Tips om relatie af te sluiten

13-04-2018 19:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

4 maanden geleden is mijn relatie uitgegaan na een jaar van ups en downs. Hij heeft het uitgemaakt maar het was goed, het was een negatieve spiraal, veel ruzies, we haalden het slechtste in elkaar naar boven. Ik had hier veel verdriet van, ik was ondanks de ellende heel verliefd op deze man maar het werkte gewoon niet, we waren geen goede match. Nu hebben we sinds het uit is geen contact meer gehad, ik heb hem meteen verwijderd van alle kanalen om mezelf te beschermen en ik denk dat dat goed is geweest want hem kennende had ik toch geen bevredigende antwoorden gehad op mijn honderden vragen. Ik begin er nu overheen te komen, het ergste verdriet is achter de rug, maar ik blijf het erg moeilijk hebben met het volgende: omdat we dus geen contact meer hebben gehad weet ik totaal niet hoe hij zich hierin heeft gevoeld. Mist hij mij? Denkt hij ook nog dagelijks aan mij? Heeft hij spijt? Heeft hij ook mooie herinneringen aan ons?

Zoals gezegd, al zou ik hem dit kunnen vragen, ik zou nooit een bevredigend antwoord krijgen, maar ik vind dit toch vreselijk lastig. Deze vragen blijven door mijn hoofd spoken en ik merk dat dit me blokkeert, ik kom niet meer verder. Ik zou graag een manier vinden om door te gaan, dit te kunnen afsluiten zonder antwoord te krijgen op deze vragen. Iemand tips om dit te doen?

Groetjes
Jezelf toespreken. Verder gaan met je leven.
Lekker laten gaan.

Mijn relatie is 5 maanden geleden uitgegaan, zelfde gedaan als jij.

Op een gegeven moment al het contact verbroken. Ook omdat hij daarna raar ging doen terwijl hij als het ergste voorbij zou zijn toch nog op een vriendschappelijke manier met elkaar wilde blijven omgaan. Kreeg ook nergens antwoord op, en zijn reacties waren vaag.

Vraag mij ook weleens af hoe het met hem gaat, maar hoef het eerlijk gezegd niet te weten.
Lucifermiauww schreef:
13-04-2018 19:31
Jezelf toespreken. Verder gaan met je leven.
Ja maar hoe ! Soms gaat het weken goed, leef lekker door, lekker sjansen, en ineens is er weer een herinnering en voel ik me weer zwaar kut en denk ik weer een week aan hem
Sjaantje37 schreef:
13-04-2018 19:33
Lekker laten gaan.

Mijn relatie is 5 maanden geleden uitgegaan, zelfde gedaan als jij.

Op een gegeven moment al het contact verbroken. Ook omdat hij daarna raar ging doen terwijl hij als het ergste voorbij zou zijn toch nog op een vriendschappelijke manier met elkaar wilde blijven omgaan. Kreeg ook nergens antwoord op, en zijn reacties waren vaag.

Vraag mij ook weleens af hoe het met hem gaat, maar hoef het eerlijk gezegd niet te weten.

Waarom niet? Ik wil ook die mentale knop om !
Waarom wil je zo prangend weten wat hij voelt en wat zijn attitude is? Klaar is klaar. Dan ben je niet meer met elkaar bezig, want dat is een gepasseerd station. Ga door met je eigen leven en maar daar iets moois van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik hoop dat alles goed gaat met mijn ex maar meer wil ik echt niet weten. (Ook 4,5 maand uit, vrij lullig gegaan). Maar wel tot inzien gekomen dat ik een veel leukerder en lievere man verdien dan iemand die zo met mij omgaat/ging. Knop om en doorgaan! En als je aan hem denkt, denk dan gelijk hij denkt niet aan jou. Waarschijnlijk gaat hij gewoon verder en dat moet jij ook doen. Zo niet, heeft die vast nog wel je nummer :cheer:
boef1111 schreef:
13-04-2018 19:37
Waarom niet? Ik wil ook die mentale knop om !
Wat heb ik eraan omdat te weten? Ga ik mij daar beter door voelen? Ik wil verder met mijn leven en de relatie verwerken. Ook ik denk nog aan hem, soms de hele dag maar soms ook weer een tijd niet. Hoort bij het verwerkingsproces.

En ik weet ook dat het echt voorbij is, zo gezellig was de relatie niet meer. Heb rust in mijn hoofd en ga dat niet verstoren door te weten wat hij doet en voelt.

Misschien heeft tie alweer een ander en dan?
Laat het los. Je krijgt toch geen antwoorden waar je op hoopt. Als hij aangeeft je niet te hebben gemist zit je dan weer dagen in zak en as? Het is uit. Klaar, verder gaan met je leven.
Ja ik snap dit allemaal goed, ik zou dit zelfde advies ook aan anderen geven. Ik denk dat het iets met ego te maken heeft ofzo, dat je erkend wil worden; ik denk nog aan jou, dus jij moet ook aan mij denken. Het idee dat hij een ander heeft bijvoorbeeld vind ik licht onverdraaglijk eerlijk gezegd. Hij hoeft niet in zak en as te zitten over mij, maar ik zou het fijn vinden om te horen dat hij ook nog af en toe aan me denkt ofzo... maar eigenlijk weet ik ook wel dat hij gewoon verder is met zijn leven en opgelucht is dat de relatie voorbij is.

Zal wel minder worden met de tijd. Ben zelf trouwens ook aan het daten met een andere leuke vent, alleen doe het heel rustig aan want vind het sneu voor hem op de dagen dat ik nog met mijn ex bezig ben
Ik zou niet gaan daten nu. Lekker aan jezelf werken, sporten en gewoon je eigen ding doen. Een leuke man komt dan vanzelf, bedoel je zit er zo mee.. (opent een topic). Niet eerlijk tegen over hem tenzij hij ervan af weet.

Ik heb zelf ook die momenten zoals jij ze hebt en omschrijft maar iemand die mij binnen 1 dag is vergeten is mijn tijd niet waard. Logisch dat je verdrietig bent, maar het word nooit meer zoals t was.
Stel dat je wel antwoord krijgt hè?

Mist hij mij? Nee
Denkt hij ook nog dagelijks aan mij? Nee
Heeft hij spijt? Nee
Heeft hij ook mooie herinneringen aan ons? Nee

En dan?
Voel je je dan beter?

Jij gaat ervan uit dat hij hetzelfde voelt maar dat hoeft absoluut niet zo te zijn en daarnaast terug bij elkaar ga je toch niet meer.
Ik heb precies hetzelfde! Het is al 3 maanden uit nu en ik zit echt nog best vast en het lukt me gewoon niet om verder te gaan. Ik heb geen contact meer met haar sinds het begin. Maar ik vraag me echt zo erg af of ik nou de enige ben die zich zo lang klote kan voelen. Sucks :/
gpgp schreef:
13-04-2018 21:15
Ik heb precies hetzelfde! Het is al 3 maanden uit nu en ik zit echt nog best vast en het lukt me gewoon niet om verder te gaan. Ik heb geen contact meer met haar sinds het begin. Maar ik vraag me echt zo erg af of ik nou de enige ben die zich zo lang klote kan voelen. Sucks :/
Yes heartbreak sucks :redrose:

Heb je geen goede dagen/weken ertussen zitten?

Soms lijkt het echt of er geen einde aan komt he!
Zijn gevoelens zijn volstrekt onbelangrijk. Je kan er wel tevredenheid uit halen dat je altijd naar vermogen fatsoenlijk en aardig naar hem toe bent geweest maar op zich kan je ook prima verder zonder.

Ik zou er geen halszaak van maken. It's all in the love game. :)

Zolang je voor jezelf hier maar lessen uitgetrokken hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
boef1111 schreef:
13-04-2018 21:28
Yes heartbreak sucks :redrose:

Heb je geen goede dagen/weken ertussen zitten?

Soms lijkt het echt of er geen einde aan komt he!
Hmm nou nee ik ben niet echt gelukkig geweest de afgelopen maanden. Natuurlijk heb je wel een dagje dat even wat beter voelt dan de andere. Maar ik blijf er toch erg in zitten. Wat wel raar voor mij is want vroeger kon ik na een maandje toch wel echt weer genieten van dingen. Ahja hopelijk duurt het niet te lang meer.

En bij jou?
Tijd heelt alle wonden. Zit ook in het zelfde schuitje. Is een soort afkicken. Denk dan dat vergeten en geen contact het beste is. Anders duurt het veel langer. Als de ander er behoefte aan heeft dan doet hij of zij het wel.
Tijd heelt echt alle wonden, en juist geen contact meer hebben ook. Ik had 4 maanden geleden echt niet gedacht dat ik mij al zoveel beter zou voelen. En ik heb echt nog wel rotdagen ertussen dat ik denk hem te missen.

Ik vind het ook rot als ik zijn naam op FB ofzo voorbij zie komen bij gezamenlijke vrienden, maar de laatste keer kwam er op mijn pc toevallig een foto van hem voorbij omdat ik wat aan het zoeken was en ik merkte dat het mij al minder deed, dat ik niet in een hysterische huilbui uitbarstte.

Voor mij is het dan wel makkelijk om te denken dat hij niet meer aan mij denkt, want tis gewoon niet echt een emotioneel type.

