Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
dinsdag 4 augustus 2020 om 10:53
Ja bij ons hebben we het al teruggeschaald naar daggasten + ooms en tantes en hopelijk kan dat gewoon doorgaan. De twee dingen waar ik nu het meeste mee zit is 1) dat ik al meer ooms en tantes heb èn al meer daggasten van mijn kant had en er nu ook nog twee tantes van vriend zijn die misschien niet willen komen omdat ze risicogroep zijn, dus dat wordt wel moeilijk qua scheve verdeling... en 2) vriends vrijgezellenfeest is nu 4 dagen voor de bruiloft en ik ben dus heel bang dat hij daar iets oploopt (al is het een verkoudheid) en hij door klachten niet de deur uit mag.
Maar goed, die kans is wel klein natuurlijk en je kan altijd ziek worden.

dinsdag 4 augustus 2020 om 10:58
Ah ja, die zorg heb ik ook voor mijn vrijgezellen eind aug. Dus snap je heel goed! Hij moet geeoon voorzichtig zijn dan.
Wat vindt hij zelf van de verdeling?
Ben het met je eens dat wel weer even heel duidelijk wordt waar het om gaat. Wij hebben net samen giechelend door de woonkamer gedanst. Gewoon ondat het kan.
Ben het met je eens dat wel weer even heel duidelijk wordt waar het om gaat. Wij hebben net samen giechelend door de woonkamer gedanst. Gewoon ondat het kan.

dinsdag 4 augustus 2020 om 11:03
4 dagen voor een trouwerij vrijgezellenfeest dan loop je risico dat hij besmettelijk is op je trouwdag, lekker bezig...AnAppleADay schreef: ↑04-08-2020 10:53Ja bij ons hebben we het al teruggeschaald naar daggasten + ooms en tantes en hopelijk kan dat gewoon doorgaan. De twee dingen waar ik nu het meeste mee zit is 1) dat ik al meer ooms en tantes heb èn al meer daggasten van mijn kant had en er nu ook nog twee tantes van vriend zijn die misschien niet willen komen omdat ze risicogroep zijn, dus dat wordt wel moeilijk qua scheve verdeling... en 2) vriends vrijgezellenfeest is nu 4 dagen voor de bruiloft en ik ben dus heel bang dat hij daar iets oploopt (al is het een verkoudheid) en hij door klachten niet de deur uit mag.

dinsdag 4 augustus 2020 om 11:07
Hij vindt het ook wel jammer, maar als er inderdaad wat afzeggingen zijn dan nodigen we misschien nog wat sportmaatjes van hem uit. Ik heb nog wel wat semi-familie die ik heel graag zou willen uitnodigen maar in zo'n geval gaan zijn vrienden dan toch voor anders wordt het nog schever.Kokoro schreef: ↑04-08-2020 10:58Ah ja, die zorg heb ik ook voor mijn vrijgezellen eind aug. Dus snap je heel goed! Hij moet geeoon voorzichtig zijn dan.

dinsdag 4 augustus 2020 om 11:08

dinsdag 4 augustus 2020 om 11:08
Ah ja, ik begrijp het. Afwachten is het enige wat je nu kunt doen. Kut onzekerheid. Ik zal hard voor jullie duimen dat het gewoon een prachtige dag wordt.AnAppleADay schreef: ↑04-08-2020 11:07Hij vindt het ook wel jammer, maar als er inderdaad wat afzeggingen zijn dan nodigen we misschien nog wat sportmaatjes van hem uit. Ik heb nog wel wat semi-familie die ik heel graag zou willen uitnodigen maar in zo'n geval gaan zijn vrienden dan toch voor anders wordt het nog schever.

dinsdag 4 augustus 2020 om 11:09
Knap van jeAnAppleADay schreef: ↑04-08-2020 11:08Ik doe aan selectieve negeer. Helaas kan je niet per topic negeren want in andere topics lees ik haar soms graag.

dinsdag 4 augustus 2020 om 11:11
Gelukkig vormt het samenscholingsverbod geen probleem, ik dacht even dat er helemaal niets meer mocht.
Maar wat ontzettend naar, die onzekerheid over hoe jullie mooie dag nu weer moet worden aangepast. Ik weet er weinig zinnigs op te zeggen verder, maar wil je in ieder geval een knuffel geven!
Edit: Apple, wij hebben ook een scheve verdeling (driekwart van de gasten komt van vriends kant) maar ik heb daar niet zoveel moeite mee. Ik heb nou eenmaal een heel kleine sociale kring. Goede oplossing om nog wat vrienden van hem te vragen, als hij het toch echt vervelend vindt.
Onze vrijgezellenfeesten zijn ruim voor de bruiloft, als ze überhaupt doorgaan. Ik volg de afstandsregels nog vrij strikt, ook met naaste familie en vrienden, en heb al aangegeven dat ik alleen een feest wil als er rekening wordt gehouden met de anderhalve meter. Vier dagen vooraf zou ik persoonlijk niet doen, inderdaad vooral uit angst dat iemand iets oploopt en dan niet naar de bruiloft mag komen. Maar ik sta er een beetje anders in dan de meeste mensen, heb ik gemerkt. Gewoon doen wat voor jullie goed voelt!
Maar wat ontzettend naar, die onzekerheid over hoe jullie mooie dag nu weer moet worden aangepast. Ik weet er weinig zinnigs op te zeggen verder, maar wil je in ieder geval een knuffel geven!

Edit: Apple, wij hebben ook een scheve verdeling (driekwart van de gasten komt van vriends kant) maar ik heb daar niet zoveel moeite mee. Ik heb nou eenmaal een heel kleine sociale kring. Goede oplossing om nog wat vrienden van hem te vragen, als hij het toch echt vervelend vindt.
Onze vrijgezellenfeesten zijn ruim voor de bruiloft, als ze überhaupt doorgaan. Ik volg de afstandsregels nog vrij strikt, ook met naaste familie en vrienden, en heb al aangegeven dat ik alleen een feest wil als er rekening wordt gehouden met de anderhalve meter. Vier dagen vooraf zou ik persoonlijk niet doen, inderdaad vooral uit angst dat iemand iets oploopt en dan niet naar de bruiloft mag komen. Maar ik sta er een beetje anders in dan de meeste mensen, heb ik gemerkt. Gewoon doen wat voor jullie goed voelt!
anoniem_63b1fdb33c98f wijzigde dit bericht op 04-08-2020 11:19
57.12% gewijzigd
dinsdag 4 augustus 2020 om 11:20
Yugen, ja ik heb ook wel even getwijfeld of ik het een goed idee vind. Maar degenen op zijn vrijgezellen gaan ook op de bruiloft komen dus als ze dan besmettelijk zijn dan besmetten ze ook op de bruiloft. Ze blijven wel bij iemand thuis dus geen invloed van buiten de groep.
Mijn enige angst is dus inderdaad dat hij (of de getuige) klachten krijgt, maar die kans heb je altijd.
Mijn enige angst is dus inderdaad dat hij (of de getuige) klachten krijgt, maar die kans heb je altijd.

dinsdag 4 augustus 2020 om 11:24
En daar wil je je ooms en tantes en (schoon)ouders aan blootstellen?AnAppleADay schreef: ↑04-08-2020 11:20Yugen, ja ik heb ook wel even getwijfeld of ik het een goed idee vind. Maar degenen op zijn vrijgezellen gaan ook op de bruiloft komen dus als ze dan besmettelijk zijn dan besmetten ze ook op de bruiloft. Ze blijven wel bij iemand thuis dus geen invloed van buiten de groep.

dinsdag 4 augustus 2020 om 13:20
Apple, haha geweldig je berichtje. Klinkt toch als een mooi vrijgezellenfeestje
Poeziemauw, van harte gefelicteerd! Wat leuk zeg! Hoe voel je je?
Ik ben nog druk op zoek naar nummers voor ons burgerlijk huwelijk en kerkelijk huwelijk pfff... Hier ook nog 6 weken te gaan (had dus echt totaal niet door dat het nog maar 6 weken is!!!).
Heb je wel de tekst van Bruno Mars gelezen of gehoord? Had die ook eerst in gedachten maar vond em na het goed lezen van de lyrics toch ineens iets minder leuk..
Wij hebben nu nog maar 1 nummer, of tenminste, ik heb 1 nummer (waarmee ik met mijn vader naar voren loop). Moet alleen nog even een mooie versie vinden op spotify.
Nee Kokoro, ja ook ik zag het nieuws en moest aan je denken!
Vind het ook nog steeds spannend hoe het zal gaan. Als er strengere maatregelen komen dan verplaatsen wij het ook.
En spannend de vrijgezellenfeesten, hier volgens mij niks in de planning van vrijgezellenfeesten (heb er zelf ook geen behoefte aan).

Poeziemauw, van harte gefelicteerd! Wat leuk zeg! Hoe voel je je?
Ik ben nog druk op zoek naar nummers voor ons burgerlijk huwelijk en kerkelijk huwelijk pfff... Hier ook nog 6 weken te gaan (had dus echt totaal niet door dat het nog maar 6 weken is!!!).
Heb je wel de tekst van Bruno Mars gelezen of gehoord? Had die ook eerst in gedachten maar vond em na het goed lezen van de lyrics toch ineens iets minder leuk..
Wij hebben nu nog maar 1 nummer, of tenminste, ik heb 1 nummer (waarmee ik met mijn vader naar voren loop). Moet alleen nog even een mooie versie vinden op spotify.
Nee Kokoro, ja ook ik zag het nieuws en moest aan je denken!

Vind het ook nog steeds spannend hoe het zal gaan. Als er strengere maatregelen komen dan verplaatsen wij het ook.
En spannend de vrijgezellenfeesten, hier volgens mij niks in de planning van vrijgezellenfeesten (heb er zelf ook geen behoefte aan).

dinsdag 4 augustus 2020 om 13:23
Vandaag weer lekker bezig met plannen, en druk met het uitgebreide draaiboek in elkaar te zetten. Had al een korte variant, maar nu even wat uitgebreider. Zo komt er ook weer wat meer op mijn todo lijstje (elke keer is het 'owja!', dingen die ik dus was vergeten). Morgen kunnen we een proefpakketje met smaken voor de bruidstaart ophalen. Mijn vriend is zaterdag voor een pak naar tailormadesuits geweest. Nu nog voor onze zoons (maar dat wil hij ook doen zodat ik niks weet haha).
Wilde vanmiddag nog voor trouwringen, maar hij is mountainbiken met onze oudste zoon en nog niet terug.. Morgenochtend maar doen.
Wilde vanmiddag nog voor trouwringen, maar hij is mountainbiken met onze oudste zoon en nog niet terug.. Morgenochtend maar doen.
dinsdag 4 augustus 2020 om 13:42
Fijn dat je weer lekker in de planning zit Zomerwarmte
Qua muziek bij de ceremonie hebben wij een sopraan en orgel in de kerk dus wij gaan voor heel klassieke muziek. Misschien niet echt een referentie dus.
Ons openingsnummer zou I don't want to miss a thing van Aerosmith zijn geweest maar die bewaren we dus tot volgend jaar.
Ik zou Bruno Mars ook niet doen, die tekst is niet zo toepasselijk. Ik heb altijd het idee dat mensen dan alleen naar de titel kijken, net als wanneer iemand 'je krijgt die lach niet van mijn gezicht' gebruikt voor een leuke gelegenheid.
Ik vind dat liedje van Say Yes to the Dress altijd mooi, maar dat schijnt dus speciaal voor het programma te zijn gemaakt
Ze hebben daar nog zo'n liedje, deze volgens mij.
Beetje zoetsappig allemaal maar wel toepasselijk qua tekst.

Qua muziek bij de ceremonie hebben wij een sopraan en orgel in de kerk dus wij gaan voor heel klassieke muziek. Misschien niet echt een referentie dus.
Ons openingsnummer zou I don't want to miss a thing van Aerosmith zijn geweest maar die bewaren we dus tot volgend jaar.
Ik zou Bruno Mars ook niet doen, die tekst is niet zo toepasselijk. Ik heb altijd het idee dat mensen dan alleen naar de titel kijken, net als wanneer iemand 'je krijgt die lach niet van mijn gezicht' gebruikt voor een leuke gelegenheid.
Ik vind dat liedje van Say Yes to the Dress altijd mooi, maar dat schijnt dus speciaal voor het programma te zijn gemaakt

Beetje zoetsappig allemaal maar wel toepasselijk qua tekst.

dinsdag 4 augustus 2020 om 14:57
AnAppleADay schreef: ↑04-08-2020 13:42

Onze kerkelijke inzegening is op dezelfde locatie, maar mijn schoonvader gaat 2 liederen spelen op piano. Zat er nog aan te denken om misschien een koor te regelen omdat er niet mag worden gezongen, maar die kosten hebben we natuurlijk niet erbij in berekend.. Denk dat we maar gewoon liederen afspelen via spotify.
Ik heb al meerdere liederen opgeschreven waar we nog uit moeten zoeken. Ik heb al wel het nummer waarmee ik met mijn vader naar voren loop (pachelbel canon in d) en dan een wedding versie. Alleen heb daar 2 versies van, 1 staat op spotify en de ander op youtube. Vind ze beide mooi dus daar moet ik nog uit kiezen..
Voor het burgerlijk huwelijk heb ik nog maar 1 liedje, keuze van onze zoon. Something just like this van Coldplay

dinsdag 4 augustus 2020 om 15:06
Wat betreft de muziek zijn we niet zo van de 'standaard' nummers. Wij kiezen voor nummers die een speciale betekenis voor ons hebben en die zowel binnen onze smaak vallen, als prettig te beluisteren zijn voor andere mensen. Gelukkig is onze smaak breder dan alleen heavy metal, haha
We zijn (semi-prof)muzikant en willen dus graag samen akoestisch iets spelen tijdens de ceremonie. Het nummer dat we daarvoor willen gebruiken past qua refrein perfect, maar uit de coupletten blijkt dat het gaat over een verbroken relatie. (Te herkenbaar als ik het nummer noem, het is geen algemeen bekende band). We wilden dus eigenlijk een dubbel refrein spelen en de coupletten weglaten, maar na langer nadenken vinden we dat een beetje suf
Wat we daarmee gaan doen is dus nog de vraag.
Verder draaien we nog een nummer van een band die hier niemand zal kennen en aan het eind eentje van Florence & The Machine.

We zijn (semi-prof)muzikant en willen dus graag samen akoestisch iets spelen tijdens de ceremonie. Het nummer dat we daarvoor willen gebruiken past qua refrein perfect, maar uit de coupletten blijkt dat het gaat over een verbroken relatie. (Te herkenbaar als ik het nummer noem, het is geen algemeen bekende band). We wilden dus eigenlijk een dubbel refrein spelen en de coupletten weglaten, maar na langer nadenken vinden we dat een beetje suf

Verder draaien we nog een nummer van een band die hier niemand zal kennen en aan het eind eentje van Florence & The Machine.
dinsdag 4 augustus 2020 om 19:34
Vandaag proefdruk van ons kaartje gekregen. Hadden er 3 besteld. En 1 zijn we heel enthousiast over en die gaat het worden. Durfde eindelijk de kaarten te versturen. Maar nu komt er donderdag weer een persconferentie. Pfffff houdt mijn hart vast.
Draaiboek ziet er als volgt uit:
- 9 uur make up en haar
- 11 uur fotograaf bij vriend
- 12 uur bij mij
- 12:30 wordt ik opgehaald door vriend en dochter
- fotoshoot
- 14:00 naar stadhuis
-14:30 ceromonie
- 15:00 uur einde ceromonie en fotomoment
- 16:30 receptie
-18 uur diner
Denk dat dat wel mooie tijden zijn toch? Ik heb het gevoel dat ik helemaal nog niet veel geregeld heb en nog veel vergeet maar weet niet wat
Geregeld:
- trouwjurk / trouwpak
- schoenen/ sieraden enz
- make up en kapsel
- ringen (moeten nog gegraveerd worden)
- jurk dochter
- taart
- locatie diner en receptie.
- ondertrouw
Nog regelen:
- diner nog precies samenstellen
- trouwuitnodiging versturen.
- schoenen dochter (mja voetjes kunnen nog groeien even wachten, ze loopt sinds kort)
- bloemen (zeiden kom in september terug)
- trouwbedankjes.
Volgens mij was dat het wel....of denk ik heel simpel
Draaiboek ziet er als volgt uit:
- 9 uur make up en haar
- 11 uur fotograaf bij vriend
- 12 uur bij mij
- 12:30 wordt ik opgehaald door vriend en dochter
- fotoshoot
- 14:00 naar stadhuis
-14:30 ceromonie
- 15:00 uur einde ceromonie en fotomoment
- 16:30 receptie
-18 uur diner
Denk dat dat wel mooie tijden zijn toch? Ik heb het gevoel dat ik helemaal nog niet veel geregeld heb en nog veel vergeet maar weet niet wat
Geregeld:
- trouwjurk / trouwpak
- schoenen/ sieraden enz
- make up en kapsel
- ringen (moeten nog gegraveerd worden)
- jurk dochter
- taart
- locatie diner en receptie.
- ondertrouw
Nog regelen:
- diner nog precies samenstellen
- trouwuitnodiging versturen.
- schoenen dochter (mja voetjes kunnen nog groeien even wachten, ze loopt sinds kort)
- bloemen (zeiden kom in september terug)
- trouwbedankjes.
Volgens mij was dat het wel....of denk ik heel simpel
dinsdag 4 augustus 2020 om 20:30
Wanneer is jouw bruiloft Baby? Of er nou nu een persco komt of over een maand, je kant toch niks met zekerheid plannen 
Moet je nog iets regelen qua inhoud ceremonie? (geloften, muziek,...)
En een meer gedetailleerd draaiboek wat betreft waar wie moet zijn en wat er klaar moet staan?
Nog een speciale auto? Heb je al binnen en buiten foto plekken?

Moet je nog iets regelen qua inhoud ceremonie? (geloften, muziek,...)
En een meer gedetailleerd draaiboek wat betreft waar wie moet zijn en wat er klaar moet staan?
Nog een speciale auto? Heb je al binnen en buiten foto plekken?
dinsdag 4 augustus 2020 om 21:09
8 oktober gaan wij trouwen.
Ceremonie is in het stadhuis. Heb alleen vernomen dat we een Babs moeten kiezen. Voor de rest weet ik het niet? Morgen gaan wij in ondertrouw, kan ik het nog even vragen. Dus weet niet of er ook ruimte is voor gelofte.
Een vriend van mijn vriend regelt een auto via z'n werk
Ceremonie is in het stadhuis. Heb alleen vernomen dat we een Babs moeten kiezen. Voor de rest weet ik het niet? Morgen gaan wij in ondertrouw, kan ik het nog even vragen. Dus weet niet of er ook ruimte is voor gelofte.
Een vriend van mijn vriend regelt een auto via z'n werk
donderdag 6 augustus 2020 om 21:20
Zo, onze mails voor de gasten zijn er eindelijk uit. We wilden nog even wachten op de persconferentie voor het geval ze nog extra maatregelen zouden aankondigen maar gelukkig kunnen onze plannen zoals ze nu liggen (voorlopig) door gaan.
Ben wel heel blij dat alle mails er nu uit zijn, grote stap weer.
Ben wel heel blij dat alle mails er nu uit zijn, grote stap weer.