Terug bij ex, problemen omgeving.

25-07-2018 21:56 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoop dat hier een aantal forummers mij kunnen voorzien van advies.

Zo'n 9 maanden geleden is mijn relatie beëindigd. Partner ging vreemd.
Na maanden van verdriet, modder gooien en heel veel praten. Zijn we tot de conclusie dat we zoveel nog delen samen. We hebben samen ook 3 prachtige kinderen.

En staan we beiden op het punt om er samen toch voor te gaan. En hier ontstaat het "probleem". Beide hebben we ons hart flink gelucht bij familie en vrienden. Soms positief vaak negatief. Vooral ik...
Nu dat mijn omgeving begint te zien dat mijn ex toch wel vaak er is kreeg ik de opmerking van een vriend. Als je naar hem terug gaat ben ik klaar want dan zeg je het één en doe je het ander...

Achteraf voel ik me stom, waarom vertel ik zoveel.
Maar aan de andere kant is het niemand zijn beslissing of ik wel of niet samen ga met de vader van mijn kinderen.

Hoe is jullie kijk daarop?
vrienden en vooral familie zien soms dingen waar je zelf blind voor bent
maar het is jouw leven
S-Meds schreef:
25-07-2018 21:57
vrienden en vooral familie zien soms dingen waar je zelf blind voor bent
maar het is jouw leven
Ben ik met je eens. En mensen hebben maanden in mn gezeik en verhalen gezeten. Dus snap het wel.

Heb in ieder geval de wijze les geleerd dat je niet alles aan de grote klok moet hangen.
Emilylynn schreef:
25-07-2018 22:00
Ben ik met je eens. En mensen hebben maanden in mn gezeik en verhalen gezeten. Dus snap het wel.

Heb in ieder geval de wijze les geleerd dat je niet alles aan de grote klok moet hangen.
waarom niet, je moet ook gewoon je hart kunnen luchten
Ja, als ik jouw vriendin was geweest met luisterend oor al die maanden dan zou ik daar nu wel even klaar mee zijn.
Het is gewoon wachten op het volgende slippertje en dan is t weer uithuilen geblazen.

Ik snap je wel. Het is de vader van je kinderen en je gezin blijft in tact, maar de mensen om je heen vinden denk ik dat je beter verdient
Als je mensen hebt meegenomen op de heenreis, maar niet op de terugreis, kan je natuurlijk weinig begrip verwachten. Je wist ze te vinden toen je steun nodig had. Heb je daarna nog asn ze gedacht toen je ze niet meer nodig had daarvoor?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
heeft zijn vriendin het uit gemaakt
Ik zou er ook niet blij van worden. 9 maanden gejank en drama en nu terug naar de vreemdganger.
Maar jouw leven, jouw feestje. Alleen denk ik dat als je ex/vent/whatever weer vreemdgaat, je weinig steun zult krijgen van je omgeving.
Je hebt 3 kinderen samen.

Voor die kinderen is het fijn als jullie weer bij elkaar komen.

Voorwaarde is wel dat hij echt spijt heeft van het vreemdgaan en ook kan aangeven waarom hij in het vervolg andere keuzes maakt.

Kan jij hem weer vertrouwen.

Met het nog een keer proberen is niets mis

Maar je wil geen knipperlicht relatie.
Als het niet blijkt te werken moet je ook resoluut kappen.
JollyRider schreef:
25-07-2018 22:06
Als je mensen hebt meegenomen op de heenreis, maar niet op de terugreis, kan je natuurlijk weinig begrip verwachten. Je wist ze te vinden toen je steun nodig had. Heb je daarna nog asn ze gedacht toen je ze niet meer nodig had daarvoor?
Wauw, mooi gezegd!
Ik zou eerst relatietherapie volgen voor ik weer die stap zou zetten als ik jou was.
Maar goed ik heb mijn ex niet terug genomen en nooit spijt ervan gehad.
Gatekeeper* schreef:
25-07-2018 22:04
Het is gewoon wachten op het volgende slippertje en dan is t weer uithuilen geblazen.

Ik snap je wel. Het is de vader van je kinderen en je gezin blijft in tact, maar de mensen om je heen vinden denk ik dat je beter verdient
Ja dat denk ik ook. En ik met mn stomme impulsieve hoofd heb zelf alles op straat gegooid.
Woede onmacht kinderachtig. Gewoon heel erg fout van mij.
Wat hij me gedaan heeft is ook echt niet mis..
Lastig lastig. Enerzijds moet je toch ook eerlijk kunnen zijn en je hart luchten, anderzijds krijgt je familie nu een heel slecht beeld van hem en dan ga je doodleuk terug.
Daarom is het eigenlijk beter om voor 'het hele verhaal' iemand te kiezen die er iets verder vanaf staat, of zelfs een compleet neutraal persoon; een vertrouwenspersoon of therapeut.
Maar goed, dat kan de les voor de volgende keer zijn.

Voor nu. Weet jij zeker dat terug gaan naar je ex is wat jij wil? De kans van slagen moet wel écht groot zijn, niet voor de omgeving maar voor de kinderen. Hebben jullie voldoende hulp gehad? Geanalyseerd wat er fout is gegaan? Een plan van aanpak om dit in de toekomst te voorkomen? Kortom, is er een goede, solide reden om aan te nemen dat het deze keer wél werkt?
Ja? Mooi. Fijner voor de kinderen én als je het nodig vindt kun je dit aan je omgeving toelichten.
Nee? Ga dan sowieso niet terug tot je ja kunt antwoorden.
Kunnen jouw vrienden en familie gewoon gelijk hebben, dat het een slecht plan is?

Waarom ga je terug naar het ideaalplaatje als al gebleken is dat hij daar niet in past?
Hoe weet jij dat hij je dit niet meer gaat flikken?
Emilylynn schreef:
25-07-2018 22:15
Ja dat denk ik ook. En ik met mn stomme impulsieve hoofd heb zelf alles op straat gegooid.
het probleem is niet dat je gepraat hebt over je overspelige man, het probleem is dat je hem terug wil
je gaat die vrienden nog hard nodig hebben, het proces van verwerking begint pas
Ik twijfel.. logisch
Verdien ook beter, en mn ex heeft nog een lange weg te gaan om hard aan zichzelf te werken.

Het is ook nog niet gezegd dat we er voor gaan nu. Wij twijfelen ook. Kinderen zijn net een beetje gewend aan de "nieuwe" situatie en we willen ze geen van beide weer die achtbaan in gooien.

De breuk was nooit mijn keuze. Niets van dit. Dus ben extra op mijn hoede. Daarom trek ik van de oordelen van de mensen om me heen ook echt wat aan.
Emilylynn schreef:
25-07-2018 22:15
Ze hebben gezien wat het met je deed en hoeveel verdriet je ervan had. Het kan dat objectief gezien “slap” overkomen als je weer teruggaat. Want waarom zou je bewust het risico weer lopen dat je hart weer aan stukken ligt.

Heeft je man oprechte spijt of wilde de andere mevrouw hem toch niet zo graag als hij dacht?
Emilylynn schreef:
25-07-2018 22:21
Ik twijfel.. logisch
Verdien ook beter, en mn ex heeft nog een lange weg te gaan om hard aan zichzelf te werken.

Het is ook nog niet gezegd dat we er voor gaan nu. Wij twijfelen ook. Kinderen zijn net een beetje gewend aan de "nieuwe" situatie en we willen ze geen van beide weer die achtbaan in gooien.

De breuk was nooit mijn keuze. Niets van dit. Dus ben extra op mijn hoede. Daarom trek ik van de oordelen van de mensen om me heen ook echt wat aan.
dus hij ging vreemd en koos voor zijn nieuwe liefje?
Leg aan de mensen die naar je geluisterd hebben uit waarom je misschien toch terug wil. Krijg je meer begrip waarschijnlijk dan alleen de mededeling dat je weer terug bent en klaar...
Because schreef:
25-07-2018 22:10
Wauw, mooi gezegd!
Maar TO negeert het wellicht liever, omdat ze dan naar zichzelf moet kijken i.p.v. anderen schuldig te verklaren
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Echte vrienden en familie horen je onvoorwaardelijk te steunen, daarbij hoort ook dat ze advies mogen geven.

Opmerkingen als: als je hem terugneemt, hoef je niet meer bij mij aan te kloppen is of grootspraak of heel erg gemeen mijns inziens. Want dan wil je iemand alleen steunen als ze keuzes maken waar jij je in kunt vinden....

Het blijft jouw keuze en echte vrienden en familie die van je houdt, respecteren je keuzes, ook al zouden het niet die van hun zijn. Aan de andere kant, respecteer je omgeving ook genoeg om te luisteren naar de adviezen!
Lastig. Wij hebben dit ook meegemaakt. Al was de breuk niet door vreemdgaan van één van ons. Wel een ander soort verraad.

Wij zijn een jaar uit elkaar geweest, ook apart gewoond. Beide hebben we ons helemaal uitgestort bij vrienden en familie en mijn man zelfs bij sommige collega’s (en geloof me, er was heel veel mis), die moesten ook weer opnieuw wennen aan het idee dat we weer samen verder gingen.

Niemand heeft laten merken dat ze er negatief tegenover stonden, ze waren juist blij dat we het toch nog een kans gaven. Ook voor ons kind.

Misschien dat ze er een hard hoofd in hadden, we hebben nu toch wel “bewezen” dat het nu goed zit.

Uiteindelijk is het jouw / jullie leven. En of je iemand nog een kans geeft bepaal je ook helemaal zelf. Zeker weten dat het slaagt kun je toch nooit, jij moet zelf bepalen of je het achter je kunt laten en verder kan zonder wrok. Ook dat is een lange weg.
Shedevil85 schreef:
25-07-2018 22:25
Echte vrienden en familie horen je onvoorwaardelijk te steunen, daarbij hoort ook dat ze advies mogen geven.

Opmerkingen als: als je hem terugneemt, hoef je niet meer bij mij aan te kloppen is of grootspraak of heel erg gemeen mijns inziens. Want dan wil je iemand alleen steunen als ze keuzes maken waar jij je in kunt vinden....

Het blijft jouw keuze en echte vrienden en familie die van je houdt, respecteren je keuzes, ook al zouden het niet die van hun zijn. Aan de andere kant, respecteer je omgeving ook genoeg om te luisteren naar de adviezen!
Eens. Maar ik weet ook hoe moeilijk het is als familie om machteloos toe te zien hoe iemands keuzes hem/haar ten gronde richten.
JollyRider schreef:
25-07-2018 22:24
Maar TO negeert het wellicht liever, omdat ze dan naar zichzelf moet kijken i.p.v. anderen schuldig te verklaren

Nee, ze legt de schuld toch bij zichzelf?

Ik snap eigenlijk niet dat je vrienden en familie je zo veroordelen hierom TO. Maar ik weet dan ook niet wat hij allemaal heeft uitgespookt. Als een vriendin steun nodig heeft, geef ik die. Als ze vervolgens iets doet waar ik m'n twijfels bij heb, sja, ik ga daar niet over. Ik kan er alleen maar voor haar zijn.

Dus dat iemand boos wordt omdat je z'n advies niet opvolgt... dat kan je niet afdwingen he.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven