Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

maandag 15 juni 2020 om 15:55
Het hoeft toch geen sieraad te zijn dat je tijdens je huwelijk draagt? Ik zou juist iets kiezen wat je in het dagelijks leven kan dragen. En dus wel echt iets uitzoeken, want dan is het ook echt een aandenken.Zomerwarmte schreef: ↑15-06-2020 10:36Dus ze wil nu mij geld geven dat ik iets kan kopen wat ik ook vaker kan dragen, als aandenken aan haar. Maar ja.. ik heb al een sieradenset gekocht voor de bruiloft.. nu weet ik niet wat ik moet kopen. Misschien dat ik maar zeg dat ik deze oorbellen en armband van haar geld heb gekocht.. want ik weet even niks anders. Een ketting staat niet bij mijn jurk denk ik.. hoewel ik daar nu weer over twijfel want ik had een leenketting om en dat staat toch ook niet verkeerd.. pfff lastig dit!
Ik heb al maanden geleden van mijn schoonouders gehoord dat ik iets moet uitzoeken voor een vrij groot bedrag. Ik heb geen idee wat. Ben daar ook helemaal niet mee bezig maar word er wel bijna wekelijks aan herinnerd. Begin er een klein beetje moe van te worden als ik heel eerlijk ben. Elke keer weer hetzelfde gesprekje. "Heb je al bedacht? Wat je wilt? Nieuwe bestekcasette toch? Moet wel dat en dat of zus en zo nemen hoor. Niet? Oh iets anders dan? Iets voor aan de muur? Moet wel iets voor jezelf zijn hoor. Of een mooie ring? Maar je hebt al veel ringen. Nou je moet maar kijken , maar niet te lang wachten hoor."

maandag 15 juni 2020 om 16:11
Ik zou ook juist iets nemen wat je vaak aan doet.
Wel moeilijk hoor!
Ik heb in ieder geval mijn jurken crisis weer overleefd. Ben bij mijn ouders langs geweest en hij zat nog steeds mooi. Meteen foto gemaakt zodat ik niet meer opnieuw in de stress schiet
Onze locatie mailde dat ze scenario’s willen doorspreken. Ik had er namelijk ook nog niet aan gedacht dat met de huidige regels een receptie ook zittend moet plaatsvinden... dat is we even een tegenvaller...
Over een maandje maar even langs gaan om verschillende scenario’s door te spreken. Misschien dat we nog iets kunnen doen met statafels en kruizen...
Wel moeilijk hoor!
Ik heb in ieder geval mijn jurken crisis weer overleefd. Ben bij mijn ouders langs geweest en hij zat nog steeds mooi. Meteen foto gemaakt zodat ik niet meer opnieuw in de stress schiet

Onze locatie mailde dat ze scenario’s willen doorspreken. Ik had er namelijk ook nog niet aan gedacht dat met de huidige regels een receptie ook zittend moet plaatsvinden... dat is we even een tegenvaller...
Over een maandje maar even langs gaan om verschillende scenario’s door te spreken. Misschien dat we nog iets kunnen doen met statafels en kruizen...

maandag 15 juni 2020 om 17:10
@Zomerwarmte
Ik zou toch ook wel echt iets uitzoeken
. Naar de juwelier en iets moois voor dagelijks o.i.d.
@Kindrebel
Ahhh, wel lief van je schoonouders, maar ik snap hoe irritant dat is
. Kun je niet naar een kunstgalerij en daar iets moois uitkiezen?
@Apple
Winnen van je jurk
! Blij dat ie je goed zit!
Hier gisteren een 1 op 1 smeltmomentje met nichtje van drie. Zoals sommigen van jullie weten komt het gezin van schoonzus niet naar ons huwelijk i.v.m. een zwangerschap. Als ze wel waren gekomen hadden wij nichtje als bruidsmeisje willen vragen. Ik nam haar gisteren even apart om samen een filmpje te kijken van mij in mijn trouwjurk. Vroeg ze eerst super schattig waar oompie *naam* dan was. Dus ik uitleggen dat de bruidegom de bruidsjurk niet mag zien vóór de trouwdag. Dat concept kwam niet helemaal binnen
. Kijkt ze weer naar de telefoon en vervolgens naar mij en zegt ze "Ohhh tantie... Dat is wel héél mooi". Het.WAS.ZÓ.SCHATTIG! Wel pijnlijk dat we haar zullen moeten missen op onze dag.
In het kader van cadeau's van je schoonouders: De mijne hebben aangeboden de plots verplichte coronaverzekering te betalen als huwelijkscadeau
. Denk én hoop dat het een grapje was. Het eiland heeft plots bedacht dat iedereen per persoon per dag $15 moet betalen. Super kut voor onze gasten echt
.
Ik zou toch ook wel echt iets uitzoeken

@Kindrebel
Ahhh, wel lief van je schoonouders, maar ik snap hoe irritant dat is

@Apple
Winnen van je jurk

Hier gisteren een 1 op 1 smeltmomentje met nichtje van drie. Zoals sommigen van jullie weten komt het gezin van schoonzus niet naar ons huwelijk i.v.m. een zwangerschap. Als ze wel waren gekomen hadden wij nichtje als bruidsmeisje willen vragen. Ik nam haar gisteren even apart om samen een filmpje te kijken van mij in mijn trouwjurk. Vroeg ze eerst super schattig waar oompie *naam* dan was. Dus ik uitleggen dat de bruidegom de bruidsjurk niet mag zien vóór de trouwdag. Dat concept kwam niet helemaal binnen

In het kader van cadeau's van je schoonouders: De mijne hebben aangeboden de plots verplichte coronaverzekering te betalen als huwelijkscadeau

maandag 15 juni 2020 om 18:12
Onze dag is geweest en was heel mooi! Het weet was perfect, jurk zat perfect make up en haar ook! Helemaal blij!

Tijdens de ceremonie hadden we wel dat er 1,5 meter tussen mensen die niet uit 't zelfde gezin kwamen. Ambtenaar hield ook afstand. Een deel van de mensen was er via zoom en dat ging prima!
Daarna tijdens foto's maken met de gasten de 1,5 meter laten varen. Behalve met een arts die ook echt bij corona patiënten loopt, daar is de afstand echt bij bewaard.
Verder hebben we het laten varen. Ging vanzelf eigenlijk. En tijdens het eten ook, de tafels en stoelen waren netjes uit elkaar gezet maar iedereen ging door elkaar en daar werd geen probleem van gemaakt.
Dat was wel fijn! Is toch wel leuker voor de sfeer.
Al met al hele mooie dag gehad! We gaan later nog een keer naar de kerk en het feest inhalen
Tijdens de ceremonie hadden we wel dat er 1,5 meter tussen mensen die niet uit 't zelfde gezin kwamen. Ambtenaar hield ook afstand. Een deel van de mensen was er via zoom en dat ging prima!
Daarna tijdens foto's maken met de gasten de 1,5 meter laten varen. Behalve met een arts die ook echt bij corona patiënten loopt, daar is de afstand echt bij bewaard.
Verder hebben we het laten varen. Ging vanzelf eigenlijk. En tijdens het eten ook, de tafels en stoelen waren netjes uit elkaar gezet maar iedereen ging door elkaar en daar werd geen probleem van gemaakt.
Dat was wel fijn! Is toch wel leuker voor de sfeer.
Al met al hele mooie dag gehad! We gaan later nog een keer naar de kerk en het feest inhalen

dinsdag 16 juni 2020 om 09:43
Gefeliciteerd kipkerriesalade! ow wat klinkt het als een heerlijke dag
Fijn Apple, even weer wat rust in je koppie! En ook wel fijn dat de locatie er zelf mee komt, misschien hebben zij ook nog wel goede ideeën.
Kokoro, aaaah wat lief
Kindrebel, oeh leuk, jurk en auto!! Beide spannend haha maar jurk is toch wel iets gaver denk ik
Bedankt voor jullie reacties, ik zal nog even mijn oma's belletje afwachten en dan hoor ik wel wat de bedoeling is
Van mijn tante hoorde ik dat ze het wel mooi zou vinden als ik het ook op de bruiloft zou dragen, dus ja.. zo niet dan ga ik voor mooie oorbellen
en anders toch maar voor een ketting
eerst wilde ik deze omdat ik ook de oorbellen en armband hiervan heb, maar nu vind ik em toch niet meer zo mooi
https://www.drksonline.com/kettingen/br ... tting.html
dus nu denk ik aan deze
https://www.drksonline.com/kettingen/br ... ilver.html
past ook wel bij mijn oorbellen en armband

Fijn Apple, even weer wat rust in je koppie! En ook wel fijn dat de locatie er zelf mee komt, misschien hebben zij ook nog wel goede ideeën.
Kokoro, aaaah wat lief

Kindrebel, oeh leuk, jurk en auto!! Beide spannend haha maar jurk is toch wel iets gaver denk ik

Bedankt voor jullie reacties, ik zal nog even mijn oma's belletje afwachten en dan hoor ik wel wat de bedoeling is

eerst wilde ik deze omdat ik ook de oorbellen en armband hiervan heb, maar nu vind ik em toch niet meer zo mooi
https://www.drksonline.com/kettingen/br ... tting.html
dus nu denk ik aan deze
https://www.drksonline.com/kettingen/br ... ilver.html
past ook wel bij mijn oorbellen en armband
dinsdag 16 juni 2020 om 11:02
Bedankt allemaal! 
We zijn er erg blij mee!
En kadoos: wij kregen ook een bedrag waarvoor we mochten kiezen van m'n schoonouders, we hebben voor de trouwringen gekozen. Die hadden we zelf al uitgezocht toen hoorden we welk bedrag het was en dat kon.
Misschien is dat een idee?
Kindrebel super leuk je jurk!!
We zijn er erg blij mee!
En kadoos: wij kregen ook een bedrag waarvoor we mochten kiezen van m'n schoonouders, we hebben voor de trouwringen gekozen. Die hadden we zelf al uitgezocht toen hoorden we welk bedrag het was en dat kon.
Misschien is dat een idee?
Kindrebel super leuk je jurk!!

dinsdag 16 juni 2020 om 13:01
Vanmorgen even weer wat gedaan. Oa gezocht naar een ander bruidsboeket. Ik had er een met pioenrozen maar in september wordt dat lastig.
Nu heb ik deze gevonden
https://www.schooneflowers.nl/product/3 ... et-oudroze
Nu heb ik deze gevonden

anoniem_64b6e70ed9d4a wijzigde dit bericht op 16-06-2020 13:03
Reden: link van foto
Reden: link van foto
16.37% gewijzigd
dinsdag 16 juni 2020 om 14:12
Mooi Zomerwarmte!Zomerwarmte schreef: ↑16-06-2020 13:01Vanmorgen even weer wat gedaan. Oa gezocht naar een ander bruidsboeket. Ik had er een met pioenrozen maar in september wordt dat lastig.
Nu heb ik deze gevonden
Dat is ook een beetje de stijl die ik wil, alleen dan met lichtblauw ipv roze
dinsdag 16 juni 2020 om 19:08

woensdag 17 juni 2020 om 09:24
Morgen zou onze dag zijn
wel gek idee zo.
Maar goed, morgenochtend afspraak bij de locatie. Net maar even gebeld of we onze jongste van 8 mee mogen nemen. Die is sinds vorige week donderdag al thuis omdat hij verkouden is. Geen verhoging gehad of koorts, gewoon een snotneus en kriebelhoest. Durven hem ook niet 2 uur alleen thuis te laten. Gelukkig mag hij mee en kan dus de afspraak morgen doorgaan.

Maar goed, morgenochtend afspraak bij de locatie. Net maar even gebeld of we onze jongste van 8 mee mogen nemen. Die is sinds vorige week donderdag al thuis omdat hij verkouden is. Geen verhoging gehad of koorts, gewoon een snotneus en kriebelhoest. Durven hem ook niet 2 uur alleen thuis te laten. Gelukkig mag hij mee en kan dus de afspraak morgen doorgaan.
woensdag 17 juni 2020 om 09:36
Leuk om alle voorbereidingen nog steeds te volgen, voor ons is nu ook het aftellen begonnen: over iets minder dan een maand gaan wij trouwen in kleine kring!
Vrijdag is mijn jurk klaar na enkele aanpassingen, de datum om de ringen op te halen staat vast, binnenkort tekenen bij de notaris, decoratiemateriaal is besteld...
Mijn moeder maakt mijn bruidsboeket en mijn tante maakt een klein bloemstukje voor in mijn haar, ben erg benieuwd, zij zijn beiden ‘super goed met bloemen’, dus dat komt helemaal goed!
Mijn zussen helpen mij binnenkort nog met de planning en organisatie van de dag zelf. Hoewel we het heel klein vieren, moet er toch vanalles enigzins gepland zijn voor die dag, en ik ben zelf nogal wat chaotisch
Wij kijken uit naar een intieme dag met onze directe familie en gaan er vanuit dat wij volgend jaar een knalfeest kunnen geven!
Vrijdag is mijn jurk klaar na enkele aanpassingen, de datum om de ringen op te halen staat vast, binnenkort tekenen bij de notaris, decoratiemateriaal is besteld...
Mijn moeder maakt mijn bruidsboeket en mijn tante maakt een klein bloemstukje voor in mijn haar, ben erg benieuwd, zij zijn beiden ‘super goed met bloemen’, dus dat komt helemaal goed!
Mijn zussen helpen mij binnenkort nog met de planning en organisatie van de dag zelf. Hoewel we het heel klein vieren, moet er toch vanalles enigzins gepland zijn voor die dag, en ik ben zelf nogal wat chaotisch
Wij kijken uit naar een intieme dag met onze directe familie en gaan er vanuit dat wij volgend jaar een knalfeest kunnen geven!

woensdag 17 juni 2020 om 11:42
Apple, dat was wel de bedoeling, maar mijn vriend vind dat onnodig
En ik had gezien dat er max 4 personen aan 1 tafel mogen zitten waar ik wilde eten, ons gezin bestaat uit 5 personen.
Verder moeten onze andere kinderen gewoon naar school en mijn vriend werkt thuis morgen. Dus eigenlijke een normale dag
Ik heb nu wat cupcakes besteld in de smaak waarvan we ook de bruidstaart willen (red velvet). Of nou ja, dat is ook nog niet helemaal zeker haha
We willen een kleine bruidstaart (voor 20 personen ongeveer) en erbij nog 5 andere taarten. De bakkerij op onze locatie zorgt voor een notentaart, chocolademoussetaart en een appeltaart. Nu moeten wij dus nog 2 a 3 andere taarten uitkiezen. Daarvan 1 bruidstaart en dan nog 2 andere taarten. Of evt 1 andere taart en nog wat cupcakes.
Hebben jullie ook een bruidstaart en welke smaak/smaken?

En ik had gezien dat er max 4 personen aan 1 tafel mogen zitten waar ik wilde eten, ons gezin bestaat uit 5 personen.
Verder moeten onze andere kinderen gewoon naar school en mijn vriend werkt thuis morgen. Dus eigenlijke een normale dag

Ik heb nu wat cupcakes besteld in de smaak waarvan we ook de bruidstaart willen (red velvet). Of nou ja, dat is ook nog niet helemaal zeker haha
We willen een kleine bruidstaart (voor 20 personen ongeveer) en erbij nog 5 andere taarten. De bakkerij op onze locatie zorgt voor een notentaart, chocolademoussetaart en een appeltaart. Nu moeten wij dus nog 2 a 3 andere taarten uitkiezen. Daarvan 1 bruidstaart en dan nog 2 andere taarten. Of evt 1 andere taart en nog wat cupcakes.
woensdag 17 juni 2020 om 13:10
Ik heb vlierbloesem met lemon curd en verse aardbeien. Heel lekker en frisZomerwarmte schreef: ↑17-06-2020 11:42Apple, dat was wel de bedoeling, maar mijn vriend vind dat onnodig![]()
Verder moeten onze andere kinderen gewoon naar school en mijn vriend werkt thuis morgen. Dus eigenlijke een normale dag![]()