Ik ga over een week of twee voor het eerst een kop koffie drinken met een volgens mij leuke vent, en dat voelt goed. Krijg weer zin in contact en geloof mij dat had ik een maand geleden nog niet, toen mochten ze van mij alle mannen aan de hoogtste boom knopen, dus ja het gaat echt voorbij liefdesverdriet.
gpgp schreef:
13-04-2018 21:37
Hmm nou nee ik ben niet echt gelukkig geweest de afgelopen maanden. Natuurlijk heb je wel een dagje dat even wat beter voelt dan de andere. Maar ik blijf er toch erg in zitten. Wat wel raar voor mij is want vroeger kon ik na een maandje toch wel echt weer genieten van dingen. Ahja hopelijk duurt het niet te lang meer.

En bij jou?
Ja ik heb dit ook nog nooit zo gehad eigenlijk, ook vrij snel over relaties heen (maar ik maakte het ook altijd uit).

Eigenlijk gaat het over het algemeen best goed, alleen in stressperiodes ofzo (zoals nu) als ik me over het algemeen al minder voel denk ik er weer meer aan
Jeep82 schreef:
13-04-2018 21:52
Als de ander er behoefte aan heeft dan doet hij of zij het wel.

Al vaker gezegd hier, dit is echt zo!!
Sjaantje37 schreef:
13-04-2018 22:03
Tijd heelt echt alle wonden, en juist geen contact meer hebben ook. Ik had 4 maanden geleden echt niet gedacht dat ik mij al zoveel beter zou voelen. En ik heb echt nog wel rotdagen ertussen dat ik denk hem te missen.

Ik vind het ook rot als ik zijn naam op FB ofzo voorbij zie komen bij gezamenlijke vrienden, maar de laatste keer kwam er op mijn pc toevallig een foto van hem voorbij omdat ik wat aan het zoeken was en ik merkte dat het mij al minder deed, dat ik niet in een hysterische huilbui uitbarstte.

Voor mij is het dan wel makkelijk om te denken dat hij niet meer aan mij denkt, want tis gewoon niet echt een emotioneel type.

Ik ga over een week of twee voor het eerst een kop koffie drinken met een volgens mij leuke vent, en dat voelt goed. Krijg weer zin in contact en geloof mij dat had ik een maand geleden nog niet, toen mochten ze van mij alle mannen aan de hoogtste boom knopen, dus ja het gaat echt voorbij liefdesverdriet.
Wat je zegt heb ik precies zo sjaantje. Ik heb van de week alle gemeenschappelijke vrienden ontvolgd op facebook die hem continu taggen (waren er niet veel) want werd daar ook gek van.

En mijn ex is een halve autist die zich heel goed kan afsluiten dus weet ook wel vrij zeker dat hij gewoon doorleeft zonder sentimenteel gedoe

Voel me al beter, ik hou soms echt van dit forum. Herkenbaarheid is al fijn en ook fijne adviezen allemaal, bedankt :heart:
Wat maken die antwoorden uit?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
boef1111 schreef:
13-04-2018 22:46
Wat je zegt heb ik precies zo sjaantje. Ik heb van de week alle gemeenschappelijke vrienden ontvolgd op facebook die hem continu taggen (waren er niet veel) want werd daar ook gek van.

En mijn ex is een halve autist die zich heel goed kan afsluiten dus weet ook wel vrij zeker dat hij gewoon doorleeft zonder sentimenteel gedoe

Voel me al beter, ik hou soms echt van dit forum. Herkenbaarheid is al fijn en ook fijne adviezen allemaal, bedankt :heart:
Héél slim TO. Zorg dat je niet meer met hem geconfronteerd wordt. dat is alleen maar pijnlijk. En ga ervan uit dat hij niet meer aan je denkt. Dat hij best gevoelloos is. Dat hij niet is wat jij nodig hebt. Jij wilt hem niet meer. Met dat soort gedachten kun je echt je gevoel sturen hoor.
:heart:
ikBedoelHetGoed schreef:
14-04-2018 07:13
Héél slim TO. Zorg dat je niet meer met hem geconfronteerd wordt. dat is alleen maar pijnlijk. En ga ervan uit dat hij niet meer aan je denkt. Dat hij best gevoelloos is. Dat hij niet is wat jij nodig hebt. Jij wilt hem niet meer. Met dat soort gedachten kun je echt je gevoel sturen hoor.
:heart:
Precies dit, zo denk ik er ook over. Hij heeft mij niet eens gefeliciteerd met mijn verjaardag toen het net uit was en ik ondanks alles dacht dat we op een goede manier uit elkaar waren gegaan, was best een mooie avond toen we definitief uit elkaar gingen. Geen harde woorden maar wel veel liefde en respect.
De dagen erna was schijnbaar alles anders voor hem terwijl hij notabene vrienden wilde blijven. Toen ik een paar maanden geleden goed ziek werd met een longontsteking nog geen apje...terwijl hij dat natuurlijk wel had gehoord van onze gezamenlijke vrienden. Toen kon ik de knop echt omzetten met de gedachte dat het hem ondanks de jaren relatie geen moer meer kan schelen hoe het met mij gaat.

Prima, next!
Wat is de reden dat contact met hem voor jou nog zo belangrijk is?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven