Trouwen in 2020!
woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
donderdag 26 maart 2020 om 09:49
Ik breek even in hoor. Ik lees wel vaker mee, maar nu maak ik dat maar even kenbaar. Jeetje, meiden, natuurlijk is een bruiloft verplaatsen klein leed als je het afzet tegen de corona-crisis, maar ik heb met jullie te doen.
Een aantal van jullie zeggen te willen beginnen met zwanger proberen te raken na de bruiloft en dat je vooral die levensplanning heel belangrijk vind. Dat snap ik, maar we kunnen wel een paar lessen trekken uit deze hele heisa. Het leven is niet te plannen, dat is wel gebleken nu. Ik zou dus toch maar eens bekijken of je het sluiten van het huwelijk niet gewoon kunt houden op de datum die ervoor staat en lekker starten met zwanger proberen te raken. Het hele feest cancel je dan en je geeft een feest als je 100 dagen / een jaar / anderhalf jaar / 1000 dagen getrouwd bent.
Uiteindelijk is het feest een gevolg van de aanleiding dat je graag openbaar wilt maken dat je met elkaar je leven wilt gaan delen. De belangrijkste pijler onder je bruiloft kun je dan toch gewoon op de gewenst datum houden. Met als gevolg dat je niet je hele leven on hold hoeft te zetten. Juist in deze onzekere tijden moet je niet het allerbelangrijkste -je toekomst- uit gaan stellen.
Maar goed, voor mij is het makkelijk praten, ik ben al getrouwd en al weer 45. Ik vind het alleen zo zonde van jullie levens om alles maar uit te stellen, terwijl het belangrijkste gewoon door kan gaan.
Een aantal van jullie zeggen te willen beginnen met zwanger proberen te raken na de bruiloft en dat je vooral die levensplanning heel belangrijk vind. Dat snap ik, maar we kunnen wel een paar lessen trekken uit deze hele heisa. Het leven is niet te plannen, dat is wel gebleken nu. Ik zou dus toch maar eens bekijken of je het sluiten van het huwelijk niet gewoon kunt houden op de datum die ervoor staat en lekker starten met zwanger proberen te raken. Het hele feest cancel je dan en je geeft een feest als je 100 dagen / een jaar / anderhalf jaar / 1000 dagen getrouwd bent.
Uiteindelijk is het feest een gevolg van de aanleiding dat je graag openbaar wilt maken dat je met elkaar je leven wilt gaan delen. De belangrijkste pijler onder je bruiloft kun je dan toch gewoon op de gewenst datum houden. Met als gevolg dat je niet je hele leven on hold hoeft te zetten. Juist in deze onzekere tijden moet je niet het allerbelangrijkste -je toekomst- uit gaan stellen.
Maar goed, voor mij is het makkelijk praten, ik ben al getrouwd en al weer 45. Ik vind het alleen zo zonde van jullie levens om alles maar uit te stellen, terwijl het belangrijkste gewoon door kan gaan.
donderdag 26 maart 2020 om 09:58
Ik snap je punt ninanoname, maar ik leef hier al lang naar toe en de kosten hebben we toch al. We kunnen immers niet meer zomaar cancellen (verplaatsen wel).
En met het gedoe van mijn vader nu snap ik echt helemaal hoe het werkt met niet planbaarheid maar ik heb juist nu ook heel erg behoefte om onze liefde echt te vieren.
En met het gedoe van mijn vader nu snap ik echt helemaal hoe het werkt met niet planbaarheid maar ik heb juist nu ook heel erg behoefte om onze liefde echt te vieren.
donderdag 26 maart 2020 om 13:32
Ik snap jullie allebei hoor, meiden, zowel Apple als Daveotion. Aan één kant begrijp ik apple's beweegredenen ook heel erg goed. Je leeft er naartoe, je hebt een bepaald plaatje in je hoofd en er zit zoveel tijd en voorpret in, dat alles omgooien voelt als een concessie doen.
Maar stel je voor, dat dit gewoon onze nieuwe werkelijkheid wordt en dat de regels misschien over een maand of langer wat versoepelen, maar dat mensen zelf een beetje angstig worden van ver reizen, of van grote groepen.
Het kan dus zomaar zijn, dat de bruiloft die je voor ogen had, misschien wel pas in 2021 kan plaatsvinden. Of misschien wel nooit, omdat wij allemaal verandert zijn.
Ik wil maar zeggen: van uitstel van je bruiloft kan zomaar afstel van je kinderwens komen, als je erg vast blijft houden aan het plaatje dat je in je hoofd hebt.
Maar stel je voor, dat dit gewoon onze nieuwe werkelijkheid wordt en dat de regels misschien over een maand of langer wat versoepelen, maar dat mensen zelf een beetje angstig worden van ver reizen, of van grote groepen.
Het kan dus zomaar zijn, dat de bruiloft die je voor ogen had, misschien wel pas in 2021 kan plaatsvinden. Of misschien wel nooit, omdat wij allemaal verandert zijn.
Ik wil maar zeggen: van uitstel van je bruiloft kan zomaar afstel van je kinderwens komen, als je erg vast blijft houden aan het plaatje dat je in je hoofd hebt.
donderdag 26 maart 2020 om 14:58
Hoe ouderwets het misschien ook is, voor mij is het om persoonlijke, niet religieuze redenen, heel belangrijk dat onze eventuele kinderen binnen een huwelijk geboren worden. Ook dat is onderdeel van onze levensplanning, niet alleen de kinderen zelf.
Dus als ik ons huwelijk zou moeten uitstellen, ging dat mee. Overigens speelt het ook mee dat ik graag optimaal van ons feest wil genieten. Met een glas sangria.
Het leven is zeker niet 100% planbaar, maar het is ook niet volledig onplanbaar. En daar waar het kan, plan ik veel en graag.
Ik vind de toon van je bericht wel heel warm en lief Nina
.
Dus als ik ons huwelijk zou moeten uitstellen, ging dat mee. Overigens speelt het ook mee dat ik graag optimaal van ons feest wil genieten. Met een glas sangria.
Het leven is zeker niet 100% planbaar, maar het is ook niet volledig onplanbaar. En daar waar het kan, plan ik veel en graag.
Ik vind de toon van je bericht wel heel warm en lief Nina
donderdag 26 maart 2020 om 14:59
donderdag 26 maart 2020 om 15:24
Dat is lief.
Vandaag hebben we een optie genomen op de datum in september dat zwager niet kan. Daarna alle leveranciers gemaild dat het waarschijnlijk september wordt maar dat we even andere dingen aan ons hoofd hebben.
Net even wat lekkers bij mijn moeder gebracht en met haar gebeld terwijl we voor het raam stonden. En daarna even bij zus op de koffie in de tuin met afstand tussen ons.
Mijn moeder mag dit weekend al weer uit quarantaine dus dan kunnen we ook samen een wandeling maken.
Er is nu wel een soort rust gekomen. Mijn vader ligt nog zeker 2 weken op de IC voor we überhaupt een idee hebben of en hoe hij er uit komt, de bruiloft kan nu even op de langere termijn worden geschoven (vriend zoekt het maar uit met z’n broer).
Ik ga even op mezelf en mijn familie focussen de komende weken en dan komt het allemaal wel weer.
donderdag 26 maart 2020 om 15:37
Groot gelijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik een kinderwens uitstel omdat ik per sé getrouwd wil zijn. Zeker niet nu met alle corona taferelen.ninanoname schreef: ↑26-03-2020 13:32Ik snap jullie allebei hoor, meiden, zowel Apple als Daveotion. Aan één kant begrijp ik apple's beweegredenen ook heel erg goed. Je leeft er naartoe, je hebt een bepaald plaatje in je hoofd en er zit zoveel tijd en voorpret in, dat alles omgooien voelt als een concessie doen.
vrijdag 27 maart 2020 om 11:33
Ik kan me daar wel situaties bij voorstellen. Veel vrouwen hebben een plaatje in hun hoofd van hoe de perfecte bruiloft eruit moet zien. Helaas gooit het coronovirus momenteel roet in het eten, waardoor de bruiloft uitgesteld moet worden. Misschien wordt het wel september. Dat willen sommige mensen niet, want je hebt een voorjaarsbruiloft in gedachten. Dus stel je misschien wel een jaar uit. Maar het kan ook zijn dat je gasten een mentale klik maken, waardoor ze niet naar je bruiloft willen of kunnen komen. Bijvoorbeeld, angst voor grote groepen, angst om te reizen, angst om geld uit te geven aan luxe zoals een vrijgezellenfeest, een cadeau, de reis, of nieuwe kleding.
Als je dat allemaal bij elkaar optelt kun je misschien wel nooit meer de bruiloft houden zoals jij 'm in gedachten hebt. Als je die concessies niet wilt doen, betekent dat dat je nooit kunt trouwen en voor veel vrouwen geldt dat ze aan kinderen willen beginnen na hun bruiloft.
Als je je bruiloft zoals je die in gedachten hebt en waarvoor je gepland hebt, misschien wel nooit kunt houden en je houdt vast aan 'starten met kinderen na de bruiloft', dan zet je je leven gewoon in de wachtstand. En dat lijkt me zonde.
vrijdag 27 maart 2020 om 11:34
Jeetje Apple, heel veel sterkte! Wat schrikken. Hopelijk komt hij er weer goed uit.
Ik heb gisteren contact gehad met de locatie. Zij houden het nieuws ook goed in de gaten. We proberen van beide kanten positief te blijven maar het blijft spannend of we 18 juni kunnen trouwen. Ik zat te denken om ze te mailen of we misschien al een optie kunnen krijgen in augustus of september.
Vind het alleen zo beangstigend. Aan de ene kant denk ik, misschien is verzetten beter want ik wil natuurlijk mijn moeder niet ziek maken (en de omi's). Maar gaat mijn moeder het nog redden tot september. Ze is nog in dubio of ze weer aan de tabletten gaat (ze krijgt chemo maar kreeg er ook tabletten bij, haar waardes waren een paar weken geleden te laag waardoor ze ermee moest stoppen, ze voelde zich toen ook echt niet goed. Nu is de chemo weer gestart maar de tabletten nog niet en ze voelt zich nu best ok. Met ups en downs.).
Dus ja, wat zijn haar kansen als ze stopt met de tabletten. Ik snap haar ook zeker wel hoor, ze wil liever nog goede maanden hebben, dat ze met hun camper op pad kunnen dan dat ze alleen maar op de bank kan liggen en nergens energie voor heeft.
Dit maakt het allemaal zo lastig. Ik wil zó graag dat ze mijn bruiloft nog meemaakt. Maar moet dat misschien ook iets meer gaan los laten. Ze heeft mij in mijn jurk gezien. Indien nodig zal ik haar alles laten zien, hoe we de dag gaan plannen. En gewoon al eerder een fotoshoot gaan doen met ons in bruidskleding.
Gek eigenlijk, nu denk ik zo, ben ik heel rustig eronder.. maar deze gedachten kunnen zo weer omdraaien.
Ik heb gisteren contact gehad met de locatie. Zij houden het nieuws ook goed in de gaten. We proberen van beide kanten positief te blijven maar het blijft spannend of we 18 juni kunnen trouwen. Ik zat te denken om ze te mailen of we misschien al een optie kunnen krijgen in augustus of september.
Vind het alleen zo beangstigend. Aan de ene kant denk ik, misschien is verzetten beter want ik wil natuurlijk mijn moeder niet ziek maken (en de omi's). Maar gaat mijn moeder het nog redden tot september. Ze is nog in dubio of ze weer aan de tabletten gaat (ze krijgt chemo maar kreeg er ook tabletten bij, haar waardes waren een paar weken geleden te laag waardoor ze ermee moest stoppen, ze voelde zich toen ook echt niet goed. Nu is de chemo weer gestart maar de tabletten nog niet en ze voelt zich nu best ok. Met ups en downs.).
Dus ja, wat zijn haar kansen als ze stopt met de tabletten. Ik snap haar ook zeker wel hoor, ze wil liever nog goede maanden hebben, dat ze met hun camper op pad kunnen dan dat ze alleen maar op de bank kan liggen en nergens energie voor heeft.
Dit maakt het allemaal zo lastig. Ik wil zó graag dat ze mijn bruiloft nog meemaakt. Maar moet dat misschien ook iets meer gaan los laten. Ze heeft mij in mijn jurk gezien. Indien nodig zal ik haar alles laten zien, hoe we de dag gaan plannen. En gewoon al eerder een fotoshoot gaan doen met ons in bruidskleding.
Gek eigenlijk, nu denk ik zo, ben ik heel rustig eronder.. maar deze gedachten kunnen zo weer omdraaien.
vrijdag 27 maart 2020 om 11:38
Ik vind dat je enorm overdrijft. Niemand zegt hier dat de bruiloft perfect moet zijn en dat ze geen concessies willen doen.ninanoname schreef: ↑27-03-2020 11:33Ik kan me daar wel situaties bij voorstellen. Veel vrouwen hebben een plaatje in hun hoofd van hoe de perfecte bruiloft eruit moet zien. Helaas gooit het coronovirus momenteel roet in het eten, waardoor de bruiloft uitgesteld moet worden. Misschien wordt het wel september. Dat willen sommige mensen niet, want je hebt een voorjaarsbruiloft in gedachten. Dus stel je misschien wel een jaar uit. Maar het kan ook zijn dat je gasten een mentale klik maken, waardoor ze niet naar je bruiloft willen of kunnen komen. Bijvoorbeeld, angst voor grote groepen, angst om te reizen, angst om geld uit te geven aan luxe zoals een vrijgezellenfeest, een cadeau, de reis, of nieuwe kleding.
Als je dat allemaal bij elkaar optelt kun je misschien wel nooit meer de bruiloft houden zoals jij 'm in gedachten hebt. Als je die concessies niet wilt doen, betekent dat dat je nooit kunt trouwen en voor veel vrouwen geldt dat ze aan kinderen willen beginnen na hun bruiloft.
Als je je bruiloft zoals je die in gedachten hebt en waarvoor je gepland hebt, misschien wel nooit kunt houden en je houdt vast aan 'starten met kinderen na de bruiloft', dan zet je je leven gewoon in de wachtstand. En dat lijkt me zonde.
Niet met 3 man naar het gemeentehuis omdat je een leuk feest met vrienden in gedachte hebt is iets heel anders dan alles perfect willen.
vrijdag 27 maart 2020 om 11:40
En zomerwarmte, wat een gedoe ook bij jou zeg!
De periode richting je bruiloft moet zorgeloos zijn en dat is hij zo echt niet.
Ik zou een optie nemen en het nog even een paar weken aankijken (tot eind april) als dat kan met de locatie. Dan kan je waarschijnlijk al veel beter een beeld krijgen hoe de situatie dan is.
Ik zou een optie nemen en het nog even een paar weken aankijken (tot eind april) als dat kan met de locatie. Dan kan je waarschijnlijk al veel beter een beeld krijgen hoe de situatie dan is.
vrijdag 27 maart 2020 om 11:41
Nou ja, dat kan. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn toch?AnAppleADay schreef: ↑27-03-2020 11:38Ik vind dat je enorm overdrijft. Niemand zegt hier dat de bruiloft perfect moet zijn en dat ze geen concessies willen doen.
Niet met 3 man naar het gemeentehuis omdat je een leuk feest met vrienden in gedachte hebt is iets heel anders dan alles perfect willen.
Gelukkig heb ik niks te zeggen over jouw huwelijk. Dus trek je er niks van aan als je het volslagen bespottelijk vind wat ik schrijf.
Het was slechts bedoeld als wat relativering, een ander gezichtspunt, wijze raad van een oude taart.
Ik wil je in ieder geval onwijs veel sterkte wensen Apple. Je krijgt een hoop op je bordje.
vrijdag 27 maart 2020 om 12:15
ninanoname schreef: ↑27-03-2020 11:41Nou ja, dat kan. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn toch?![]()
Gelukkig heb ik niks te zeggen over jouw huwelijk. Dus trek je er niks van aan als je het volslagen bespottelijk vind wat ik schrijf.
Het was slechts bedoeld als wat relativering, een ander gezichtspunt, wijze raad van een oude taart.![]()
Ik wil je in ieder geval onwijs veel sterkte wensen Apple. Je krijgt een hoop op je bordje.![]()
Het was lief bedoeld, maar je bleef maar doorgaan. Dan schiet het zijn doel voorbij.
Sterkte iedereen hier, blijft lastig
vrijdag 27 maart 2020 om 12:35
Ik vind het vooral raar dat veel, zo niet alles, op 'de vrouwen' wordt gezet. Mijn vriend wil ook graag de bruiloft die we voor ogen hadden. Het is niet alsof ik hem onder schot naar het altaar dwing om te trouwen en aan koters te beginnen.
Maar ik heb sowieso makkelijk kletsen: onze bruiloft heeft helemaal geen gasten, geen vrijgezellenfeest en wij wilden sowieso in juli 2021 trouwen. Zoals het er nu uitziet, moet dat nog wel lukken. De vraag is nu alleen waar precies, want locaties een beetje bekijken is dus niet gelukt door corona.
Maar ik heb sowieso makkelijk kletsen: onze bruiloft heeft helemaal geen gasten, geen vrijgezellenfeest en wij wilden sowieso in juli 2021 trouwen. Zoals het er nu uitziet, moet dat nog wel lukken. De vraag is nu alleen waar precies, want locaties een beetje bekijken is dus niet gelukt door corona.
vrijdag 27 maart 2020 om 12:42
Je zoekt het wel heel ver hoor..ninanoname schreef: ↑27-03-2020 11:33Maar het kan ook zijn dat je gasten een mentale klik maken, waardoor ze niet naar je bruiloft willen of kunnen komen. Bijvoorbeeld, angst voor grote groepen, angst om te reizen, angst om geld uit te geven aan luxe zoals een vrijgezellenfeest, een cadeau, de reis, of nieuwe kleding.
nou kondigde dat kind zichzelf gewoon bij ons aan, dus zou de bruiloft eerst niet door gaan, en toen weer wel, en nu waarschijnlijk dus weer even niet. Dus hier iemand die voortdurend de plannen bij heeft gesteld, maar dan nog kan ik me prima verplaatsen in dat andere mensen misschien liever willen wachten tot na ze getrouwd zijn. Ook al zou ik dat zelf niet doen. Dat je je leven op pauze zet is ook echt niet waar. Het leven is veel meer dan kinderen krijgen. Er zijn zat andere dingen die wel gewoon doorgaan, of die dan even wat meer aandacht krijgen. En dat is net zo prima.
zondag 29 maart 2020 om 11:16
Ja ik heb vrijdag maar de locatie gemaild of het mogelijk is om alvast een optie op een datum in augustus of september te kunnen krijgen. Wij hebben geen voorkeur voor een datum dus dat scheelt, ja een paar data vallen af door verjaardag of sterfdatum van een dierbare maar er blijven er nog genoeg over.AnAppleADay schreef: ↑27-03-2020 11:40En zomerwarmte, wat een gedoe ook bij jou zeg!