Trouwen in 2020!
woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
donderdag 7 mei 2020 om 11:29
Extra lange wittebroodsweken.AnAppleADay schreef: ↑07-05-2020 10:22Ik trouw nu al 2 keer, kan prima nog een 3e keer bij![]()
Gewoon een heel jaar lang trouwen.
Nog iets anders, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wij zijn nog op zoek naar trouwringen. Ik merk dat mijn smaak niet helemaal overeenkomt met wat er nu standaard bij onze juwelier wordt aangeboden. Die ringen vind ik bijna allemaal te modern, te blingbling of te grof. Ik hou juist van klassiek maar ook eenvoudig, en die combinatie ben ik nog niet tegengekomen. Weten jullie (online) winkels waar ik zou kunnen kijken?
donderdag 7 mei 2020 om 11:34
Ik heb een simpele platina ring met 1 steentje. Vriend heeft een simpele platinaring. We hadden keuze in breedte, hoogte, bolling binnenzijde, bolling buitenzijde. Vrijwel alles was aanpasbaar. Mijn tip zou zijn om gewoon eens met een juwelier te gaan praten. Ze zijn open op afspraak. Ik heb recentelijk forse aanbiedingen gezien bij Schaap & Citroen en ook bij Siebel.
Dit lijkt er wel een beetje op, maar de mijne is fijner afgewerkt. Ik ben bij Juwelier Langerak in Haarlem geweest.
Dit lijkt er wel een beetje op, maar de mijne is fijner afgewerkt. Ik ben bij Juwelier Langerak in Haarlem geweest.
donderdag 7 mei 2020 om 11:39
Wij houden ook van klassiek en eenvoudig en zijn geslaagd bij Goudsmederij Bommel.Daveotion schreef: ↑07-05-2020 11:29Extra lange wittebroodsweken.![]()
Nog iets anders, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wij zijn nog op zoek naar trouwringen. Ik merk dat mijn smaak niet helemaal overeenkomt met wat er nu standaard bij onze juwelier wordt aangeboden. Die ringen vind ik bijna allemaal te modern, te blingbling of te grof. Ik hou juist van klassiek maar ook eenvoudig, en die combinatie ben ik nog niet tegengekomen. Weten jullie (online) winkels waar ik zou kunnen kijken?
Ik zou trouwens wel naar een winkel zelf gaan want wij zijn toch anders geeindigd dan we dachten. Wij wilden echt klassiek (glanzend goud rond zonder poespas) maar na advies van de winkel toch net iets anders gedaan wat veel mooier bij onze handen staat.
donderdag 7 mei 2020 om 11:42
Ik denk inderdaad dat je ook moet kijken wat mooi staat. Dank voor de tip!AnAppleADay schreef: ↑07-05-2020 11:39Wij houden ook van klassiek en eenvoudig en zijn geslaagd bij Goudsmederij Bommel.
Ik zou trouwens wel naar een winkel zelf gaan want wij zijn toch anders geeindigd dan we dachten. Wij wilden echt klassiek (glanzend goud rond zonder poespas) maar na advies van de winkel toch net iets anders gedaan wat veel mooier bij onze handen staat.
donderdag 7 mei 2020 om 11:43
In Schoonhoven zit een hele goede juwelier die mooie dingen maakt. Bachmaier & Leltz geloof ik. Erg fraai allemaal. Niet goedkoop, maar wel echte vakmensen.Daveotion schreef: ↑07-05-2020 11:29Extra lange wittebroodsweken.![]()
donderdag 7 mei 2020 om 14:41
Wij hebben onze ringen gekocht en laten maken door Bobini Roots in Eindhoven. Nog net voor de coronacrisis hebben we een prive afspraak gehad in haar atelier. Hier hebben we uitgebreid verschillende ringen kunnen passen en zijn onze wensen besproken, alles was mogelijk. Het voelde allemaal heel fijn en vertrouwd, echt een aanrader! Zij heeft ook een instagram pagina mocht je inspiratie op willen doen!
donderdag 7 mei 2020 om 14:48
Ooooooooooh die zijn mooi!!!Pukkie12345 schreef: ↑07-05-2020 14:41Wij hebben onze ringen gekocht en laten maken door Bobini Roots in Eindhoven. Nog net voor de coronacrisis hebben we een prive afspraak gehad in haar atelier. Hier hebben we uitgebreid verschillende ringen kunnen passen en zijn onze wensen besproken, alles was mogelijk. Het voelde allemaal heel fijn en vertrouwd, echt een aanrader! Zij heeft ook een instagram pagina mocht je inspiratie op willen doen!
Dit is inderdaad helemaal de richting die ik op wil. Prachtig!!
donderdag 7 mei 2020 om 15:15
Fijn om te horen dat dit iets in jullie richting is! Wij hadden zelf ook al bij veel juweliers gekeken, maar er zat nooit iets bij wat wij mooi vonden!
Volgens mij kun je bij Bobini Roots nog steeds een persoonlijke afspraak maken, je bent dan alleen met haar in het atelier en je kunt op 1.5 meter afstand blijven!
donderdag 7 mei 2020 om 15:49
Als je dat mooi vindt, valt 'mijn' goudsmid ook in de smaak denk ik.
https://www.instagram.com/minouche_en_rune/
donderdag 7 mei 2020 om 20:55
En dit is "mijn" juwelier 
We moeten er nog heen, maar ze heeft zoveel moois!
https://instagram.com/naninijewelry?igs ... 4exmv963in
Op de website staan ook veel voorbeelden:
https://www.nanini.nl/collections/trouwringen
Zelf heb ik trouwens goede hoop voor trouwfeesten na 1 juli. Ik denk niet dat de overheid verwacht dat je met 100 gasten áltijd 1.5 meter afstand kan houden. De bioscoopzalen mogen dan ook weer 100 mensen in een zaal toelaten en dan kun je ook niet vasthouden aan 1.5 meter.
Maar blijft voor mij wel de vraag of je gasten erop zitten te wachten...
We moeten er nog heen, maar ze heeft zoveel moois!
https://instagram.com/naninijewelry?igs ... 4exmv963in
Op de website staan ook veel voorbeelden:
https://www.nanini.nl/collections/trouwringen
Zelf heb ik trouwens goede hoop voor trouwfeesten na 1 juli. Ik denk niet dat de overheid verwacht dat je met 100 gasten áltijd 1.5 meter afstand kan houden. De bioscoopzalen mogen dan ook weer 100 mensen in een zaal toelaten en dan kun je ook niet vasthouden aan 1.5 meter.
donderdag 7 mei 2020 om 22:28
En wat dacht je van de uitbater van de tent waar je je feestje geeft? Denk je dat die gaat faciliteren dat jij en je entourage de regels aan je laars lappen? Ik ben benieuwd hoe dat tzt gaat. Ik blijf nog een beetje hopen voor oktober.Zanahoria schreef: ↑07-05-2020 20:55Zelf heb ik trouwens goede hoop voor trouwfeesten na 1 juli. Ik denk niet dat de overheid verwacht dat je met 100 gasten áltijd 1.5 meter afstand kan houden. De bioscoopzalen mogen dan ook weer 100 mensen in een zaal toelaten en dan kun je ook niet vasthouden aan 1.5 meter.
Maar hoe je het ook wendt of keert, 1,5 meter is de norm, niet het aantal mensen. Als er met 1,5 meter afstand maar 60 mensen in de bioscoopzaal passen, komen er 60 in. Niet 100 met 50 cm afstand.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 07-05-2020 22:30
0.81% gewijzigd
donderdag 7 mei 2020 om 22:30
Exact. Die 1,5 meter overrulet al die andere normeringen zoals 'max. 100 mensen'.kindrebel schreef: ↑07-05-2020 22:28En wat dacht je van de uitbater van de tent waar je je feestje geeft? Denk je dat die gaat faciliteren dat jij en je entourage de regels aan je laars lapt? Ik ben benieuwd hoe dat tzt gaat. Ik blijf nog een beetje hopen voor oktober.
Maar hoe je het ook wendt of keert, 1,5 meter is de norm, niet het aantal mensen. Als er met 1,5 meter afstand maar 60 mensen in de bioscoopzaal passen, komen er 60 in. Niet 100 met 50 cm afstand.
donderdag 7 mei 2020 om 22:44
Pfff jongens, zullen we het een beeeeetje gezellig houden?
Ik heb dit topic geopend toentertijd omdat ik graag gewoon lekker over mn bruiloft en die van anderen wil kunnen kletsen. Ja corona is kut. Dat vinden we allemaal. We gaan het vanzelf zien, wat de tijd brengt.
Maar boor aub niet de hoop van andere bruiden de grond in. Ook niet als je het naïef vindt. Het is gewoon niet nodig en voegt helemaal niks toe. Sterker nog, het is al erg genoeg als alles toch uitgesteld en aangepast moet worden, dus het doet alleen maar extra afbreuk.
Om maar 1 van mijn favoriete fictieve karakters te quoten:"Worrying means you suffer twice."
Ik heb dit topic geopend toentertijd omdat ik graag gewoon lekker over mn bruiloft en die van anderen wil kunnen kletsen. Ja corona is kut. Dat vinden we allemaal. We gaan het vanzelf zien, wat de tijd brengt.
Maar boor aub niet de hoop van andere bruiden de grond in. Ook niet als je het naïef vindt. Het is gewoon niet nodig en voegt helemaal niks toe. Sterker nog, het is al erg genoeg als alles toch uitgesteld en aangepast moet worden, dus het doet alleen maar extra afbreuk.
Om maar 1 van mijn favoriete fictieve karakters te quoten:"Worrying means you suffer twice."
donderdag 7 mei 2020 om 23:04
Je mag ervan vinden wat je wilt Kokoro, maar DIT is wat mensen en ook bruiden bezighoudt. De een steekt haar kop in het zand en de ander werkt aan een worst case scenario. Ik denk dat hier voor beiden ruimte moet zijn.
Na de persconferentie van gisteren maken sommigen van ons weer even opnieuw de balans op. En overmorgen hebben we het weer over jurken en ringen.
Na de persconferentie van gisteren maken sommigen van ons weer even opnieuw de balans op. En overmorgen hebben we het weer over jurken en ringen.
donderdag 7 mei 2020 om 23:10
Er is ruimte voor beiden. Twijfels bespreken is prima en hoort er helaas bij voor 2020. Maar hoe denk je dat die eerste twee zinnen van je post van 22.28u overkomen? Ik weet dat je direct en no nonsense bent in je communicatie, en intonatie e.d. zal altijd ontbreken op een forum, maar het staat er gewoon enorm bits. En dat trekt wat mij betreft onnodig de sfeer onder het vriespunt.
vrijdag 8 mei 2020 om 10:38
Ik verwacht dat er een versoepeling komt op de 1.5 meter regel voor sommige omstandigheden.kindrebel schreef: ↑07-05-2020 22:28En wat dacht je van de uitbater van de tent waar je je feestje geeft? Denk je dat die gaat faciliteren dat jij en je entourage de regels aan je laars lappen? Ik ben benieuwd hoe dat tzt gaat. Ik blijf nog een beetje hopen voor oktober.
In geen enkele bioscoopzaal passen 100 mensen met 1.5 meter afstand. En ik ga er vanuit dat het rivm ook niet achterlijk is en dat weet, en dat ze daarom ook de 1.5 meter laten gaan voor 100-persoons-evenementen, want waarom zouden ze anders uberhaupt gelegenheden met 100 mensen toestaan?
Het staat op de websites ook omschreven als dat gasten 1.5 meter afstanden moeten KUNNEN houden op bruiloften.
Dat is echt anders geformuleerd dan bijvoorbeeld religieuze bijeenkomsten waarbij staat dat mensen ALTIJD 1.5 meter afstand moeten houden.
Die formulering is met een reden verschillend, verwacht ik.