Terecht/onterecht

19-10-2011 18:22 564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds kort een relatie) en ik hebben hele erge ruzie over het volgende. Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en of jullie misschien tips/adviezen hebben.

Ik had zondagavond met hem afgesproken om bij hem te slapen. Ik zou om ongeveer elf uur/half twaalf bij hem zijn aangezien ik eerst een feest had van een vriendin maar ik had beloofd om vroeg weg te gaan. Toen ik eenmaal op het feest was, was ik de tijd vergeten aangezien het heel gezellig was. Vervolgens zag ik dat het al half drie ’s nachts was, ik wilde dus snel naar zijn huis toe maar aangezien ik met de bus was, kon dit niet. Vervolgens stelde een kennis voor om mij naar zijn huis te brengen, ik vond het goed. Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

Eenmaal boven doet hij gefrustreerd/boos de deur open, zegt dat ik wel even had kunnen bellen. Ben ik het mee eens maar ik was de tijd vergeten en het was gezellig. Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ook denkt hij dat er wel iets had kunnen gebeuren en dat hij bijna de politie had gebeld. Ik had het geluk dat hij de nummers van mijn ouders en vriendinnen niet had. Hij heeft me egoïstisch genoemd en hij vindt mij af en toe naïef en daarom vindt hij de gedachte dat er iets ernstigs gebeurd zou kunnen zijn, redelijk. Ik vind van niet. Vroeg hij hoe ik ooit bij hem was gekomen, vertelde ik dat ik door die oude kennis was thuisgebracht – vindt hij dat al helemaal een schande aangezien hij die vreemde gast niet kent. Ja, had ik dan lopend naar jouw huis gemoeten? Wat een zeur is hij soms.

Ik ben om zeven uur ’s ochtends naar huis gegaan zonder ook maar te slapen aangezien we de hele tijd woordenwisselingen hadden. Ik vind het belachelijk overdreven dat hij op deze manier reageert. Ik ben geen klein kind van drie en ik heb aan één vader genoeg. Ik weet heel goed wat ik doe, wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik begrijp best dat hij boos is, maar om nou zo overdreven te doen om zoiets kleins? Ik heb mijn verhaal uitgelegd en ik bied mijn excuses sowieso niet aan aangezien het niet met opzet was.

Nu hebben we al vanaf maandag ruzie en als ik hem bel/sms negeert hij mij. Toen ik net langs wilde gaan, was hij niet thuis. Ik wil het graag goed uitpraten, maar hij is dus nog steeds boos. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Serieuze reacties graag.
Een puber van 18?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Zespri79 schreef op 20 oktober 2011 @ 00:07:

Olifantje er is hoop voor IBL , met mij is het ook helemaal goed gekomen..Precies en ik zie niet in waarom dat met TO ook niet kan gebeuren.
Ik moest bij het lezen van de OP denken aan mijn eerste 'echte' vriendje. Ik had in die begintijd ook eens een feestje elders. Ik had een tijd afgesproken dat ik naar mijn vriendje zou gaan. Maar toen ik eenmaal op het feestje was, verschoof ik die tijd gedurende de avond steeds verder naar voren. Wilde zo snel mogelijk naar het vriendje toe!

Dus de tijd vergeten zou ik me niet kunnen indenken in zo'n situatie. Voor de rest zal ik me wel kunnen aansluiten bij de rest (al heb ik de tussenpagina's niet gelezen).
quote:iris1969 schreef op 19 oktober 2011 @ 23:56:

Precies, ze is jong, egocentrisch, onzeker en onstuimig, een hele gewone puber dus.Puber? Schop onder haar kont moet ze krijgen zeg. Pfffff.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nee.
"Puber en adolescent" he mensen :P En sommige mensen blijven inderdaad daar echt langer in hangen mentaal. Het feit dat ze het simpelweg niet lijkt te snappen spreekt toch voor zich (tenzij het weer een troll actie natuurlijk ) Ik wil hiermee niets goed praten maar ik denk dat een aantal keer flink tegen de lamp lopen haar ontwikkeling zal versnellen ;).
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 23:22:

Ik vind mijn relatie \wel prettig. Aangezien hij veel voor mij over heeft.

Hij is voor mij ook goed aangezien hij mij helpt met bepaalde dingen in mijn leven. Door hem doe ik nu wat voor mijn studie en eerlijk gezegd heeft hij ook wel eens bepaalde dingen voor mij gedaan voor de universiteit zoals laatst een uitgebreide recensie schrijven over een bepaalde voorstelling omdat ik daar geen tijd voor had aangezien ik had afgesproken met een vriendin die ik niet vaak zie. Hij heeft dit gedaan met super slimme/moeilijke woorden waar ik nog nooit van had gehoord en ik kreeg dan ook een compliment van de docent.

Ik zeg niet dat dit onze basis is trouwens, maar wel supertof dat hij dat voor mij doet aangezien ik toen de tijd niet had en het heel belangrijk was.

Door hem heb ik ook een soa test gedaan, wat ik zelf eigenlijk niet eens ''durfde'' en het dus uitstelde en zelfs niet deed. Nu voel ik me een stuk zekerder en opgelucht omdat ik de uitslag heb. Ook heb ik mede door hem (ook mijn ouders dan), een psycholoog gemaild over mijn situatie nu en over drie weken ga ik daarheen.

Ik vind je een naar persoon. En dat je hem gebruikt heeft niets met autisme te maken. Je gebruikt mensen. Je vind het heerlijk dat er nog een paar jongens verliefd op je zijn want dat geeft je een gevoel, als hij vervelend doet heb ik er nog een paar achter de hand. Je vindt jezelf heel wat maar geloof me dat je vriend hier genoeg van gaan krijgen.

Wat is dat voor raar gedoe dat je hem je huiswerk laat maken en jij op stap gaat met je vriendin?

Lullig maar waar, wat ga jij het zwaar krijgen als je je examens zelf moet doen, vriend weg. Nu nog veilig bij mams en paps maar zorg maar dat ze je niet het huis uit gooien. Zo'n egoistisch persoon zou ik liever kwijt zijn dan rijk.

Succes met je studie. Je vriendje heb ik een hard hoofd in of dat een lang verhaal gaat worden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Overigens, zit jij niet midden in de tentamenperiode nu TO? Ik ben ook slim zit ook op de uni en heb het volgende examen vrijdag :(.
Ja, ik heb ook tentamens binnenkort.

Ik vind het inderdaad heerlijk dat mijn vriend veel voor mij doet. Ik denk ook dat hij juist lang verliefd op mij blijft. Ook mooi dat hij bepaald schoolwerk voor mij wil doen zodat ik andere dingen kan doen.

Zijn er nog mensen wakker?
Ik nog, ben nog steeds aan het lezen in mijn boeken en ondertussen pauzes nemen. Rijtjes leren zijn niet mijn ding :(
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 00:56:

Ja, ik heb ook tentamens binnenkort.

Ik vind het inderdaad heerlijk dat mijn vriend veel voor mij doet. Ik denk ook dat hij juist lang verliefd op mij blijft. Ook mooi dat hij bepaald schoolwerk voor mij wil doen zodat ik andere dingen kan doen.

Zijn er nog mensen wakker?Waarom denk je dit dan? Waarom blijft hij waarschijnlijk nog lang verliefd op jou?
Brrrr, ik krijg echt de rillingen van je. Wat ben jij eng zeg. Ik hoop zeer dat je je vriendje echt niet meer op gaat nemen en je in de kou laat staan. ik denk ook dat hij juist lang verliefd op mij blijft

De kortzichtigheid en eigendunk spat van je af, erg vies om te lezen.

Zie eens in hoe fout je zat en gedraag je eens niet als een vervelend prinsesje. Daar bereik je op lange termijn echt niets mee. Al denk jij nu van wel.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 23:22:

Ik vind mijn relatie \wel prettig. Aangezien hij veel voor mij over heeft.

En heb jij ook veel voor hem over? Nu komt het over alsof je alleen een relatie met hem hebt omdat hij veel dingen voor je doet. Opportunistisch zou ik zeggen of profiteur.

Hij is voor mij ook goed aangezien hij mij helpt met bepaalde dingen in mijn leven. Door hem doe ik nu wat voor mijn studie en eerlijk gezegd heeft hij ook wel eens bepaalde dingen voor mij gedaan voor de universiteit zoals laatst een uitgebreide recensie schrijven over een bepaalde voorstelling omdat ik daar geen tijd voor had aangezien ik had afgesproken met een vriendin die ik niet vaak zie. WAT!! Hij maakt jouw opdracht omdat jij geen tijd wilde besteden aan je huiswerk? Get your priorities straight girl. Je mag hem wel heel dankbaar zijn hoor.Hij heeft dit gedaan met super slimme/moeilijke woorden waar ik nog nooit van had gehoord en ik kreeg dan ook een compliment van de docent. Tja die docent dacht dat jij zo slim was..als hij dit zou weten oi oioi

Ik zeg niet dat dit onze basis is trouwens, maar wel supertof dat hij dat voor mij doet aangezien ik toen de tijd niet had en het heel belangrijk was.

Door hem heb ik ook een soa test gedaan, wat ik zelf eigenlijk niet eens ''durfde'' en het dus uitstelde en zelfs niet deed. Nu voel ik me een stuk zekerder en opgelucht omdat ik de uitslag heb. Ook heb ik mede door hem (ook mijn ouders dan), een psycholoog gemaild over mijn situatie nu en over drie weken ga ik daarheen.

Meid, een tip voor je; blijf lekker scharrelen en ga niet aan een relatie beginnen. Een relatie is hard werken en dingen opofferen voor elkaar, als je dat niet begrijpt dan ben je niet klaar voor een relatie. Die jongen is zo te lezen veel verder dan jij, laat hem gaan, want jij geeft hem niet wat hij zoekt in een relatie.

Bewust of onbewust een fout maken, dat maakt hier niet meer uit. Een fout is een fout en je biedt je excuses daarvoor aan. Echter als jij nog steeds vindt dat je hem geen excuses bent verschuldigd, dan moet je ook geen excuses maken. Want een niet gemeende excuses is niks waard! Ik begrijp die jongen wel, ik zou me ook ongerust maken als mijn partner niet op tijd komt en niks van zich laat horen en ook niet kan bereiken. Heb dat ooit meegemaakt en was erg ongerust. Dat hij je dan 4 uur later alsnog binnenlaat, wow. Ik zou dat echt niet doen, ik blijf lekker slapen.
En nu maar hopen dat hier geen docent of studiegenoot meeleest IBL.

Iemand anders je opdrachten laten maken en dat inleveren met jouw naam erop heet fraude. Veel universiteiten hanteren daar een zero-tolerance beleid voor.

En terecht.
De kans is klein, Helene.

Als hij d'r geen last van heeft en ik ook niet, zie ik het probleem niet.

Ik ga het niet uitmaken met hem.
Oke ten eerste geloof ik geen bal van alle topics die jij opent maar goed. Trn 2de ik zit op de universiteit dus ben niet dom.. Nee je zal vast heel

Goed kunnen leren meid alleen sociaal loop je echt een tikkeltje achter!!! Dus tjsaa wat is slim en wat is dom? Ten 3de als dit wel allemaal waar is wat een in en in triest persoon ben jij zeg! Idd weer een zo'n meisje waarvan pappa alles betaald en zelf niks fout kan doen.. Jij zal nooit leren hoe t echte leven in elkaar zit dus ik vind je vrij dom.. Als ik je vriend was zou ik je allang een rot schop gegeven hebben verwent nest... Pff zo een hekel aan sit soort aandachts mensen..
Ikbenlief, jij woont toch in Zwolle?
Dan geloof je het toch niet Ashiej, ik word d'r niet minder van.

Hoezo de vraag of ik in Zwolle woon?

Lekker laat is hetal. Ik ga morgenochtend meteen naar hem toe. Nu slaap ik niet omdat ik aan het leren ben.
Dat het dan vast lastig is met veel reizen om je vriend regelmatig te zien.

Zeker als je ook nog veel uitgaat, je ouders apart moet bezoeken en elke zaterdag met je oma op stap gaat. En nog werken. Wanneer zie je hem?
Nee, in de buurt. Halfuur fietsen. Ik zie hem zometeen om 07:00.
Nee minder dan je nu bent kan je al niet meer worden.. Maar iig suc6 met je vedere boeiende leven.. Ik ga hier geen tijd meer aan besteden..
Waarom maakt hij je huiswerk? Ik dacht dat je er van geleerd had? en dat je nu wel moeite ging doen voor je studie..

Je gaat zo hard vallen een keer als je mensen alleen maar gebruikt. Ze hebben niets aan jou als jij ze als een slaaf gebruikt.

Sneu voor je vriend.
quote:willemeen schreef op 19 oktober 2011 @ 20:42:

[...]

Ik verzon op feestjes altijd excuses om weg te gaan omdat ik echt niet langer kon wachten voor ik hem zag...

Ik spijbelde elke vrijdagmiddag van school omdat ik echt niet langer kon wachten om hem te zien.
quote:kaetje schreef op 19 oktober 2011 @ 22:05:

Je zou het naar je zin kunnen hebben doordat je ziet dat degene waar je vreselijk veel van houdt geniet van die vakantie.Stel je háát kamperen, maar je partner houdt van zo basic mogelijk kamperen, dan moet je maar mee, omdat dat nou eenmaal Echte Liefde is? Wat heeft die partner eraan als jij met een chagrijnig gezicht rondloopt omdat je het echt niet leuk vind?
quote:ikbenlief schreef op 20 oktober 2011 @ 00:56:

Ook mooi dat hij bepaald schoolwerk voor mij wil doen zodat ik andere dingen kan doen. ?Jeetje wat ben jij een zielig mens zeg. <plonkkk "ignore" knop>

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven