Tja, en dat was het dan.... deel 2
dinsdag 31 januari 2012 om 14:51
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.
"Goedenavond,
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone...".
Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
"Goedenavond,
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone...".
Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.

zaterdag 30 juni 2012 om 08:28
Ik deel je gevoel, ben ook alleen dit weekend. En ik kom tot niks. Dat afgedankte gevoel, dat is wat er bij mij het meeste inhakt. Dat je de moeite niet eens waard was om dingen voor te laten, om dingen te willen proberen. Dat je na alle lief en leed in een wip aan de kant wordt geschoven omdat het niet bevalt en het ergens anders vast stukken beter is. Het gevoel dat je kennelijk totaal niet speciaal was en bent, niet op de eerste plek staat. Denk dat deze gevoelens nog lange naweeen gaan krijgen. Je wordt als mens totaal afgewezen door degene die je zo liefhad, dat is een traumatische ervaring. Ik vind het zo erg dat ik door zijn acties nog jarenlang beschadigd zal blijven en dat ik waarschijnlijk geen nieuwe relatie durf aan te gaan.
Vind het egoistisch van je ex (hoe durft ie!) om jou lastig te vallen met sms-jes dat hij spijt heeft. Jij kunt er niks mee. Een plek geven....wat wil hij nou? Dat je het naast je neerlegt en dat jullie dan vrolijk doorgaan met wat je al deed? Dan snapt hij totaal niet wat dit met jou gedaan heeft. En eerlijk.....het feit dat die mannen dit kunnen doen, zegt al iets over hun inleveingsvermogen. Ze zullen het nooit snappen, of het interesseert ze gewoon niet. Dit is puur eigenbelang, HIJ wil jou niet kwijt.
Vind het egoistisch van je ex (hoe durft ie!) om jou lastig te vallen met sms-jes dat hij spijt heeft. Jij kunt er niks mee. Een plek geven....wat wil hij nou? Dat je het naast je neerlegt en dat jullie dan vrolijk doorgaan met wat je al deed? Dan snapt hij totaal niet wat dit met jou gedaan heeft. En eerlijk.....het feit dat die mannen dit kunnen doen, zegt al iets over hun inleveingsvermogen. Ze zullen het nooit snappen, of het interesseert ze gewoon niet. Dit is puur eigenbelang, HIJ wil jou niet kwijt.
zaterdag 30 juni 2012 om 08:41
He bah moet janken van je bericht. Je verwoord zo precies hoe ik me voel.. Ik heb ex wel eens proberen uit te leggen hoeveel pijn zoiets doet. En wat het met de kids doet. Maar das verloren zaak.. Hij snapt het niet en is een duidelijk geval van het niet willen snappen.
Maar hoe kun je. Voor een beetje spanning buiten de deur zoiets doen..
Tja latere relaties. De volgende moet van goede huize komen om mij te doen geloven dat ie het meent...
Hij heeft de tijd om te wachten zegt ie.. Oh het was zoveel makkelijker toen hij zich niet met mij bemoeide. Terug ga ik nooit.. Maar dit getrek enz... ik heb zoveel ergenis.. ...
Maar hoe kun je. Voor een beetje spanning buiten de deur zoiets doen..
Tja latere relaties. De volgende moet van goede huize komen om mij te doen geloven dat ie het meent...
Hij heeft de tijd om te wachten zegt ie.. Oh het was zoveel makkelijker toen hij zich niet met mij bemoeide. Terug ga ik nooit.. Maar dit getrek enz... ik heb zoveel ergenis.. ...
zaterdag 30 juni 2012 om 08:45
VoorbeeldIk deel je gevoel, ben ook alleen dit weekend. En ik kom tot niks. Dat afgedankte gevoel, dat is wat er bij mij het meeste inhakt. Dat je de moeite niet eens waard was om dingen voor te laten, om dingen te willen proberen. Dat je na alle lief en leed in een wip aan de kant wordt geschoven omdat het niet bevalt en het ergens anders vast stukken beter is. Het gevoel dat je kennelijk totaal niet speciaal was en bent, niet op de eerste plek staat. Denk dat deze gevoelens nog lange naweeen gaan krijgen. Je wordt als mens totaal afgewezen door degene die je zo liefhad, dat is een traumatische ervaring. Ik vind het zo erg dat ik door zijn acties nog jarenlang beschadigd zal blijven en dat ik waarschijnlijk geen nieuwe relatie durf aan te gaan.
Dit omschrijft precies waar we allemaal mee om moeten gaan,het stuk wat we een plek moeten geven.
Onze exen zullen zich dit zeer waarschijnlijk niet bedenken, het is aan ons zelf om dit gevoel om te zetten naar een gevoel dat we wel degelijk de moeite waard zijn!
Ik weet ook niet precies hoe dat te doen maar ik weet diep in mijn hart wel dat het zo is!
Ik vraag mij dan wel eens oprecht af hoe ex daar over denkt, is het zo makkelijk daar mee te leven wetende wat je een ander aan hebt gedaan?
Ik ga vandaag lekker werken, heerlijk...
Dit omschrijft precies waar we allemaal mee om moeten gaan,het stuk wat we een plek moeten geven.
Onze exen zullen zich dit zeer waarschijnlijk niet bedenken, het is aan ons zelf om dit gevoel om te zetten naar een gevoel dat we wel degelijk de moeite waard zijn!
Ik weet ook niet precies hoe dat te doen maar ik weet diep in mijn hart wel dat het zo is!
Ik vraag mij dan wel eens oprecht af hoe ex daar over denkt, is het zo makkelijk daar mee te leven wetende wat je een ander aan hebt gedaan?
Ik ga vandaag lekker werken, heerlijk...
zaterdag 30 juni 2012 om 08:54
En dit is nou precies wat de psycholoog tegen mij zei. Daar zit die pijn, zo midden in je wezen, zo centraal. En daar moest ik dus ook zo van janken, omdat het waar is. Ik vraag me dan ook af of ik ooit weer zal kunnen/durven liefhebben, tot nu toe niet iig. Het kan me soms somber stemmen, die gedachte, ik ben meer dan 3,5. jr verder inmiddels. Ons probleem is ons veel te grote hart, ons inlevingsvermogen, onze manier van liefhebben, met hart en ziel, als dat vertrouwen wordt beschaamd is de emotionele ravage haast niet te overzien
zaterdag 30 juni 2012 om 09:14
Ze hadden het allemaal.. De liefde de ze kregen, het respect. En allemaal met 1 daad weggegooid. Ik weet niet of ik opnieuw zou kunnen liefhebben. Ik zou het graag willen.. Maar alles is zo vers. Het is nu ongeveer een jaar geleden dat hij haar opzocht. En mijn id grote hart gunt hem het geluk ook.. Maar dat zal nooit meer mij mij zijn. Ik ben getrouwd met mijn jeugdliefde en heb goede jaren gehad.. Maar de afloop is bijna fataal. Wat een vreselijk gevoel..
Mijn zoon is net als mij. Je kunt zijn vertrouwen krijgen, moet je wel wat voor doen. Maar beschaam je die band, dan krijg je het nooit meer terug.
Ik lig nog in bed.. Zal me er eens uit gaan slepen en mooi maken.. Make up op haren goed. Dan voel ik me wat leuker. En dan ff koffie drinken bij mijn oude buren.. Zal wel weer een sms van komen. Die ziet straks de auto staan een erg verder als de zijne. Ik voorspel je zo'n sms: oh kun jr wel koffie drinken bij de buren en bij mij wil je dat niet.. Met de nodige blabla.
Dames een fijne dag vandaag..
Mijn zoon is net als mij. Je kunt zijn vertrouwen krijgen, moet je wel wat voor doen. Maar beschaam je die band, dan krijg je het nooit meer terug.
Ik lig nog in bed.. Zal me er eens uit gaan slepen en mooi maken.. Make up op haren goed. Dan voel ik me wat leuker. En dan ff koffie drinken bij mijn oude buren.. Zal wel weer een sms van komen. Die ziet straks de auto staan een erg verder als de zijne. Ik voorspel je zo'n sms: oh kun jr wel koffie drinken bij de buren en bij mij wil je dat niet.. Met de nodige blabla.
Dames een fijne dag vandaag..

zaterdag 30 juni 2012 om 09:28
@problemo: probeer je het niet aan te trekken al die smsjes
@allalone: he meissie, kop op hè, werk ze.
Tja meiden, die mannen begrijpen niet wat dit allemaal met je doet. Hoeveel ze kapot hebben gemaakt.
Ik krijg nu hij thuis zit bijna elke dag te horen, ik ben zo bang dat we het niet gaan redden, ik kan niet zonder je etc etc....
Had hij dat niet eerder kunnen bedenken.....
Nou meiden, het wordt lekker weer, probeer er een leuk weekend van te maken.
Dikke
@allalone: he meissie, kop op hè, werk ze.
Tja meiden, die mannen begrijpen niet wat dit allemaal met je doet. Hoeveel ze kapot hebben gemaakt.
Ik krijg nu hij thuis zit bijna elke dag te horen, ik ben zo bang dat we het niet gaan redden, ik kan niet zonder je etc etc....
Had hij dat niet eerder kunnen bedenken.....
Nou meiden, het wordt lekker weer, probeer er een leuk weekend van te maken.
Dikke
zaterdag 30 juni 2012 om 09:50
Ik herken het zo wat jullie schrijven.. Ook ik voel me ingeruild, vernederd, weggooit..
Maar meiden..... Mannen (of vrouwen) die dít kunnen.. Een dubbelleven leiden en dan schijnbaar gevoelloos een jarenlange relatie weggooien om meteen in de volgende te stappen..
Dat zegt toch álles over hen, en niets over ons?!?!
Als je dat kunt, dan ben je niet in staat om je in te leven in de ander. En dan heeft zijn (of haar) weggaan niets te maken hoe waardevol wij zijn, dan betekent dat dat hij / zij heel makkelijk voor zichzelf kiest..
Het vóelt anders, maar als je er objectief tegenaan kijkt dat zegt een dergelijke actie álles over de vreemdganger, en niets over ons!!!
Maar meiden..... Mannen (of vrouwen) die dít kunnen.. Een dubbelleven leiden en dan schijnbaar gevoelloos een jarenlange relatie weggooien om meteen in de volgende te stappen..
Dat zegt toch álles over hen, en niets over ons?!?!
Als je dat kunt, dan ben je niet in staat om je in te leven in de ander. En dan heeft zijn (of haar) weggaan niets te maken hoe waardevol wij zijn, dan betekent dat dat hij / zij heel makkelijk voor zichzelf kiest..
Het vóelt anders, maar als je er objectief tegenaan kijkt dat zegt een dergelijke actie álles over de vreemdganger, en niets over ons!!!
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
zaterdag 30 juni 2012 om 09:52
Overigens zou dit een mooi weekend zijn geweest om elkaar te treffen...
Ik heb ook geen kinderen, en het weer is ideaal voor een terrasje... Maar heb vanaf een uur of 3 een feestje en morgen ook al afspraken dus gaat m niet worden.. Tenzij..... Jullie allemaal redelijk in het zuiden wonen en we snel iets gaan organiseren
Ik heb ook geen kinderen, en het weer is ideaal voor een terrasje... Maar heb vanaf een uur of 3 een feestje en morgen ook al afspraken dus gaat m niet worden.. Tenzij..... Jullie allemaal redelijk in het zuiden wonen en we snel iets gaan organiseren
zaterdag 30 juni 2012 om 10:19
Hoi meiden, ik lees sinds een paar dagen weer mee...slecht teken, want toen het goed ging met me had ik aan meelezen totaal geen interesse.
Weer zo herkenbaar alles wat geschreven wordt. Van mezelf had ik er allang overheen moeten zijn, poos heb ik ook gedaan alsof dat zo was, maar ik ben tot de conclusie gekomen van de week dat ik ver over mijn grenzen ben gegaan en bam...ben weer terug bij af. Zit in mijn nwe huis, net begonnen met een nwe baan en alleen maar janken zodra ik thuis kom.
Het niet waard zijn om voor te vechten, het vernederende gevoel, het te horen krijgen dat ik me maar niet meer moest proberen te gaan veranderen want dat had toch geen zin... blijft erin hakken.
Weer zo herkenbaar alles wat geschreven wordt. Van mezelf had ik er allang overheen moeten zijn, poos heb ik ook gedaan alsof dat zo was, maar ik ben tot de conclusie gekomen van de week dat ik ver over mijn grenzen ben gegaan en bam...ben weer terug bij af. Zit in mijn nwe huis, net begonnen met een nwe baan en alleen maar janken zodra ik thuis kom.
Het niet waard zijn om voor te vechten, het vernederende gevoel, het te horen krijgen dat ik me maar niet meer moest proberen te gaan veranderen want dat had toch geen zin... blijft erin hakken.
zaterdag 30 juni 2012 om 10:41
Hey All en Gianna! Ja denk zelf ook dat de nieuwe job net die druppel is...volgende week heb ik een afspraak staan bij de psycho, ben daar ook echt letterlijk aan toe.
Is het bij jullie ook zo dat, dat je nog steeds veel contact hebt met ex om bepaalde zaken te regelen? Ik vraag me af of dat ooit minder word of het liefst stopt. Ik kan nog steeds niet de rust vinden zolang er dat extra contact moet zijn.
Ga me toch maar aankleden en het grasmaaien ofzo...
Is het bij jullie ook zo dat, dat je nog steeds veel contact hebt met ex om bepaalde zaken te regelen? Ik vraag me af of dat ooit minder word of het liefst stopt. Ik kan nog steeds niet de rust vinden zolang er dat extra contact moet zijn.
Ga me toch maar aankleden en het grasmaaien ofzo...
zaterdag 30 juni 2012 om 10:47

zaterdag 30 juni 2012 om 11:12
Sisse, ken jouw verhaal niet, maar ik herken wel dat stukje over hier weer meelezen. Heel erg voor je dat je dat weer nodig hebt, maar geef er lekker aan toe want je kunt er veel kracht uit halen. Gedeelde smart.....zó waar!
Er lopen -gezien het feit dat er enorm veel over geschreven wordt - vele klootzakken van mannen rond die in de kern niet echt kunnen liefhebben. Volgens mij zit daar het knelpunt. Ze zien niet in hoe waardevol het was wat ze met ons hadden, en hebben waarschijnlijk veel meer genomen dan gegeven. Juist doordat wij gevers zijn, voelt het nu extra pijnlijk aan dat we aan de kant zijn gezet. Geef je zoveel, wordt je nog zo behandeld...dat idee. Maar dat geven van ons, dat werd niet op waarde geschat. Ik zal jullie 1 ding vertellen; er komt een moment (nu of later) dat onze mannen zich ineens beseffen dat ze ons missen. Dat ze ons niet hadden moeten laten gaan.
Ik sprak laatst met mijn lieve vriendin over relaties. En ineens kwam het onderwerp op exen. Ik ben (zoals iemand hier al zei) iemand die heel trouw is, die alles geeft en door het vuur gaat als ik van iemand hou. En al mijn exen (met wie ik jaren samen was) wilden mij op een bepaald moment weer terug. Een collega van mij herkende dat. Die is zoals ik, en het maakt dat mannen het fijn vinden om met ons samen te zijn. Toch zal het ergens ook beklemmend zijn waardoor ze het nodig vinden om het elders te zoeken. Totdat ze doorkrijgen dat diegene nooit zoveel van ze kan houden als dat jij deed. En dat gaan ze missen.
Tegen die tijd is ons leven op de rit, en hebben wij een man getroffen die datgene wat wij geven ook gewoon terugkrijgen. En dat is nou karma. En wie zit er dan op de bank te janken en te sippen?
Er lopen -gezien het feit dat er enorm veel over geschreven wordt - vele klootzakken van mannen rond die in de kern niet echt kunnen liefhebben. Volgens mij zit daar het knelpunt. Ze zien niet in hoe waardevol het was wat ze met ons hadden, en hebben waarschijnlijk veel meer genomen dan gegeven. Juist doordat wij gevers zijn, voelt het nu extra pijnlijk aan dat we aan de kant zijn gezet. Geef je zoveel, wordt je nog zo behandeld...dat idee. Maar dat geven van ons, dat werd niet op waarde geschat. Ik zal jullie 1 ding vertellen; er komt een moment (nu of later) dat onze mannen zich ineens beseffen dat ze ons missen. Dat ze ons niet hadden moeten laten gaan.
Ik sprak laatst met mijn lieve vriendin over relaties. En ineens kwam het onderwerp op exen. Ik ben (zoals iemand hier al zei) iemand die heel trouw is, die alles geeft en door het vuur gaat als ik van iemand hou. En al mijn exen (met wie ik jaren samen was) wilden mij op een bepaald moment weer terug. Een collega van mij herkende dat. Die is zoals ik, en het maakt dat mannen het fijn vinden om met ons samen te zijn. Toch zal het ergens ook beklemmend zijn waardoor ze het nodig vinden om het elders te zoeken. Totdat ze doorkrijgen dat diegene nooit zoveel van ze kan houden als dat jij deed. En dat gaan ze missen.
Tegen die tijd is ons leven op de rit, en hebben wij een man getroffen die datgene wat wij geven ook gewoon terugkrijgen. En dat is nou karma. En wie zit er dan op de bank te janken en te sippen?

zaterdag 30 juni 2012 om 11:14
Ik heb ex twee keer gesproken, twee emotionele gesprekken gehad. Daarna voelde ik me dan sterk, maar jammer genoeg houdt dat gevoel niet aan. Doordat hij zo stellig is, gaat accepteren steeds beter. Verder sturen we elkaar berichtjes, over praktische zaken. Wanneer ik het over emotionele zaken heb krijg ik soms wel een reactie en soms niet. Maar dat doe ik nu niet meer, want dat hopen op een reactie maakt dat ik niet los kan komen. Totdat ons huis is verkocht moeten we contact houden, dat is jammer.
zaterdag 30 juni 2012 om 11:59
Vinden jullie het ook zo moeilijk om te horen dat ex 'gewoon' door gaat met zijn leven?
Hier is de vakantie nu begonnen en er staan állemaal leuke uitjes op het programma. Hij, onze kinderen, én vriendin (met of zonder kinderen). Zij neemt 'mijn plek' in,
Voor de kinderen vind ik het fijn hoor, dat ie zoveel met ze doet. Maar blijkbaar kan hij dat niet zónder vriendin. En daarbij kan ik hen niet bieden wat zij kunnen. Zij zijn met zn twee, financieel kunnen ze zaken delen. Ik moet écht opletten qua geld. Ik blijf me afvragen of ik ze niet tekort doe. Leuke uitjes bij papa (áltijd feest) en hier moeten we het met veel minder doen. Ik compenseer dat met éxtra veel aandacht geven, en dingen te gaan doen die geen of weinig geld kosten maarja,, een pretpark of naar een zwemparadijs is voor kinderen natuurlijk veel leuker....
Hier is de vakantie nu begonnen en er staan állemaal leuke uitjes op het programma. Hij, onze kinderen, én vriendin (met of zonder kinderen). Zij neemt 'mijn plek' in,
Voor de kinderen vind ik het fijn hoor, dat ie zoveel met ze doet. Maar blijkbaar kan hij dat niet zónder vriendin. En daarbij kan ik hen niet bieden wat zij kunnen. Zij zijn met zn twee, financieel kunnen ze zaken delen. Ik moet écht opletten qua geld. Ik blijf me afvragen of ik ze niet tekort doe. Leuke uitjes bij papa (áltijd feest) en hier moeten we het met veel minder doen. Ik compenseer dat met éxtra veel aandacht geven, en dingen te gaan doen die geen of weinig geld kosten maarja,, een pretpark of naar een zwemparadijs is voor kinderen natuurlijk veel leuker....
zaterdag 30 juni 2012 om 12:12
Als ik iets geleerd heb de afgelopen tijd is het dat kinderen niet zo veel malen om materialistische dingen, maar wel om aandacht en liefde. Hier hoorde ik laatst de kinderen vertellen hoe leuk ze het gevonden hadden om dingen met me te doen zoals koekjes bakken, in de plassen regenwater springen, picknicken in het bos en noem maar op. Allemaal dingen die niets kosten, maar die niemand anders deed. Pretparken e..d worden al heel snel vervelend. Dus maak je niet druk over wat je ze niet kunt geven, maar kijk wat je wel geeft en dat is zo ontzettend veel.