Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
17-06-2020 13:10
Ik heb vlierbloesem met lemon curd en verse aardbeien. Heel lekker en fris :)
oehh dat klinkt wel heel lekker
Klinkt goed al die taarten!

Wij hadden ijstaart, maar wel in de vorm van een bruidstaart en die hebben we aangesneden.
Super lekker! Vanille, m&ms en stroopwafel smaak 😋😋😋
AnAppleADay schreef:
17-06-2020 12:20
Wij gaan voor een vlaaitafel.
Houden wij meer van dan van traditionele bruidstaart en we trouwen in Limburg :proud:
Oh heerlijk! Voor onze kleine bruiloft hebben wij een bruidstaart en voor de nichtjes/neefjes cupcakes!

Volgend jaar zal er ook een kleine bruidstaart zijn, maar vooral veel vlaai, ben Limburgse☺️

Waar in Limburg trouwen jullie, Apple?
Oh krijg al helemaal honger van die taartsmaken die hier voorbij komen😋

Ik heb aan de maakster van onze bruidstaart doorgegeven dat ik vanille, witte chocolade en verse aarbeien lekker vind, en voor de rest laat ik het aan haar over, maar ik heb daar alle vertrouwen in! ☺️
Kipkerriesalade schreef:
17-06-2020 14:45
Klinkt goed al die taarten!

Wij hadden ijstaart, maar wel in de vorm van een bruidstaart en die hebben we aangesneden.
Super lekker! Vanille, m&ms en stroopwafel smaak 😋😋😋
IJstaart! Dat lijkt mij ook heel lekker! Leuk ook, zie je niet zo vaak op bruiloften! En heerlijk verkoelend op een warme dag!
Pukkie12345 schreef:
17-06-2020 18:35
Oh heerlijk! Voor onze kleine bruiloft hebben wij een bruidstaart en voor de nichtjes/neefjes cupcakes!

Volgend jaar zal er ook een kleine bruidstaart zijn, maar vooral veel vlaai, ben Limburgse☺️

Waar in Limburg trouwen jullie, Apple?
We trouwen in de buurt van Landgraaf.
Mocht je nog een tip hebben voor de beste vlaaien dan hoor ik het graag ;-)
AnAppleADay schreef:
17-06-2020 19:17
We trouwen in de buurt van Landgraaf.
Mocht je nog een tip hebben voor de beste vlaaien dan hoor ik het graag ;-)
Oh grappig, Landgraaf, ik woon zo’n beetje in Landgraaf!

Ik haal altijd vlaai bij bakkerij Wido Thuis in Eygelshoven, bakt heerlijk verse vlaai! Bakkerij Voncken die hier een aantal vestigingen heeft, raad ik af!
Haha wat grappig, ik heb je een pb gestuurd.
Voncken werd aangeraden door onze locatie maar is dus niet geslaagd?
Ik had het feest al afgeschreven maar nu het zo goed gaat qua besmettingen etc. begin ik weer hoop te krijgen. Maar ik wil die hoop helemaal niet want de kans dat de 1,5m in september is afgeschaft is echt 1%.
Hoe kan ik mezelf weer tevreden maken met de aangepaste plannen? Hebben jullie hier ook last van?
anappleaday wijzigde dit bericht op 18-06-2020 10:59
0.32% gewijzigd
Yup.. Ik begon ook weer meer hoop te krijgen en had vervolgens weer een klein corona-gerelateerd tegenslagje. Ik probeer heel actief alles LOS te laten en niet teveel te mijmeren (piekeren?) over het eindresultaat. Tuurlijk hoop ik, maar ik kan er nu helemaal niks mee. Dus we wachten rustig af.
Kokoro schreef:
18-06-2020 10:56
Yup.. Ik begon ook weer meer hoop te krijgen en had vervolgens weer een klein corona-gerelateerd tegenslagje. Ik probeer heel actief alles LOS te laten en niet teveel te mijmeren (piekeren?) over het eindresultaat. Tuurlijk hoop ik, maar ik kan er nu helemaal niks mee. Dus we wachten rustig af.
Ja dat los laten lukt me dus niet meer.
Ik kan het wel heel goed loslaten als het laatste nieuws slecht is en ben er best goed in om er dan een positieve draai aan te geven. Maar ik heb ook heel snel weer hoop en dan valt het gauw weer tegen. Soms is het heel naar om positief ingesteld te zijn :proud:

Weet jij wel wanneer je meer gaat weten?
Nee helaas niet. Ik heb een héle mooie "binnen" locatie gevonden waar we eventueel de avondceremonie en het feest zouden kunnen houden als het budget het toelaat.

Ik vind het een geweldige optie want dan zijn we niet afhankelijk van strandvergunningen en alle aparte partijen (strand decor, eten, bar, WC, DJ, personeel), maar gewoon van 1 organisatie. Vriend heeft echter zelf bedacht dat die lokatie te duur is en wil om die reden geen offerte opvragen(?!?!). We zouden €8500 te besteden hebben voor het feest. Maximaal 100 mensen, open bar met fris, wijn en lokaal bier + een paar keer snacks. 17.30 tot 12u. Ik denk echt dat dat kan. Vriend blijft zeggen "ja maar strand.....".

Echter; voor het strand zullen we nog veel langer moeten afwachten omdat daar tot nader order geen vergunningen voor uitgegeven worden. Vanaf 1 juli mogen op het eiland alweer 125 mensen in 1 "premesis" zijn, dus dat zouden we al kunnen plannen.

Wat ook niet helpt is dat mijn schoonmoeder (roots op het eiland) zegt dat ze momenteel niemand zou vertrouwen en geen aanbetalingen zou doen. In haar opinie moeten we wachten tot augustus(!!!!!) en dan pas zaken vastleggen. Dus, 17-09 ga ik trouwen, maar we hebben nog geen restaurant voor de lunch én nog geen locatie voor ceremonie en feest :'( . Misschien lukt daarom het loslaten hier zo goed; Er gaat zoveel mis dat ik het liefst m'n kop in het zand steek.

Ik word dus inmiddels meer moedeloos van het niet eens worden thuis en de onwil hier om stappen te zetten, dan het hele corona gebeuren.

https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5F10659D

https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/ ... e=5F0FE6A3
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 18-06-2020 11:12
14.07% gewijzigd
Oh wat stom!
Waarom niet gewoon een offerte en eventueel een optie? Dan kan je de beslissing toch veel later nemen?
Stom dat vriend (en schoonmoeder) niet meewerken.
Ik zou dat wel echt willen, gewoon om mezelf rust te geven.
Ja, ik voel me dus ook echt héél erg tegengewerkt. Ik ben een controlfreak eerste klas en iedereen dacht dat ik een verschrikkelijke bridezilla ging worden. Ik ben zo trots op mezelf dat ik ontzettend mellow ben gebleven in al deze hectiek, maar dan verwacht ik wel dat we regelen wat geregeld kán worden. Daarnaast is vriend er 1 van opties afschieten maar zelf niet aandragen, en als het eenmaal écht geregeld moet worden steekt hij z'n kop in het zand en komt het op mij neer. Normaal gesproken bevalt dat laatste mij prima omdat ik dan gewoon knopen doorhak op mijn manier, maar daar heb ik wel de tijd voor nodig.
Als hij zo is, waarom dan niet gewoon zelf een offerte aanvragen?
Gaat hij dan heel boos worden? Anders zou ik het gewoon zelf doen... dan weet je in ieder geval of het een optie is...
Normaal gesproken zou ik dat zéker doen. Maar de prijzen zijn eigenlijk altijd veel lager als je opbelt en de lokale taal spreekt. Dus ik ben de weddingplanner (vriends neef) zo ver aan het krijgen dat hij het alsnog doet. Maar ook dat is een strijd: mañana, mañana. We betalen verder ook alles in de lokale munt omdat het gewoon enorm scheelt.
Normaal gesproken zou ik dat zéker doen. Maar de prijzen zijn eigenlijk altijd veel lager als je opbelt en de lokale taal spreekt. Dus ik ben de weddingplanner (vriends neef) zo ver aan het krijgen dat hij het alsnog doet. Maar ook dat is een strijd: mañana, mañana. We betalen verder ook alles in de lokale munt omdat het gewoon enorm scheelt.
Ahh ja dat maakt het wel moeilijker. Dan inderdaad de neef maar zo ver proberen te krijgen. Kun je hem nog motiveren met een kadootje? :proud:
AnAppleADay schreef:
18-06-2020 10:23
Ik had het feest al afgeschreven maar nu het zo goed gaat qua besmettingen etc. begin ik weer hoop te krijgen. Maar ik wil die hoop helemaal niet want de kans dat de 1,5m in september is afgeschaft is echt 1%.
Hoe kan ik mezelf weer tevreden maken met de aangepaste plannen? Hebben jullie hier ook last van?
Yup, heb ik ook last van. Ik krijg om de zoveel tijd het horrorbeeld dat ik straks mijn eigen bruiloft geen reet aan vind.
Hahaha ja wellicht! Een cadeau krijgt hij natuurlijk sowieso van ons :D.

Sorry trouwens. Ik wilde niet door mijn ellende de aandacht naar me toe trekken ;) . Ik begrijp heel goed dat je steeds meer hoop krijgt voor een echt feest. En om eerlijk te zijn zou ik die hoop ook echt hebben. Zelfs die 1.5m zie ik niet écht gebeuren want als je nu om je heen kijkt hoe mensen met elkaar omgaan, gebeurt dat ook al niet. Én het lijkt geen effect te hebben op de besmettingsgraad. Ik denk dat het niet knuffelen/geen handen schudden, ruimtes goed ventileren, handen desinfecteren allemaal veel meer invloed heeft gehad dan de afstand.
kindrebel schreef:
18-06-2020 11:26
Yup, heb ik ook last van. Ik krijg om de zoveel tijd het horrorbeeld dat ik straks mijn eigen bruiloft geen reet aan vind.
Vast wel joh! Super gezellige borrel :).
Nee ik verwacht ook niet dat we ons er goed aan gaan houden, zeker niet qua foto's etc. Maar de locatie wil natuurlijk wel de schijn wekken ivm boetes. Hier hoort dus alles aan tafels bij ipv staand. Als we dan een rondje lopen zullen ze ons vast niet vastbinden op de stoel maar het geeft wel een hele andere sfeer dan een staande receptie. Laat staan een dansfeest.
kindrebel schreef:
18-06-2020 11:26
Ik wil vooral niet dat het tegen valt. Als je je voorstelt dat niks mag dan is het altijd mooi (zoals ik een maand geleden dacht) maar als ik nu denk dat er meer kan en er blijkt ineens toch minder te kunnen dan ben ik zo bang dat het tegenvalt.
Ik wil het gevoel weer terug van: 'zolang onze geliefden er zijn wordt het sowieso een fantastische dag'. :-(
AnAppleADay schreef:
18-06-2020 11:31
Ik wil vooral niet dat het tegen valt. Als je je voorstelt dat niks mag dan is het altijd mooi (zoals ik een maand geleden dacht) maar als ik nu denk dat er meer kan en er blijkt ineens toch minder te kunnen dan ben ik zo bang dat het tegenvalt.
Ik wil het gevoel weer terug van: 'zolang onze geliefden er zijn wordt het sowieso een fantastische dag'. :-(
Voor wat het waard is; Ik denk dat je t.z.t. mee zult glijden op de "flow" van de dag. Je jurk, je echtgenoot, de romantiek, al die mensen om je heen. Tuurlijk zal het jammer zijn als de beperkingen de dag veranderen, maar ik denk dat met het juiste gezelschap altijd de juiste flow gevonden zal worden. En dan ben je 100% blushing bride, wedden :flirting:?.
Kokoro schreef:
18-06-2020 11:34
Voor wat het waard is; Ik denk dat je t.z.t. mee zult glijden op de "flow" van de dag. Je jurk, je echtgenoot, de romantiek, al die mensen om je heen. Tuurlijk zal het jammer zijn als de beperkingen de dag veranderen, maar ik denk dat met het juiste gezelschap altijd de juiste flow gevonden zal worden. En dan ben je 100% blushing bride, wedden :flirting:?.
Ja dat hoop ik ook. Ik denk ook wel dat dat zo gaat zijn hoor, daar moet ik me gewoon aan vasthouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven