Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
Sorry.

Ben boos als ik mezelf terug lees, en op wie?

Op mezelf..
quote:champoepel schreef op 03 november 2011 @ 11:54:

Sorry.

Ben boos als ik mezelf terug lees, en op wie?

Op mezelf..Niet boos zijn. Jij kon toen niet anders waarschijnlijk. Net als ik (en anderen hier) nu.. Trouwens; eigenlijk is het goed dat je boos bent! Dat betekent dat je stappen hebt gezet sinds 'toen'..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Dank je Soyli.

Ja hij wil terug, alweer.

Ik niet meer, als gewoone vriend oké, maar als partner heeft hij al die jaren mijn pijngrens ver overschreden.

Te ver.

In plaats van onvoorwaardelijk van hem houden, had ik veel meer van mezelf moeten houden!

Maar daar ben ik nu mee aan de slag.

Beter laat dan nooit.

quote:Soyli schreef op 03 november 2011 @ 10:46:

De kans om ooit nog een gezin te worden

Die is even groot wanneer je een einde maakt aan deze situatie die niets duidelijks te bieden heeft aan je kinderen. En ook niet aan jou.

quote:Mijn kinderen die me straks misschien kwalijk nemen dat ík de scheiding heb aangevraagd

Als jij ergens achter staat, zul je je kinderen daarop een duidelijk antwoord kunnen geven. Misschien dat je er tegen die tijd anders over denkt en dat maakt ook niet uit. Ieder mens heeft het recht om van mening te veranderen.

Wel kan ik me voorstellen dat de chaotische situatie waarin jullie de kinderen nu zetten veel eerder reden tot kwalijk nemen zal geven.
Wat me ook sterkt, wat heb ik mijn kind in godsnaam voor een voorbeeld gegeven.

Het wordt tijd zo hoognodig tijd, dat ik laat zien dat ik zelfrespect heb, dat ik niet meer met me laat sollen.

En dan heeft kind misschien geen gezin, maar wel een sterke stabiele moeder.
Die laatste post van Champoedel geldt ook voor jou Soyli. Wat geef jij de kinderen voor voorbeeld. Zij zullen jou nooit of te nimmer kwalijk kunnen nemen omdat jij gekozen hebt voor een scheiding.

Diegene op wie ze kwaad moeten zijn is hun vader. Hij geeft ook een totaal verkeerd voorbeeld naar zijn kinderen en jij, hun moeder laat het nog toe ook.

Sjeez Soyli, word eens boos op die rondn**kende vent van jou en kom op voor jezelf. Niet alleen jij bent het waard maar ook de kinderen die nu wel degelijk dingen mee krijgen en niet weten hoe en wat alleen dat hun moeder ongelukkig is en vader niet meer thuis woont.

Schep duidelijkheid naar jezelf, de kinderen en je man.

Hova, ook jij mag wel eens heel kwaad worden op je man. Wat gebeurd er als die proefscheiding afgelopen is en hij weet het nog niet? Krijgt hij dan weer bedenktijd?

Kom ook jij eens op voor jezelf want je maakt het hem wel heel makkelijk zo.
Leo, Champ, Bosaapje, jullie hebben allemaal gelijk! Ik vind ook dat ik lang genoeg met me heb laten sollen en daarom heb ik hem eruit gezet. Ik hou ook alles af; hij dacht hier wel even een of twee keer per week te komen eten, maar ik heb gezegd dat dat dat voor mij niet bij een (proef)scheiding hoort en dat ik dat niet wil. Hij wilde elke week afspreken, ik hou het af.

Voor mij is deze proefscheiding de allerlaatste tijd die ik erin wil steken. Of eigenlijk wil ik deze tijd steken in mezelf, het sterker maken van mezelf, met behulp van de psych waar ik morgen heen ga. En het alvast beginnen met opbouwen van een leven zonder hem. En mocht hij na die maanden nog in mijn leven passen, dan kunnen we misschien proberen er nog uit te komen met zijn tweeen. Maar de kans is ook zeer groot aanwezig dat we er niet meer uitkomen met zijn tweeen en dat heb ik hem ook gezegd.

'Zij' is bij ons niet meer in beeld (tenminste niet als love interest), maar ik heb wel heel duidelijk gezegd dat mocht hij erover denken met haar of iemand anders tijdens deze periode eens even leuk de beest te gaan uithangen, dat we de proefperiode dan meteen als afgesloten kunnen beschouwen. Hij kan niet nu even vrolijk anderen gaan uitproberen om dan weer terug bij mij te komen, daar pas ik voor. Maar hij is daar helemaal niet mee bezig op dit moment gelukkig, want dat zou natuurlijk wel heel veel pijn doen.
Wow, wat zijn er hier vandaag ontzettend goede dingen geschreven.

Daar kan ik ook nog wel wat mee.

Super!
@Leo, je hebt zo gelijk met het niemandsland waar ik nu in verkeer... Maar ik ga mezelf sterker maken deze maanden, hou me eraan!!!
@Soyli, jeetje meid, ik vond dat het bij mij al lang duurde... En bij mij is er geen vreemdgaan meer geweest nadat ik het ontdekt had. Ik ben de laatste die jou advies kan geven, maar denk alsjeblieft aan jezelf.

En wat mijn dochter gisteren tegen mij zei over de stress die er thuis was voordat haar vader vertrok, heeft mij doen beseffen dat ik er goed aan heb gedaan hem de deur te wijzen!! Dus ik weet echt niet of je er goed aan doet hem te laten blijven, meid...

@Sisselalova; ik snap waarom je even van het forum af wilt. Ik heb dat vorig jaar ook een hele poos gehad, soms loopt wat je hier op het forum hoort en wat je zelf denkt/voelt op dit moment gewoon even niet gelijk op. En gelukkig is het geen must..

Weet wel dat we aan je denken en het zou fijn zijn als je over een poosje nog even laat weten hoe het met je gaat!

@All en Tascha; hoe gaat het bij jullie?
Soyli, lief mens.....maak er een eind aan.

Bevrijd jezelf.

Hij in het Valhalla, jij in de twilight zone.

Gooi je ketenen af.

Als het goed had moeten komen was dat al láng, al láng gebeurt en je weet het.

Wat is er nog te verliezen als je jezelf kwijt bent?

Er is alleen maar winst te behalen als je zelf weer de baas gaat zijn over je eigen leven, nu draai je verlies vrouw, je staat in de min en al heel lang.

Maak jezelf weer winstgevend en investeer in de BV die Soyli heet in plaats van in de failliete onderneming die je relatie is geworden.
quote:hova schreef op 03 november 2011 @ 13:26:

@Leo, je hebt zo gelijk met het niemandsland waar ik nu in verkeer... Maar ik ga mezelf sterker maken deze maanden, hou me eraan!!!

Je roept maar als je wat peper in je bipsen nodig hebt!

Je bent geweldig. Zag je dat zelf maar zo duidelijk als ik het zie.
Ik ga zeker roepen, lieve Leo!! Jij bent zelf geweldig, weet je dat! Je helpt zoveel mensen hier op het forum en dat naast je eigen gezinnetje en carriere. Jij weet het altijd (soms pijnlijk ) raak op te schrijven!! Doet soms zeer, maar helpt wel! En ik moet en zal deze maanden sterker worden! Zo sterk dat ik zelf de keuze maak, ook al zou hij aan mijn deur staan te smeken om terug te mogen komen!

Nee, geweldig vind ik mezelf niet momenteel. Ik zie mezelf momenteel als een wankele machine, waarvan niet zeker is of hij op tijd gerepareerd kan worden voordat hij helemaal stopt met functioneren. Ik probeer me te focussen op de kids, zij zijn nu het allerbelangrijkste! Als zij er maar (naar omstandigheden) goed uit gaan komen. Ik kom er uiteindelijk wel, ook al is het nu zo zwaar dat ik soms echt geen licht meer zie. Maar ik weet dat ik er uiteindelijk kom en ik vind mezelf leuk genoeg om mee verder te leven. Zover ben ik wel weer; in het begin twijfelde ik steeds maar aan mezelf; ben ik niet leuk/mooi/lief genoeg dat hij naar die ander wilde? Maar dat is het niet; ik ben zeker weten leuk/mooi/lief genoeg! Het zit in hem. En hij is een ontzettende, ongelofelijke sukkel dat hij niet ziet wat hij weg heeft gegooid, want ook al zouden we uiteindelijk toch bij elkaar blijven, mijn onvoorwaardelijke liefde krijgt hij nooit meer (kan niet niet vet schrijven, maar onvoorwaardelijke hoort dus vet)...
Je doet het goed Hova....ben echt een soort van trots op je

Bij mij (ons) gaat het goed....heb wel van de week 1e gesprek met een therapeut gehad. Had veel teveel negatieve gedachten die maar bleven hangen. Dat staat/stond echt nog tussen een volledige nieuwe start in en daar kon mannie mij ook niet verder mee helpen.

We praten gelukkig wel beter met elkaar en dat vind ik al heel erg fijn. Al met al komen we steeds dichter bij de 100% (al weet ik niet of dat echt ooit weer gehaald wordt, maar met 95% kan ik ook gelukkig zijn).

Verder ga ik het maar niet meer over mezelf hebben hier in dit topic. Voel me dan een beetje schuldig namelijk. Voel echt zo ontzettend met jullie mee, zeker met in m'n hoofd de gedachte dat ik er ook zo voor had kunnen staan. Daarom kan ik me zo goed inleven in jullie machteloosheid, pijn, verdriet, woede en onbegrip.

Wil jullie allemaal een hart onder riem steken en misschien dat het een heeeel klein beetje troost biedt dat er mensen zijn die met jullie meevoelen !!
WE go girls!!!!

Phuh!

Wil je nog terug???

MAG je nog terug!

Voor ons allen een hele grote dikke vette knuffel

>>>>>>>
En wat schiet me nu te binnen haha,

" 'k Ben toch zeker Sinterklaas niet, er geen staat geldboom in m'n tuin

'k Ben Sinterklaas niet, ik heb een negatief fortuin

Als er straks bankbiljetten groeien op m'n rug

Ben jij de eerste die het hoort, kom dan nog maar eens terug

'k Ben Sinterklaas niet (Sinterklaas)

Ik ben toch zeker Sinterklaas niet (Sinterklaas)

Ben jij de eerste die het hoort, kom dan nog maar eens terug!"
quote:Soyli schreef op 03 november 2011 @ 11:51:

[...]

Je hebt hélemaal gelijk. In andere bewoording is dat precies wat er gebeurd. Maar waarom kan ik dan niet voor mezelf kiezen, én voor de kinderen (want door voor mezelf te kiezen kies ik ook voor de kinderen; zij vóelen die onveiligheid en onrust ook)???

Dat is een hele goede vraag en dat is denk ik ook de kern waar je je mee bezig zou moeten houden. Vragen die over jou gaan, moeilijke vragen, en misschien vragen die je jezelf niet stelt omdat je zo bezig bent met je (v)echtgenoot. Ook een handige escape, zolang je je focust op hem hoef je je niet te focussen op jezelf. Maar het antwoord zit altijd in jou.

Wat voor leven gun ik mezelf?

Wat denk ik diep in mijn hart over mezelf, vind ik dat ik het verdien om als een vaatdoek te worden gebruikt of vind ik dat ik beter verdien?

Waarom laat ik me "mis" bruiken door een man? (letterlijk)

Wie of wat heeft mij geleerd dat dit normaal is?

Is dit normaal of mag ik wat anders verwachten?

Waar wil ik over 5, 10 jaar zijn en gaat mijn huidige gedrag me daar brengen of ben ik afhankelijk van anderen? (echtgenoot)
quote:champoepel schreef op 03 november 2011 @ 15:42:

En wat schiet me nu te binnen haha,

" 'k Ben toch zeker Sinterklaas niet, er geen staat geldboom in m'n tuin

'k Ben Sinterklaas niet, ik heb een negatief fortuin

Ben jij de eerste die het hoort, kom dan nog maar eens terug

'k Ben Sinterklaas niet (Sinterklaas)

Ik ben toch zeker Sinterklaas niet (Sinterklaas)

Ben jij de eerste die het hoort, kom dan nog maar eens terug!"
Ja god!, ik blijf niet geven!

Het is toch van de zotte dat wij hier allemaal aan de antidepressiva en slaappillen moeten om een man???

Ik ben zo blij met jullie dames, mijn ogen blijven open.

Laat die mannen nu maar wachten.

Kerst komt eraan, ik heb al ballen, dus in het geheel geen meer nodig.
Champ:

@All, hoe is tie met jou vandaag?
hova...niet best...ben net bij hem geweest om te vertellen dat ik de scheiding in gang zet...wil geen contact meer alleen nog maar via advocaat... Daarna ben ik behoorlijk door de rooie gegaan..heb daar het een en ander vernield...als topptunt heb ik haar ook nog gebeld en uitgescholden...dom dom dom
@All... Oei, da's niet handig, maar wel heel begrijpelijk. Zeker omdat hij allerlei rare achterbakse dingen doet nu, zoals je eerder schreef. Ik kan het me dan ook helemaal voorstellen. Ok, het was dus misschien niet zo handig, maar je kunt er nu toch helemaal niets meer aan doen. En echt erger kan het alles toch niet maken, toch? Het is zoals het is, je kunt niets terugdraaien en kunt alleen maar verder vanaf hoe het nu is (dat helpt mij vaak om dat te denken). Het is niet heel gek dat je je geduld bent verloren....

Steunen de familie/vrienden waar je bij woont je wel? Heb je wel mensen om je heen bij wie je terecht kunt? Ik merk dat de spoeling bij mij wel dunner wordt; hoe langer het duurt, hoe minder mensen nog op je verhaal zitten te wachten. Maar er blijft altijd een aantal echte vrienden/familie over die wel naar je kunnen luisteren en je kunnen helpen....

Ik zou willen dat we elkaar nog meer konden helpen dan alleen maar hier...

Maar meer dan een alleen je een hele dikke virtuele knuffel geven kan ik niet vanachter mijn computerscherm. Bij deze dus, er wordt aan je gedacht...

hova, thanks, die knuffel kan ik nu wel erg goed gebruiken.. Heb al lang spijt van mijn acties..had mezelf totaal niet meer in de hand...heb beiden al wel mijn escuses aangeboden maar had niet mogen gebeuren...

Heb wel steun van de mensen waar ik bij woon... De rest in mijn omgeving...nee... Da's wel klaar. Helaas voor mij zijn dat ook alleen maar stelletjes en hun leven gaat ook gewoon door..daarnaast ben ik natuurllijk ook niet meer de gezellige,vrolijke ik..en dat begrijp ik ergens ook wel... Dit is gewoon iets wat je alleen moet doen,hoe moeilijk en hoe eenzaam soms ook...phoe...ben diep gegaan vanavond...heel diep...

Vanaf nu geen contact meer met hem,hem niet meer zien...

Ergens weet ik dat ik goed doe...maar toch....

Voor jou ook dikke knuffel
ps: hova..you've got mail...
Denk inderdaad dat dat het beste is; geen contact meer, hoe moeilijk ook. Alhoewel ik denk dat, gezien de manier waarop jouw ex zich nu gedraagt, geen kontakt misschien iets makkelijker is. Ik vind het ook veel makkelijker als ik man een tijdje niet heb gezien, maar door onze jonge kinderen moeten we elkaar wel blijven zien helaas. En ja, ook ik heb meest alleen stelletjes/gezinnen in mijn vriendenkring en dat is erg ongemakkelijk nu. En inderdaad; hun leven gaat gewoon door, al staat het mijne al een jaar stil nu en het jouwe ook al heel lang denk ik. Maar er komen ook altijd weer nieuwe mensen bij in je vriendenkring, nu misschien nog even niet, maar die komen echt wel weer...

Tuurlijk heb je spijt van je acties, maar het is nu eenmaal gebeurd en was heel begrijpelijk. Heeft je ex al excuses aangeboden voor wat hij gedaan heeft? Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je je tot zijn niveau moet verlagen hoor. Maar ik snap zo verschrikkelijk goed wat je hebt gedaan en hoeveel woede je moet hebben gevoeld (wat op zich dan weer goed is ). Het leek mij op een zeker moment ook een heerlijk idee die stomme muts eens even lekker uit te schelden. Het lost niets op, maar aantrekkelijk is het wel...

Ik ga nu eerst even je mail lezen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven