Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
09-07-2020 10:44
Ja precies, zeker als je de zijkanten open hebt en je de prachtige wijngaarden van onze locatie ziet :heart:
Nu nog even vriend en de locatie overtuigen :proud:

Ohhh die tenten zijn prachtig Apple! Echt heel erg mooi.
Yugen schreef:
08-07-2020 19:45
Daarnaast is het diner in onze gewenste ruimte niet mogelijk op afstand en zouden we moeten uitwijken, zodat mensen aan aparte tafeltjes kunnen. Ongezellig en zo'n 3000 euro extra kosten.
Bij mijn vriend dringt het nu ook door dat dit niet is hoe hij zijn bruiloft wil vieren. Hij was zo teleurgesteld. Hoogstwaarschijnlijk gaan we een heel jaar uitstellen. In september moeten we de knoop doorhakken, maar ik schat de kans erg klein dat we dit jaar nog gaan trouwen. Toch wel erg jammer ondanks dat ik er al rekening mee had gehouden :-(
Jeetje wat een extra geld. Ik sluit me aan bij Apple, laat je geen oor aannaaien hoor! Ik zou ook navragen wat hun maximale bezetting in corona tijd is in die zaal. Desnoods anoniem door een telefoontje te plegen en te zeggen dat belt voor een werkgerelateerd diner o.i.d. Dan zou ik vervolgens ook maximaal dát verschil betalen.

Maar ik zou het ook erg goed kunnen begrijpen als jullie hierdoor de hele boel uitstellen. Je hebt nog eventjes om er over na te denken. En ja. Het is botweg kut van de voorpret :(.
Daveotion schreef:
09-07-2020 11:11
Oké, ik heb het even nagevraagd bij onze locatie, en bij ons zijn geen vaste plaatsen tijdens de receptie. Dus dat moet of te maken hebben met gemeentebeleid, óf onze locatie valt niet onder bepaalde horeca waarvoor die regels gelden.
Dat is bij ons ook. Wij mogen vrij loslopen bij de borrel.
Waarom dat bij ons wel mag weet ik eigenlijk ook niet.
Wel zuur voor degenen bij wie dat straks niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie misschien jullie locatie en/of gemeente naar mij kunnen DMen?
Misschien kan ik het gebruiken in mijn onderhandelingen dit weekend...

Als je dat niet wil, ook begrijpelijk, maar mocht je het niet erg vinden dan zou dat wel heel fijn zijn!
Je hebt DM.
kindrebel schreef:
09-07-2020 15:31
Je hebt DM.
Dankjewel :rolling:
Ik heb je nog een vraag gesteld
Een artikel over verschillen per gemeente.

https://www.theperfectwedding.nl/artike ... e%20update
Kokoro schreef:
09-07-2020 21:15

Ik had het al gezien maar daar lees ik ook dat er wel staat dat er een zitplek voor iedereen moet zijn.
Dus dan zou je naast je stoel mogen dansen? :wtf:
Kokoro schreef:
09-07-2020 21:15

De regels zijn vastgelegd in een noodverordening van de veiligheidsregio. Ik heb er een paar opgezocht en de inhoud is elke keer exact hetzelfde. Daar ligt niet aan dus.

Misschien kunnen gemeenten daar nog
extra regels overheen leggen?
Ok ik heb de noodverodering van de veiligheidsregio gevonden. Hier staat inderdaad in dat iedereen moet zitten :-(

Edit: overigens lees ik exact dezelfde tekst in de noodverordening van de regio van Kindrebel dus je hebt geluk ;-)
Voor hoelang is die noodverordening van kracht? Of eigenlijk: wanneer komt er weer een nieuwe?

Bij ons staat ook dat gasten geplaceerd dienen te worden zie ik. Al staat er ook dat de voorzitter uitzonderingen mag bepalen, en wat die uitzonderingen zijn kan ik dan weer nergens vinden. Het zou dus nog steeds kunnen dat er in onze regio een iets ander beleid is. Of we hebben inderdaad gewoon geluk dat er niet zo op wordt toegezien. (Kan uiteraard nog veranderen.)
Daveotion schreef:
10-07-2020 10:52
Voor hoelang is die noodverordening van kracht? Of eigenlijk: wanneer komt er weer een nieuwe?

Bij ons staat ook dat gasten geplaceerd dienen te worden zie ik. Al staat er ook dat de voorzitter uitzonderingen mag bepalen, en wat die uitzonderingen zijn kan ik dan weer nergens vinden. Het zou dus nog steeds kunnen dat er in onze regio een iets ander beleid is. Of we hebben inderdaad gewoon geluk dat er niet zo op wordt toegezien. (Kan uiteraard nog veranderen.)
Er staan nog versoepelingen op de planning voor 1 september volgens mij, maar dat zou voor ons wel krap worden om dan pas aan mensen door te geven of ze mogen komen of niet. Zou eventueel wel nog kunnen uitmaken voor de manier waarop, maar als we echt moeten zitten dan gaan we denk ik onze hele planning omgooien en het maar met alleen de daggasten doen.

Ik vind het trouwens ook wel raar dat de Tweede kamer nu alsnog 2 volle maanden reces heeft terwijl er dus ook sectoren zijn die hier onder lijden (en wij bruidjes natuurlijk ook :proud: ) Ik had eigenlijk verwacht dat ze het zouden verkorten naar 1 maand.
Ja, ik vind het maar lastig, zoveel onzekerheid. Mede daarom hebben we het bij voorbaat maar heel klein gehouden. Dan kan het zeer waarschijnlijk doorgaan op een voor ons aanvaardbare manier, en zo niet, dan is het ook minder ingrijpend om de boel te verzetten.
We hebben contact gezocht met onze fotografen, die aangeven dat er volgens hen veel meer speelruimte is dan onze locatie nu aangeeft. Zij hebben in coronatijd bijna elk weekend een bruiloft gehad en dus veel voorbeelden gezien. Maandag gaan we even skypen om te overleggen wat er mogelijk is. Misschien kunnen we dan nog iets regelen met de locatie. Alles is nog niet verloren voor dit jaar :)

De vaste zitplaatsen zijn dus echt verplicht zie ik, dat is jammer. Maar goed, een borrel op een andere manier doen vind ik nog geen enorme ramp. Even vragen of wisselen halverwege het diner dan ook niet kan.

Er zijn twee hoofdpunten waar we nog tegenaan lopen nu:
- Van ruimte veranderen, want los van de hoge extra kosten hebben we ook bewust voor die sfeer gekozen. De private dining is gewoon prachtig :heart:
- En nog belangrijker: we hebben 9 gasten die alleen komen. Die willen we absoluut niet alleen neerzetten tijdens ceremonie en diner. We bedachten dat het misschien 2 aan 2 zou mogen, dat bijv. 2 mensen uit dezelfde groep vrienden samen mogen zitten zonder afstand (als zij dat ook willen, natuurlijk). Als je nu met 1 vriend/vriendin uit eten gaat mag je samen aan een tafeltje, dus misschien mag je in een groter gezelschap ook 'koppeltjes' maken? Weet een van jullie daar toevallig iets over?
Het zal ook wel verschil maken hoe populair en grootschalig een trouwlocatie doorgaans is, of hij 'onder vuur' ligt bij de betreffende gemeente. Als de locatie erg in de gaten wordt gehouden, zoals bij Yugen geloof ik, dan snap ik wel dat ze zich gedwongen zien om al die maatregelen zeer streng na te leven. Het is hier denk ik ook een kwestie van pech/geluk hebben.
Ja onze locatie behoort tot een groep die heel bekend is in de regio en ook wel heel high end is. Dus ik kan me voorstellen dat ze vanuit de groep geen risico op reputatieschade willen riskeren.
We gaan het zondag horen...
Wij hebben trouwens ook 2 dinergasten die alleen zijn en elkaar ook niet kennen... had ik nog niet echt over nagedacht...
Eentje kan haar dochter wel meenemen (is een peettante dus nichtje kennen we ook goed) maar de ander heeft niet echt zo’n optie
AnAppleADay schreef:
10-07-2020 11:29
Ja onze locatie behoort tot een groep die heel bekend is in de regio en ook wel heel high end is. Dus ik kan me voorstellen dat ze vanuit de groep geen risico op reputatieschade willen riskeren.
We gaan het zondag horen...
Dat zou er zeker ook mee te maken kunnen hebben, en is ook wel begrijpelijk. Ik hoop voor je dat het een prettig gesprek wordt en dat jullie er samen uitkomen!
Wat een zorgen allemaal dames. Ik hoop dat er gewoon een shitload aan versoepelingen komen per 1 september. Idd van de zotten dat de kamer 2 maanden op z'n gat ligt. Geen goed woord voor over echt.
Pfff, de twijfel is hier weer helemaal ingeslagen.

Ik merk aan mijn vriend en aan mezelf dat het niet lukt om enthousiast te worden over hoe we ons huwelijk nu gepland hebben met ceremonie en borrel met een kleiner gezelschap.

Wij zijn gewoon geen borrelmensen. Ik betrap mezelf er steeds op dat ik blijf zoeken naar manieren om het toch leuk te maken. Dat betekent dat ik het nu kennelijk niet leuk (genoeg) vind. Dat is niet best als het om je eigen huwelijk gaat. 😂🙈
Wat stom Kindrebel, ik in het me helemaal voorstellen. Dat zou net zoiets zijn als wanneer voor mij het diner niet zou kunnen als dat ik zou willen...

Wij zijn nu op weg terug van onze locatie en ik ben echt heel erg opgelucht. Ze gaven aan dat officieel zitten wel de norm is maar dat ze er redelijk los in staan. Afstand houden blijft de bedoeling maar statafels en rondlopen mag en ze zullen ook niet moeilijk doen over een knuffel of omhelzing. :-)
Qua diner kunnen we ook aan lange tafels in de ruimte die we in gedacht hadden. Het zal misschien wel 2 tafels ipv 1 worden.

Dat betekent dat eigenlijk alles behalve het feest gewoon door kan gaan op de manier waarop we wilden. Alleen nog even de kerk vragen wat daar de maximale capaciteit is.

En het feest kunnen we waarschijnlijk eventueel, mocht het alsnog mogen, ook last minute alsnog door laten gaan. Ik ga daar niet vanuit maar ze zijn in ieder geval super flexibel qua mogelijkheden.

Ze gaven aan dat ze eerst wel streng waren (toen we ze dus ook eerder via de mail spraken) maar dat ze nu merken dat het niet zo strikt te handhaven is en dat je dan beter het iets losser kan opzetten zodat mensen op die manier zelf afstand kunnen houden.
Kindrebel, ja ik snap je helemaal. Het is ook gewoon stom als het onderdeel dat voor jullie het belangrijkste is niet kan doorgaan.

Apple, oh dat klinkt goed! Wat fijn dat ze er zo los mee omgaan. Rondlopen met afstand tijdens een borrel is al heel wat beter dan op een vaste stoel moeten zitten. Ik hoop dat onze locatie uiteindelijk ook zoiets toestaat.
Lama
Yugen schreef:
12-07-2020 14:18
Kindrebel, ja ik snap je helemaal. Het is ook gewoon stom als het onderdeel dat voor jullie het belangrijkste is niet kan doorgaan.

Apple, oh dat klinkt goed! Wat fijn dat ze er zo los mee omgaan. Rondlopen met afstand tijdens een borrel is al heel wat beter dan op een vaste stoel moeten zitten. Ik hoop dat onze locatie uiteindelijk ook zoiets toestaat.
Zeker! Meteen een heel andere sfeer!
Nu hopen dat er geen opleving van het virus komt voor september...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven