Terecht boos?

08-12-2017 12:33 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_360266 wijzigde dit bericht op 05-06-2018 17:34
99.69% gewijzigd
redbulletje schreef:
08-12-2017 12:51
Je wil toch niet als enige vrouw bij 'n mannen stapavond zijn?
Neem aan dat het ook weer om 'n man uit 'n zekere cultuur gaat?
Het is geen mannenstapavond en het gaat niet om een man uit een 'zekere' cultuur.
Lemsip schreef:
08-12-2017 12:51
@nepalese33 Vriendinnen en vrouwen van alle vriendengaan mee. Het is dus niet een mannenavond, iedereen is welkom.
En waarom jij niet?
Maar geeft hij ook echt een rede waarom jij niet mee zou kunnen? Als hij bij zijn ouders kan blijven slapen, lijkt het me sterk dat jij daar niet ook kunt blijven slapen.
Misschien deze relatie nog 'ns overdenken en kerst bij zijn familie skippen en volgend jaar gewoon weer naar je eigen familie gaan.
Het is geen misverstand, hij houdt zich niet aan de afspraken. Hij besluit eenzijdig om andere plannen te maken.
Waarom kan hij wel bij zijn ouders slapen en jij niet? is daar geen plek voor? Of gaan ze alleen met mannen uit?

Het klinkt alsof hij liever zonder je uitgaat, wat ik op zich ook moet kunnen hoor. Vraag me alleen af wat de reden precies is ipv “lastig”
Ja, dat laatste; jij zou het waarschijnlijk niet eens in je kop halen om dit te doen.
Daarom ben je vooral teleurgesteld. Het lijkt alsof hij dan minder om jou geeft dan jij om hem. Vertel hem dit. Wellicht staat hij er niet eens bij stil dat deze gevoelens er bij jou bij zijn. (Begrijp jou heel goed)
Het is niet dat ik niet welkom ben, maar volgens hem is het logistiek gezien 'te lastig' omdat we een eindje uit de buurt wonen. We zouden dan ergens een slaapplek moeten regelen of met openbaar vervoer naar huis moeten gaan. Lijkt mij geen probleem, maar hij denkt er anders over.

Hij hecht inderdaad niet veel waarde aan kerst. Dat kan, maar neemt niet weg dat ik dit een lullige actie vind.
Er zijn daar geen taxi’s?
Maar die slaapplek is toch al geregeld? Hij slaapt toch al bij zijn ouders, waarom zou jij dat niet ook kunnen?
Lemsip schreef:
08-12-2017 12:55
Het is niet dat ik niet welkom ben, maar volgens hem is het logistiek gezien 'te lastig' omdat we een eindje uit de buurt wonen. We zouden dan ergens een slaapplek moeten regelen of met openbaar vervoer naar huis moeten gaan. Lijkt mij geen probleem, maar hij denkt er anders over.
Ja doei. Ik vind echt niet dat je altijd samen moet zijn maar afspreken de kerst samen door te brengen en nu alleen op stap gaan vanwege logistiek kan echt niet. Als hij ergens kan blijven slapen dan kan je dat toch ook? Kun je niet een hotelletje boeken?
Boeken jullie toch 'n hotel in de plaats waar je uit gaat?
Hij is niet alleen in deze relatie he? Relatie zegt het al, dan ben je samen. Dan overleg je ook samen.
Lemsip schreef:
08-12-2017 12:55

Hij hecht inderdaad niet veel waarde aan kerst. Dat kan, maar neemt niet weg dat ik dit een lullige actie vind.
Nou precies! Als hij duidelijk had aangegeven 'kerst interesseert me geen drol', had jij gewoon lekker met de kerst naar jouw ouders kunnen gaan, had hij met zijn vrienden kunnen doen wat hij wil. Ik vind het heel raar dat je niet samen bij zijn ouders kunt logeren (desnoods samen in een bed!). Of samen een hotelletje zoeken voor mijn part. Maar als alle vrouwen meegaan en jij niet wegens 'logistieke problemen' zou ik ernstig not amused zijn.
Het klinkt alsof hij uit alle macht probeert te voorkomen dat je meegaat. Heb je van anderen ook gehoord dat er echt een avondje uit is? Ik ben niet snel achterdochtig, maar dit is gewoon raar.
Ik zou het ook niet leuk vinden als de afspraken ineens eenzijdig (en zonder overleg?) gewijzigd worden. Zoals TO het schrijft lijkt het net of haar vriend haar er niet bij wil hebben op kerstavond en vooral dat zou mij erg dwars zitten. Al die kutsmoezen van ja maar dit en ja maar dat en vervolgens je vriendin thuis laten. Hij zou mij de volgende dag ook niet op hoeven te halen. Gaat hij de visite ook maar lekker in zijn eentje doen dan.
Raar als het een avond is met vriendinnen erbij dat jij niet mee mag. Natuurlijk valt er iets te regelen voor het blijven slapen. Ik neem aan dat hij wil drinken en daarom niet terug naar huis wil? 45 minuten rijden moet eigenlijk geen probleem zijn, of je neemt een taxi terug. Kunnen jullie bij niemand van die vriendenclub sámen blijven slapen? Maar hij wél in zijn eentje?

Apart.
Een hotel boeken is een optie, maar ik vind het eerlijk gezegd belachelijk om geld uit te geven als er weken geleden iets anders afgesproken is. Dat is geen zuinigheid, maar het gaat om het principe. Het stoort mij enorm dat hij ineens de plannen verandert en mij voor het blok stelt.
Enora schreef:
08-12-2017 13:01
Het klinkt alsof hij uit alle macht probeert te voorkomen dat je meegaat. Heb je van anderen ook gehoord dat er echt een avondje uit is? Ik ben niet snel achterdochtig, maar dit is gewoon raar.
Het is een 'traditie' om op kerstavond met z'n allen uit te gaan, dus ja - het is echt een avondje uit.
Lemsip schreef:
08-12-2017 13:02
Een hotel boeken is een optie, maar ik vind het eerlijk gezegd belachelijk om geld uit te geven als er weken geleden iets anders afgesproken is. Dat is geen zuinigheid, maar het gaat om het principe. Het stoort mij enorm dat hij ineens de plannen verandert en mij voor het blok stelt.
Maar hadden jullie al besproken waar jullie zouden blijven slapen dan? Of zouden jullie met de bus naar huis gaan?
Kun je niks regelen met de vriendinnen van een van zijn vrienden?

Hotel zou ik alleen maar gezellig vinden. Kun je de volgend ochtend ook gezellig samen uitslapen en ontbijten zonder bemoeienis van familie :)
hopperdepopper schreef:
08-12-2017 13:01
Hij zou mij de volgende dag ook niet op hoeven te halen. Gaat hij de visite ook maar lekker in zijn eentje doen dan.
Ik zie er nu inderdaad enorm tegenop om op kerstdag gezellig moeten te gaan doen.
Samen uit met de boys en als jij het zat wordt alvast naar zijn ouders waar hij ook komt na het stappen?
Nepalese33 schreef:
08-12-2017 12:43
Ik vind je reactie overdreven. Misschien is het gewoon een avondje met vrienden die geen vrouwen mee willen. Kop op :-D
Een avondje met vrienden hoeft natuurlijk niet per se op kerstavond. En volgens mij heeft TO er geen problemen mee dat haar vriend met vrienden op stap gaat. Haar probleem is dat zij duidelijk van tevoren heeft aangegeven dat ze kerst(avond) niet alleen wil doorbrengen, dat zij en haar vriend op basis daarvan samen afspraken hebben gemaakt, en dat haar vriend deze afspraken zonder overleg eenzijdig heeft gewijzigd. Ik snap dat TO dit niet leuk vind en dat ze er teleurgesteld/boos over is.

Het is prima dat haar vriend andere ideeën heeft over de invulling van kerst(avond) en het wel/niet samen zijn met je partner/familie, maar dat had hij dan toch meteen kunnen uitspreken? Dan had TO wellicht wat anders geregeld en bijvoorbeeld haar vliegtickets zo kunnen regelen dat ze kerstavond bij haar familie kon doorbrengen. Dit kan nu niet meer, want haar vliegtickets zijn al geboekt.

Je kan niet A toezeggen en dan vervolgens B doen, omdat een stapavond met vrienden je opeens toch leuker lijkt dan kerstavond met je vriendin thuis (terwijl je weet dat je vriendin belang hecht aan deze specifieke avond).
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Hoeveel plaats neem jij dan wel niet in dat er geen plek voor jou is om ook bij zijn ouders te blijven slapen o_o

Serieus, die vent zoekt excuses om jou er niet bij te hebben, over de redenen daartoe laat ik me niet uit.

Om op je vraag te antwoorden: ik zou in jouw plaats ook pislink zijn en Redbulletjes advies opvolgen en deze relatie toch 's herbekijken.

Je hoeft imo echt niet altijd aan elkaar te kleven maar eenzijdig afspraken zo radicaal veranderen en dan alle mogelijke smoesjes bedenken om jou er vooral niet bij te hebben, dat klinkt mij niet als een partner die echt in de relatie staat.
Ik snap nog steeds de moeilijkheid van de logistiek niet. Hij heeft een slaapplek geregeld, kun jij daar toch ook slapen? Wat is zijn reactie daar dan op?
A)ben je gezellig samen
B) hoeft hij je niet op te halen de dag erna, want je bent er al
C) hij houdt zich aan de afspraak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven