Trouwen in 2020!
woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
dinsdag 5 mei 2020 om 21:39
Gek verhaal, met die piano. Lijkt me niet logisch dat jullie moeten betalen voor het stemmenZomerwarmte schreef: ↑05-05-2020 21:10Hebben jullie ook muziek tijdens de ceremonie(s)?
Wij hebben dus s ochtends het burgerlijk huwelijk en s middags het kerkelijk huwelijk.
Ik heb al een paar liederen gevonden voor het kerkelijk huwelijk. Nu nog een paar wat makkelijker om te spelen is omdat mijn schoonvader piano gaat spelen.
Wij draaien bij de start van de ceremonie de muziek die in onze uitnodiging is verwerkt, halverwege speel ik met mijn lief samen een nummer (gitaar en zang) en aan het eind draaien we nog een nummer dat veel betekenis voor ons heeft.
dinsdag 5 mei 2020 om 21:59
Die piano vind ik ook raar, lijkt me dat de locatie gewoon moet betalen.
Wij hebben tijdens het feest een liveband, echt super leuk. Ze spelen allemaal 70/80/90 rock, beetje top2000 dus.
Hopelijk kan het feest gewoon door gaan want we zijn echt fan.
Tijdens de ceremonie in de kerk hebben we een sopraan en een organist. Heel klassiek dus, maar dat vind ik ook passen in de kerk.
Wij hebben tijdens het feest een liveband, echt super leuk. Ze spelen allemaal 70/80/90 rock, beetje top2000 dus.
Hopelijk kan het feest gewoon door gaan want we zijn echt fan.
Tijdens de ceremonie in de kerk hebben we een sopraan en een organist. Heel klassiek dus, maar dat vind ik ook passen in de kerk.
woensdag 6 mei 2020 om 11:31
Bijzonder trouwens dat dit zo'n verschil is per gemeente.
Ik werd net nog gebeld dat er echt maar 2 getuigen mochten komen (gelukkig hebben we er maar 2) en ook geen fotograaf.
We mogen dus maar met z'n vieren naar binnen.
woensdag 6 mei 2020 om 13:31
Wat een verschil! Trouw je dan niet in de trouwzaal ofzo? Bij ons hangt het van de omvang van de ruimte af. Kennelijk kunnen er hier in de trouwzaal 30 mensen als ze 1,5 meter afstand bewaren.AnAppleADay schreef: ↑06-05-2020 11:31Bijzonder trouwens dat dit zo'n verschil is per gemeente.
Ik werd net nog gebeld dat er echt maar 2 getuigen mochten komen (gelukkig hebben we er maar 2) en ook geen fotograaf.
We mogen dus maar met z'n vieren naar binnen.
woensdag 6 mei 2020 om 13:33
Ah ok, dan snapt wel dat je niet met een hele delegatie mag komen.
Selfiestick scoren!
woensdag 6 mei 2020 om 16:10
Ik heb een fotograaf onder voorbehoud besproken voor een uurtje als we na 20 mei toch met meer dan 4 mensen voor de wet mogen trouwen. Hoop dat dat kan, want onze getuigen zijn legendarisch slecht in foto's makenAnAppleADay schreef: ↑06-05-2020 13:39Ja normaal mag daar dus wel een fotograaf mee maar nu even niet. Maar de getuigen kunnen ook foto's maken dus komt goed.
En onze fotograaf (schoonzusje) wacht dan wel buiten.
woensdag 6 mei 2020 om 16:14
Ja daarom hoopten wij op schoonzusje, het is haar beroep.ringaroundtherosie schreef: ↑06-05-2020 16:10Ik heb een fotograaf onder voorbehoud besproken voor een uurtje als we na 20 mei toch met meer dan 4 mensen voor de wet mogen trouwen. Hoop dat dat kan, want onze getuigen zijn legendarisch slecht in foto's makengeen voorhoofden of geen voeten en vingers half voor de camera, haha.
Maar als ze buiten moet wachten dan is dat maar zo...
woensdag 6 mei 2020 om 16:51
Ja ik zag het ook, fase 3 (bruiloften tot 100 man) zou ergens tussen 1 juli en 1 september in moeten gaan. Dat zou echt heel mooi zijn!Zomerwarmte schreef: ↑06-05-2020 16:45Ben blij te horen dat jullie het ook raar vinden dat wij moeten betalen voor het stemmen van de piano. Het was ook iets van 75 gaf ze aan maar dan nog, gaan we niet doen.
Vanavond hopelijk goed nieuws, lees al wat meer positieve berichten op de nieuwssites.
En met 10 man bij elkaar vanaf maandag is mijn issue met een boete voor de champagne van dinsdag ook verleden tijd
Nu alleen even kijken of mijn schoonouders zich er wel comfortabel bij voelen.
woensdag 6 mei 2020 om 20:29
Pffff, lastige siuatie! Ons huwelijk staat in principe nog steeds gepland voor 11 juli 2020. Inmiddels mogen vanaf 1 juli huwelijken tot 100 man doorgaan. Op onze bruiloft zullen inclusief personeel ongeveer 60 mensen aanwezig zijn. Maar wat is wijsheid? We zullen alsnog 1.5 meter afstand van elkaar moeten houden. Eerder hebben mijn vriend en ik besproken dat we het feest verplaatsen wanneer we nog steeds 1.5 meter afstand moeten houden. We zouden dan wel in zeer kleine kring op de gemeente trouwen maar het feest dus een jaar verplaatsen. Mijn vriend krabbelt daar nu een beetje van terug en wil het feest toch door laten gaan. Ik weet het écht niet.... een feest waarop niemand ons kan feliciteren, kussen, omhelzen zie ik denk ik niet zo zitten... ook zitten al onze ouders in risicogroepen...
Hoe zien jullie dit?
Hoe zien jullie dit?
woensdag 6 mei 2020 om 20:36
Wij stellen het feest uit. Met 1,5 meter afstand heb je geen feest. Alleen al omdat je de muziek niet hard kan zetten omdat je elkaar op 1,5 meter anders niet kan verstaan. Het is dan eigenlijk een hele lange receptie tot 1 uur ‘s nachts. Daar doe je volgens mij niemand een plezier mee.
Wij doen koffie, trouwen en toasten. En heel misschien eten, maar dat ervan af hoe de wereld er dan (in oktober) uitziet.
Wij doen koffie, trouwen en toasten. En heel misschien eten, maar dat ervan af hoe de wereld er dan (in oktober) uitziet.
woensdag 6 mei 2020 om 20:50
Vervelend Pukkie, dat je vriend nu zijn mening verandert. Ik kan me goed voorstellen dat je met anderhalve meter afstand liever geen feest wilt. Hoe ziet je vriend zo'n feest praktisch gezien dan voor zich? Alleen dansen met eigen partner? Hoe gaan mensen genoeg afstand houden als ze wat drankjes op hebben? Willen gasten uit risicogroepen überhaupt wel met 60 personen in een ruimte zijn?
Wij gaan de bruiloft verplaatsen als we dan nog steeds anderhalve meter afstand moeten houden. Een ceremonie op afstand is goed te regelen, maar een diner (wat voor ons het hele avondprogramma is) kan zo eigenlijk niet. We hebben ongeveer 10 gasten die alleen komen en die zouden dan in hun eentje aan een tafel moeten. Echt niet leuk.
Wij gaan de bruiloft verplaatsen als we dan nog steeds anderhalve meter afstand moeten houden. Een ceremonie op afstand is goed te regelen, maar een diner (wat voor ons het hele avondprogramma is) kan zo eigenlijk niet. We hebben ongeveer 10 gasten die alleen komen en die zouden dan in hun eentje aan een tafel moeten. Echt niet leuk.
woensdag 6 mei 2020 om 20:54
Gewoon niet dus. Het is op deze manier geen feest voor jullie en het is en blijft een risico voor de kwetsbaren en je vergeeft het jezelf nooit als juliie trouwdag tot de dood van een dierbare heeft geleidt.Pukkie12345 schreef: ↑06-05-2020 20:29Pffff, lastige siuatie! Ons huwelijk staat in principe nog steeds gepland voor 11 juli 2020. Inmiddels mogen vanaf 1 juli huwelijken tot 100 man doorgaan. Op onze bruiloft zullen inclusief personeel ongeveer 60 mensen aanwezig zijn. Maar wat is wijsheid? We zullen alsnog 1.5 meter afstand van elkaar moeten houden. Eerder hebben mijn vriend en ik besproken dat we het feest verplaatsen wanneer we nog steeds 1.5 meter afstand moeten houden. We zouden dan wel in zeer kleine kring op de gemeente trouwen maar het feest dus een jaar verplaatsen. Mijn vriend krabbelt daar nu een beetje van terug en wil het feest toch door laten gaan. Ik weet het écht niet.... een feest waarop niemand ons kan feliciteren, kussen, omhelzen zie ik denk ik niet zo zitten... ook zitten al onze ouders in risicogroepen...
Hoe zien jullie dit?
woensdag 6 mei 2020 om 21:07
Hier ook geen bruiloft met 1,5 meter afstand. Dus nog steeds in spanning over september. Hoe willen ze de 1,5 meter waarborgen als de seksshops weer open gaan. Wij wachten toch nog even af tot er meer info is over september.
Maar hier dus geen feest met 1,5 meter afstand. Zou ook niet weten hoe met 100 personen..
Maar hier dus geen feest met 1,5 meter afstand. Zou ook niet weten hoe met 100 personen..
woensdag 6 mei 2020 om 21:17
donderdag 7 mei 2020 om 10:00
Die seksclubs e.d. mogen natuurlijk alleen maar open omdat daar een economisch belang bij is. Dat geldt niet voor bruiloften. Ga er maar vanuit dat die 1,5 m zo lang mogelijk in stand blijft, dus ook nog in september.
Wij verplaatsen het feest naar volgend jaar, of nog later, wanneer het allemaal weer veilig kan zonder restricties. Onze bruiloft wordt dus alleen een huwelijksvoltrekking met receptie voor familie.
Wij verplaatsen het feest naar volgend jaar, of nog later, wanneer het allemaal weer veilig kan zonder restricties. Onze bruiloft wordt dus alleen een huwelijksvoltrekking met receptie voor familie.
donderdag 7 mei 2020 om 10:08
donderdag 7 mei 2020 om 10:15
Uiteindelijk wel natuurlijk, maar het staat nu niet in het plan en we moeten nog maar afwachten of we geen terugval krijgen en de maatregelen weer worden aangescherpt. Nee, ik verwacht dat die 1,5 meter het laatste is wat ze gaan afschaffen.AnAppleADay schreef: ↑07-05-2020 10:08Het geldt wel voor de horeca. Die kunnen nu wel net aan quitte draaien de komende tijd met de 1,5m afstand maar ze kunnen pas weer gaan verdienen als de 1,5m wegvalt. Dus die moet op een gegeven moment losgelaten worden. En ik verwacht dat bij fase 4, wanneer dat dan ook gaat zijn.
donderdag 7 mei 2020 om 10:20
Precies.AnAppleADay schreef: ↑07-05-2020 10:16Terugval kan altijd natuurlijk, dus nergens op rekenen.
Ach, ik zie het wel. Ik zie al sinds de verplaatsing het feest als een bonus als het door kan gaan. Ceremonie en diner gaat zo te zien wel lukken en dat feest kan ik altijd verplaatsen.