Tijd om de deur te sluiten?

05-11-2008 16:28 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een jaar geleden ontdekte ik dat mijn vrouw aan het rommelen was met een ander. Ik heb op dat moment direkt ingegrepen en geeist dat het stopte.

We hebben zo'n 8 jaar een relatie en 2 supermannetjes.. (zonen).

Na een maand bleek dat het niet gestopt was waarna ik weer op mijn strepen ben gaan staan. Dit is dus hierna nog 4 keer gebeurt.

Mijn ingrijpen is dus niet echt serieus meer te nemen.

Na de zomer is het rustig geworden en had ze, geloof ik, er een punt achter gezet. Tot vorige week. Heb ontdekt dat ze weer samen in ons bed heeft gelegen. (ben niet naief, het verhaal van haar dat er niks gebeurt is, is natuurlijk een leugen)

Dit was een dag nadat we aan relatie therapie begonnen waren... Zo ironisch...dat ik er bijna om kan lachen.

Voor iedereen zal het wel duidelijk zijn wat ik moet doen.... echter. Ze blijft beweren dat ze van me houdt en er echt mee wilt stoppen. Dat ze de andere niet kan teleurstellen (mij wel dan?)

Ze is daar meer dan duidelijk over.

Heb dus echt geen idee meer hoe ik hier mee om moet gaan. Het vertrouwen is weg, ik ben op.

Onze twee mannetjes zijn eigenlijk nog de enige waarvoor ik het doe. Wellicht ben ik ook gewoon bang om echt de kogel door de kerk te jagen.

Wat nu?
quote:emilioot schreef op 05 november 2008 @ 16:28:

Dat ze de andere niet kan teleurstellen (mij wel dan?)

Je komt dus gewoon op de 2e plaats.

Als ze echt zoveel van je houdt als dat ze zegt, dan had ze dat wel op een andere manier laten blijken...
Kiezen voor je mannetjes en haar laten gaan! Is er een mogelijkheid dat jij voor de kids zorgt en zij ze in weekenden krijgt? Want ik heb namelijk het idee dat de kids bij jou beter af zijn dan bij haar (ze gaat haar eigen gang en geeft niet om jou en het huwelijk, dus ook niet voor jullie zoons)
quote:emilioot schreef op 05 november 2008 @ 16:28:

Ongeveer een jaar geleden ontdekte ik dat mijn vrouw aan het rommelen was met een ander. Ik heb op dat moment direkt ingegrepen en geeist dat het stopte.

We hebben zo'n 8 jaar een relatie en 2 supermannetjes.. (zonen).

Na een maand bleek dat het niet gestopt was waarna ik weer op mijn strepen ben gaan staan. Dit is dus hierna nog 4 keer gebeurt.

Mijn ingrijpen is dus niet echt serieus meer te nemen.

Na de zomer is het rustig geworden en had ze, geloof ik, er een punt achter gezet. Tot vorige week. Heb ontdekt dat ze weer samen in ons bed heeft gelegen. (ben niet naief, het verhaal van haar dat er niks gebeurt is, is natuurlijk een leugen)

Dit was een dag nadat we aan relatie therapie begonnen waren... Zo ironisch...dat ik er bijna om kan lachen.

Voor iedereen zal het wel duidelijk zijn wat ik moet doen.... echter. Ze blijft beweren dat ze van me houdt en er echt mee wilt stoppen. Dat ze de andere niet kan teleurstellen (mij wel dan?)

Ze is daar meer dan duidelijk over. Heb dus echt geen idee meer hoe ik hier mee om moet gaan. Het vertrouwen is weg, ik ben op.

Onze twee mannetjes zijn eigenlijk nog de enige waarvoor ik het doe. Wellicht ben ik ook gewoon bang om echt de kogel door de kerk te jagen.

Wat nu?Ik begrijp werkelijk niet waarom je nog één woord van haar serieus neemt. Talk is cheap.
Dat iemand vreemd gaat is al schandalig, maar dat ze vreemd gaat in jullie gezamenlijk bed vind ik helemaal beneden alle peil.

Zou daar echt 'n punt achter zetten en 't haar verder uit laten zoeken.
2de plaats... ja is duidelijk. Haar niet serieus kunnen nemen is ook duidelijk ... Ik denk dat gewoon een te grote schijter ben om te gaan.

Starting from zero.... Had nooit gedacht dat me dit zou gebeuren. Het hele traject geeft me een behoorlijk 'loser' gevoel.
Wat nu? Nou, niet voor de vijfde keer op je strepen gaan staan, want dat maakt duidelijk erg weinig indruk.

Zijn jullie van plan om die relatietherapie door te zetten? Gesprekken met een professionele derde erbij zetten misschien nog zoden aan de dijk.

Ik kan me goed voorstellen dat je "op" bent, ik wens je veel sterkte.
.
Ook het feit dat ze samen met die ánder in JULLIE bed ligt, kan het nóg respectlozer? Ik kan me zo goed voorstellen dat je bang bent om de deur dicht te doen. Dit was toch niet wat je van jullie huwelijk had verwacht? Wat een teleurstelling... Maar ik vind dat je echt genoeg geduld hebt gehad, kies voor jezelf én jullie zoontjes!! Dit gaat niks meer worden en je gaat er uiteindelijk anders zelf aan onderdoor. En dat is het laatste wat je moet laten gebeuren! Veel sterkte er mee.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Regel opvang voor de jongens, laat haar haar koffers pakken en vraag haar een adres door te geven waar ze de scheidingspapieren kan ontvangen.

Misschien dat ze je dan serieus gaat nemen.

Succes!
Als je vragen hebt over of het mogelijk is om van twee mensen tegelijk te houden, dan kun je die misschien stellen in het 'Twee liefdes'topic. Daar zitten een aantal vrouwen die zeggen dat te doen, en ook niet kunnen stoppen met een affaire.

Persoonlijk denk ik niet dat het mogelijk is om iemand waar je oprecht van houdt te bedriegen. Gewoon omdat die liefde zo'n belangrijk deel van jezelf is, dat het voelt als zelfverloochening. Ik geloof best dat mensen denken van twee mensen te (kunnen) houden, maar ik geloof niet dat ze het ook echt oprecht doen. Daaruit volgt: ik wil best geloven dat je vrouw de waarheid denkt te spreken als ze zegt nog van je te houden, maar ik geloof niet dat ze het doet. Haar daden spreken haar woorden tegen. En dat ze daarvoor zelfs jullie eigen bed gebruikt vind ik respectloos.

Ze heeft meerdere keren de kans gekregen om te stoppen. Het is duidelijk dat ze dat niet kan (of wil). Als jij hier niet mee kan leven, zul je zonder haar verder moeten. Doet zeer, maar van de twee kwaden, is dat de beste. Ook voor je twee supermannetjes.
Precies, ga op je strepen staan! De andere aanpak werkt dus overduidelijk niet, zo blijft ze loopjes met je nemen. Tuurlijk voel je je nu heel rot maar raap jezelf alsjeblieft even bij elkaar en onderneem actie!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Volgens mij heb je niet zo veel opties ; of je accepteert dat ze een vriend heeft en je gooit de hele boel open , of je zorgt ervoor dat ze jouw wens dat het stopt serieus neemt . In dat laatste geval ; zij eruit of jij eruit .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je bent wel een beetje een mietje dat je je zo laat gebruiken nietwaar?
Jee Emile, wat rot voor je zeg.

Je houdt nog van haar maar zie je in dat dat niet genoeg (meer) om nog een relatie gaande te houden?

Het feit dat je niet als eerste belangrijk bent voor haar in dit verhaal maar dat ze de andere man niet wil teleurstellen moet je toch duidelijk maken dat je dan in ieder geval jezelf op nummer één moet gaan zetten, vind je niet?

Je kunt niet in je eentje voor jullie relatie knokken jongen, dat moet toch echt samen gebeuren en zo te zien ben je nu eenzaam en alleen het gevecht aan gegaan.

Hoe moeilijk ook, stop met vechten tegen iets wat niet te redden is. Het doet pijn maar dit, waar je nu doorheen gaat, doet uiteindelijk nog veel meer pijn.

Eenzaam zijn binnen een relatie, weten dat je je partner niet kunt vertrouwen, auw....dat is niet uit te houden toch?

(f)
@badmeester.... tjonge die had ik net nodig. Ben graag een mietje als ik daarmee mijn kids kan behoeden voor ellende. Maar wellicht heb je zoveel verantwoording nog niet gekend in je leven... Komt nog wel, hoop ik voor je.
emilioot misschien probeer ik op een iets andere manier dan de dames hier je een schop onder je hol te verkopen.
Leuke opmerking, badmeester

Echt rot voor je Emilioot dat je vrouw zo met jouw gevoelens omspringt. Als je het mij vraagt: Ja, het is tijd om de deur te sluiten. Ik snap dat dat moeilijk is, temeer daar jij de echtgenoot/man in dit verhaal bent en je dus je gezinsleven zult moeten opgeven. Tenzij er natuurlijk een manier is dat de jongens bij jou blijven zoals Teigetje suggereert. Kan je vrouw lekker haar gevoelens voor haar minnaar gaan ontdekken.

Zou het minder moeilijk voor je zijn om te gaan als je de kinderen bij je kunt houden?
Dat heb ik door. Je krijgt ook gewoon antwoord.... Maar dat is ook precies de reden dat ik nog niet weg ben....
Heeft je vrouw verdere toezeggingen gedaan?

Ze wil er mee stoppen, houdt van jou en wil de andere man niet teleurstellen. Dat laatste vind ik bijna een belediging.

Heeft ze verder al stappen ondernomen om haar woorden kracht bij te zetten?

Misschien is er een mogelijkheid om iig even apart te gaan wonen zodat jullie wat meer tot rust kunnen komen en zij misschien beter een definitieve knoop kan doorhakken.

Trek je verder niet te veel aan van badmeester, die komt wel vaker zo uit de hoek.

Er zijn, ook hier op het forum, meer mensen die uit ervaring weten wat je mee maakt.

Veel sterkte.
Computer says nooooo
Badmeester, zo kort door de bocht ben ik zelfs van jou niet gewend...

Emilioot, je weet het zelf ook al

Je moet hier mee stoppen

Je bent tweede keus, als snap ik dat de beslissing niet makkelijk is zeker ook door je 2 mannetjes

Maar hoeveel kansen wil je haar nog geven

Hoe lang wil je je hand nog boven haar hoofd houden?

Ik geloof onmiddelijk als ze zegt dat ze van je houdt

Maar blijkbaar niet genoeg

Niet genoeg om jou op nummer 1 te zetten

Het is precies wat Eleonora zegt

Voor het laten slagen van een huwelijk heb je er twee nodig, je kan niet alleen de kar trekken

Zij heeft haar keus gemaakt

Door steeds weer met een ander jullie bed in te duiken.

Gun jezelf het geluk van een vrouw die jouw wel op nummer 1 zet, want deze situatie is slopend voor je

Heel veel sterkte de komende tijd

Liefs,Summer (f)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@Charlotte, ja dan zou het minder moeilijk zijn ook al eindig ik dan in een logistieke nachtmerrie. (zit regelmatig in het buitenland voor mijn werk en werk ook nog eens veel (nu niet meteen dat de reden van mijn ellende noemen svp))

Alles is gewoon in 1 klap weg als ik mijn spullen pak. Mijn gezinnetje, mijn mannetjes, alles waar ik zo f*cking hard aan gebouwd heb in de afgelopen 10 jaar.. Weg, verdampt.
Vergeet overigens niet om je nog even te laten testen op SOA's. Je vrouw heeft ongetwijfeld gezegd dat ze veilige sex heeft gehad maar ook daar zou ik niet al teveel waarde aan hechten.
Je zegt dat alles in 1 klap weg is als je je spullen pakt

Maar wat heb je nu dan?

Een relatie waar het vertrouwen compleet weg is....een vrouw die tegen je liegt?

Tuurlijk kan je blijven maar is dit het leven wat je jezelf gunt?

Nee toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:loomii schreef op 05 november 2008 @ 16:42:

Regel opvang voor de jongens, laat haar haar koffers pakken en vraag haar een adres door te geven waar ze de scheidingspapieren kan ontvangen.

Misschien dat ze je dan serieus gaat nemen.

Succes!

Dit vind ik een hele goede. Zeg eens tegen haar dat ze haar koffers kan gaan pakken? Hoe zal ze reageren? Misschien komt de boodschap dan wel helderder over dan dat je tot nu toe tegen haar hebt gesproken.

Sterkte!
...
@summer: Ja, ze heeft toezeggingen gemaakt...Ik heb geeist dat ze direct hulp ging zoeken. Daar heeft ze voor gebeld. Verder doet ze niet echt iets om dit recht te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven