Terug naar je ex?

23-07-2010 16:22 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds kort samen met mijn ex en het klikt weer ontzettend! Ik ben echt weer verliefd aan het worden en ik merk dat hij ook nog gevoel heeft. Drie jaar geleden heb ik een einde aan de relatie gemaakt, maar hij is altijd mijn grote liefde gebleven. In die drie jaar tijd heb ik hem niet meer gezien, maar nu slaat wat mij betreft de vonk weer meteen over!

Helaas heeft hij wel een vriendin, dus dat maakt alles ingewikkeld.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen om weer terug te gaan naar je ex. Hoe vaak gaat het goed?! Ik start dit topic eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid, want feit blijft natuurlijk dat hij nu een vriendin heeft!
Vind je het ingewikkeld dat hij een vriendin heeft?

Juist heel simpel toch? vette no go.

Waarom in vredesnaam je nieuwsgierigheid willen voeden?

Zorg dat je je gevoel onder controle houdt, hou afstand, blijf afstandelijk, zoek het zo min mogelijk op, ga niet in op evt. flirts,doe het zelf ook niet, ben duidelijk.
juist.
Hij heeft nu een vriendin dus geen goed idee en daarbij een ex is niet voor niets een ex.

In de meeste gevallen geldt als het de eerste keer niet werkt dan een tweede keer ook niet..

Vaak gaat het mis op exact hetzelfde punt als het de eerste keer ook al mis ging..
dubbel..
Ik ben na 6 jaar teruggekomen bij mijn ex en het is niet voor niets weer naar 2 jaar uitgegaan toen..

Je zegt trouwens dat je uit nieuwsgierigheid dit topic opent. Wat wil je horen dan? Als iedereen hier met positieve verhalen komt, verandert dat dan iets voor jou ofzo?
Hoe kun je trouwens zeggen dat je samen bent met je ex als hij een vriendin heeft?? Zijn jullie nu met z'n 3en ofzo ??
Ehm.. wat maakt het nou uit hoevaak het goed gaat of niet? Jouw ex heeft een vriendin hoor. Dus wat verwacht je?
Tja.

Als mijn ex en ik elkaar tegenkomen, kunnen we het redelijk prima vinden (tis inmiddels 10 jaar uit), maar toen hij mij vorig jaar hielp met verhuizen, kregen we net zo'n achterlijk stomme ruzie als we altijd hadden toen we nog samen waren (5 jaar). En daarna hebben we beiden in andere relaties noooooooit meer zulke stomme ruzies gehad dus nee, niet terug naar een ex!
quote:siesa schreef op 23 juli 2010 @ 16:45:

Hoe kun je trouwens zeggen dat je samen bent met je ex als hij een vriendin heeft?? Zijn jullie nu met z'n 3en ofzo ??ze WERKEN samen.
quote:iry schreef op 23 juli 2010 @ 16:26:

Zorg dat je je gevoel onder controle houdt, hou afstand, blijf afstandelijk, zoek het zo min mogelijk op, ga niet in op evt. flirts,doe het zelf ook niet, ben duidelijk.Eens. Iemands persoonlijkheid verandert niet....
quote:vivalina schreef op 23 juli 2010 @ 16:46:

[...]

ze WERKEN samen.o inderdaad haha, vond het al te gek voor woorden..
Mijn vriend en ik zijn na 2jaar uit elkaar gegaan voor 9 maanden. Toen kwamen we elkaar weer tegen en zijn nu weer 2 jaar samen. Het is beter dan ooit.

We zijn alletwee veranderd, we hadden de ruimte nodig om te veranderen/ontwikkelen en zonder elkaar is dat prima gelukt en we zijn de zelfde richting gegaan.

We kwamen elkaar na 9 maanden tegen en de klik was er weer en we kregen alletwee weer kriebels.

Toen hebben we ervoor gekozen weer te gaan daten.

En 2 jaar later wonen we weer samen en gaat het super.

Maar we alletwee geen relatie op dat moment. Dus ja, dat is ookal anders he..
Ja, dan zou het helemaal te gek worden haha. Maar ik vind de discussie nu ook nutteloos want ik vraag me af wat TO verwacht. Beetje lopen flirten en hopen dat ex vreemd gaat met haar? En dan? Zijn vriendin aan de kant zet?
Ik zou het ook zeker niet aanraden. Ik ben na een jaar of 10+ weer terug gegaan bij mijn ex. Het was allemaal geweldig en dus meteen samenwonen (stom). En nu is het na een paar maanden al goed fout. En begint het drama van toen weer van voor af aan. Advies: niet aan beginnen het is niet voor niks uitgegaan.
Ik denk, even in het algemeen, dat het best goed kan gaan, mits 1 van de 2, of beiden zijn veranderd (en dan in ieder geval dat punt waar het op mis liep), zoals in het verhaal van Michelle. Als er niks is veranderd, waarom zou het dan nu wel goed gaan?
Ik denk dat het wel kan overigens terug bij je ex, mits je allebei weet waar het op uit is gegaan en dat een overkomelijk iets is, dan wel werkbaar, of al veranderd is individueel.

Maar daarbij moeten dan nog wel de neuzen dezelfde richting op staan.

Anyway, wat heeft deze discussie voor To eigenlijk voor zin?

Ik verwijs weer naar mijn eerste post, die heeft wel zin voor TO denk ik zo.
Waarom heb jij het toen uitgemaakt?

Dat, en het feit dat hij een vriendin heeft zijn de twee belangrijkste dingen.

Wel vervelend voor zijn huidige vriendin, lijkt me..
quote:niessie schreef op 23 juli 2010 @ 16:22:

... maar nu slaat wat mij betreft de vonk weer meteen over!

En wat hem betreft dan?

Helaas heeft hij wel een vriendin, dus dat maakt alles ingewikkeld.

Nou dat maakt het niet ingewikkeld hoor

Dat maakt het eigenlijk alleen maar heel erg simpel...

Relatie = NO GO.....

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen om weer terug te gaan naar je ex.

Sorry geen ervaringen met terug naar een ex terwijl hij een nieuwe vriendin had.

Terug naar ex wel, was weer een jaar ONTZETTEND leuk en toen liep het weer stuk op precies hetzelfde!

Hoe vaak gaat het goed?!

Zelden, de uitzonderingen daar gelaten naturlijk (oja en alleen als beide partijen vrijgezel zijn!)

Ik start dit topic eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid, want feit blijft natuurlijk dat hij nu een vriendin heeft!Nieuwsgierig naar wat precies????
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Vaak loopt het toch weer op hetzelfde fout, iemand kan wel wat veranderen maar vaak blijven de irritatiepunten hetzelfde.
Waarom willen mensen toch met alle geweld weer iets met hun ex beginnen? Bij gebrek aan beter?
Omdat je daar nu eenmaal een zwak voor hebt? Of het is makkelijk
Bedankt voor jullie verhelderende reacties! De reden van dit topic is voor mij ook bedoeld om de zaak te relativeren. Ik werk nu samen en de klik was er gigantisch (zowel zakelijk gezien als informeel) en ik ben echt verliefd aan het worden. Daarbij kreeg ik van collega's de reacties dat er weer iets aan het opbloeien is en ze ons wel weer bij elkaar zien komen. Op zo'n moment maakt liefde je even blind en dus wilde ik het van me af schrijven. Ik verwachtte ook juist VOORAL negatieve reacties, welke mijn roze bril weer wat neutraler zou kleuren. Ik weet dat een vriendin een 'no go' is. Alleen verlies je de realiteit nog weleens uit het oog als je verliefd bent en mensen om je heen je vertellen wat je op dat moment graag wil horen. Overigens begonnen deze collega's er zelf over. Ik lokte dus geen reacties uit verder.

Het is toen uit gegaan, omdat hij een moeilijke tijd achter de rug had en weer tegemoet ging. Hierdoor nam hij mij onbewust veel dingen kwalijk. Hij was echter mijn beste maatje, maar door omstandigheden ben ik onbewust afstand gaan nemen. Echter is dit definitief van de baan en is hij gelukkig (voor hem) heel erg veranderd. Hij heeft mij ook verteld dat de breuk hem heel erg heeft geholpen en hij zich is gaan ontwikkelen. Ik wil niet in detail treden, maar ik heb een persoon nog nooit zo zien veranderen als hij veranderd is. De obstakels die een relatie in het verleden onmogelijk maakten zijn nu dus van de baan. Maar goed nu heeft hij een vriendin, dus dat is inderdaad reden dat ik hem nu ook uit mijn hoofd moet zetten!

Nieuwsgierigheid was wellicht niet de juiste woordkeuze in de openingspost, maar het helpt mij wel relativeren. Mijn gevoelens moet ik dus maar in bedwang houden. Overigens vind ik het ook vervelend voor zijn vriendin, want ik zou in haar geval niet blij zijn met de situatie. En als er iemand is die vreemdgaan niet vindt kunnen, ben ik het wel!
quote:iry schreef op 23 juli 2010 @ 16:26:

Zorg dat je je gevoel onder controle houdt, hou afstand, blijf afstandelijk, zoek het zo min mogelijk op, ga niet in op evt. flirts,doe het zelf ook niet, ben duidelijk.Het feit dat we samen aan een project werken maakt het ingewikkeld. Afstand houden qua gevoel probeer ik natuurlijk wel! Maar we zijn elke dag met elkaar op pad en moeten nauw samenwerken aan dezelfde werkplek.
Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om op de zelfde plek als je ex te werken en ook nog nauw samen te werken en dagelijks met elkaar op pad te moeten, haha?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven