Tja, en dat was het dan.... deel 3

04-10-2012 10:05 837 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Helaas komen er nog steeds mensen bij die hier posten dus we verlengen het nog maar een keer.
Go NW, go!

Have fun!
Ja sorry, ben ik alweer hoor.

Net bij mn zus geweest, mn dochter logeert daar nu.

Ik merkte meteen dat er wat was. Dus even met haar gaan zitten en losgepeuterd wat haar dwars zat.

Gister a vond was ze bij ex en nieuwe vriendin was er dus ook. Ze hadden gezellig The Voice gekeken, niks aan de hand maar tóch voelt het niet fijn voor haar. Ze voelt zich schuldig naar mij toe, wordt innerlijk alweer een beetje uit elkaar getrokken, loyaal zijn naar mij én naar hem en haar. Ze. Vind het lastig.

Is daar een en al vrolijkheid om in deze nieuwe situatie haar plaats opnieuw te bepalen, en om haar vader niet voor het hoofd te stoten is ze daar níet helemaal zichzelf, speelt ze een rol.

En als ze mij weer ziet open ik dat luikje naar haar hart.

Toen ik dat zo benoemde gelijk dikke tranen.

Ik heb met haar afgesproken dat ik nieuwe vriendin (NV) zou benaderen om samen eens een bakkie te doen, voor haar, zodat ze zich in het contact met NV vrij kan voelen, geen schuldgevoel naar mij hoeft te hebben.

Dus de daad bij het woord gevoegd en thuisgekomen net ex gebeld. Hoi alles goed? Mag ik NV even aan de telefoon?

Hij viel even stil... Huh? Hoezo?

Uitgelegd dat ik wil kennismaken en dus wat met haar wilde afspreken. Hij was hogelijk verbaasd maar gaf haar de telefoon. Voor jou, het is NW.. Ik hoorde haar zeggen 'o jee'..

We hebben even kort gesproken, haar verteld dat ik voor mn dochter graag met haar op goede voet wil komen, dat snapte ze helemaal gelukkig.

En we hebben een lunchafspraak gemaakt voor zaterdag, ik vind het wel prettig om niet af te spreken met ex erbij, dat zou voor iedereen hoogst ongemakkelijk kunnen worden, voor mij iig wél.

Dus ik neem de regie maar in handen op deze manier.

Heb daarna dochter gebeld om dat te vertellen, ze was helemaal opgelucht.

Dusss, het is hier ook nooit saai..

Nu gauw douchen en dan daten... (Hellup )
Goede zet met NV.

Hoe was het gisteravond?

Vertel
Waar zal ik beginnen..

Het was sowieso gezellig, hij is open en eerlijk volgens mij.

Hij is wel wat kleiner dan ik had verwacht, ook wat smaller dan op de foto, dat vind ik wel een beetje jammer eerlijk gezegd.

We hadden genoeg gespreksstof dus in dat opzicht was het echt wel leuk, ook gelachen samen.

Hij heeft al heel wat gedate via internet, en was ook al heel wat vrouwen tegengekomen die moeilijk deden, spelletjes speelden of de hele avond zaten te klagen over hun vervelende ex en zo.

Hij vond mij heel leuk, haha.

En toen we een tijdje zo samen zaten kon ik me eindelijk wat ontspannen en dacht ik, goh je bent echt wel leuk ja..

Tweede date? Ja.

Bij het afscheid gezoend.. Hmmm, tja, hij zoende dus niet zo lekker.. Drukke zijn tong hard in mn mond.. Dat was weer een minpuntje..

Dus nu zit ik alweer hevig in twijfel. We hebben wel gezegd voor een tweede date te gaan maar ik weet het ook al weer niet.

Aan de ene kant denk ik dat we nog wel een keer een leuke avond kunnen hebben, aan de andere kant denk ik, hij is me eigenlijk iets te klein en hij zoende niet echt fijn..

Maar hij ls aardig en heeft humor, moet ik nou niet zeuren en het een kans geven voordat ik alweer wegren..

Ik wil het wel, maar ook weer niet.

Pfff, gelijk alweer een dilemma.

Dus dames, wat zeggen jullie?
@NW Gewoon op tweede date gaan. Op het moment dat je hem dan ziet weet je waarschijnlijk wel of je iets voor hem voelt of niet.

Overigens kan het dan ook nog groeien hoor. Maar bij twijfel nu gewoon nog een keertje afspreken..

Ik verbaas me overigens een beetje. Een week geleden riep je nog dat je nooit meer een relatie wilde? Daarna las ik dat een man in je leven ervoor zorgt dat je niet met ex bezig bent. En nu al zo serieus na (pas) een eerste date..

Verder: leuk om van een aantal van jullie een update te lezen. Zelfs mensen die al serieus in een nieuwe relatie zijn gestapt.

Ik ben zo ver nog niet. Het had zeker al gekund maar óf ik voel er niets bij (bij die man, of zijn situatie), óf er is geen vertrouwen (want ja, ik blijf in dezelfde valkuilen stappen).

Dus geen internet daten voor mij. Als er een leuke man op mijn pad komt ga ik er best iets mee drinken, maar vaak voelt het dan niet goed. Geen chemie van mijn kant.

En daarnaast merk ik dat ik nog téveel met ex bezig ben. Met de laatste (ellendige) jaren van de relatie en de manier waarop het eindigde. Kortom: ik rouw nog steeds. En dat is geen goede basis voor een nieuwe relatie.

Desalniettemin geniet ik enorm van wat er op mijn pad is gekomen na de scheiding. Nieuwe vriendschappen, oude hobbies oppakken, de weekenden zonder kinderen veel onderweg met vriendinnen en de weekenden met kinderen samen leuke dingen doen.

Het gaat goed dus. Hoewel de littekens blijven trekken en er periodes zijn dat ik intens verdrietig ben om het kapotte gezin en de toekomstdromen die nooit uit zullen komen...
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
quote:_newwoman_ schreef op 12 januari 2014 @ 13:35:

Ik wil het wel, maar ook weer niet.

Pfff, gelijk alweer een dilemma.

Dus dames, wat zeggen jullie?

Je hoeft toch niet gelijk te beslissen, laat het lekker op zijn beloop, komt tijd, komt raad.

Alleen gezelligheid is toch ook een groot goed.

Soyli, fijn dat je je draai in je eentje gevonden hebt!

Dat is toch het belangrijkste, dat je het alleen naar je zin kunt hebben. Er komt vast onverwacht eens iemand op je pad die jouw interesse op weet te wekken.
Nw, gewoon lekker gaan, heb je iig een leuke avond en misschien komt er een klik.

Soyli,, fijn dat het goed met je gaat.
Nou, ik heb net met hem gechat. Er komt geen tweede date.

Hij dacht dat hij misschien wat verkeerd had gedaan.

Dat was het niet dus...

Prima even heen en weer gechat en elkaar bedankt voor een gezellige avond.

Daar laten we het dus maar bij..

Ik heb mijn account dus ook maar gedeactiveerd, dat was het weer voor een tijd.

Ik zal heus wel weer eens gaan denken dat ik moet gaan daten, maar bottomline is, ik wil het wel, maar ik wil het niet...

Ik doe het maar niet meer, haha.

Pfff wat een doos ben ik toch..
quote:_newwoman_ schreef op 12 januari 2014 @ 22:11:

doe het maar niet meer, haha.

Pfff wat een doos ben ik toch..

Heel herkenbaar, ik date sinds november 2010 niet meer en ben gelukkiger dan in al die jaren er voor.

Kom ik ooit iemand tegen prima, zo niet ook goed.

Ik Onderneem in ieder geval geen actie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
@NW: lievie, je bent geen doos, maar eerder de deksel. Even dicht doen, want je bent een vrouw die behoorlijk gekwetst is in haar leven, met veel moest/moet dealen en nu beter nadenkt dan zich ergens in storten waar ze niet klaar voor is. Dus even dekseltje erop, totdat je zelf voelt dat je er klaar voor bent en niet omdat het zou moeten. Dan gaat het open en komen er leuke en prachtige dingen uit. Je kan het.

@Soyli: wat leuk van je te horen. Die toekomstdromen zullen zeker uitkomen, alleen niet in de vorm zoals jij gehoopt had. Dat doet pijn, maar betekent niet het einde. Het feit dat je nu al kunt genieten van andere dingen, maakt dat ook jij het zal redden. Ik twijfel daar geenszins over. Er komt echt iemand op je pad waarmee je nieuwe dromen kan verwezenlijken.

@HBG: wauw, jij bent ver. Respect.
Mooi gezegd, darkclouds!

Ik heb nooit iemand gezocht, maar vond het erg leuk om naar concerten te gaan en de kroeg in te duiken, in m'n eentje. Doodeng maar ook erg leuk. Veel enge mannen afgeschud, want ik zocht niemand en zeker geen Erik Engerd. Tot ik dan toch Mr X tegenkwam en die wilde mij zeker niet. Maar we konden wel ontzettend lachen samen en van muziek genieten. En ik vond hem leuk en zei hem dat. Hij in shock. Hij heeft echt uren op mij ingepraat. Ik moest iemand zoeken 'van mijn eigen kaliber' enz enz. En toch is hij mijn lief nu, alweer een jaar of vier. We zijn heel verschillend en maar een paar avonden in de week samen, tenzij het vakantie is. En nee, het is niet te vergelijken met een meneer in huis die de vader is van je kinderen. Maar we hebben het erg goed en leuk zo, ook met de kinderen. Ik tel mijn zegeningen.
NewWoman: jongste zoon drumt nu op het drumstel van Mr X, met een heftige bassdrum boven mijn hoofd. Hij speelt mee met Lenny Kravitz meestal, Are You Gonna Go My Way. Is maar goed dat we amper buren hebben en de buren die we hebben vinden het prima... Hij zit nu ook op drumles.
Soyli, ik ben wispelturig ja soms denk ik écht dat ik er wel aan toe ben... Maar dat ben ik dus niet...

Fijn dat het met jou inmiddels ook weer beter gaat, ups en downs, steeds meer ups gelukkig!

HBG, jij bent echt goed bezig, ik stop ook met daten, brengt ook veel onrust met zich mee, en daar heb ik weer geen zin in.

Darkclouds, dank je. Ik ben een deksel! Hahaha. En die deksel blijft gewoon dicht. Mooi gezegd.

Gianna, tel je zegeningen.. Dat ben ik ook weer eens aan het doen. En het zijn er genoeg!

Ik heb gewoon nog steeds goed contact met 'mijn drummer'. We zien elkaar maar heel zelden meer maar áls we elkaar zien is het altijd leuk.. Ook een van mijn zegeningen denk ik.

Volgens mij komt het ook wel een beetje door mijn omgeving. Ik zie zoveel mensen om mij heen die van de ene in de andere relatie stappen dat ik denk dat ík dat misschien ook moet proberen., maar nee, dat werkt niet voor mij.

En eigenlijk weet ik dat heus wel hoor.
Alleen zijn is niks mis mee toch NW?

Scheelt ook wel weer een boel gezeur en gedoe
quote:allalone schreef op 14 januari 2014 @ 16:56:

Alleen zijn is niks mis mee toch NW?

Scheelt ook wel weer een boel gezeur en gedoe

Ja dat is ook wel waar!

Rúst!

Heerlijk
quote:_newwoman_ schreef op 14 januari 2014 @ 15:05:

HBG, jij bent echt goed bezig, ik stop ook met daten, brengt ook veel onrust met zich mee, en daar heb ik weer geen zin in.

.

Dat heb ik dus ook.

Ik werd op een bepaald moment benaderd door een vrouw voor een date en meteen werd ik onrustig.

Een goede verklaring kan ik er niet voor geven maar gewoon geen zin meer in gedoe denk ik.

Heb het correct afgehandeld en haar nummer gewist.

Overigens had ze mijn nummer via via achterhaald want dat geef ik niet zomaar af.

Ex gooide laatst ook een balletje op, en dan denk ik doeiiiiiiiiiiiiiiii ben niet graag 2e keus
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
@Gianna: Bedankt. Knap dat jij dat zo kon zeggen tegen mr X. Ik ken je verder niet dan hier, maar als ik een beeld van jou maak, dan zie ik meteen zo een Amazon of Gladiator voor mij. Heb ik het zo een beetje goed?

@ NW: hahahaha, leuk dat je 'deksel' ook geinig vindt. Natuurlijk is het een metafoor, maar dat kwam na het lezen van jouw bericht over 'doos' meteen bij mij op. En weet je NW, volgens mij vond je die man ook niet echt iets. Je eerste indruk is meestal goed en zo te lezen viel hij tegen. Ik denk dat je het nu goed oppakt. Ook al is iedereen in je omgeving aan het daten, niet iedereen in je omgeving heeft meegemaakt wat jij hebt moeten incasseren. Daarom ligt het daten voor jou net iets anders. Maar het komt echt super goed. Trust me.

@ HBG: Ik blijf mij verbazen over jou. Probeerde ex echt een balletje op te gooien? Wauw. Wat schrijft Gianna altijd: KARMA. En gelijk heb je, je bent geen tweede keus. Volgens mij ben je echt blij met je leven zoals het nu gaat. Houden zo. Stap jij maar lekker op je motor of in de auto en geniet maar. Als je iemand tegenkomt, dan is het zo. Je kiest nu voor jou en dat is belangrijk en er is niets mis mee. Wie weet breng jij ooit een boek uit met al je avonturen. Ik koop het meteen.

Jules, Allalone, Problemo, Dilemma-zoveel, Kampari, Kunstje en alle anderen, hoe is het met jullie?
@ Iedereen. Waar zijn jullie. Ik hoor graag hoe het iedereen vergaat. Bij mij is het minder. Ellendig allemaal. Hoop dat het bij jullie veel beter gaat.

Liefs
Hoi darkclouds, wat is er meis?

Had even geen tijd om te forummen, zelfs niet om mee te lezen, maar ben er nu, dus schrijf het van je af, wie weet hebben we tips voor je, en iig een hele dikke
Ik ben er hoor.
Ik ook.
Ik ben er ook hoor Darkclouds, wat is er aan de hand..

Schrijf maar, we zijn er wel.
De club is compleet dus gooi het er maar even uit..
Ik ben er ook weer even, schrijf nog amper maar lees wel regelmatig mee. Darkclouds, wat is er aan de hand? Schrijf het lekker van je af, misschien kunnen wij je last wat verlichten, al was het maar doordat je weet dat we het lezen.

Ik begrijp dat het niet zo lekker loopt? Of is de bom helemaal gebarsten?
Oh wauw, wat lief dat jullie er weer zijn. Het lijkt net: u vraagt en wij draaien. Vanwege meelees alert kan ik niet in details treden. Maar goed, hij is weer vertrokken en naar haar toegegaan. Had niets met zijn liefde voor mij te maken , maar lag helemaal aan hem. Het liefst bleef hij bij mij, omdat hij weet dat hij het nergens anders beter zal vinden/hebben. Tja, daar heb ik veel aan.

Ik ben dus weer in een huilmodus en alles wat erbij komt kijken. Vreselijk allemaal. Ik begrijp het allemaal niet meer. Ik weet dat ik nu aan darkclouds moet gaan denken, maar het is zo zwaar en moeilijk. Wat bezielt sommige mannen en vrouwen toch?

Nogmaals lief dat jullie meteen weer standby zijn. Allemaal bedankt.

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven