Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Ja, onze verhalen lijken allemaal op elkaar. Mannen die de deur achter zich dichttrekken, het oude leven lijkt niet meer belangrijk en niet meer te bestaan. Daardoor voelt het alsof het allemaal niks betekend heeft. Heeft misschien ook te maken met hoe mannen verwerken; niet meer omkijken, want dat is te confronterend? Ze willen niet geconfronteerd worden met de puinhoop die ze achterlaten. Dus deur dichtdoen en geen confrontatie aangaan is het makkelijkste, en dan gewoon door met het nieuwe leven (nieuwe liefde). Dit krijgen ze een keer terug, in welke vorm dan ook. Neemt niet weg dat wij met de gebakken peren zitten. Dat liefdeloze vind ik het allerergste. Dat je er niet meer toe doet, blijkbaar. Dat je de moeite niet waard was of bent om ervoor te vechten. Zo achteloos..Ze kunnen niet dealen met hun eigen gevoel en dus al helemaal niet met ons gevoel.

Hova, woont hij nu elders? En heeft hij een relatie (met die collega of een ander)?

Problemo, je klinkt sterk en overtuigd, houden zo! Ik ben nog niet zover, het is nog erg vers. Maar ook ik heb hele sterke dagen en toevallig vandaag is het even minder. Dat besef, wat je kwijt bent hakt erin.
@Hova: oei, dan toch alle doemscenario's uitgekomen wbt de kids? Heftig! Vanavond even appen?
@julus: sterkte vandaag...
Even kort, moet kids zo ophalen van school..

Problemo, sorry dat ik niet naar jou vroeg. Dat is het risico als je namen gaat noeman, dan kun je iemand vergeten.. Sorry.. Ik denk heel vaak aan je, vind je een sterke vrouw. Weet niet wat ik zou doen als ex hier met heel veel spijt en lieve woorden aan de deur zou staan...

Hova, wat een verdriet. Je staat zo machteloos, ik weet er alles van. Oudste zegt hier telkens dat ze papa zo mist (of mij als ze bij hem is). En vraagt regelmatig nog hoopvol of we nog een keer bij elkaar gaan komen. Ik zeg dan heel stellig nee, maar mn hart breekt.

En dan komt er ook nog de vakantie aan. Ex gaat mét vriendin en mijn kinderen naar het zuiden. Vreselijk vind ik dat. Alsof mijn plaats 'zomaar' wordt ingenomen. Zij met mijn kinderen, ik word er misselijk van.

Ik kom later terug.. Dikke knuffel voor iedereen...
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
All.... ja, alle doemscenario's zijn uitgekomen ja; bij alledrie helaas... Heb het gevoel of ik overal achter de feiten aan het aanlopen ben, overal de boel aan het 'oplappen' ben...

Appen vanavond lijkt me fijn....Hoop dat je weer een beetje geslapen hebt van de week...

Julus, bijna-ex woont inderdaad ergens anders, in een tijdelijke, gemeubileerde woning. Helaas moet hij daar aankomend weekend uit, dus hij is nu als een gek op zoek naar een andere woning, waarschijnlijk heeft hij een flat gevonden waar hij inkan.

Hij heeft (naar eigen zeggen, maar hier heb ik ongeveer 10.000 vraagtekens bij) geen relatie met haar, maar gaat wel elke week ergens even wat met haar drinken omdat ze zo goed kunnen praten (klinkt het bekend, Problemo?).

Ik moet wel zeggen dat dat deel wat jij nu verwoordt Julus, bij ons anders is; bijna-ex is nog wel erg betrokken bij ons leven en probeert waar hij kan (en ik dat toelaat) te helpen en er te zijn voor mij en de kinderen. Hij wil zelf de knoop ook niet definitief (qua papiertjes dus) doorhakken, zou het weer opnieuw willen proberen met mij maar weet niet hoe het moet en of het nog kan. En die mening deel ik met hem....

Dus... probeer ik zo goed en zo kwaad als het kan verder te gaan zonder hem en ruim ik de brokstukken op die hij heeft achtergelaten...

Net als jullie ben ik soms sterk en soms zo ongelooflijk niet sterk.... Vandaag ook weer een slechte dag, na een nacht bijna niet slapen...

Dus... ik hoop voor ons allemaal: morgen weer een veel betere, sterkere dag!!!
Soyli, dat lijkt me een verschrikkelijke situatie: dat je ex met nieuwe vlam en jullie kinderen op vakantie gaat... Een scenario dat ik niemand toewens, want wat lijkt me dat ongelooflijk moeilijk, meis....
Ach Hova. Ik volg je nog wel als je eens schrijft. Toevallig vandaag weer eens een forumdag ingepland.

Zou het jou niet meer rust geven als alles defintief wordt? Dus ook qua papiertje? Dan weet je waar je aan toe bent?

Vervelend dat het voor jullie kinderen wat minder loopt op dit moment. Ga je nog wat leuks doen met de vakantie?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
En natuurlijk ook heel veel liefs voor alle andere dames!
Hai dertigmin, tja weet niet, soms denk ik van wel. Maar er zitten ook voordelen aan de situatie zoals die nu is. En ik vind eigenlijk dat hij die knoop door mag hakken, aangezien hij alles veroorzaakt heeft...

Ja, heb voor mezelf en de kids twee weekjes Frankrijk geboekt! Heb daar erg veel zin in; lekker in mijn eigen autootje naar Frankrijk tuffen, de vakantie inrichten zoals wij dat fijn vinden!! Zin in!! Nieuwe start-idee zeg maar
Prima dan toch? Laat dan maar zo.

Wat goed van je! Super. Ik ga met zoon ook alleen twee weken weg. Ik las net een top tip van forumster Sunemon wat jij misschien ook kan gebruiken in je vakantie?

Zij maakt een hele lijst met uitstapjes in de omgeving en daar mogen de kinderen van te voren uit kiezen. Een soort uitstapjes schema zeg maar. Ik vond zo leuk dat ik ook maar begonnen ben om informatie uit te printen voor mijn vakantie met kind. Mag hij daar leuk uit kiezen. Voordeel voor jou dat iedereen zo een keer aan bod komt.
Leuk idee! Waar ga jij met je zoon naartoe?

Is dat ook jullie eerste vakantie zonder ex of ben je al eerder alleen met zoon geweest?
Zuid Nederland ergens. Genoeg te doen voor kids iig.

Niet eerste keer, dus gaat helemaal goed komen. Heb er zin in, gelukkig is zoon ook erg zelfstandig dus ik heb genoeg tijd om lekker een boekje te lezen. En we hebben een gezamelijke hobby dat is BBQ'en!
Hier net gehoord dat oudste zoon over is naar 4 vmbo. Zucht van verlichting; hij moest bijna van school... Zijn schoolcarriere: 1 vwo+, 2hv, 2hv, 3mh en nu 4vmbo. En dat voor iemand met een superhoge citoscore. Morgen ga ik weer met hem naar een opvoedingscursus; intake, via reclassering... Dus ja, hova, ik deel jouw sores..

Verder ben ik 'terminaal verkouden' en ik ben het vreselijk zat. Ik wil weer gewoon alles kunnen doen! (Kom ik thuis, heeft zoon 2 overal paprikachips gestrooid en rood kaarsvet op de houten vloer gedruppeld.. Aaaargh! Ik kan het niet, soms; al die zooi achter hun kont opruimen!)
Dertigmin, klinkt goed! Mijn twee oudsten zijn ook al tieners en kunnen me goed helpen met de jongste dus hoop dat ik ook wat tijd voor mezelf over hou haha. Boeken lezen lukt me al een jaar niet meer... Balen, want dat was ooit mijn favoriete bezigheid.... Misschien dat het in de vakantie weer lukt...

Gianna, wat zonde.... Is dat ook sinds de scheiding? Mijn twee oudsten hadden ook een prachtige Cito score, maar gaan beiden nu havo doen ipv de vwo waar ze zaten. Hoop dat het daarbij blijft....

