toch een ander?

01-02-2012 12:00 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,

Ik moet even meningen van anderen horen omdat ik even het spoor kwijt ben in mijn relatie.

Ik ben 32 jaar jong, ben 12 jaar samen met mijn partner, waarvan 4 jaar getrouwd nu, we hebben 2 opgroeiende kiddies.

Beiden zijn we ondernemende mensen in het bedrijfsleven en hebben tot aan 3 maanden heerlijk gehad met elkaar, nadeel is van 2 workaholics dat je elkaar vrij weinig ziet. Omdat mijn werk ook mijn hobby is ga ik helemaal op in mijn bedrijf, een 16 uurige werkdag is vrij normaal geworden. In de weekenden probeer ik vrij te zijn. Ik ben een lief persoon voor iedereen maar wel bikkelhard. Ik kan emotiotionele dingen van me afzetten en daar geen gevoelens meer voor tonen. Hierdoor kon iedereen tot voor kort tegen me aantrappen zonder dat ik daar problemen mee had. Doordat mijn vrouw vroeger al de geen was die thuis was voor de kids heeft ze mager sociaal leven, zonder vrienden en vriendinnen. De contacten die ze opdoet zijn mensen met problemen vaak van financiële aard. Daar wij welgesteld zijn kiest men haar/ons vaak voor de centen en als men merkt dat er niets los te peuteren is vallen ze weer af.

Aan mijn kant is dat totaal anders, door mijn werk heb ik veel relaties en vrienden/kennissen, als ik ergens mee zit heb ik altijd iemand met wie ik kan praten. Voor haar is dat een probleem omdat ze niemand heeft om mee te praten, ze is een binnenvetter en praat met niemand, naast dit een drukke baan, dus al meermaals een burnout gehad. Zoals ik al eerder schreef tot voor kort konden we ons nog wel redden en waren we "gelukkig".

Anderhalf jaar geleden kwam ik zelf in contact met een lokale winkelier, samen met zijn vriendin runt hij een winkel bij ons in de wijk. Deze man is zo gek als een deur, hij ziet het leven als een feest en gedraagt zich er ook naar, een heerlijk persoon als zeg ik het zelf. Echter in die tijd had ik meermaals de opmerking van mijn vrouw dat ik naar hem toe ging omdat ik op zijn vriendin zou vallen. Ik heb dit ook gelijk afgekapt, als dat gelul om lucht. Maar nu zijn we 1,5 jaar verder en nu heeft zij met hem sinds kort een friends klik. Die klik gaat in mijn optiek iets verder dan een normale leuke vriendschap. Ze hebben een zeer goede verstand houding, het gaat zelfs zover dat ze elkaars regels af kunnen maken in een gesprek, als het mannen waren zou den ze dan ook rob en emiel heten. Een week voordat ze in contact kwamen had ik een gesprek met de winkelier en hij vertelde mij hoe hij vrouwen ronselde naast zijn eigen partner. Doordat zij een open relatie hebben kan heel veel, behalve tongen en sexuele handelingen, echter is zijn eigen sexleven een ramp. Ik was nogal onder de indruk van zijn manier om vrouwen ronselen, dit omdat als je hem hoort praten hij praat en denkt als een vrouw, ik zeg wel eens tegen hem 80% vrouw en 20% man. Hij heeft een grote kring vrienden die bestaat uit alleen maar vrouwen. Met die wetenschap hoe hij is, maakte hij een opmerking van ik ga je vrouw is ff lekker nemen van de week, zo nuchter als ik ben zeg, lukt je niet gast met een lach erachteraan.

Nog geen 2 weken later komt mijn vrouw in contact met hem en zonder dat ik er erg in had wisten ze binnen een week alles van elkaar. Hoe ik had geen idee omdat ze elke dag aan het werk was en op tijd thuis was. Na een korte tijd vroeg ze mij op visite te gaan bij hem en zijn vrouw, toen ze binnenkwam gaf ze heb een zoen op zijn mond ( een normale wel te verstaan) en ze zaten lekker knus tegen elkaar aan op de bank. Ook bij het loltrappen zag ik in haar ogen de welbekende twinkel die wij allang niet meer hebben, zijn vriendin is er gewoon bij net als ik en die ziet er niets bijzonders in weet ik, dit alles zette mij toch eens aan het denken en ging overal op letten, de communicatie verliep via whatsapp, de kreten ik hou van je ly en kusjes waren niet meer te tellen. Totdat ik een foto tegenkwam op haar telefoon van haar zelf met de tekst i love you eronder, bewerkt en verzonden door hem vanaf zijn iphone, de foto is op een locatie genomen die me totaal onbekend was. Geloof me mijn stoppen sloegen door en ben de oorlog aangegaan. Haar statement was dat ze eerder vrienden maakt met mannen dan vrouwen, vroeger toen we jong waren had ze inderdaad meer mannen als vrouwen als vrienden, maar toch zat het me niet lekker. Ik ben actief begonnen met het scannen van haar phone, en kwam erachter dat de berichten werden gewist nadat er gesprekken waren gevoerd. Het enige wat erover bleef van een gesprek was platte tekst niet bijzonders. Op een ochtend zag ik dus inderdaad weer berichten staan die mijn optiek niet kunnen, hartjes in overvloed, alsof cupido op pad was geweest. Diezelfde avond ben ik weer gaan kijken en de berichten waren wederom gewist, ik ben toen ongelooflijk uit mijn dak gegaan. Wat ik kreeg te horen waas je ziet dingen die er nooit hebben gestaan, ik ben naar de winkel gelopen en heb hem gevraagd, joh klopt het dat jij deze info hebt verstuurd en zijn antwoord was ja je kent me toch?

Met die wetenschap was in een keer al mijn vertrouwen weg in mijn partner. Zelfs nadat ik vertelde dat hij de berichten had bevestigd naar mij toe, zei ze glashard jij moet naar een psyg je ziet teksten die er nooit hebben gestaan. Ik heb haar die dag meermaals gemaild met de vraag van joh waarom wis je je berichten, zelfs een begrip regel geplaatst van joh is het om ons of mij te beschermen. Toch was het antwoord nee, nadat de echte oorlog die avond uitbrak kwam het er uit van ja ik wis om ons te beschermen. En daar kon ik het mee doen. De afspraak was hierna om niets meer te wissen, toch zie ik tot op heden nog steeds dat ze dingen wist en dat haar communicatie niet meer via whatsapp verloopt maar via scrabble....., daar worden de gesprekken nu gevoerd, spel afgelopen alles weg.

Maar hier hebben we ook een oplossing van alles wat wordt besproken kan ik zo live nalezen zonder dat ze het weet.

Door de hele situatie ben ik veranderd naar een onzekere man en kan alles om me heen me niets meer schelen, omdat ik nog steeds misschien of onterecht het idee is dat er meer zou zijn. DIt zorgt er ook voor dat ik zo een control freak ben geworden met de communicatie, als techneut weet je makkelijker de foefjes op controle te creeëren als een ander.

Het kan zijn dat ik verkeerd heb en dat ze gewoon zeer sterke friends click hebben. Ze zegt continue dat er niets aan de hand is dat het vriendschappelijk is, ook in bed doet ze normaal, het lijkt mij als je een ander zou hebben gehad dat je dat moet merken, anders moet de echt van staal zijn

Ik hoor graag andere meningen

greetz
Volgens mij is het vrij duidelijk hoor en weet je dit zelf ook.
lijkt op een vreemdgangster to be :-/ scheelt dat de man waarmee ze berichtjes stuurt wel gewoon eerlijk is.so far
Wat een warrig verhaal, en bijzondere woordkeuze ook (oorlog??)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Mijn mening: veel te lange en warrige op.

Als ik het goed begrijp komt het erop neer dat:

- je vrouw contact heeft met een man met reputatie

- het contact voor jou bepaalde grenzen overschrijdt.

- ze hierover tegen jou liegt

- jij haar nu obsessief controleert

Als dat de samenvatting is, dan gaat het niet goed met je relatie.
Spreuken 18:2
Zo, jij controleert wat af zeg!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Misschien kun je de tijd dat je haar controleert beter aan haar besteden. Als ik het begin van je OP lees kan ik me best voorstellen dat je vrouw zich behoorlijk eenzaam voelt. Ze heeft misschien geen vrienden met wie ze kan praten, maar als je getrouwd bent is het vooral fijn als je dit bij je man kunt doen. Niet dat het een excuus is om vreemd te gaan, maar ik vind jou ook niet echt als een liefhebbende echtgenoot overkomen. Ik denk dat je beter daar aan kunt gaan werken, dan haar continu te controleren en te beschuldigen. Daarmee los je het probleem immers niet op.
Vind het geen warrig verhaal. Je vrouw is in ieder geval naarstig op zoek naar aandacht en komt jullie afspraak niet na; er worden namelijk nog steeds berichten gewist. En in dit verhaal vind ik het logisch dat de ander wordt gedreven tot controleren. Het punt is, je hebt nu voldoende gecontroleerd, je weet genoeg. Hoe nu verder is de vraag. Ben het dan ook eens met Incognita.
Jammer dat je niet wat meer tijd kunt vrijmaken voor je vrouw, maar ook zeker voor je kinderen. Met een 16-urige werkdag, wanneer zie je je kinderen dan? Ik zou me goed kunnen voorstellen dat je vrouw de aandacht/het luisterend oor, die ze nodig heeft ergens anders zoekt. Mijn man heeft ook een drukke baan, maar wij hebben daar zeker afspraken over gemaakt hoe de week er, met name ook 's avonds uit ziet. Als hij elke avond weg zou zijn voor afspraken, dat lijkt mij niets. Voor mij niet, maar ook zeker niet voor onze twee opgroeiende pubers.
Lui worden nu ook al verliefd via wordfeud, wat een openbaring!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Bij ' kiddies' ben ik afgehaakt
quote:incognia schreef op 01 februari 2012 @ 12:11:

Volgens mij is het vrij duidelijk hoor en weet je dit zelf ook.

Was het nu maar zo makkelijk, ik kan overal met gemak afstand van doen maar dit is toch even anders.

Toch blijf ik twijfelen aan het hele verhaal, er is teveel te verliezen voor haar, ze zou dan echt in een rampsitautie komen omdat het bedrijf van hem en zijn vriedin op omvallen staat.Met alle narigheid van dien.

Ik heb vaker mijn trouwring afgedaan met de melding dat het over is hoe pijnlijk het ook is. (erg moeilijk om te doen kan ik zeggen) Toch blijft ze vechten voor alles en probeert open en eerlijk te zijn. Haar mening is dat als ik mijn ring in haar handen leg ze stopt met vechten. Ze zegt zelfs dat als het echt moet ze wil kappen met de vriendschap. Ik ben de afgelopen periode al vroeger thuis en heb meer personeel aangenomen om mijn taken al over te nemen. Voor de kinderen ben ik er vaker. In een 16 urige werkdag ben tussendoor natuurlijk wel even thuis om even hoi te zeggen en dat de kids me ook even zien, het zou te gek zijn als je kids nooit zou zien. Er zijn grenzen hierin
quote:mali30 schreef op 01 februari 2012 @ 12:35:

Lui worden nu ook al verliefd via wordfeud, wat een openbaring!mijn zwager werd verliefd in second life en emigreerde dus hier geloof ik wel in, maar dit is toch ietwat gecompliceerder
Serieus??

Jij denkt dat je kinderen (en je vrouw) genoeg hebben aan een kerel die tussen de bedrijven door binnen sjeest en even hoi roept?

Wat hebben sommige mensen toch wonderlijke ideeën over het ouder zijn en over het echtgenootchap...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:gaia9 schreef op 01 februari 2012 @ 12:30:

Vind het geen warrig verhaal. Je vrouw is in ieder geval naarstig op zoek naar aandacht en komt jullie afspraak niet na; er worden namelijk nog steeds berichten gewist. En in dit verhaal vind ik het logisch dat de ander wordt gedreven tot controleren. Het punt is, je hebt nu voldoende gecontroleerd, je weet genoeg. Hoe nu verder is de vraag. Ben het dan ook eens met Incognita.

Het is inderdaad ietwat warrig geschreven, ff vanaf mijn mobieltje gedaan. Alles wat ik kan controleren gebeurd, mailboxen van beide partijen worden gescreend, daar gebeuerd niets mee. Meer dan dit kan ik niet controleren.

Ik heb zelf ook een beste vriendin die getrouwd is, zij heeft ook een beste vriend, als je die 2 ziet gaan denk je dat ze getrouwd zijn. Gaat zelfs met hem naar de kamasutrabeurs , maar die hebben nog nooit iets gedaan en dat willen ze ook niet. Ze zijn al jaren de beste vrienden. In deze context ziet mijn vrouw haar vriendschap ook en ze hoopt dat we er sterker uitkomen. Ze is bereidt om de vriendschap definitief te verbreken, maar verliest ze wel weer haar enige uitlaatklep.Misschien is het nieuw voor me, ben heel erg burgelijk, het is mijn ogen erg extreem, maar er zijn er ook zat mensen die dit herkennen en zeggen dat het niets te betekenen zou hebben.

Hoe nu verder tja........ daarom wil hier even lekker sparren om bepaalde zaken helderer te krijgen.

De stekker eruit trekken is makkelijk en kan altijd maar is het laatste wat ik wil.
quote:Summerdance schreef op 01 februari 2012 @ 13:11:

Serieus??

Jij denkt dat je kinderen (en je vrouw) genoeg hebben aan een kerel die tussen de bedrijven door binnen sjeest en even hoi roept?

Wat hebben sommige mensen toch wonderlijke ideeën over het ouder zijn en over het echtgenootchap...

Jouw stelling betwist ik, waar staat hoelang ik die werkdagen al heb, je kan ook vragen, is het nodig om die uren te draaien en om wat voor periode het is gegaan?

Het antwoord:

We hadden te maken met een explosieve groei van het bedrijf, in deze tijd van crisis kun je beter zelf een stapje harder gaan, kijken wat voor omzet er uit komt en redeneren of het rendabel is om extra mensen aan te nemen. En dat is januari gebeurd, ik heb een periode van 3,5 maand me t lazarus gewerkt.

Over het ouderschap is geen twijfel over mogelijk die gaan voor alles.
Ik denk dat jouw vrouw behoefte heeft aan contact met jou. Ik denk dus dat het erg onverstandig is om de oorlog aan haar te verklaren, maar ik zou eens goed eerlijk en open met elkaar in gesprek gaan.

Overigens snap ik niet wat een open relatie is als je niet mag tongen en sexuele handelingen met anderen. Wat mag er dan wel buiten een normale relatie? Met elkaar praten? Samen uit. In dat geval heb ik ook een open relatie namelijk...
quote:dopeyd schreef op 01 februari 2012 @ 12:00:

Beiden zijn we ondernemende mensen in het bedrijfsleven

Ik ben een lief persoon voor iedereen maar wel bikkelhard. Ik kan emotiotionele dingen van me afzetten en daar geen gevoelens meer voor tonen.

En dan kómt er een verhaal....... Totaal in tegenstelling met wat je hier beweert.

Doordat mijn vrouw vroeger al de geen was die thuis was voor de kids heeft ze mager sociaal leven, zonder vrienden en vriendinnen. Jullie zitten toch sámen in het bedrijfsleven?

De contacten die ze opdoet zijn mensen met problemen vaak van financiële aard. Hoe komt ze aan die mensen?

Daar wij welgesteld zijn kiest men haar/ons vaak voor de centen en als men merkt dat er niets los te peuteren is vallen ze weer af.

, ze is een binnenvetter en praat met niemand, naast dit een drukke baan, dus al meermaals een burnout gehad. Weleens een therapietje overwogen?

Echter in die tijd had ik meermaals de opmerking van mijn vrouw dat ik naar hem toe ging omdat ik op zijn vriendin zou vallen. Ik heb dit ook gelijk afgekapt, als dat gelul om lucht. Gelooft ze je nu wel, over de vriendin van de winkelier; dat jullie niks hebben?

Maar nu zijn we 1,5 jaar verder en nu heeft zij met hem sinds kort Hoe kort? een friends klik. Die klik gaat in mijn optiek iets verder dan een normale leuke vriendschap. Ze hebben een zeer goede verstand houding, het gaat zelfs zover dat ze elkaars regels af kunnen maken in een gesprek, als het mannen waren zou den ze dan ook rob en emiel heten. Een week voordat ze in contact kwamen had ik een gesprek met de winkelier en hij vertelde mij hoe hij vrouwen ronselde naast zijn eigen partner. Ronselt voor wat? Doordat zij een open relatie hebben kan heel veel, behalve tongen en sexuele handelingen, Een open huwelijk, maar hij mag geen sex met anderen? Wat is er zo open aan dat open huwelijk? echter is zijn eigen sexleven een ramp. Ik dacht dat die man het leven als een feestje zag; niet helemaal waar, dus?

greetz
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:dopeyd schreef op 01 februari 2012 @ 13:23:

[...]

, maar er zijn er ook zat mensen die dit herkennen en zeggen dat het niets te betekenen zou hebben.

.Nou, klaar dan, lijkt mij.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2012 @ 13:36:

[...]

Nou, klaar dan, lijkt mij.aha zo simpel zijn de mensen dus
Ik denk overigens niet dat er een "ander" is, en ook niet dat die vriendschap fysiek gezien verder gaat dan die zoen op de mond en tegen elkaar aan hangen op de bank (al kan het die kant opgaan). En ja, niet iedereen houdt daarvan. Het zou niet helemaal mijn ding zijn eerlijk gezegd wanneer mijn geliefde dat deed met iemand die nog maar net een paar weken in de picture is. Misschien probeert ze je op die manier iets duidelijk te maken al is dit niet de manier vind ik. Stoppen met controleren en praat met elkaar.

Wat voel je eigenlijk voor je vrouw? Is er nog echte liefde in het spel? Als er problemen zijn, praten jullie daar normaliter open over met elkaar? Ze is al op weg jouw grenzen te overschrijden. Als jij nu "de oorlog" verklaart zal het hard tegen hard worden. Daar schiet niemand iets mee op.
Ik denk dat je vrouw een gouden zet heeft gedaan met deze vriend als zijnde een wake upcall voor jou. Nu er mogelijk een kaper op de kust is ben je nog nooit zoveel in beeld geweest en met haar bezig.

Als zij het contact met die mogelijk fwb verbreekt, wat gebeurt er dan denk je? Blijft alles bij het oude? Komt er een nieuw begin voor jullie beiden? Of is het wachten op een nieuwe crush voor een van jullie?

Wat denk je?
quote:dopeyd schreef op 01 februari 2012 @ 13:40:

[...]

aha zo simpel zijn de mensen dusDie " zat mensen " , bedoel je toch, mag ik hopen? Dan ben ik het met je eens; ik vind ze ook simpel als ze dit normaal vinden.
quote:dopeyd schreef op 01 februari 2012 @ 13:28:

[...]

Jouw stelling betwist ik, waar staat hoelang ik die werkdagen al heb, je kan ook vragen, is het nodig om die uren te draaien en om wat voor periode het is gegaan?

Het antwoord:

We hadden te maken met een explosieve groei van het bedrijf, in deze tijd van crisis kun je beter zelf een stapje harder gaan, kijken wat voor omzet er uit komt en redeneren of het rendabel is om extra mensen aan te nemen. En dat is januari gebeurd, ik heb een periode van 3,5 maand me t lazarus gewerkt.

Over het ouderschap is geen twijfel over mogelijk die gaan voor alles.

Heel begrijpelijk dat je dan voor lange dagen gekozen hebt! Fijn dat het bedrijf goed loopt, dat is (zeker in deze tijd) al een hele zorg minder! Is er nu wat meer rust? Je gaf al aan meer personeel aangenomen te hebben dus ik neem aan van wel. Kun je je vrouw niet eens verrassen met een avondje uit? Even wat aandacht voor elkaar, elkaar weer terugvinden na de drukke periode.

Wat die vriendschap van je vrouw betreft; kan me voorstellen dat het voor jou onzeker voelt. Mijn man heeft een vriend en die kwam op ene gegeven moment ook vaak op bezoek als man er niet was omdat die vriend en ik goed konden praten. Dat voelde voor man ook best raar. Gebeurde niks, man vertouwd me ook maar 't is even wennen omdat er al gauw meer achter gezocht wordt.

Kan me dat helemaal voorstellen als er gesprekken gewist worden.

Weet je vrouw dat jij dat weet, dat je haar dus contoleerd? Misschien moet je daar eens eerlijk over zijn. En aangeven dat je haar niet kwijt wil. Als jullie beide je fouten erkennen is de belangrijkste stap gezet.

Succes en sterkte!
quote:dopeyd schreef op 01 februari 2012 @ 12:00:

en hebben tot aan 3 maanden heerlijk gehad met elkaar, nadeel is van 2 workaholics dat je elkaar vrij weinig ziet. Omdat mijn werk ook mijn hobby is ga ik helemaal op in mijn bedrijf, een 16 uurige werkdag is vrij normaal geworden. In de weekenden probeer ik vrij te zijn.

Hoe kun je het heerlijk met elkaar hebben als je elkaar amper ziet, jij werkt elke dag van 8:00 tot 24:00 oid. en ook nog in het weekend

Doordat mijn vrouw vroeger al de geen was die thuis was voor de kids heeft ze mager sociaal leven, zonder vrienden en vriendinnen. De contacten die ze opdoet zijn mensen met problemen vaak van financiële aard. Daar wij welgesteld zijn kiest men haar/ons vaak voor de centen en als men merkt dat er niets los te peuteren is vallen ze weer af.

Ook met kinderen kun je een sociaal leven opbouwen/hebben.

Is het die mensen echt om het geld te doen, of vallen ze af omdat ze jullie niet echt leuk vinden? Niet iedereen aast op geld van een ander.

Voor haar is dat een probleem omdat ze niemand heeft om mee te praten.

Dit ie echt triest als je een relatie hebt, waar ben jij dan voor haar?

Zoals ik al eerder schreef tot voor kort konden we ons nog wel redden en waren we "gelukkig".

Je hebt het zelf al tussen aanhalingstekensgezet.Hoe het zit tussen je vrouw en die winkelier, geen idee. Kan me voorstellen dat het in dit geval een stukje aandacht van hem voor haar is, waardoor zij zich geflijt voelt. Wil de winkelier jou laten zien dat hij je vrouw wel kan versieren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven