alleen bij zijn ouders slaapt, maar wel lastig als jij er bij bent? Ik zie het probleem niet.Lemsip schreef: ↑08-12-2017 12:48Wat een snelle reacties!
Zijn vrienden en familie wonen allemaal in dezelfde plaats, wij wonen op ongeveer 45 minuten/een uur afstand. Het plan was om uit te gaan en daarna bij zijn ouders of een zus te blijven slapen, of om met het openbaar vervoer naar huis te gaan, en dan kerstdag samen te vieren. Maar ineens is het volgens hem te lastig, omdat er geen plek zou zijn, de bussen toch niet volgens schema rijden etc.
Hij stelt dus voor om alleen uit te gaan met vrienden, bij zijn ouders te blijven slapen en om mij dan de volgende dag op te halen.
Ik heb er in mijn woede ook al aan gedacht om mijn ticket om te boeken, maar het is helaas zo duur dat dit waarschijnlijk geen optie is.
Ik ben niet alleen boos, maar vooral heel teleurgesteld en verdrietig. Het voelt alsof ik aan de kant gezet wordt en het hem niets kan schelen.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Het is helaas behoorlijk prijzig om eerder naar Nederland te reizen. Dat heb ik er wel voor over, maar ideaal is het niet.Perzina schreef: ↑08-12-2017 13:10Dit ja. Logistiek argument is driedubbel kul, hij moet zichzelf toch ook verplaatsten en ergens slapen.
Het lijkt inderdaad of hij jou er niet bij wil hebben. Raar.
En de optie van het hotel, daar hoef je nieteens over na te denken.
Het probleem is je vriend die 'ineens' bedenkt dat het lastig is als jij meegaat en gewoon eenzijdig de plannen even verandert. Daar hoef je geen oplossingen voor aan te reiken, het probleem is uiteraard niet de slaapplaats.
Raar hoor, snap dat je boos, teleurgesteld en verdrietig bent. Heb je al uitgezocht wat het kost om eerder naar NL te vliegen?
vrijdag 8 december 2017 om 13:16
Hier weer zo'n 'oplossing'. Dit is het probleem niet. Het probleem is dat vriend ineens andere plannen maakt en bedacht heeft dat TO niet meehoeft.Donna1971 schreef: ↑08-12-2017 13:13Of gewoon samen gaan en met de bus/taxi terug.
Heb je geen zin om mee te gaan dan kan hij de bus/taxi terug nemen.
Compromis, zijn jullie toch samen.
Kost jou eventueel een deel bus of taxi kosten als je mee gaat maar dan zijn jullie samen en zo heb je een compromis.
Dit soort oplossingen kan TO zelf toch ook wel verzinnen?!
vrijdag 8 december 2017 om 13:19
Deze oplossingen heb ik zelf inderdaad ook al verzonnen. Het gaat mij er om dat de plannen ineens gewijzigd worden zonder overleg, terwjl ik duidelijk aan heb gegeven hoe ik over kerstavond/-dag denk.
vrijdag 8 december 2017 om 13:23
En dan niet jij oplossingen aan reiken maar alleen vragen stellen.
'Hoezo is het een probleem dat de bussen niet op schema rijden?'
'Waarom is het niet mogelijk om een slaapplek voor mij te regelen?'
'Wat is de reden dat het logistiek heel lastig is volgens mij?'
Eest niet weerleggen, maar eerst eens alleen heel goed luisteren naar zijn argumenten.
En dan de vraag stellen:
'Wat is nu de werkelijke reden dat je de plannen eenzijdig hebt gewijzigd?' Daarna achterover leunen en wachten op zijn 1e antwoord.
Dan vraag je "en wat nog meer?' en wachten op antwoord 2. Daarna nog eens. Dan komt antwoord 3 en dat is de echte reden.