Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Heftig Kindrebel, sterkte voor je schoonmoeder en fijn dat je je ook opgelucht voelt.
Yugen schreef:
22-07-2020 19:35
Ach jeetje kindrebel, wat vreselijk naar van je schoonmoeder :-(
Echt cancellen dus en later opnieuw een datum zoeken? Wat verdrietig, maar ik snap ook heel goed dat het rust geeft om de knoop nu doorgehakt te hebben.
Ja, echt cancellen. We gaan zeggen dat we een jaar uitstellen, maar we gaan nog geen datum noemen.

De deur staat nog op een kier om heel misschien toch heel klein te trouwen. Maar dat zouden we dan alleen voor mijn schoonmoeder doen. Ik laat dat helemaal over aan mijn vriend. Wat hij wil is ok voor mij.
We wachten hier en kiezen voor een andere vorm
Alle reacties Link kopieren
Onze locatie had hoop dat we mochten gaan staan maar na de persco van gisteren gaan helaas (maar begrijpelijk) de teugels weer aan.
Ze gaan ons nu een voorstel doen voor hoe zij een zittende receptie voor zich zien (met een soort tekening) en anders gaan we de knoop doorhakken en alleen met onze daggasten verder.
Heel jammer maar ik was me er al een beetje op aan het voorbereiden...
Wat jammer, Apple. Mag het ook in de buitenlucht niet staand?
Yugen schreef:
23-07-2020 16:14
Wat jammer, Apple. Mag het ook in de buitenlucht niet staand?
Nee daar waren ze voor aan het lobbyen maar de persco heeft roet in het eten gegooid.
Jeetje, wat een nare berichten allemaal. Sterkte met je schoonmoeder, kindrebel.

Wij zijn nog vrolijk aan het verder plannen. Ik heb nog steeds niks gehoord over moeten zitten tijdens de receptie, dus vooralsnog gaan we uit van vrij mogen rondlopen. Ik houd wel in mijn achterhoofd dat de maatregelen de komende tijd kunnen verscherpen. En daar heb ik wel mijn grens bij, ik zie het bijvoorbeeld niet zitten als ze opeens bedenken dat iedereen verplicht een mondkapje op moet. Dat zou voor mij de sfeer wel zodanig verzieken dat ik het niet de moeite waard vind om het door te zetten. Hopelijk gaat het niet zover komen.
Kindrebel, wat naar, hoe gaat het nu met je schoonmoeder?

Wat een rottijd allemaal he, ik was nog best positief, hoopte toch op wel een kleine versoepeling (geen vaste zitplaatsen) maar ik ben er nu bang voor.. we laten het nog steeds doorgaan, maar het voelt allemaal zo kl*te. Dit is echt totaal niet hoe ik (en wij allemaal) het hadden gewild.. Stress helpt allemaal niet mee, ik krijg mijn kop niet rustig terwijl ik ook nog 6 kilo kwijt moet in 4 weken :( Probeer nu echt op te letten op wat ik eet, en wil meer bewegen.

Komt ook omdat we zaterdag weer naar huis zijn gegaan vanaf de camping. Zouden daar tm 5 augustus blijven, maar onze 2 zoons waren erg verkouden en aan het hoesten. Ja, het voelde niet fijn om daar dan te blijven. Maar ik heb nu het gevoel alsof ik mijn vader alleen heb gelaten, hij had het er moeilijk mee toen we weg gingen. En dat deed mij zoveel verdriet.. Thuis komt het gemis van mijn moeder weer hard binnen. Alles is even niet leuk vandaag. Gelukkig morgen weer een nieuwe dag (positief proberen te blijven).
Ohh Zomerwarmte, ik kan me zo voorstellen dat het soms even helemaal teveel is!
Hopelijk is het morgen beter!

Wij zijn dit weekend bij de kerk geweest en de kogel is door de kerk (figuurlijk dan :proud: )
We gaan naast de daggasten alleen onze ooms en tantes uitnodigen omdat die echt wel heel graag bij de ceremonie willen zijn en ik denk dat we de meeste vrienden blijer maken met een feest volgend jaar dan met heen en weer naar Limburg rijden voor een kerkdienst en een stuk vlaai :proud:
Heel jammer maar ik ben zo blij dat we een besluit hebben genomen. Feest is dus ook sowieso van de baan, geen 'wat als de regels veranderen' meer. De kans dat die nu losser worden lijkt me nihil. Het is vooral hopen dat ze niet strenger worden.
We krijgen voor de receptie waarschijnlijk hoge tafels met van die barkruk-stoelen met lage leuning dus dat is wel leuk, naar omstandigheden dan...

