Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Zo'n droomgedachte is erg belangrijk hoor: houd die vast. "Als er vannacht een wonder zou gebeuren, dan....."

Elke reis, elk doel, begint met een gedachte of beeld.

Ik zei ooit tegen toen-nog-man dat ik liever in twee simpele huurhuisjes zou wonen en de kinderen in co-ouderschap hebben, dan nog zoveel verdriet hebben mét hem. Achteraf had ik dat gevoel omdat hij met nieuwe vriendin aan het rotzooien was....

Voor zijn eigen lekkere gevoel zal hij daar vast wel van gemaakt hebben dat ik het ook niet meer zag zitten. Terwijl ik het zó niet meer zag zitten; op deze manier. ("There were three of us in this marriage...") (Al wist ik toen nog niet eens dat hij andere belangen had. Wel dat hij andere prioriteiten had. Het voelde fout in elk geval).
@crazyjoe. Is je man een pedofiel? als hij naar iemand overgestapt is die nog jonger is dan jij en je hebt al 2 kinderen op je 17e.
quote:Soyli schreef op 03 februari 2012 @ 22:02:

Tjonge Problemo.. Dít is toch geen leven? Ik weet hoe je je voelt nou. De onzekerheid. Het gezin dat kapot is. Je man wellicht in de armen van iemand anders (voor een tijdje). Ik begrijp zó goed dat je dit niet wil. Maar kijk eens naar de hel waar je nu in zit? Neem de regie in eigen handen en laat hem nú definitief kiezen. Jij bent meer waard dan dit....Daar sluit ik me bij aan. Gooi hem naar buiten, desnoods in de stal, maar dit komt echt niet meer goed. Hoe vaak heb je al niet gezegd: het hangt af van de volgende telefoonrekening? Ga je posts hier nog maar eens na. Dit is toch geen leven zo. Ik weet dat ik ook nog bij ex heb gepleit om terug te komen, maar op een gegeven moment is genoeg, genoeg. Dit is toch een onhoudbare situatie voor je. Let op dat je hier niet aan kapot gaat. Je kindjes hebben een gezonde sterke mama nodig en niet een die zich als deurmat laat gebruiken. Sorry, als ik wat hard ben, maar je moet uiteindelijk (net zoals wij allemaal) de waarheid onder ogen zien
quote:allalone schreef op 03 februari 2012 @ 16:12:

Ochtendmens..hele herkenbare stof...a: door pure interesse..weet natuurlijk al langer dan vandaag wat mijn probleem is en b: door mijn opleiding...

Daardoor is het vaak ook een beetje dubbel voor me...ik weet,theoretisch, hoe en wat...maar kan het maar niet in de praktijk omzetten...

En ja...ben zeker iemand van de boeken...Heb je ooit een spirituele therapeut gehad of bij iemand die spiritueel is? Niet dat ik zelf zo bezig ben ben het spirituele, maar ik weet dat ik bepaalde gevallen zulke mensen echt uitkomst kunnen bieden, ze kunnen bepaalde ballast bij je weghalen waar jij zelf soms nog geen weet van hebt dat je er nog mee rond sjouwt.
Goedemorgen, even snel voor iedereen; mocht je hulp nodig hebben bv psychisch, maatschappelijk werk kun je gratis krijgen!

Check de site van je gemeente.
zonder tegenslag is er geen overwinning
Kunstje, hoe kom jij er nou bij dat ik 17 ben? Twijfel je aan mijn verhaal want dan kun je dat gewoon zeggen, vind dit een beetje rare reactie.
quote:crazyjo schreef op 04 februari 2012 @ 08:34:

Kunstje, hoe kom jij er nou bij dat ik 17 ben? Twijfel je aan mijn verhaal want dan kun je dat gewoon zeggen, vind dit een beetje rare reactie.In je profiel staat dat je 17 bent, vandaar.
gisteren weer geconfronteerd waarom ik mn ex niet meer zo leuk vind.

ik had hem gevraagd om de ketel bij te vullen. ik kwam hem tegen onderweg naar huis en vroeg hoe het gegaan was.

hij was al rete geirriteerd om dat hij (weer eens) zn bankpassen kwijt was en zag aan zijn gezicht dat het op onweer stond.

maar goed , de vraag van mijn kant(welke koppeling van de verwarming lekte) was te veel en er kwam een reactie die mij weer onderuitschopte.

ik ben er vandaag achter gekomen dat ik eigenlijk geen energie meer in deze man wil stoppen.

zn hond woont al 6 weken bij me en een fatsoenlijk dank je wel kan er niet af, de opmerking ,:jij bent niet onderlegd,heeft mij ook enorm geraakt,,,,

zo gaan mijn vrienden niet met mij om,geen een,en hij denkt dat hij dat kan flikken met mij ???

telkens vraagt hij om bergrip voor zijn situatie,,,,,ik heb toch ook mijn situatie???

ik ben het zo zat allemaal...
en ook ik heb veel baat(al jaren) bij spirituele hulp....echt een aanrader
quote:habithere schreef op 04 februari 2012 @ 11:02:

gisteren weer geconfronteerd waarom ik mn ex niet meer zo leuk vind.

ik had hem gevraagd om de ketel bij te vullen. ik kwam hem tegen onderweg naar huis en vroeg hoe het gegaan was.

hij was al rete geirriteerd om dat hij (weer eens) zn bankpassen kwijt was en zag aan zijn gezicht dat het op onweer stond.

maar goed , de vraag van mijn kant(welke koppeling van de verwarming lekte) was te veel en er kwam een reactie die mij weer onderuitschopte.

ik ben er vandaag achter gekomen dat ik eigenlijk geen energie meer in deze man wil stoppen.

zn hond woont al 6 weken bij me en een fatsoenlijk dank je wel kan er niet af, de opmerking ,:jij bent niet onderlegd,heeft mij ook enorm geraakt,,,,

zo gaan mijn vrienden niet met mij om,geen een,en hij denkt dat hij dat kan flikken met mij ???

telkens vraagt hij om bergrip voor zijn situatie,,,,,ik heb toch ook mijn situatie???

ik ben het zo zat allemaal...

Kop op, meisje! Hij is de moeite niet meer waard. Werk voor je zelf en je kinderen en trek je niets meer van hem aan. (makkelijk gezegd natuurlijk, terwijl ik het zelf ook niet kan).

Wij zijn eigenlijk hardstikke stom. Als "gewone" vrienden je zouden behandelen zoals onze ex-en ons behandelen, hadden we de vriendschap allang verbroken en gezegd: bekijk het maar! Maar nu blijven we maar hangen in wel/niet en laten ons telkens weer kwetsen. Maar waar haal de kracht vandaan om zo'n groot gedeelte van je leven af te sluiten en weer helemaal opnieuw te beginnen? Ik neem aan vanuit onszelf, maar kan die kracht nog niet helemaal vinden.

Hoe is het met het appartement gegaan? Kan je het krijgen?

Sterkte vandaag
quote:crazyjo schreef op 04 februari 2012 @ 08:34:

Kunstje, hoe kom jij er nou bij dat ik 17 ben? Twijfel je aan mijn verhaal want dan ku

n je dat gewoon zeggen, vind dit een beetje rare reactie.Sorry hoor, maar in je profiel staat dat je 17 bent, dus ik vond het een beetje raar en had het idee dat we hier voor de gek gehouden werden. Als het een typefout was die je niet gezien hebt, bied ik je mijn excuses aan.
idd kunstje,wanneer een vriend van mij zo met me omgaat had ik allang al gezegd: de groeten en succes in je verdere leven verder....

ik ben wel bijna op dit punt aangekomen hoor .....heerlijk....

ik ben zo blij dat hier altijd iemand zit die luistert want je wil niet aldoor bij vrienden enz aankloppen met gedachten die zomaar ineens bij je opborrelen.

vanwege de hevige sneeuwval is de 2de bezichtiging niet doorgegaan dus dat wordt volgende week,,,geen probleem,wat in een goed vat zit....

hoe gaat het nu met iedereen,we zijn een paar weekjes verder en ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat

ik heb vanmorgen de energie gehad om de kamer weer es schoon te maken en ga vanmiddag alkmaar in om even lekker te statten....das voor het eerst dat ik die energie heb

ga ook straks alle prullen van ex lekker in een kast smijten,die wil ik niet om me heen hebben.....
aaah tijd om weer normaal te doen! Wake up call. Ik merk dat ik zeer sjaggie reageer tegen de kids en hun hebben dat helemaal niet verdient. Verbijt mijn gedachten en probeer het hun gezellig te maken. Rest zien we wel. Dus vandaag weer gezellig op de ijsbaan gestaan.. Met alle mensen die het weten en niets durven te zeggen tegen me. Dat vind ik zo erg. Ze kijken me aan of mijn armen en benen er af zijn gevallen.. Voelt als of ze er nog een schop tegenaan geven ook. Bah bah dat zijn nare gevoelens. maar in mijn ogen kijkt zowat iedereen naar tegen me. Heb een waanbeeld van mijzelf gecreeerd en weet dat dat niet reeel is. Ook ik mag er wezen. Maar ja het uitdragen van deze gedachtes is moeilijk
Dat idee had ik in het begin ook, dat iedereen me raar aankeek en een beetje meewarig. Dat idee moet je toch laten varen. Na vele gesprekjes met mensen kom je erachter dat ze het ongelooflijk k*t voor je vinden en vrijwel iedereen biedt aan je te helpen. (dat kunnen ze wel niet, maar de bedoeling is goed).

Het blijkt in de praktijk zo te zijn dat ex met minachting en afkeer bekeken wordt. Weinig mensen hebben iets met een schuinsmarcheerder en een man die zo zijn vrouw en kinderen in de steek laat. Probeer jezelf bij elkaar te rapen en weer op te krabbelen. Laat je niet meer paaien door de lieve praatjes van je man, kies voor jezelf. Die van mij zegt ook telkens dat hij nog van mij houdt, blah, blah. Rare manier om dat te tonen. In feite zal het ook wel zo zijn. Zoals iemand hier laatst al zei, reageren ze vaak raar uit een soort schuldgevoel en moeten ze wat ze doen voor zichzelf kunnen rechtvaardigen. De meesten van ons zijn tenslotte opgegroeid met het idee dat liegen en bedriegen fout is en ze moeten dus tegen hun opvoeding ingaan.

Ik kan verder niet meer doen dan je sterkte wensen!
habithere, veel plezier in de stad en verwen jezelf maar een keertje. Je hebt het verdiend!
quote:ochtendmens schreef op 04 februari 2012 @ 07:26:

[...]

Heb je ooit een spirituele therapeut gehad of bij iemand die spiritueel is? Niet dat ik zelf zo bezig ben ben het spirituele, maar ik weet dat ik bepaalde gevallen zulke mensen echt uitkomst kunnen bieden, ze kunnen bepaalde ballast bij je weghalen waar jij zelf soms nog geen weet van hebt dat je er nog mee rond sjouwt.Wat doen deze spirituele mensen dan?
ik heb heel veel baat bij spiritualiteit( oa omdat ik hsper ben en dingen heel goed aanvoel.soms veel te goed,,,das ook eng voor sommige mensen.)

zij kunnen de dingen in een heel ander licht zetten en je aan het denken zetten,echt!

verder kunnen ze met magnetiseren een heleboel last van je schouders halen en je de energie teruggeven die je zo nodig hebt,

ik herken het kattige gedoe tegen de kids en dat eas voor mij ook een van de breakingpoints,,,,,dit verdienen zij ook niet

ik mijd op dit moment de drukte van oa een ijsbaan omdat ik geen zin heb om mensen tegen te komen .....van daar de stad...
Wat habithere ook zegt, met magnetiseren kunnen ze je negatieve energie weg halen en positieve energie geven. Ze doen dat simpelweg door hun handen op je schouders, hoofd, nek, hals enz te leggen. Niet eng hoor, heb het met mijn eigen ogen gezien en vernomen dat het werkt als een tierelier. Ze mogen hier eigenlijk geen geld voor vragen, sommigen doen dat wel maar dan is het niet veel. Je moet anders eens in jouw omgeving navragen vaak gaat zoiets van mond op mond reclame.
quote:problemo schreef op 04 februari 2012 @ 12:06:

aaah tijd om weer normaal te doen! Wake up call. Ik merk dat ik zeer sjaggie reageer tegen de kids en hun hebben dat helemaal niet verdient. Verbijt mijn gedachten en probeer het hun gezellig te maken. Rest zien we wel. Dus vandaag weer gezellig op de ijsbaan gestaan.. Met alle mensen die het weten en niets durven te zeggen tegen me. Dat vind ik zo erg. Ze kijken me aan of mijn armen en benen er af zijn gevallen.. Voelt als of ze er nog een schop tegenaan geven ook. Bah bah dat zijn nare gevoelens. maar in mijn ogen kijkt zowat iedereen naar tegen me. Heb een waanbeeld van mijzelf gecreeerd en weet dat dat niet reeel is. Ook ik mag er wezen. Maar ja het uitdragen van deze gedachtes is moeilijk

Je energie is op dus kost alles je moeite, zelfs om leuk te doen tegen je kids. Hoop echt dat je de juiste psycholoog krijgt meid.

Je zegt het zelf al goed: je hebt een waanbeeld van jezelf gecreeerd, onthoud goed dat je gedachtes kan veranderen maar gevoel niet..... Dat waanbeeld is gekomen omdat jij gigantisch overhoop bent gehaald en jezelf dat afvraagt of je nog wel de moeite waard bent. En dat ben je! Je zult dat zelf ook weer ervaren als je wat verder bent.
nou,ik heb dat gevoel ook hoor,dat ik me afvraag of ik nog wel de moeite waard ben,,,,,

vandaag vol goede moed naar de stad maar het leek wel of iedereen hand in hand liep....en iedereen verliefd is

ondertussen konden we niet vinden wat we zochten en daalde het humeur van mn dochter tot nulpunt

ik heb t weer zo gehad en ook een bezoekje aan de stad kost me te veel energie,,,ik had er zo'n zin in maar het is zo'n domper geworden.

ondertussen word je er alleen maar verdrietiger van ipv dat je er energie van krijgt....

ik probeer mezelf ook in te prenten: met hem was je ook niet gelukkig ...en dat weet ik ook wel maar ik wil zo graag wel gelukkig zijn.....
en heb ik nog een vraag:hoe is jullie ex schoonfamilie??

in beide relaties (en zeker bij de laatste,daar heb ik dus helemaal niks van gehoord)laten zij mij zitten

laten zij nog van zich horen????

en wat mij ook opvalt is dat veel mensen het prima vinden wanneer je langskomt maar ik heb zelf hier heel weinig mensen gehad die even langskwamen....

ze denken al heel snel: die redt het wel.....zo apart....ben echt vandaag helemaal weer terug bij af
Hoe oud zijn jouw kinderen eigenlijk Habithere? Misschien heb je het al eens verteld maar ik ben het kwijt. Jammer dat het tripje naar de stad niet leuker was. Misschien moet je zelf ook nog eens een keer naar je spitituele persoon gaan, kan die je last wat verlichten, zodat je weer wat energie hebt of doe je dat al?

Sterkte en een dikke knuffel.

Dat alleen maar verliefde mensen zien ken ik Zelfs op tv kom je er teveel tegen, vandaar tegenwoordig mijn voorkeur voor moord en doodslag, haha.

Vanavond naar de verjaardag van mijn broer (als ik er kan komen met de trein). Daar komen een aantal mensen, die ik niet meer gezien heb, sinds ik alleen ben. Is toch altijd even moeilijk en pijnlijk: het alleen binnenkomen en het ongemakkelijke omdat ze niet weten of ze iets moeten zeggen of niet. Zowel mijn familie als zijn familie steunen me enorm en hebben ex uitgekotst, maar zijn ook zeer verdrietig. Ze vinden allemaal dat hij verkeerd gehandeld heeft. Vreemdgaan is "not done". Het lijkt wel of hij bezeten is, en nergens anders meer om geeft dan om haar. Nooit geweten dat het uitelkaar gaan zoveel impact heeft op zoveel mensen.

Ik heb mijn schoonouders de dag nadat hij weggegaan is gebeld en gezegd dat ik niets tegen hen heb en niet boos op hen ben en dat ze altijd welkom zijn om mij en de kinderen (waar ze dol op zijn) te bezoeken. Zij kunnen er ook niets aan doen dat hun zoon "de kriebels"heeft. Daar maken ze dus gretig gebruik van en komen regelmatig hier en helpen mij met poetsen (aangezien ik nog steeds met mijn rug zit).
mijn kinderen zijn 11 en 15,echte kanjers en doen het supergoed,ik ben trots op ze en vertel ze dat ook regelmatig!

en idd,zelfs op tv zijn alleen maar verliefde mensen....bah

en dan loop je in de stad op plekken waar je voor het laatst samen liep,,,ben ik nou de enige met die maffe gedachten?

ik heb een aantal hulpverleners waar ik bij loop,oa de magnetiseuze maar ook een maatschappelijk werker en een relatietherapeute(samen met ex om als vrienden uit elkaar te gaan maar hij behandeld mij niet als vriend...)

ik kan veel kwijt bij diverse mensen en heb ook best wel goede momenten maar na zo'n uitje naar de stad.....blehhhh

hoe oud zijn jou kinderen,kunstje
Mijn kinderen zijn 20 en 21. Mijn dochter van 20 studeert en woont op kamers. Mijn zoon van 21 is met zijn studie gestopt en woont dit jaar weer thuis. Hij studeert en werkt momenteel niet vanwege een sociale fobie en wacht op behandeling hiervoor. Dus dat komt er lekker even bij.

Verjaardag bij mijn broer was wel gezellig, maar op het einde van de avond gaat iedereen gezellig met zijn tweeen naar huis en ik loop alleen met mijn ouders naar huis. Dus in bed nog maar eens een uurtje gehuild. En ik vind het ook zo zielig voor mijn ouders. Die zien mijn pijn, maar kunnen niets doen al willen ze nog zo graag. En dan ben ik nu na een zeer koude treinreis (half uur vertraging) dus weer thuis. Kom je weer alleen thuis! Ik wil zo graag sterk zijn en vooruit denken, maar de pijn en verdriet gooien je elke keer weer terug.
wel dapper dat je naar de verjaardag gegaan bent want je weet van te voren dat je t later weer voor je kiezen krijgt...

en ja ,dat alleen thuiskomen is niet leuk,verre van dat zelfs.

vandaag weer een wat betere dag gehad?ik hoop het voor je

ik weet zeker dat de dag een keer komt dat je vooruit kan kijken en de leuke kant van het leven weer ziet,alleen is het nu met vallen en opstaan,2 stappen vooruit en een terug,heel erg moeizaam.

ik had gisteren een zeer slechte dag maar vandaag gaat t wel weer .contact gehad met een oude vriend en t blijkt dat we dicht bij elkaar komen te wonen als het allemaal doorgaat.

was gewoon weer even leuk om hem te spreken.

dat zijn toch ook weer nieuwe kansen,mensen die je lang niet gezien hebt ,vanwege je relatie maar die nu weer op je pad komen,,das weer leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven