Trouwen in 2020!
woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
vrijdag 8 mei 2020 om 10:42
Hoe je het noemt maakt toch niet uit? Zolang er geen vaccin is loop je risico als je binnen de 1,5 meter van mensen komt. En mondkapjes zullen ook niet veel doen als die contant op de kin hangen omdat er gedronken moet worden.Zanahoria schreef: ↑08-05-2020 10:38Ik verwacht dat er een versoepeling komt op de 1.5 meter regel voor sommige omstandigheden.
In geen enkele bioscoopzaal passen 100 mensen met 1.5 meter afstand. En ik ga er vanuit dat het rivm ook niet achterlijk is en dat weet, en dat ze daarom ook de 1.5 meter laten gaan voor 100-persoons-evenementen, want waarom zouden ze anders uberhaupt gelegenheden met 100 mensen toestaan?
Het staat op de websites ook omschreven als dat gasten 1.5 meter afstanden moeten KUNNEN houden op bruiloften.
Dat is echt anders geformuleerd dan bijvoorbeeld religieuze bijeenkomsten waarbij staat dat mensen ALTIJD 1.5 meter afstand moeten houden.
Die formulering is met een reden verschillend, verwacht ik.
vrijdag 8 mei 2020 om 10:57
Ik hoop het. Misschien gewoon iets meer op 'eigen risico' tzt.
Yup. Heel irritant! Maar ik heb daar al op ingespeeld, altijd denken in oplossingen.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 08-05-2020 11:00
15.75% gewijzigd
vrijdag 8 mei 2020 om 10:58
Ja dat klopt en het is sowieso aan de gasten welk risico ze acceptabel vinden, als bepaalde dingen weer mogen. Ik focuste me nu even op wat er misschien, mogelijk, in de toekomst, als alles goed gaat, met 23 slagen om de arm, weer is toegestaanredbulletje schreef: ↑08-05-2020 10:42Hoe je het noemt maakt toch niet uit? Zolang er geen vaccin is loop je risico als je binnen de 1,5 meter van mensen komt. En mondkapjes zullen ook niet veel doen als die contant op de kin hangen omdat er gedronken moet worden.
vrijdag 8 mei 2020 om 10:59
Oh wat slim!kindrebel schreef: ↑08-05-2020 10:57Yup. Heel irritant! Maar ik heb daar al op ingespeeld, altijd denken in oplossingen.Ik heb het ontwerp van onze uitnodiging aangepast. Op de ene kant staat het originele programma en op de andere kant het coronaproof ingekorte programma. Dan kunnen we in ieder geval de uitnodigingen op tijd versturen en - bij wijze van spreken - een week van te voren de gasten melden welke van de 2 het gaat worden.
Wil je die twee indelingen hier delen (of heb je dat al gedaan en heb ik daaroverheen gelezen?).
Hoeveel gasten zijn uitgenodigd?
vrijdag 8 mei 2020 om 11:15
Wij zitten pas in oktober dus die uitnodigingen gaan er eind zomer pas uit. Maar ik ben nou eenmaal nogal van het anticiperen.
Wij hebben 20 dinergasten en 80 feestgasten. Wij trouwen op het feest, dus met 100 mensen totaal. Ik heb dus sowieso 2 programma's. Eentje met diner en eentje zonder.
Origineel:
- Diner (met 20 gasten)
- Koffie (ontvangst rest van de gasten)
- Ceremonie
- Toost
- Feest
Coronaproof-versie:
Diner gecanceld
Koffie (ontvangst 20 of 100 gasten, of 50 - afhankelijk van wat mogelijk is op de locatie, moeten we nog bespreken)
Ceremonie
Toost (iets langer, meer receptie wordt het dan)
Feest uitgesteld
De kern van het programma blijft gewoon staan. We hebben gelukkig ook een locatie die zie goed leent voor deze flexibiliteit.
vrijdag 8 mei 2020 om 11:54
Ik ben geen actieve meeschrijver hier, maar worstel toch wel erg met onze bruiloft deze zomer. Ik vind het een beetje onzin om er een apart topic voor te openen, dus mag ik het hier vragen?
Onze planning is ceremonie-diner-feest/receptie. Bij ceremonie en diner komen vooralsnog 22 mensen, en 's avonds wordt het totaal 70p. Met de versoepeling van de huidige maatregelen zou alles weer door kunnen gaan.
Onze locatie is in theorie groot genoeg om 1,5m afstand te kunnen aanhouden, maar of mensen dat gaan doen is natuurlijk een tweede... Zeker omdat we van redelijk wat gasten al weten dat ze tot nu toe alle maatregelen aan hun laars hebben gelapt. Ook lijkt een diner met 1,5m tussen iedereen me niet zo gezellig, dan kan je amper met elkaar praten volgens mij. Tot slot zijn mijn opa en oma behoorlijk op leeftijd. Vooralsnog redelijk gezond, maar opa is wel hartpatiënt. Ik ben als de dood dat zij corona oplopen op onze bruiloft maar trouwen zonder hen erbij is geen optie.
Ik ben nu dus enorm in dubio: aan de ene kant opgelucht dat onze bruiloft door kan gaan, maar tegelijk ontzettende twijfel of we daar wel goed aan zouden doen. Ik ben bang dat het sowieso niet zo gaat zijn zoals we voor ogen hebben.
De bruiloft uitstellen willen we niet, we hebben het al lang genoeg uitgesteld (persoonlijke omstandigheden). Plan B is om alleen de ceremonie te doen op locatie en dan te gaan barbecueën in de tuin, met alleen de directe familie (14p).
Wat zouden jullie doen of hebben jullie besloten voor jullie eigen bruiloft? Wat waren jullie overwegingen daarbij?
Onze planning is ceremonie-diner-feest/receptie. Bij ceremonie en diner komen vooralsnog 22 mensen, en 's avonds wordt het totaal 70p. Met de versoepeling van de huidige maatregelen zou alles weer door kunnen gaan.
Onze locatie is in theorie groot genoeg om 1,5m afstand te kunnen aanhouden, maar of mensen dat gaan doen is natuurlijk een tweede... Zeker omdat we van redelijk wat gasten al weten dat ze tot nu toe alle maatregelen aan hun laars hebben gelapt. Ook lijkt een diner met 1,5m tussen iedereen me niet zo gezellig, dan kan je amper met elkaar praten volgens mij. Tot slot zijn mijn opa en oma behoorlijk op leeftijd. Vooralsnog redelijk gezond, maar opa is wel hartpatiënt. Ik ben als de dood dat zij corona oplopen op onze bruiloft maar trouwen zonder hen erbij is geen optie.
Ik ben nu dus enorm in dubio: aan de ene kant opgelucht dat onze bruiloft door kan gaan, maar tegelijk ontzettende twijfel of we daar wel goed aan zouden doen. Ik ben bang dat het sowieso niet zo gaat zijn zoals we voor ogen hebben.
De bruiloft uitstellen willen we niet, we hebben het al lang genoeg uitgesteld (persoonlijke omstandigheden). Plan B is om alleen de ceremonie te doen op locatie en dan te gaan barbecueën in de tuin, met alleen de directe familie (14p).
Wat zouden jullie doen of hebben jullie besloten voor jullie eigen bruiloft? Wat waren jullie overwegingen daarbij?
vrijdag 8 mei 2020 om 12:17
Chamaedorea, op de afgelopen paar pagina's zijn al verschillende overwegingen en plannen voorbij gekomen. Sommige mensen stellen de hele bruiloft uit, andere trouwen wel in aangepaste vorm en halen het feest later in. Lees even terug, misschien helpt dat je een beetje.
Ik zou in de zomer in ieder geval niet gaan feesten met 70 personen en al helemaal niet als er mensen uit de risicogroep tussen zitten. Als uitstellen geen optie is voor jullie, zou ik voor je plan B kiezen.
Kindrebel, slim om twee versies van je dagprogramma op de uitnodigingen te zetten. Die onzekerheid is niet fijn inderdaad, maar goede oplossing!
We gaan maar gewoon verder met voorbereiden. We zouden de uitnodigingen sowieso pas in september versturen en tegen die tijd is er vast meer duidelijk over eind november.
Ik zou in de zomer in ieder geval niet gaan feesten met 70 personen en al helemaal niet als er mensen uit de risicogroep tussen zitten. Als uitstellen geen optie is voor jullie, zou ik voor je plan B kiezen.
Kindrebel, slim om twee versies van je dagprogramma op de uitnodigingen te zetten. Die onzekerheid is niet fijn inderdaad, maar goede oplossing!
We gaan maar gewoon verder met voorbereiden. We zouden de uitnodigingen sowieso pas in september versturen en tegen die tijd is er vast meer duidelijk over eind november.
vrijdag 8 mei 2020 om 12:28
Chamaedorea schreef: ↑08-05-2020 11:54Ik ben geen actieve meeschrijver hier, maar worstel toch wel erg met onze bruiloft deze zomer. Ik vind het een beetje onzin om er een apart topic voor te openen, dus mag ik het hier vragen?
Wij zaten een paar dagen geleden met precies hetzelfde dilemma, en eigenlijk geef je het antwoord zelf al..
Wij hebben gister de knoop doorgehakt; ons feest met 50 mensen gaat niet door. Wel gaan wij voor plan B, op onze eigenlijke locatie trouwen we in de weide, waar plaats genoeg is. Dit met alleen getuigen en directe familie (13 volwassenen en 6 kinderen onder de 5 jaar). Daarna thuis in onze ruime tuin op 1.5 meter van elkaar een bbq. Bij slecht weer gaat de BBQ niet door. Volgend jaar geven we een knalfeest!
Voor diegene die zich afvragen, waarom trouw je niet gewoon ook volgend jaar? Wij willen gewoon heel graag trouwen. Allebei onze ouders hebben gezondheidsproblemen. Ik zou het vreselijk vinden als ik alles een jaar zou uitstellen en 1 van onze ouders komt in dat jaar te overlijden...daarom liever 2 keer stralen in mijn jurk
vrijdag 8 mei 2020 om 12:38
Goed idee om 2 zijden op de uitnodiging te doen. Verwachtingsmanagement is het halve werk. Kan me niet voorstellen dat jullie aangepaste programma niet door zou kunnen gaan, in oktober.kindrebel schreef: ↑08-05-2020 10:57Yup. Heel irritant! Maar ik heb daar al op ingespeeld, altijd denken in oplossingen.Ik heb het ontwerp van onze uitnodiging aangepast. Op de ene kant staat het originele programma en op de andere kant het coronaproof ingekorte programma. Dan kunnen we in ieder geval de uitnodigingen op tijd versturen en - bij wijze van spreken - een week van te voren de gasten melden welke van de 2 het gaat worden.
Anticiperen is idd wel verstandig. Ik heb er ook over na zitten denken hoe we dat op een strand zouden moeten doen. Gelukkig hebben wij altijd nog de optie van het aantal gasten fors reduceren, omdat we de lokale familie nog niet hebben uitgenodigd. Helaas vermoed ik dat ze dat niet leuk zullen vinden
vrijdag 8 mei 2020 om 12:40
Je zegt het zelf al; Uitstellen is geen optie, opa en oma er niet bij is geen optie. Dan rest je enkel nog plan B, als je de grootouders wilt beschermen. Je kunt er natuurlijk voor kiezen het klein te houden en het feest volgend jaar in de lente te plannen?Chamaedorea schreef: ↑08-05-2020 11:54Wat zouden jullie doen of hebben jullie besloten voor jullie eigen bruiloft? Wat waren jullie overwegingen daarbij?
Wij trouwen half september in het buitenland. Als dat niet doorgaat kiezen we voor een kleine bruiloft in Nederland. Ceremonie op het stadhuis, een toast en dan eten bij ons favoriete restaurant waar meer dan voldoende ruimte is om de regels in acht te houden. We stellen de ceremonie op het strand en het feest dan met exact 1 jaar uit. Dat gaat ons gasten kosten, helaas, maar dat ligt nu eenmaal buiten onze macht.
vrijdag 8 mei 2020 om 12:44
Dat lijkt mij ook uiterst onwaarschijnlijk.
Hoewel er nog veel onzekerheden zijn, merk ik dat die 2 scenario's veel rust geven. Het enige wat nu nog niet is bepaald (omdat het niet kan) is het aantal gasten voor het ingekorte programma. Maar dat kan deze controlfreak wel handelen.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 08-05-2020 12:47
0.63% gewijzigd
vrijdag 8 mei 2020 om 12:46
Wij hebben sowieso onze dag al gesplitst in twee dagen.
Dag 1 is ceremonie en receptie met 50-60 man en diner met 25 man
Dag 2 is fotoshoot en savonds feest met +/- 100-120 man
Iedereen heeft de keuze of ze bij ceremonie/receptie, feest of beiden aanwezig zijn.
Plan B is beide dagen maar iedereen mag maar bij 1 van de 2 dagen zijn (behalve de kern van 25). Dit is voor max 100 man maar geen verplichte 1,5m
Plan C is voor wanneer we nog max 30man en/of 1,5m moeten aanhouden. Dan alleen dag 1 door laten gaan (evt ceremonie en receptie met kleinere groep) met de 1,5m afstand. Het feest gaat naar volgens jaar.
Dag 1 is ceremonie en receptie met 50-60 man en diner met 25 man
Dag 2 is fotoshoot en savonds feest met +/- 100-120 man
Iedereen heeft de keuze of ze bij ceremonie/receptie, feest of beiden aanwezig zijn.
Plan B is beide dagen maar iedereen mag maar bij 1 van de 2 dagen zijn (behalve de kern van 25). Dit is voor max 100 man maar geen verplichte 1,5m
Plan C is voor wanneer we nog max 30man en/of 1,5m moeten aanhouden. Dan alleen dag 1 door laten gaan (evt ceremonie en receptie met kleinere groep) met de 1,5m afstand. Het feest gaat naar volgens jaar.
vrijdag 8 mei 2020 om 12:57
Gelukkig heb je ook nog evenkindrebel schreef: ↑08-05-2020 12:44Dat lijkt mij ook uiterst onwaarschijnlijk.
Hoewel er nog veel onzekerheden zijn, merk ik dat die 2 scenario's veel rust geven. Het enige wat nu nog niet is bepaald (omdat het niet kan) is het aantal gasten voor het ingekorte programma. Maar dat kan deze controlfreak wel handelen.![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat het me verbaast in hoeverre ik alles van de bruiloft los laat. Normaal gesproken ben ik héél erg van alle teugels strak en alles tot in de puntjes geregeld. Maar misschien hoort het bij een eiland bruiloft, mañana mañana
vrijdag 8 mei 2020 om 13:10
Ik heb inderdaad een aantal pagina's terug gelezen, maar las eigenlijk alleen wát de beslissingen waren, niet zozeer wat de overwegingen daarbij waren. En daar ben ik vooral benieuwd naar, wat is voor jullie het belangrijkst?Yugen schreef: ↑08-05-2020 12:17Chamaedorea, op de afgelopen paar pagina's zijn al verschillende overwegingen en plannen voorbij gekomen. Sommige mensen stellen de hele bruiloft uit, andere trouwen wel in aangepaste vorm en halen het feest later in. Lees even terug, misschien helpt dat je een beetje.
vrijdag 8 mei 2020 om 13:17
Chamaedorea, wij gaan ongeveer jullie plan B doen. Dit jaar alleen een ceremonie en aansluitend een receptie met naaste familie, volgend jaar (hopelijk) een feest met vrienden erbij.
Voor ons is het verschil overigens niet enorm groot, want we wilden in eerste instantie al een besloten bruiloft houden met maar zo'n 25 gasten en zonder toeters en bellen.
De belangrijkste overweging om de boel dan toch doormidden te hakken is dat we het fijn vinden om een plan te hebben liggen dat hoe dan ook door kan gaan. Ik zie het ook niet zitten om op 1,5 meter van elkaar aan een tafel te moeten zitten, vandaar de keuze voor een receptie i.p.v. een diner.
Mocht het de komende weken/maanden allemaal zo voorspoedig verlopen dat de corona-regels nog verder versoepeld worden, dan kunnen we alsnog overwegen om onze vrienden ook bij het officiële gedeelte te betrekken. Maar vooralsnog houden we het bij naaste familie. (Ik verwacht wel dat sommige vriendinnen teleurgesteld zullen zijn dat ze er niet bij kunnen zijn, dat vind ik wel jammer.)
Voor ons is het verschil overigens niet enorm groot, want we wilden in eerste instantie al een besloten bruiloft houden met maar zo'n 25 gasten en zonder toeters en bellen.
De belangrijkste overweging om de boel dan toch doormidden te hakken is dat we het fijn vinden om een plan te hebben liggen dat hoe dan ook door kan gaan. Ik zie het ook niet zitten om op 1,5 meter van elkaar aan een tafel te moeten zitten, vandaar de keuze voor een receptie i.p.v. een diner.
Mocht het de komende weken/maanden allemaal zo voorspoedig verlopen dat de corona-regels nog verder versoepeld worden, dan kunnen we alsnog overwegen om onze vrienden ook bij het officiële gedeelte te betrekken. Maar vooralsnog houden we het bij naaste familie. (Ik verwacht wel dat sommige vriendinnen teleurgesteld zullen zijn dat ze er niet bij kunnen zijn, dat vind ik wel jammer.)
vrijdag 8 mei 2020 om 13:44
Voor ons valt of staat alles met die anderhalve meter. Zonder uitgebreid diner is onze trouwdag niet compleet en we gaan schoonmoeder en beste vrienden echt niet urenlang alleen aan een tafeltje neerzetten. Dat is voor niemand leuk.Chamaedorea schreef: ↑08-05-2020 13:10Ik heb inderdaad een aantal pagina's terug gelezen, maar las eigenlijk alleen wát de beslissingen waren, niet zozeer wat de overwegingen daarbij waren. En daar ben ik vooral benieuwd naar, wat is voor jullie het belangrijkst?
Omdat we geen haast hebben met het trouwen, stellen we het dan liever een jaar uit zodat we gewoon met zijn allen aan twee lange tafels kunnen eten en samenzijn, op een veilige manier.
Als onze gasten overwegend gezinnen waren en dus in groepjes konden zitten, zouden we misschien een andere keuze maken.
In jouw situatie lijkt het me heel duidelijk. Je oorspronkelijke plan is nu gewoon niet veilig te realiseren.
vrijdag 8 mei 2020 om 14:51
Ik dacht eerst dat ik het feest heel belangrijk vond maar na alles wat er de afgelopen weken is gebeurd (mijn vader is heel ziek geweest) besef ik me dat ik het het belangrijkste vind ik om met onze gezinnen en beste vrienden het leven te vieren. En aangezien eten in onze families heel belangrijk is zie ik er heel erg naar uit om lekker samen te dineren met deze groep.
Dus de ceremonie in de kerk en het diner zijn het belangrijkste en die lijken op deze manier wel sowieso door te kunnen gaan.
Dus de ceremonie in de kerk en het diner zijn het belangrijkste en die lijken op deze manier wel sowieso door te kunnen gaan.
vrijdag 8 mei 2020 om 15:07
Er zijn een paar redenen waarom wij niet uitstellen.Chamaedorea schreef: ↑08-05-2020 13:10Ik heb inderdaad een aantal pagina's terug gelezen, maar las eigenlijk alleen wát de beslissingen waren, niet zozeer wat de overwegingen daarbij waren. En daar ben ik vooral benieuwd naar, wat is voor jullie het belangrijkst?
1. Op de eerste plaats mijn ernstig zieke schoonmoeder. Zij kijkt zo uit naar de bruiloft, dat willen we haar niet ontnemen en we willen haar er graag bijhebben. Dit is dé reden, dat zul je begrijpen.
2. Ik wil gewoon echt graag getrouwd zijn. Ik wil niet nog (als we pech hebben) jaren wachten. Als we getrouwd zijn ben ik juridisch verbonden aan mijn stiefkinderen en dat weegt zwaar voor mij.
3. Ik vind onze datum 10-10-2020 zo mooi, wil ik geen afscheid van nemen. Stomme reden, maar ja. Een slechte reden is ook een reden.
vrijdag 8 mei 2020 om 16:00
Ik denk vooral dat je moet doen wat voor jullie goed voelt en hoe jullie de trouwdag voor jullie zien.Chamaedorea schreef: ↑08-05-2020 13:10Ik heb inderdaad een aantal pagina's terug gelezen, maar las eigenlijk alleen wát de beslissingen waren, niet zozeer wat de overwegingen daarbij waren. En daar ben ik vooral benieuwd naar, wat is voor jullie het belangrijkst?
Ik heb gezegd, ik trouw niet met 1,5 meter.
En dat betekent dat de kans erg groot is dat mijn moeder er niet meer zal zijn (ernstig ziek). Maar bij ons is het zo, we zijn al 17 jaar samen en hebben al 3 kinderen. Dus wij kunnen nog best een jaar wachten.
Verder, wij zouden 18 juni trouwen maar hebben het verplaatst naar september. En ik kreeg van mijn moeder en mijn oma al te horen dat ze daar beide erg blij mee waren. Ze zaten nl al zo'n lange tijd in quarantaine dat ze het toch wel erg spannend vonden om met meerdere samen te zijn, ondanks de 1,5 meter. Ze weten beide ook, dat de kans bestaat dat ze voor september misschien wel overlijden.
Dus ja, ik zat ontzettend in een tweestrijd, wel of niet. Maar toch de keuze gemaakt en verplaatst.
vrijdag 8 mei 2020 om 21:01
Hallo ik lees hier ook al een tijdje mee maar nog niks gepost. Maar nu ik de post van Chamaedorea zag wilde ik toch graag reageren.
Wij trouwen begin september. Een dag met ceremonie borrel bbq en feest. Sinds de corona crisis begon zitten we al in spanning of t wel of niet door mag en kan gaan.
Nu met de huidige maatregelen zouden wij t niet door laten gaan. We zien alles met anderhalve meter niet zitten. We zijn 12 jaar samen en hebben 2 kinderen dus we trouwen om de symboliek en omdat ik er altijd van heb gedroomd. Als we aan de anderhalve meter vast moeten houden kunnen we niet de bruiloft vieren zoals we willen want een feest kan dan helemaal niet, ceremonie zouden we aantal gasten moeten verminderen maar dat zou ik niet heel zo'n probleem vinden en bbq zou kunnen maar stel dat t slecht weer is en we moeten naar binnen...dan heb je weer een heel andere setting en sfeer met die anderhalve meter.
We hebben dan de optie om het feest een jaar later te doen maar dat is niet zoals ik t heb gewild.
Ik heb de hoop dat er nog een versoepeling komt op besloten feesten en dat daar dan de 1.5 meter regeling vervalt. Maar dat is koffiedik kijken. We hebben besloten af te wachten tot 1 juni en dan een knoop door te hakken. Hoe moeilijk ik t ook vind en t heeft me al heel veel tranen gekost.
Als t wel kan hebben we nog 3 maanden voorpret en als t niet kan zal ik me erbij neer moeten leggen.
Wat nog vervelend is is dat onze locatie stopt na dit jaar dus dat we dan weer van voor af aan kunnen beginnen.
Het is dus een andere situatie als bij jou maar volg je hart en doe waar jullie achteraf met een een goed gevoel zonder spijt op terug kunnen kijken.
Wij trouwen begin september. Een dag met ceremonie borrel bbq en feest. Sinds de corona crisis begon zitten we al in spanning of t wel of niet door mag en kan gaan.
Nu met de huidige maatregelen zouden wij t niet door laten gaan. We zien alles met anderhalve meter niet zitten. We zijn 12 jaar samen en hebben 2 kinderen dus we trouwen om de symboliek en omdat ik er altijd van heb gedroomd. Als we aan de anderhalve meter vast moeten houden kunnen we niet de bruiloft vieren zoals we willen want een feest kan dan helemaal niet, ceremonie zouden we aantal gasten moeten verminderen maar dat zou ik niet heel zo'n probleem vinden en bbq zou kunnen maar stel dat t slecht weer is en we moeten naar binnen...dan heb je weer een heel andere setting en sfeer met die anderhalve meter.
We hebben dan de optie om het feest een jaar later te doen maar dat is niet zoals ik t heb gewild.
Ik heb de hoop dat er nog een versoepeling komt op besloten feesten en dat daar dan de 1.5 meter regeling vervalt. Maar dat is koffiedik kijken. We hebben besloten af te wachten tot 1 juni en dan een knoop door te hakken. Hoe moeilijk ik t ook vind en t heeft me al heel veel tranen gekost.
Als t wel kan hebben we nog 3 maanden voorpret en als t niet kan zal ik me erbij neer moeten leggen.
Wat nog vervelend is is dat onze locatie stopt na dit jaar dus dat we dan weer van voor af aan kunnen beginnen.
Het is dus een andere situatie als bij jou maar volg je hart en doe waar jullie achteraf met een een goed gevoel zonder spijt op terug kunnen kijken.