En eh... Ook herkenbaar qua zooi opruimen haha! Altijd als ik uit mijn werk kom, staan er nog ergens borden en bekers te wachten tot de afwasmachine ze komt ophalen, ligt de gang vol met verdwaalde vesten en schoenen die de garderobekast niet hebben gehaald en de badkamer kan ik niet eens inkomen vanwege de

Vuilnisbelt aan kleding die bij het ingaan van de douche achteloos is neergegooid...

Pffff... Tieners....

Sterkte met je verkoudheid, meis!!
Ja hova dat is heel erg herkenbaar.. Zeggen geen relatie te hebben. Maar wel elke dag bellen met haar. Maar ja bellen is niet erg zegt bijna ex hier.. Das maar bellen. Ik ben eruit gegaan omdat mijn bijna ex aangaf dat ik der maar mee moest leren leven. Hij getrouwd met mij en haar erbij voor leuk "bel"contact. Oh zit alweer te janken van alle vernedering die ik heb gevoeld,en nu nog voel als ik er aan terug denk. En dat stalkers gedrag van hem. Ik kan hier bij wijze van spreken de kont niet keren en hij bemoeid zich ermee.. En allemaal uit liefde voor mij he!!!! De stakker.. Verder moet ik wel toegeven dat ie echt zijn best doet voor de kinderen. Maar ik mag niet teveel door de week werken he.. Das lastig voor hem. Dan kan hij nml zijn roes niet uitslapen. En maar janken dat ie terug wil. Dat ik terug moet komen. Nou ik heb een afspraak gemaakt bij advocaat. Ik druk de scheiding erdoor...
Heel veel sterkte voor jullie allemaal hoor! Stuk voor stuk nare situaties waar we inzitten..
He meiden,

Nou zo te lezen gebeurt er weer veel bij iedereen.

Aan iedereen weer een dikke knuffel.

Nou bij mij ook weer een terugval, zoals sommige weten hebben wij een doorstart gemaakt, alleen die gaat niet soepel. Was te verwachten....alleen is hij gister weer ingestort en zit weer thuis en dat terwijl onze verstandshouding steeds slechter wordt. Zie zo op tegen deze dagen, hem de hele dag maar om me heen te hebben...

Hova, sterkte meis.

Problemo, zet hem op he.

Gianna, heb bewondering voor je

Allone, nog een leuke dag gehad?

Enne tieners kunnen idd een puinhoop maken...
Problemo, wat klinkt het allemaal bekend.....veel sterkte meis.

En doe wat je hart je ingeeft.

Mannen snappen niet wat ze kapot gemaakt hebben en wat dat doet met je eigen waarde, maar meis, hij is degene die fouten gemaakt heeft, niet jij. Mijn psych zei ooit tegen mij, toen ik het had over mijn zelfrespect, dat het niet aan mij ligt, hij zit fout, jij niet. Het doet niets af aan je zelfwaardering. Nou is makkelijker gezegd dan gedaan, want ondertussen zitten wij met de pijn.
Nou het meeste pijn is te zien waar de kids doorheen moeten. Zoveel verdriet en onbegrip. Hij zegt heel veel om de kids en mij te geven, maar dan kun je toch niet zo gemeen zijn? Hij zegt gewoon doodleuk dat hij even een black out had. Ik snap het echt niet dat ze zomaar 16 jaar samen aan de kant kunnen zette. Dat was het nml.. Ordinair aan de kant gezet. Zo'n vernedering dat je in hun ogen blijkbaar niet genoeg meer bent. Er achter komt dat het met haar niets word en dan gaan slijmen en huilen bij mij. En als ik geen sjoegem geef word ie boos. Sukkel
Ik maak me de laatste tijd zorgen om mijn gezondheid. Ik ben zo moe. Heb gewoon geen puf.. Zou alles nu zo'n weerslag hebben op mijn eigen kunnen?
quote:hova schreef op 27 juni 2012 @ 11:34:

Worthit; sorry dat ik je nooit meer heb teruggeschreven meis!! Dat was niet mijn bedoeling, maar ik zit zo vol momenteel met werken (ben meer gaan werken, nu alleen donderdag nog vrij), de kinderen, mijn huishouden (waar heel veel van blijft liggen momenteel en wat ik bijna volledig in de avonduren doe) en stress....

Enniehoe, ik ben blij dat je de weg naar het forum gevonden hebt; hier reageert altijd wel iemand en het kan echt heel fijn zijnn hier je ei kwijt te kunnen, bij mensen die precies weten hoe het voelt!!

Bij jou is de knoop dus ook nog steeds niet definitief doorgehakt (qua papieren bedoel ik dan)...

Elke keer dat ik hier lees vind ik het weer schokkend hoeveel van wat jullie schrijven, door mij geschreven zou kunnen zijn. Vooral wat Problemo af en toe schrijft over haar ex, zou zo precies door mijn bijna-ex gezegd kunnen zijn...

Ongelooflijk...

Hey Hova, leuk weer even wat van je te horen. Geeft niets hoor meis, dat je bordje al over vol is begrijp ik best. Je hebt mijn e-mail dus kan me altijd mailen als je wilt. Nee ook ik sta nog steeds in de wachtstand, al denk ik dat het nu niet lang meer zal duren. Heeft een nieuwe vriendin dus heeft nu (ineens) weer een rede om het bank zitten bij zijn ouders te gaan opgeven. Ik heb alles even vluchtig door gelezen en ben het helemaal eens met jou stelling, zij willen dit zo graag, dus regelen ze het ook maar. Maar als ik eerlijk ben, al maanden in een 'leeg' huis zitten omdat ik mijn spullen al maanden geleden heb ingepakt, geeft ook veel stress. Ik denk dat het wel verlichting zal geven als ik eenmaal een plek heb waar ik me weer thuis ga voelen...

Het is al erg genoeg dat ze ons dit aan doen, maar nog erger, de kinderen ook, ik leef met je mee meis, ik wens je heel veel sterkte en veel liefs
Worth it to be loved
@ worthit. Ik woon vanaf mrt in een tijdelijk woning. En de eerste week was erg wennen. Maar nu... Het voelt zo vertrouwd en helemaal van mij. En het is niet eens om hoe de woning eruit ziet. Want ik gaat nog verhuizen naar een huurwning. Het is het gevoel van een eigen plek hebben. Ik kom tot rust. Het is een plek zonder herinneringen. En de herinneringen die hier komen zijn zonder hem... En dat is me nog het meeste waard...
@problemo: moe zijn kan idd van de hele toestand komen, het kost letterlijk heel veel energie. Zorg goed voor jezelf hè.

En de kinderen, ja zelf heb ik de laatste tijd best wel spijt vd doorstart, alleen dan kijk ik naar de kids en zie dat ze eindelijk weer opgebloeid zijn en ga ik toch maar weer door.

Elke zin die ik zeg wordt verkeerd opgepakt, man wat zal ik blij zijn als hij weer gaat werken, kan me niet snel genoeg zijn. Dit hakt er weer zo in, kost best veel energie weer.
Dilemma zoveel. Ik heb m'n ex heel veel kansen gegeven. Meer dan hem toekomt. Toen ik ze gaf voelde ik mij er niet altijd lekker onder.. Maar ja de kids he.. Dacht ik telkens. Ondertussen zat ik niet lekker in mijn vel. Toen hij de kansen niet aannam voelde ik mij opgelucht. Maar durfde om de kids de stap niet te nemen. Tot het moment dat ik dacht...als ik nu niet ga. Ga ik er zelf aan onderdoor. Als mijn kids groot zijn en ze overkomen wat mij overkwam kan ik niets zeggen want ik ben gebleven. Enz enz. En uiteindelijk zit je gevangen met je eigen gevoel en daar hebben de kids ook geen baat bij. Maar mocht het toch fout lopen dan kun jij net als mij zeggen dat je tot het uiterste geprobeert hebt en ik kan je wel vertellen dat dat een verdraaid lekker gevoel is... Denk bij je keuzes aub niet alleen aan de kids. Maar ook aan jezelf. De kids zijn het beste af bij een gelukkige moeder in wat voor setting dan ook!!!
Lieve Kunstje, hoe gaat het met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven