Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

donderdag 18 juni 2020 om 11:37
De jurk is gisteren bezorgd en is FANTASTISCH. Stof is prachtig. Beweegt mooi en schijnt niet door. Alleen te klein bij m'n kont.
Hij werd verkocht als maat 36, maar ik zie dat er een kaartje met de Engelse maat 8 inzit. Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dat maat 34.
Helaas had ik de laatste, anders had ik wel meer maten besteld.
Plan B dus. Laten namaken.
Beetje een teleurstelling. Maar m'n nieuwe cabrio is zo vet! Fijne troost.

Beetje een teleurstelling. Maar m'n nieuwe cabrio is zo vet! Fijne troost.

donderdag 18 juni 2020 om 11:40
Oh wat stom! Jammer ook dat hij niet meer in een maatje groter is.kindrebel schreef: ↑18-06-2020 11:37De jurk is gisteren bezorgd en is FANTASTISCH. Stof is prachtig. Beweegt mooi en schijnt niet door. Alleen te klein bij m'n kont.Hij werd verkocht als maat 36, maar ik zie dat er een kaartje met de Engelse maat 8 inzit. Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dat maat 34.
Beetje een teleurstelling. Maar m'n nieuwe cabrio is zo vet! Fijne troost.![]()
Is hij heel veel te klein? Anders kunnen ze hem misschien ook nog iets uitnemen ipv namaken van scratch.
Hoe dan ook, fijn dat je nu wel weet wat je wil!

donderdag 18 juni 2020 om 11:52
Ja, heel veel te klein. Hij zit eigenlijk helemaal goed, ook qua lengte. Maar om de bovenbenen staat de stof echt onder spanning. Om dat te fixen heb je meerdere cm's nodig, zoveel marge zit niet in de naden. Een strook toevoegen op de naden is wellicht wel een optie.AnAppleADay schreef: ↑18-06-2020 11:40Oh wat stom! Jammer ook dat hij niet meer in een maatje groter is.
Is hij heel veel te klein? Anders kunnen ze hem misschien ook nog iets uitnemen ipv namaken van scratch.
Hoe dan ook, fijn dat je nu wel weet wat je wil!

donderdag 18 juni 2020 om 12:01
Dat zou ook best mooi staan bij die jurk! Gewoon een heel lange driehoek in de naden vanaf de heup naar beneden. Als het mijn jurk was, zou ik overwegen om die stroken zwart te doenkindrebel schreef: ↑18-06-2020 11:52Ja, heel veel te klein. Hij zit eigenlijk helemaal goed, ook qua lengte. Maar om de bovenbenen staat de stof echt onder spanning. Om dat te fixen heb je meerdere cm's nodig, zoveel marge zit niet in de naden. Een strook toevoegen op de naden is wellicht wel een optie.

donderdag 18 juni 2020 om 17:31
Ik merk dat onze bruiloft een metamorfose doormaakt.AnAppleADay schreef: ↑18-06-2020 11:31Ik wil vooral niet dat het tegen valt. Als je je voorstelt dat niks mag dan is het altijd mooi (zoals ik een maand geleden dacht) maar als ik nu denk dat er meer kan en er blijkt ineens toch minder te kunnen dan ben ik zo bang dat het tegenvalt.
Ik wil het gevoel weer terug van: 'zolang onze geliefden er zijn wordt het sowieso een fantastische dag'.![]()
Nu het geen gekkenhuis (zoals mijn feestjes meestal verlopen) wordt, maar een borrel met een ongetwijfeld minder uitgelaten sfeer, verandert er vanalles mee.
We nodigen minder mensen uit, waardoor het intiemer wordt. En nu overweeg ik daarom om te gaan speechen tijdens de ceremonie. En ik overweeg een boeket, om weg te kunnen gooien zodat er wel wat reuring is.

Ps: coupeuse gevonden die haar tanden in m’n jurk wil zetten.

vrijdag 19 juni 2020 om 10:49
Bedankt allemaal voor het delen van jullie bruidstaarten, heb al weer een aantal smaken en ideeën opgeschreven.
Gisteren zou onze dag zijn. 's ochtends gingen we naar de locatie om daar de locaties van binnen te bekijken en de styliste was er ook bij.
We hadden locaties voor mooi en slecht weer. Nu konden we gelijk kijken of alle gasten gaan passen als het slecht weer is en we binnen moeten trouwen. Nu bleek dat in de ruimte waar we het burgerlijk huwelijk zouden doen, de gasten niet allemaal goed passen. Eén zou achter een pilaar zitten, één achter een openslaande deur enz. Dus dat zouden we nog maar even bekijken. Toen naar de andere ruimte waar we de kerkelijke ceremonie gaan doen en daar alles besproken. Ja, toen kwamen natuurlijk alle regeltjes. Voor nu houden ze zich aan de regels van het koninklijk horeca nederland. Dus iedereen moet blijven zitten tijdens de receptie en er mag niet worden gezongen. Verder, blij slecht weer is de ruimte van de kerkelijke ceremonie ook de ruimte voor de receptie. Normaal konden we dat wel een beetje in tweeën splitsen, nu met de 1,5 meter moet alle ruimte worden benut. Dus hadden ze het idee om alle tafels al neer te zetten en dat tijdens de ceremonie de mensen die met de rug naar het podium zitten zich even omdraaien. Is natuurlijk niet iets zoals wij zouden willen maar goed, andere mogelijkheid was er niet. Dan zitten we nog met de taarten natuurlijk. Normaal wordt dat allemaal van te voren klaargezet. Maar ivm ruimtegebrek zou dat nu bij het podium geplaatst worden, dus dat kan pas na de ceremonie terwijl iedereen er al zit..
We duimen nu maar gewoon voor prachtig weer zodat we buiten kunnen trouwen
Ow ja, daarna nog even gepraat over de ruimte van het burgerlijk huwelijk en ook waar we bij mooi weer buiten zouden trouwen.
Toen dacht ik ineens aan onze eerste optie, een boomgaard met nog een binnenruimte erbij (weet niet meer precies waarom we die niet hebben gekozen). Daar naar toe gelopen, en binnen is het groter dan de eerste ruimte (voor het burgerlijk huwelijk) en ja, die boomgaard
dat is waarom we oa daar wilden trouwen. Dus nu de ruimtes omgegooid (gelukkig waren ze nog vrij op onze dag) en weten we dat het burgerlijk huwelijk goed komt qua ruimte met het aantal gasten bij slecht weer.
Toch duim ik op mooi weer, want dat scheelt heel wat gestress. En ik duim voor soepelere maatregelen tzt
Eenmaal thuis ging de deurbel en stond er iemand met een taart voor de deur, van mijn vriend zijn werk
Ik ben toen weggegaan om cupcakes te halen die ik had besteld bij Sweet-Vibes
https://ibb.co/P4kZBz3
Oeh die waren lekker, met red velvet
En 's middags ging weer de deurbel en stond er iemand met een bos bloemen en chocolade voor ons, van onze beste vrienden.
Geen kaartjes ontvangen verder, tenminste, ik zie dat we een heleboel post moeten krijgen nog in de postnl app. Maar kunnen ook kaartjes voor onze dochter zijn, die morgen al weer 14 jaar wordt!
Gisteren zou onze dag zijn. 's ochtends gingen we naar de locatie om daar de locaties van binnen te bekijken en de styliste was er ook bij.
We hadden locaties voor mooi en slecht weer. Nu konden we gelijk kijken of alle gasten gaan passen als het slecht weer is en we binnen moeten trouwen. Nu bleek dat in de ruimte waar we het burgerlijk huwelijk zouden doen, de gasten niet allemaal goed passen. Eén zou achter een pilaar zitten, één achter een openslaande deur enz. Dus dat zouden we nog maar even bekijken. Toen naar de andere ruimte waar we de kerkelijke ceremonie gaan doen en daar alles besproken. Ja, toen kwamen natuurlijk alle regeltjes. Voor nu houden ze zich aan de regels van het koninklijk horeca nederland. Dus iedereen moet blijven zitten tijdens de receptie en er mag niet worden gezongen. Verder, blij slecht weer is de ruimte van de kerkelijke ceremonie ook de ruimte voor de receptie. Normaal konden we dat wel een beetje in tweeën splitsen, nu met de 1,5 meter moet alle ruimte worden benut. Dus hadden ze het idee om alle tafels al neer te zetten en dat tijdens de ceremonie de mensen die met de rug naar het podium zitten zich even omdraaien. Is natuurlijk niet iets zoals wij zouden willen maar goed, andere mogelijkheid was er niet. Dan zitten we nog met de taarten natuurlijk. Normaal wordt dat allemaal van te voren klaargezet. Maar ivm ruimtegebrek zou dat nu bij het podium geplaatst worden, dus dat kan pas na de ceremonie terwijl iedereen er al zit..
We duimen nu maar gewoon voor prachtig weer zodat we buiten kunnen trouwen

Ow ja, daarna nog even gepraat over de ruimte van het burgerlijk huwelijk en ook waar we bij mooi weer buiten zouden trouwen.
Toen dacht ik ineens aan onze eerste optie, een boomgaard met nog een binnenruimte erbij (weet niet meer precies waarom we die niet hebben gekozen). Daar naar toe gelopen, en binnen is het groter dan de eerste ruimte (voor het burgerlijk huwelijk) en ja, die boomgaard

Toch duim ik op mooi weer, want dat scheelt heel wat gestress. En ik duim voor soepelere maatregelen tzt

Eenmaal thuis ging de deurbel en stond er iemand met een taart voor de deur, van mijn vriend zijn werk

Ik ben toen weggegaan om cupcakes te halen die ik had besteld bij Sweet-Vibes
https://ibb.co/P4kZBz3
Oeh die waren lekker, met red velvet
En 's middags ging weer de deurbel en stond er iemand met een bos bloemen en chocolade voor ons, van onze beste vrienden.
Geen kaartjes ontvangen verder, tenminste, ik zie dat we een heleboel post moeten krijgen nog in de postnl app. Maar kunnen ook kaartjes voor onze dochter zijn, die morgen al weer 14 jaar wordt!

anoniem_64b6e70ed9d4a wijzigde dit bericht op 19-06-2020 10:58
Reden: naam verwijderd haha
Reden: naam verwijderd haha
0.23% gewijzigd
vrijdag 19 juni 2020 om 10:53
@Zomerwarmte wat leuk allemaal met die bloemen, taart en kaartjes! Hadden wij ook en je voelt je er zo geliefd door
Fijn ook dat jullie nu een beter beeld hebben van de dag! Hopelijk buiten ook geen 1,5m regel meer tegen die tijd... *duimen*
(je hebt denk ik per ongeluk de naam van je partner in je bericht genoemd. Qua anonimiteit misschien niet handig)

Fijn ook dat jullie nu een beter beeld hebben van de dag! Hopelijk buiten ook geen 1,5m regel meer tegen die tijd... *duimen*
(je hebt denk ik per ongeluk de naam van je partner in je bericht genoemd. Qua anonimiteit misschien niet handig)

vrijdag 19 juni 2020 om 10:58
Kokoro, wat lastig! Ik zou idd ook gewoon een offerte opvragen
dan weet je tenminste zeker wat de kosten zijn en of het te hoog is of niet.
Kan je het daarna misschien wat meer los laten. Hopelijk wil de neef van je vriend je ermee helpen!
En wat jammer dat een aantal nu in een dipje zitten.
Ik heb het nu ook wel een beetje, nu we dus van de locatie horen dat ze echt de regels willen volgen en ze dus niet wat soepeler willen zijn. Ook wel begrijpelijk hoor. Ze hebben nl in het restaurant op het landgoed al meerdere malen de boa's op bezoek gehad. En ze hebben daaraan al gemerkt dat sommige boa's anders werken en strenger zijn.
Kindrebel. aaaah balen dat die net te strak zit! En oeh wat klinkt die mooi
Fijn dat je een coupeuse hebt gevonden
Ik ga vandaag maar weer eens verder met muziek uitzoeken. Een plan a (als de regels nog zo streng zijn) en een plan b (als er wel weer mag worden gezongen) want dat mag dus ook niet. Mijn schoonvader wilde 2 liederen graag op de piano spelen, nu maar zoeken naar een nummer die hij kan en wil spelen en die mooi is zonder dat er mag worden gezongen.

Kan je het daarna misschien wat meer los laten. Hopelijk wil de neef van je vriend je ermee helpen!
En wat jammer dat een aantal nu in een dipje zitten.

Ik heb het nu ook wel een beetje, nu we dus van de locatie horen dat ze echt de regels willen volgen en ze dus niet wat soepeler willen zijn. Ook wel begrijpelijk hoor. Ze hebben nl in het restaurant op het landgoed al meerdere malen de boa's op bezoek gehad. En ze hebben daaraan al gemerkt dat sommige boa's anders werken en strenger zijn.
Kindrebel. aaaah balen dat die net te strak zit! En oeh wat klinkt die mooi

Ik ga vandaag maar weer eens verder met muziek uitzoeken. Een plan a (als de regels nog zo streng zijn) en een plan b (als er wel weer mag worden gezongen) want dat mag dus ook niet. Mijn schoonvader wilde 2 liederen graag op de piano spelen, nu maar zoeken naar een nummer die hij kan en wil spelen en die mooi is zonder dat er mag worden gezongen.

vrijdag 19 juni 2020 om 11:00
Dank je voor de tip, automatisch idd ingetypt hahaAnAppleADay schreef: ↑19-06-2020 10:53@Zomerwarmte wat leuk allemaal met die bloemen, taart en kaartjes! Hadden wij ook en je voelt je er zo geliefd door![]()
Ja, lief he, zo fijn dat mensen er aan hebben gedacht. Behalve onze ouders en broers dan

Van mijn ouders begrijp ik het wel, gaat weer even wat minder met mijn moeder. Maar de rest.. misschien vinden die het niet nodig. Mijn vriend vond het ook onnodig allemaal en had dit totaal niet verwacht. Zo kwam hij er toch achter dat het toch wel iets bijzonders is.
vrijdag 19 juni 2020 om 11:04
Mag er ook niet door 1 persoon gezongen worden als die op afstand staat?
Want dan moeten wij onze zangeres in de kerk ook afmelden denk ik... Ze zou bij ons boven bij het orgel staan.
Als wij over een paar weken bij de locatie zijn ga ik ook even vragen hoe het zit met een eventuele tent. Ik heb het gevoel dat 1,5m buiten misschien wèl al eerder voorbij zou kunnen zijn (we blijven dromen). En dan hebben we misschien wat meer mogelijkheden...
Eventueel met een silent disco als feest lijkt dat me nog best grappig
Want dan moeten wij onze zangeres in de kerk ook afmelden denk ik... Ze zou bij ons boven bij het orgel staan.
Als wij over een paar weken bij de locatie zijn ga ik ook even vragen hoe het zit met een eventuele tent. Ik heb het gevoel dat 1,5m buiten misschien wèl al eerder voorbij zou kunnen zijn (we blijven dromen). En dan hebben we misschien wat meer mogelijkheden...
Eventueel met een silent disco als feest lijkt dat me nog best grappig

vrijdag 19 juni 2020 om 13:02
Pffff ik zat vanmorgen al in spanning want mijn moeder was nog niet online geweest op whatsapp. Dat is een beetje mijn richtlijn om te zien hoe het met haar is. Is ze al vroeg online geweest dan heeft ze een betere dag. Nu was ze om 11 uur nog niet online geweest. Belt mijn vader me om 12 uur dat mijn moeder net is opgehaald met de ambulance. Ze had het sinds vannacht weer ontzettend benauwd. Haar eigen zuurstof fles hielp niets en ze werd steeds angstiger wat natuurlijk ook niet helpt in rustig ademen. (mijn moeder ademt ook vooral door haar mond, en niet door haar neus wat we allemaal al zo vaak hebben gezegd, inademen door je neus).
Dus nu gaat ze weer een middag aan de zuurstof in het ziekenhuis. En dan kan ze hopelijk vanavond of eind van de middag weer naar huis.
Heb al gezegd dat ze maar rustig aan moeten doen, en lukt het niet om dit weekend te komen (dat was nl de bedoeling, ze hadden zelfs al een nachtje gereserveerd op een camping in de buurt met hun camper) dat het dan gewoon een andere keer wordt.
Huisarts heeft ook al gezegd, niks meer plannen (of tenminste, niet dat mijn moeder het weet) zodat ze er niet meer teveel aan kan denken. Ze denken nl dat mijn moeder dat doet en daardoor in haar hoofd teveel bezig is met, komt het wel goed, ik moet goed genoeg blijven, ik wil zo graag enz.
Dus dat mijn vader alles gewoon in de camper laat en dat hij in de ochtend kijkt hoe het met mijn moeder is, en dan pas iets gaat plannen.
Dat werkte de laatste keren erg goed..
Maar ik ben nu zo bang dat ze september niet zal halen
Ik vind het zo moeilijk
Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar moest het even kwijt..
Dus nu gaat ze weer een middag aan de zuurstof in het ziekenhuis. En dan kan ze hopelijk vanavond of eind van de middag weer naar huis.
Heb al gezegd dat ze maar rustig aan moeten doen, en lukt het niet om dit weekend te komen (dat was nl de bedoeling, ze hadden zelfs al een nachtje gereserveerd op een camping in de buurt met hun camper) dat het dan gewoon een andere keer wordt.
Huisarts heeft ook al gezegd, niks meer plannen (of tenminste, niet dat mijn moeder het weet) zodat ze er niet meer teveel aan kan denken. Ze denken nl dat mijn moeder dat doet en daardoor in haar hoofd teveel bezig is met, komt het wel goed, ik moet goed genoeg blijven, ik wil zo graag enz.
Dus dat mijn vader alles gewoon in de camper laat en dat hij in de ochtend kijkt hoe het met mijn moeder is, en dan pas iets gaat plannen.
Dat werkte de laatste keren erg goed..
Maar ik ben nu zo bang dat ze september niet zal halen

Sorry dat ik jullie hiermee lastig val, maar moest het even kwijt..
vrijdag 19 juni 2020 om 13:07

vrijdag 19 juni 2020 om 13:08
Ach lieverd wat ontzettend spannend en ruk allemaal
. Tuurlijk mag je dat hier bij ons kwijt, geen enkel probleem
. Het klinkt als een goed idee, dat je moeder een beetje uit de wind gehouden wordt qua planning. Ik zal onwijs hard voor jullie duimen dat ze z.s.m. weer lekker naar huis kan en niet meer benauwd is
!

vrijdag 19 juni 2020 om 13:34

maandag 22 juni 2020 om 14:19
Bedankt voor jullie reactie
Zaterdag de verjaardag van onze oudste gevierd, ze heeft 's avonds wat vriendinnen uitgenodigd. Gisterochtend ben ik naar mijn moeder in het ziekenhuis geweest. Ze moet daar tenminste tm vandaag blijven maar we verwachten nog wel veel langer. Was nog een heel geregel. We hadden het nl afgesproken (ik zou samen met mijn broer komen) maar na een half uur belde mijn vader dat het weer slecht ging met mijn moeder, door de spanning dat wij de volgende dag zouden komen.
Later belde mijn vader weer dat mijn moeder het wel ontzettend jammer vond dat we niet meer konden komen, dus of ik niet gewoon toch heen kan. Zonder dat mijn moeder er van af weet. Dus dat gedaan. Toen ik in dr kamer kwam spreidde ze haar armen en hebben we even heerlijk geknuffeld
Dat was al weer maanden geleden, dus erg fijn
Vandaag had ik erg behoefte om even lekker alleen te zijn, maar helaas. Onze jongste hoest nog een heel klein beetje (maar is dus nog niet klachtenvrij) en sinds gisteren begon onze andere zoon ook te hoesten (gelukkig niet verkouden). Nu heb ik er dus 2 thuis pfff...
Hopelijk kan mijn vriend morgen thuiswerken want ik zou mijn proefkapsel morgen hebben.
edit: net gebeld, hij kan gelukkig thuiswerken

Zaterdag de verjaardag van onze oudste gevierd, ze heeft 's avonds wat vriendinnen uitgenodigd. Gisterochtend ben ik naar mijn moeder in het ziekenhuis geweest. Ze moet daar tenminste tm vandaag blijven maar we verwachten nog wel veel langer. Was nog een heel geregel. We hadden het nl afgesproken (ik zou samen met mijn broer komen) maar na een half uur belde mijn vader dat het weer slecht ging met mijn moeder, door de spanning dat wij de volgende dag zouden komen.
Later belde mijn vader weer dat mijn moeder het wel ontzettend jammer vond dat we niet meer konden komen, dus of ik niet gewoon toch heen kan. Zonder dat mijn moeder er van af weet. Dus dat gedaan. Toen ik in dr kamer kwam spreidde ze haar armen en hebben we even heerlijk geknuffeld

Dat was al weer maanden geleden, dus erg fijn

Vandaag had ik erg behoefte om even lekker alleen te zijn, maar helaas. Onze jongste hoest nog een heel klein beetje (maar is dus nog niet klachtenvrij) en sinds gisteren begon onze andere zoon ook te hoesten (gelukkig niet verkouden). Nu heb ik er dus 2 thuis pfff...
Hopelijk kan mijn vriend morgen thuiswerken want ik zou mijn proefkapsel morgen hebben.
edit: net gebeld, hij kan gelukkig thuiswerken

anoniem_64b6e70ed9d4a wijzigde dit bericht op 22-06-2020 14:19
Reden: edit
Reden: edit
5.52% gewijzigd

maandag 22 juni 2020 om 14:57
Ja, ik heb ze even een tijdje achter de tv gedropt haha
Ik ben toen even boven bezig geweest, onze slaapkamer opruimen. Net onze gastenlijst van de bruiloft even bijgewerkt en gemaild naar de locatie, kan ze alvast een opzet maken waar iedereen komt te zitten en of het gaat passen als de maatregelen hetzelfde blijven.
Ik ben toen even boven bezig geweest, onze slaapkamer opruimen. Net onze gastenlijst van de bruiloft even bijgewerkt en gemaild naar de locatie, kan ze alvast een opzet maken waar iedereen komt te zitten en of het gaat passen als de maatregelen hetzelfde blijven.
dinsdag 23 juni 2020 om 17:53