Het enige wat ik nog wel moeilijk vind is dat de helft van de banken in de kerk niet gebruikt kan worden en daar staan ook nog grote rode kruizen op die we niet weg mogen halen. Gelukkig hebben we een creatieve ceremoniemeester die al helemaal druk is met iets bedenken om die te verbergen en om de lege banken budget-waardig aan te kleden met bloemen zodat het niet zo leeg lijkt. Zij is ook fotografe dus kan meteen nadenken hoe dat er dan uit ziet op de foto's. Ik was namelijk heel bang voor foto's met een lege kerk :-(

Ik begin er steeds meer vertrouwen in the krijgen dat we toch, naar omstandigheden, een mooie dag kunnen maken. Nu is het heel hard hopen dat er geen tweede golf is die roet in het eten komt gooien.
@Zomerwarmte, dikke knuffel. Het is ook driewerf kut. Ik kan me je gevoel voorstellen maar natuurlijk laat je je vader niet in de steek. Beterschap voor je jongens!

@Apple, fijn wel, die knoop doorgehakt hebben. Ik had anders voor je gehoopt, maar er komt vast een knal fuif volgend jaar. Jij mag gewoon 3x trouwen!!

@Kindrebel, hoe gaat het nu met je schoonmoeder?

Hier gaat alles gestaag door. Alle offertes zijn binnen en we gaan akkoord. We hadden nog een paar minimale aanpassingen, dus we krijgen de definitieve versies nog te zien.

Verder zijn bijna alle bestellingen binnen. Ik wacht alleen nog op een bridal badjasje van wish en instax camera rolletjes via de Duitse Amazon. Ben vooral heel blij dat de waaiertjes op tijd binnen waren. Die zullen we overdag echt nodig hebben. Nu nog een extra koffer boeken voor de heenreis.
Apple, wat fijn! Ook super zo'n ceremoniemeester die het allemaal mooi kan indelen en die er oog voor heeft, dat is wel fijn!
En ik duim met je mee!

Top Kokoro, leuk he al die bestellingen die binnenkomen. :D

Ik heb mijn verlanglijstje al erg gevuld (met gastenboek, ringendoosje enz) maar durf nog niet te bestellen.. wacht nog even 2 weken af. Zaterdag gaan we dan eindelijk kijken naar trouwringen, en ik hoop dat mijn vriend dan ook eindelijk voor een pak gaat kijken. Vandaag even verder met de gastenlijst, ga alvast even opschrijven wie nog niet hebben gereageerd zodat ik ze volgende maand één voor één kan contacten. Verder gaf onze locatie aan dat we ook voor naamkaartjes moeten zorgen voor op de tafels, ben nu even aan het denken of ik ze per persoon ga doen of per gezin/stel. Denk het laatste..
Ook ga ik beginnen met een tasje voor de kinderen onder de 10, dat wilde ik eerst niet doen. Maar ze zitten dan toch aan tafels dus kunnen ze, als ze zich vervelen, toch vermaken.

Weet ook nog steeds niet hoe we de receptie erna gaan doen.. dat is dus in dezelfde ruimte als het kerkelijk huwelijk. De taartentafel komt voor het podium maar die kan niet al geplaatst worden omdat wij daar natuurlijk worden gehuwd. Dat is eigenlijk het enige waar ik mij nu druk over maak. De locatie heeft ook nog niet een idee hoe we dat kunnen gaan doen. Ook bij mooi weer doen we het kerkelijk huwelijk binnen ivm de vleugel waar mijn schoonvader 2 liedjes op zal spelen. Tenminste, als dat nog gaat lukken. Hij moet natuurlijk nog wel oefenen. Aankomende week maar even een goede planning maken met wat ik wanneer wil hebben geregeld.
Buhhh het is natuurlijk allemaal super regionaal maar ik heb echt geen zin dat er straks weer strengere regels zijn en we alsnog moeten afzeggen. Dat trek ik echt niet meer.
AnAppleADay schreef:
28-07-2020 17:45
Buhhh het is natuurlijk allemaal super regionaal maar ik heb echt geen zin dat er straks weer strengere regels zijn en we alsnog moeten afzeggen. Dat trek ik echt niet meer.
Dat kan ik me helemaal voorstellen :-( Fijn dat jullie een aantal knopen hebben doorgehakt en dat jullie ceremoniemeester zo meedenkt om alles er toch mooi uit te laten zien! Ik hoop echt dat alles kan doorgaan zoals nu gepland.

Kokoro, jullie zijn er echt bijna klaar voor, zo te lezen! Leuk, al die pakketjes.

Zomerwarmte, veel plezier zaterdag met het uitzoeken van jullie ringen! Wat lastig met de receptie. Ik weet niet meer precies hoe jullie planning in elkaar zat. Is er geen andere ruimte waar jullie even naar kunnen uitwijken voor een toost o.i.d., terwijl de locatie de taartentafel plaatst en de zaal 'ombouwt'? Of kan de taartentafel op een andere plek?

Hier is mijn trouwjurk binnengekomen bij de winkel. Eind september heb ik een afspraak voor het afspelden, als de bruiloft tenminste doorgaat. Anders moet ik de jurk gewoon ophalen en een paar maanden voor de bruiloft een nieuwe speldafspraak maken. Verder heb ik een ringendoosje besteld en een kimono voor tijdens de voorbereidingen in de ochtend. Oh, en de doosjes voor de uitnodigingen zijn binnen! Heel gaaf om ze nu in het echt te zien. We hebben er wel de dag en maand op gezet, maar niet het jaartal zodat we ze nog kunnen gebruiken als we uitstellen.
Leuk dat iedereen weer een beetje in de leuke dingen zit :-)
Ik heb het gevoel dat morgen mijn vrijgezellen kan zijn. Schoonzusje komt langs voor bruiloftsplanning maar vriend is allemaal moeilijk aan het doen: "heb jij nog plannen dit weekend?" en "als zusje komt moeten we maar iets makkelijks eten, hebben we nog pizza?" "nee ze eet niet mee maar dan kunnen we snel 'koken'"

Vriend bemoeit zich nooit met het eten en ik ben altijd degene die vraagt naar weekendplannen....
Dus of vriend doet gewoon raar of ik heb morgen een verrassing :proud:
AnAppleADay schreef:
30-07-2020 11:08
Leuk dat iedereen weer een beetje in de leuke dingen zit :-)
Ik heb het gevoel dat morgen mijn vrijgezellen kan zijn. Schoonzusje komt langs voor bruiloftsplanning maar vriend is allemaal moeilijk aan het doen: "heb jij nog plannen dit weekend?" en "als zusje komt moeten we maar iets makkelijks eten, hebben we nog pizza?" "nee ze eet niet mee maar dan kunnen we snel 'koken'"

Vriend bemoeit zich nooit met het eten en ik ben altijd degene die vraagt naar weekendplannen....
Dus of vriend doet gewoon raar of ik heb morgen een verrassing :proud:
Oehh, spannend Apple! :-D
Hmm ik lig in bed en het was een fantastische maar ook dubbele dag. Na een workshop hadden we een borrel en bbq in de tuin.
Na Veels teveel drank en een quiz kwam er ook nog een silent disco in de tuin. Ik was alleen zo dom oM aan het einde ons openingsnummer op te zetten dus ik moest heel erg huilen aan het einde (alcohol helpt ook niet).
Nu lig ik alleen n bed en hoe fantastisch ik het ook vond, het was heel dubbel
Haha mijn dronken bericht was niet slecht, al zeg ik het zelf :proud:

Ik was een beetje emotioneel toen ik het schreef maar het was echt heel leuk!
Volgens mij had je een topdag Apple!

Ik heb al even niet meegeschreven maar lees jullie wel trouw en met nog 6 weken te gaan moeten wij echt nog zoveel regelen :$

Maar het gaat nog niet echt soepel omdat er een klein dingetje om de hoek kwam kijken. Ik ben namelijk 7 weken zwanger :proud:
Zeer gewenst maar ook zeer onverwachts dus het gaf even spanning. Straks 1e echo en vanmiddag 1e afpas dus hopelijk spannende dag.

Wij hebben ons hele feest ook geschrapt maar er een langere dag van gemaakt in relax stand. Om 21.00 stopt onze dag en dat lijkt me nu echt een top tijdstip.
Qua gasten zitten we op 38 volwassenen en 8 kinderen. Genoeg voor een goede sfeer en niet teveel om niet iedereen te kunnen spreken.

Hoe doen jullie het met nummers voor de ceremonie? Ik twijfel tussen beide een eigen nummer of beide het zelfde nummer. Lijkt me zo lang luisteren naar muziek voor dat korte wandelingetje.
Heb nu op het lijstje: marry you van Bruno mars, marry me van train( deze sowieso en denk misschien voor ons beide) Make you feel my love van Adele voor het teken moment en voor het weglopen twijfel ik tussen i gotta feeling of singd, sealed, deliverd.
Iemand nog goede tips?
Niets is wat het lijkt..
O heerlijk dat je in verwachting bent, poeziemauw, gefeliciteerd!

Ik heb niet echt tips qua muziek. Wij denken erover om muziek af te laten spelen als de gasten de zaal in komen als een soort ouverture. Het wordt dan dus ook klassiek, geen popmuziek want dat vind ik niet passen bij de locatie en sfeer.
Wat ik trouwens echt een prachtig nummer zou vinden voor op een bruiloft is Mystery of Love van Sufjan Stevens. :heart:
Gefeliciteerd Poezie. Een stiekeme extra gast erbij dus. Gaan jullie het aankondigen op de bruiloft?

Apple, wat fijn dat je een leuke dag gehad hebt :) .

Hoe gaat het met de rest? Hier even K.U.T. Er zijn vannacht extra maatregelen aangekondigd. We weten nog niet wat we gaan doen.
Kokoro, ik denk steeds aan je als ik nieuws over de eilanden lees. Wat zijn je zorgen op dit moment?

Ik maak me ook voor Nederland steeds meer zorgen dat het in September toch niet kan. Gelukkig is het in onze trouwregio nog erg rustig maar het kan zo veranderen...
Gefeliciteerd Poeziemauw! Wat leuk!

Kokoro, ik zag het nieuws vanochtend en moest ook meteen aan je denken. Wat een heftige maatregelen. Met een samenscholingsverbod kun je geen bruiloft vieren :-(
Ik hoop ontzettend dat dit tijdelijk is en dat het in september toch weer kan, maar die onzekerheid is gewoon klote!

Apple, ja ik herken het. Er zijn hier in de regio maar heel weinig positieve tests, maar toch. Niets is zeker, zelfs niet over september. November is nog zo ver vooruit dat er echt niets zinnigs over te zeggen valt. Stiekem hoop ik nu zelfs dat onze locatie aangeeft heel strikt met de maatregelen te zijn, zodat ook mijn vriend het eens is met uitstellen. Even jammer en klaar tot volgend jaar, ik vind dat minder rot dan deze onzekerheid.
Het samenscholingsverbod geldt voor publieke plaatsen en is uitgezonderd voor huwelijken. Dat is positief.

Mijn grootste zorg zit hem in het restaurant en de avond lokatie. Eventueel maken we de groep overdag veel kleiner, max 20 mensen. En dan blijft er voldoende budget over om 's avonds een buffet te doen. Dan wordt het borrel, ceremonie strand, buffet en dan de rest van de avond tropische borrel met achtergrond muziek i.p.v. echt feest. Ik merk dat ik makkelijk mijn grenzen verleg nu. Heen en weer tussen hoop en vrees. Ik zou zielsgelukkig zijn als bovenstaand scenario nog kan, terwijl geen feest eerst een nono was.

Over corona verspreiding zelf maak ik me minder zorgen gezien we allemaal getest moeten worden bij aankomst.

Vriend en ik willen in ieder geval 1 ding en dat is 17-09 met elkaar trouwen. De vraag is alleen hoe de dag eruit gaat zien. En dat is precies zo kut. Dat de dag meer vast stond was zo'n rustpunt voor me.

Lief dat jullie aan me denken 💖.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 04-08-2020 10:48
17.18% gewijzigd
Hoe sta jij er nu verder in apple? Gewoon doorgaan? Ik kan me je zorgen voorstellen.

Vervelend yugen dat jij en je vriend er verschillend in staan. Lijkt me ook moeilijk? Uitstel of iig een definitief besluit zal vast rust brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven