Terecht boos?

08-12-2017 12:33 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_360266 wijzigde dit bericht op 05-06-2018 17:34
99.69% gewijzigd
Lemsip schreef:
08-12-2017 13:05
Ik zie er nu inderdaad enorm tegenop om op kerstdag gezellig moeten te gaan doen.
Dan doe je dat niet en blijf je thuis. Denk dat dit 'm toch niet voor je wordt dus onzinnig om dan nog in zijn familie te investeren.
Lemsip schreef:
08-12-2017 13:03
Het is een 'traditie' om op kerstavond met z'n allen uit te gaan, dus ja - het is echt een avondje uit.
En jij gaat gewoon mee uit eten en blijft ook ergens slapen.
Dat is de 'consequentie' van samenwonen. Dat je het voor iedereen gezellig hebt/maakt en niet last minute opeens je eigen plan trekt.

Probeer er samen uit te komen. Anders zie ik niet dat jullie de derde Kerst 'samen' halen.
Enora schreef:
08-12-2017 13:01
Het klinkt alsof hij uit alle macht probeert te voorkomen dat je meegaat. Heb je van anderen ook gehoord dat er echt een avondje uit is? Ik ben niet snel achterdochtig, maar dit is gewoon raar.

Dit ja. Logistiek argument is driedubbel kul, hij moet zichzelf toch ook verplaatsten en ergens slapen.

Het lijkt inderdaad of hij jou er niet bij wil hebben. Raar.

En de optie van het hotel, daar hoef je nieteens over na te denken.

Het probleem is je vriend die 'ineens' bedenkt dat het lastig is als jij meegaat en gewoon eenzijdig de plannen even verandert. Daar hoef je geen oplossingen voor aan te reiken, het probleem is uiteraard niet de slaapplaats.

Raar hoor, snap dat je boos, teleurgesteld en verdrietig bent. Heb je al uitgezocht wat het kost om eerder naar NL te vliegen?
Ik zou zelf eens rondvragen of jullie bij iemand kunnen blijven slapen, om te beginnen je schoonouders bellen. Als hij daarna nog blijft zeggen dat je niet meekan dan zou ik mijn ouders bellen. Ik zou direct de extra kosten voldoen om mijn kind nog voor de kerst naar Nederland te halen als hij/zij in zo’n situatie zou zitten. Kun je mooi overdenken of je wel verder wilt met je vriend.
plumplum schreef:
08-12-2017 13:07
Een avondje met vrienden hoeft natuurlijk niet per se op kerstavond. En volgens mij heeft TO er geen problemen mee dat haar vriend met vrienden op stap gaat. Haar probleem is dat zij duidelijk van tevoren heeft aangegeven dat ze kerst(avond) niet alleen wil doorbrengen, dat zij en haar vriend op basis daarvan samen afspraken hebben gemaakt, en dat haar vriend deze afspraken zonder overleg eenzijdig heeft gewijzigd. Ik snap dat TO dit niet leuk vind en dat ze er teleurgesteld/boos over is.

Het is prima dat haar vriend andere ideeën heeft over de invulling van kerst(avond) en het wel/niet samen zijn met je partner/familie, maar dat had hij dan toch meteen kunnen uitspreken? Dan had TO wellicht wat anders geregeld en bijvoorbeeld haar vliegtickets zo kunnen regelen dat ze kerstavond bij haar familie kon doorbrengen. Dit kan nu niet meer, want haar vliegtickets zijn al geboekt.

Je kan niet A toezeggen en dan vervolgens B doen, omdat een stapavond met vrienden je opeens toch leuker lijkt dan kerstavond met je vriendin thuis (terwijl je weet dat je vriendin belang hecht aan deze specifieke avond).
Dit. Jij snapt het helemaal.
Hoe komt hij er toch bij dat op een avond waarbij het traditie is met de vrienden mannen én vrouwen, jou thuis te willen laten.

Ik vind het toch zó raar!
Lemsip schreef:
08-12-2017 12:48
Wat een snelle reacties!

Zijn vrienden en familie wonen allemaal in dezelfde plaats, wij wonen op ongeveer 45 minuten/een uur afstand. Het plan was om uit te gaan en daarna bij zijn ouders of een zus te blijven slapen, of om met het openbaar vervoer naar huis te gaan, en dan kerstdag samen te vieren. Maar ineens is het volgens hem te lastig, omdat er geen plek zou zijn, de bussen toch niet volgens schema rijden etc.

Hij stelt dus voor om alleen uit te gaan met vrienden, bij zijn ouders te blijven slapen en om mij dan de volgende dag op te halen.

Ik heb er in mijn woede ook al aan gedacht om mijn ticket om te boeken, maar het is helaas zo duur dat dit waarschijnlijk geen optie is.

Ik ben niet alleen boos, maar vooral heel teleurgesteld en verdrietig. Het voelt alsof ik aan de kant gezet wordt en het hem niets kan schelen.
Wat een vreemd verhaal. Waarom is het niet lastig als hij alleen bij zijn ouders slaapt, maar wel lastig als jij er bij bent? Ik zie het probleem niet.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Of gewoon samen gaan en met de bus/taxi terug.

Heb je geen zin om mee te gaan dan kan hij de bus/taxi terug nemen.
Compromis, zijn jullie toch samen.
Kost jou eventueel een deel bus of taxi kosten als je mee gaat maar dan zijn jullie samen en zo heb je een compromis.
Perzina schreef:
08-12-2017 13:10
Dit ja. Logistiek argument is driedubbel kul, hij moet zichzelf toch ook verplaatsten en ergens slapen.

Het lijkt inderdaad of hij jou er niet bij wil hebben. Raar.

En de optie van het hotel, daar hoef je nieteens over na te denken.

Het probleem is je vriend die 'ineens' bedenkt dat het lastig is als jij meegaat en gewoon eenzijdig de plannen even verandert. Daar hoef je geen oplossingen voor aan te reiken, het probleem is uiteraard niet de slaapplaats.

Raar hoor, snap dat je boos, teleurgesteld en verdrietig bent. Heb je al uitgezocht wat het kost om eerder naar NL te vliegen?
Het is helaas behoorlijk prijzig om eerder naar Nederland te reizen. Dat heb ik er wel voor over, maar ideaal is het niet.
Ik begrijp ook niet dat je niet samen kunt blijven slapen waar hij in zijn eentje blijkbaar wel zou kunnen slapen.
Op basis van dit verhaal lijkt het alsof hij jou er liever niet bij heeft.
.
Lemsip schreef:
08-12-2017 13:13
Het is helaas behoorlijk prijzig om eerder naar Nederland te reizen. Dat heb ik er wel voor over, maar ideaal is het niet.
Zou het toch maar doen. Beter investeren in 'n leuke gezellige tijd met je ouders dan met je soon to be ex.
En vraag je ouders als kerstkado gewoon 'n bijdrage voor je ticket.
Fijn om te weten dat mijn gevoelens terecht zijn en ik dus niet de enige ben die het raar vindt.

Ik ga vanavond het gesprek aan om dit op te bespreken en op te lossen.
Ja terecht boos. Hij blijft maar mooi bij jou, jammer voor hem. Of jij gaat mee.
Donna1971 schreef:
08-12-2017 13:13
Of gewoon samen gaan en met de bus/taxi terug.

Heb je geen zin om mee te gaan dan kan hij de bus/taxi terug nemen.
Compromis, zijn jullie toch samen.
Kost jou eventueel een deel bus of taxi kosten als je mee gaat maar dan zijn jullie samen en zo heb je een compromis.
Hier weer zo'n 'oplossing'. Dit is het probleem niet. Het probleem is dat vriend ineens andere plannen maakt en bedacht heeft dat TO niet meehoeft.

Dit soort oplossingen kan TO zelf toch ook wel verzinnen?!
Wat is de reden dat jij nergens kunt blijven slapen en hij wel?
Nirakkam schreef:
08-12-2017 13:17
Wat is de reden dat jij nergens kunt blijven slapen en hij wel?
Volgens de info in dit topic zegt hij "logistiek" maar ik denk dat er wat anders speelt.

TO, ken je zijn vrienden? Weten ze dat jullie wat hebben?
Lemsip schreef:
08-12-2017 13:03
Het is een 'traditie' om op kerstavond met z'n allen uit te gaan, dus ja - het is echt een avondje uit.
Wat ontzettend vreemd dan dat er wel plek, ruimte en een "op tijd rijdende bus" zijn voor hem, maar niet voor jou.
Perzina schreef:
08-12-2017 13:16
Hier weer zo'n 'oplossing'. Dit is het probleem niet. Het probleem is dat vriend ineens andere plannen maakt en bedacht heeft dat TO niet meehoeft.

Dit soort oplossingen kan TO zelf toch ook wel verzinnen?!
Deze oplossingen heb ik zelf inderdaad ook al verzonnen. Het gaat mij er om dat de plannen ineens gewijzigd worden zonder overleg, terwjl ik duidelijk aan heb gegeven hoe ik over kerstavond/-dag denk.
fru1t3lla schreef:
08-12-2017 13:19
Volgens de info in dit topic zegt hij "logistiek" maar ik denk dat er wat anders speelt.

TO, ken je zijn vrienden? Weten ze dat jullie wat hebben?
Natuurlijk, we zien zijn vrienden regelmatig.
Tussen de regels door lees ik dat je last heb van heimwee.
De logistieke problemen heeft hij toch ook als hij in zijn eentje gaat? Hij moet toch ook zélf ergens slapen?
Enora schreef:
08-12-2017 13:19
Wat ontzettend vreemd dan dat er wel plek, ruimte en een "op tijd rijdende bus" zijn voor hem, maar niet voor jou.
Of een slaapplek waar hij wel kan slapen en zij niet. Hij wil TO gewoon niet mee.
8102 schreef:
08-12-2017 13:21
Tussen de regels door lees ik dat je last heb van heimwee.
Hoe dat zo? Waar haal je dat uit?
Lemsip schreef:
08-12-2017 13:16
Fijn om te weten dat mijn gevoelens terecht zijn en ik dus niet de enige ben die het raar vindt.

Ik ga vanavond het gesprek aan om dit op te bespreken en op te lossen.
En dan niet jij oplossingen aan reiken maar alleen vragen stellen.
'Hoezo is het een probleem dat de bussen niet op schema rijden?'
'Waarom is het niet mogelijk om een slaapplek voor mij te regelen?'
'Wat is de reden dat het logistiek heel lastig is volgens mij?'

Eest niet weerleggen, maar eerst eens alleen heel goed luisteren naar zijn argumenten.

En dan de vraag stellen:
'Wat is nu de werkelijke reden dat je de plannen eenzijdig hebt gewijzigd?' Daarna achterover leunen en wachten op zijn 1e antwoord.
Dan vraag je "en wat nog meer?' en wachten op antwoord 2. Daarna nog eens. Dan komt antwoord 3 en dat is de echte reden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven