Trouwen in 2020!

woensdag 26 september 2018 om 18:09
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe
. Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd
. Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.
Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic
!

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic

anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd

donderdag 3 september 2020 om 12:02
Zo, weer even bijgelezen.
Kokoro, ik zag je verhaal over je vrijgezellenfeest nog. Voor mij als sociaal angstige introvert zou het een nachtmerrie zijn, maar als je van dat soort gekke activiteiten houdt lijkt het me fantastisch!
Heerlijk om te ervaren dat je vriendinnen zoveel moeite voor je hebben gedaan!
Ook erg leuk om over jullie laatste regeldingetjes en verwenmomentjes te lezen. Ik heb jullie trouwdata niet precies in mijn hoofd, maar voor volgende week ziet de weersvoorspelling er in elk geval goed uit. Ik duim voor droog weer met een beetje zon!
Wij hebben trouwens besloten dat we onze uitnodigingen al gaan uitdelen op/rond onze oorspronkelijke trouwdag. Belachelijk vroeg natuurlijk, maar we willen die dag ook voor onze gasten niet ongemerkt voorbij laten gaan en stoppen dus alvast een paar voorproefjes in het doosje erbij, o.a. de zelfgemaakte bonbons. Volgend jaar maakt de chocolatier dan gewoon weer een nieuwe batch. Ik verheug me erop om ieders reactie te zien!
Kokoro, ik zag je verhaal over je vrijgezellenfeest nog. Voor mij als sociaal angstige introvert zou het een nachtmerrie zijn, maar als je van dat soort gekke activiteiten houdt lijkt het me fantastisch!

Ook erg leuk om over jullie laatste regeldingetjes en verwenmomentjes te lezen. Ik heb jullie trouwdata niet precies in mijn hoofd, maar voor volgende week ziet de weersvoorspelling er in elk geval goed uit. Ik duim voor droog weer met een beetje zon!
Wij hebben trouwens besloten dat we onze uitnodigingen al gaan uitdelen op/rond onze oorspronkelijke trouwdag. Belachelijk vroeg natuurlijk, maar we willen die dag ook voor onze gasten niet ongemerkt voorbij laten gaan en stoppen dus alvast een paar voorproefjes in het doosje erbij, o.a. de zelfgemaakte bonbons. Volgend jaar maakt de chocolatier dan gewoon weer een nieuwe batch. Ik verheug me erop om ieders reactie te zien!

donderdag 3 september 2020 om 15:28
Jaaaa precies 1 weekAnAppleADay schreef: ↑03-09-2020 12:11Leuk idee met die chocolaatjes, zo kan je er toch al een klein feestje van maken
Ik trouw vandaag precies over een week!

En Zomerwarmte en ik precies over 2 weken!
Ik houd dus plaatsvervangend het weer in de gaten voor je Apple. Laatste wat ik zag was half bewolkt, droog, 20 gr!

donderdag 3 september 2020 om 15:29
Wat een leuk idee! Men vindt dat vast heel leukYugen schreef: ↑03-09-2020 12:02Zo, weer even bijgelezen.
Kokoro, ik zag je verhaal over je vrijgezellenfeest nog. Voor mij als sociaal angstige introvert zou het een nachtmerrie zijn, maar als je van dat soort gekke activiteiten houdt lijkt het me fantastisch!Heerlijk om te ervaren dat je vriendinnen zoveel moeite voor je hebben gedaan!
Ja fijn he! Was onwijs genieten.
Ik kan een beetje zelfverwennerij zeker aanraden. Lekker opdoffen voor het uitnodigingen rondbrengen!
Wij hebben trouwens besloten dat we onze uitnodigingen al gaan uitdelen op/rond onze oorspronkelijke trouwdag. Belachelijk vroeg natuurlijk, maar we willen die dag ook voor onze gasten niet ongemerkt voorbij laten gaan en stoppen dus alvast een paar voorproefjes in het doosje erbij, o.a. de zelfgemaakte bonbons. Volgend jaar maakt de chocolatier dan gewoon weer een nieuwe batch. Ik verheug me erop om ieders reactie te zien!![]()

donderdag 3 september 2020 om 15:41
Wij hebben er dus wel voor gekozen om nog wat mensen uit te nodigen die eerst waren afgevallen. Maar dat was wel al binnen een week na de ‘ontuitnodiging’
Vonden het allemaal super leuk om alsnog te kunnen komen, alleen eentje had inmiddels vakantie gepland.
Ik heb ze wel persoonlijk gebeld.
Wel stom van die ‘strenge’ vriendin, ze kan er zelf voor kiezen om wel of niet te komen.
Wat vindt ze dan dat je anders zou moeten doen?
Vonden het allemaal super leuk om alsnog te kunnen komen, alleen eentje had inmiddels vakantie gepland.
Ik heb ze wel persoonlijk gebeld.
Wel stom van die ‘strenge’ vriendin, ze kan er zelf voor kiezen om wel of niet te komen.
Wat vindt ze dan dat je anders zou moeten doen?

donderdag 3 september 2020 om 15:44
Heb het even toegevoegd aan mn post Apple. Dan kan ik het later in 1x verwijderen. Het is niet eens zozeer haar mening in dezen die zeer doet; ieder z'n eigen standpunt. Maar meer het feit dat ik meermaals aangeef dat ik het er niet bij kan hebben, dit niet wil bespreken, het niet met haar eens ben en dat ze alsnog doorpusht. Totaal over al mijn grenzen heen gewalst. Conclusie van het verhaal is dat ze idd de avond er niet meer bij is. Dit is iemand die vrij dicht bij me staat. Stond.

donderdag 3 september 2020 om 16:13
Kokoro
wat stom dat ze zo haar mening door drukt zeg! Jeetje, snap dat dit even een dikke domper is zo. Wij hebben gewoon 1 brief eruit gedaan vorige week met wat informatie over de locatie en parkeren enz. En verder kort nog even de maatregelen. De rest verwacht ik nu na een halfjaar dat de mensen toch echt wel zelf weten wat de maatregelen zijn en dat ze voorzichtig zijn. Nee ik kan (en wil) echt niet van mijn gasten verwachten dat ze in quarantaine moeten of thuis gaan werken.

donderdag 3 september 2020 om 16:14
Aah wat een super leuk idee!!Yugen schreef: ↑03-09-2020 12:02
Wij hebben trouwens besloten dat we onze uitnodigingen al gaan uitdelen op/rond onze oorspronkelijke trouwdag. Belachelijk vroeg natuurlijk, maar we willen die dag ook voor onze gasten niet ongemerkt voorbij laten gaan en stoppen dus alvast een paar voorproefjes in het doosje erbij, o.a. de zelfgemaakte bonbons. Volgend jaar maakt de chocolatier dan gewoon weer een nieuwe batch. Ik verheug me erop om ieders reactie te zien!![]()

donderdag 3 september 2020 om 16:21
Wat jammer van die vriendin, Kokoro. Iedereen staat er anders in en als zij wat angstiger is dan gemiddeld dan mag dat, maar dat hoeft ze jou niet op te leggen. Dan moet ze gewoon niet komen.
Ik vind die rode bandjes een heel mooie oplossing en zou ook niet weten wat je verder nog moet doen naast desinfectiegel ter beschikking stellen. Zou wat zijn als je iedereen in quarantaine laat gaan, kom zeg..
Ik vind die rode bandjes een heel mooie oplossing en zou ook niet weten wat je verder nog moet doen naast desinfectiegel ter beschikking stellen. Zou wat zijn als je iedereen in quarantaine laat gaan, kom zeg..

donderdag 3 september 2020 om 16:23
Kokoro schreef: ↑03-09-2020 06:29Wauw, wat een activiteit zo bij elkaar! Je gaat het vast heerlijk vinden allemaal. Mijn tip zou zijn: geef je eraan over.
ja doe mijn best!![]()
Hier is gisteren per post een stukje jurk aangekomen bij de bloemist. Zij kwam zelf met het idee mijn boeket in die stof te binden. Ben benieuwd.
owja dat is ook een leuk idee! Had ik dat maar eerder gelezen.. hmmm kan het nog even navragen of dat bij mijn jurk ook kan, dat er genoeg stof af gaat![]()
Wij hebben dinsdag de babs. Heb haar al hele stukken proza van onszelf en de getuigen gestuurd dus ook zonder ons te zien heeft ze al genoeg te vertellen.
haha had dus verwacht dat wij ook een vragenlijst of iets zouden krijgen voor de tijd maar nee dus. Alles op de avondbesproken. Sommige dingen moesten we even goed over nadenken, lang geleden haha
Speelt het geloof een grote rol in jullie dagelijks leven?
niet heel groot, wel bij mijn vriend, minder (of eigenlijk helemaal niet meer) bij mij. Ik zei altijd ik geloof half, opgevoed met een gelovige moeder en niet-gelovige vader. Na het overlijden van mijn moeder weet ik het allemaal niet zo meer. Geloof wel dat ik haar en mijn broer weer ga zien (of tenminste dat hoop ik echt) maar het geloof ik een God, nee, niet meer. Maar we voeden onze kinderen wel gelovig op.
donderdag 3 september 2020 om 16:24
Kokoro schreef: ↑03-09-2020 15:44Heb het even toegevoegd aan mn post Apple. Dan kan ik het later in 1x verwijderen. Het is niet eens zozeer haar mening in dezen die zeer doet; ieder z'n eigen standpunt. Maar meer het feit dat ik meermaals aangeef dat ik het er niet bij kan hebben, dit niet wil bespreken, het niet met haar eens ben en dat ze alsnog doorpusht. Totaal over al mijn grenzen heen gewalst. Conclusie van het verhaal is dat ze idd de avond er niet meer bij is. Dit is iemand die vrij dicht bij me staat. Stond.
Oh naar dit! Wij hebben wel aan onze meest dichtbije gasten gevraagd om een beetje op te passen de laatste week maar dat is meer omdat ik het heel erg zou vinden als ze er niet bij kunnen zijn omdat ze aan het snotteren zijn.
Niet omdat ik bang ben dat ze gaan verspreiden.
En als je je verder aan de regels houdt zou het niet uit moeten maken of er iemand besmet is.
Jammer dat ze zo haar mening doordrukt! Ik neem aan dat zij jou ook als goede vriendin (?) beschouwd dus dan is het extra naar als ze je dan wel zo behandeld.

donderdag 3 september 2020 om 16:59
Vanmorgen zat ik zo in spanning maar gelukkig past mijn jurk weer pfff denk dat ik nu weer op hetzelfde gewicht zit als toen ik de jurk voor het eerst aan had. Dus nog iets eraf en hij zit perfect. Ben zo blij!!
Volgende week opnieuw heen en als het dan helemaal goed is kan ik mijn jurk gelijk meenemen.
Verder heb ik 2 lantaarns gekocht waarvan ik er 1 ga gebruiken op de bruiloft.
https://www.bol.com/nl/p/mica-decoratio ... 078365468/
Beetje versiering erin met een kaars en een tekst erbij voor de mensen die we op onze dag zo missen
Volgende week opnieuw heen en als het dan helemaal goed is kan ik mijn jurk gelijk meenemen.
Verder heb ik 2 lantaarns gekocht waarvan ik er 1 ga gebruiken op de bruiloft.
https://www.bol.com/nl/p/mica-decoratio ... 078365468/
Beetje versiering erin met een kaars en een tekst erbij voor de mensen die we op onze dag zo missen

donderdag 3 september 2020 om 19:27
Zo, ik moest ook even bijlezen
Zomerwarmte, ik denk ook dat het nooit kwaad heeft gekund! Nu weet iedereen iig hoe de vork in de steel zat, kan je vriendschappen alleen maar ten goede komen. Hopelijk ben je niet te teleurgesteld over de afzeggingen.
En wat ontzettend fijn dat je jurk zo mooi past!!
Kokoro, ik wilde nog zeggen dat het echt heerlijk is al je zelfvertroetel- en positieve posts te lezen! Wat fijn dat je er zo happy in staat (of: weer in kunt staan). Wel een domper die ik hierboven lees, dat is echt onwijs jammer. Ik begrijp helemaal je gevoel, je bent niet gek hoor. Ik vond de rode bandjes juist een goed idee (heb het zelfs voor eigen bruiloft geopperd). Denk dat jullie alles netjes geregeld hebben. Superbalen dat ze niet komt, maar onthoud dat het niet bij jou ligt. Zo'n mail aan je gasten zou ik echt raar vinden.
First look, doen wij op locatie. Hoe precies weet ik nog niet. Maar daar is (in de natuur) veel meer ruimte en het is vooral veel mooier dan bij ons thuis. Dus ook zonder corona hadden we het daar gedaan.
Hier even wat stress rondom de jurk. Er zit iets niet helemaal lekker dat niet met maat te maken lijkt te hebben. Ben bang dat ik gewoon een gevoelige huid heb, maar hopelijk is het bij de volgende keer passen helemaal goed. De stola's waren écht écht niet de juiste kleur helaas. Heb gisteren daarom veel te veel geld uitgegeven aan een echt goede (speciaal naar een andere bruidszaak voor gegaan haha). Ben er echt superblij mee, is iets dat ik zeker ook na trouwen kan gebruiken. Maar was wel even een moeilijke afweging: nu knoop snel doorhakken en meer betalen voor kwaliteit, of langer doorzoeken... Heb het zo druk op werk dat het het eerste geworden is. Fijne keuze.
Hier reageren mensen gelukkig wel redelijk op mijn ont-uitnodigingen. Ben nog niet klaar met iedereen bellen, maar gaat wel goed. Blijkt dat bij de ceremonie net 5 mensen meer mogen zijn. Dus nu weer even bedenken wie de laatste losse plek gaat krijgen.
Zomerwarmte, ik denk ook dat het nooit kwaad heeft gekund! Nu weet iedereen iig hoe de vork in de steel zat, kan je vriendschappen alleen maar ten goede komen. Hopelijk ben je niet te teleurgesteld over de afzeggingen.
En wat ontzettend fijn dat je jurk zo mooi past!!
Kokoro, ik wilde nog zeggen dat het echt heerlijk is al je zelfvertroetel- en positieve posts te lezen! Wat fijn dat je er zo happy in staat (of: weer in kunt staan). Wel een domper die ik hierboven lees, dat is echt onwijs jammer. Ik begrijp helemaal je gevoel, je bent niet gek hoor. Ik vond de rode bandjes juist een goed idee (heb het zelfs voor eigen bruiloft geopperd). Denk dat jullie alles netjes geregeld hebben. Superbalen dat ze niet komt, maar onthoud dat het niet bij jou ligt. Zo'n mail aan je gasten zou ik echt raar vinden.
First look, doen wij op locatie. Hoe precies weet ik nog niet. Maar daar is (in de natuur) veel meer ruimte en het is vooral veel mooier dan bij ons thuis. Dus ook zonder corona hadden we het daar gedaan.
Hier even wat stress rondom de jurk. Er zit iets niet helemaal lekker dat niet met maat te maken lijkt te hebben. Ben bang dat ik gewoon een gevoelige huid heb, maar hopelijk is het bij de volgende keer passen helemaal goed. De stola's waren écht écht niet de juiste kleur helaas. Heb gisteren daarom veel te veel geld uitgegeven aan een echt goede (speciaal naar een andere bruidszaak voor gegaan haha). Ben er echt superblij mee, is iets dat ik zeker ook na trouwen kan gebruiken. Maar was wel even een moeilijke afweging: nu knoop snel doorhakken en meer betalen voor kwaliteit, of langer doorzoeken... Heb het zo druk op werk dat het het eerste geworden is. Fijne keuze.
Hier reageren mensen gelukkig wel redelijk op mijn ont-uitnodigingen. Ben nog niet klaar met iedereen bellen, maar gaat wel goed. Blijkt dat bij de ceremonie net 5 mensen meer mogen zijn. Dus nu weer even bedenken wie de laatste losse plek gaat krijgen.

donderdag 3 september 2020 om 22:09
Hmm, welk gedeelte heb je het precies over? Ik heb een schurende plakBH die na een dag écht pijn zal doen. Ik heb fysiotape en boobtape gekocht die ik op de schurende delen ga plakken zodat ik daar geen last meer van heb. Is dat een idee? Of een zacht lapje satijn aan de binnenkant vastmaken met een paar steekjes? Fijn dat je een mooie stola hebt gevonden! Heel goed dat je jezelf gewoon die duurdere gunt.Aloe_vera schreef: ↑03-09-2020 19:27Zo, ik moest ook even bijlezen
Ja we gaan rap he? Het is te merken dat er een paar huwelijken naderen.
Lief! Ik heb ook een beetje het gevoel van "ik moet toch wat". Dan maar voor mezelf leuk maken. Het wisselt wel een beetje hoor, mijn gevoel. Ene moment denk ik f*ck it, ONZE dag, komt vast goed. Andere moment pieker ik over gasten, het weer, of het wel fijn wordt, zucht..
Oh dat klinkt echt heel mooi. Loop jij dan naar hem toe, en draait hij zich op het laatste moment om? Dat waren wij van plan op t strand
![]()
Je kunt natuurlijk ook overwegen die 5e plek níet te vullen. Plus; heb je gedacht aan de fotograaf? Op Aruba telde die mee voor de max 10 mensen (wat dus niet kon want: 2x2 ouders + 2x2 getuigen + bruidspaar=10).
donderdag 3 september 2020 om 22:23
Ik lig ook elke avond in bed over iets nutteloos te piekeren.
Afgelopen nacht was het over wie wanneer de polscorsage bij ons bruidsmeisje om gaat doen, de nacht daarvoor over hoe we de versiering van mijn krat naar de ceremoniemeesters gaan krijgen (oplossing: ik zet de krat gewoon in de tent
).
Echt, waar ik me snachts druk om kan maken
Afgelopen nacht was het over wie wanneer de polscorsage bij ons bruidsmeisje om gaat doen, de nacht daarvoor over hoe we de versiering van mijn krat naar de ceremoniemeesters gaan krijgen (oplossing: ik zet de krat gewoon in de tent

Echt, waar ik me snachts druk om kan maken

donderdag 3 september 2020 om 22:58
Erg he. Die nachten maken alles moeilijker.
Hier momenteel een bijzondere situatie. Iemand die in 2018 al liet weten niet naar A te komen (prima, we hebben breed uitgenodigd binnen onze studentenclub) die er nu klakkeloos vanuit ging dat de uitnodiging toen nu gewoon voor hier geldt. Dit is een ex-huisgenoot danwel kennis die ik verder nooit 1 op 1 zie of spreek. Hoe dan...
Ik. Wil. Geen. Stress. Meer!
Hier momenteel een bijzondere situatie. Iemand die in 2018 al liet weten niet naar A te komen (prima, we hebben breed uitgenodigd binnen onze studentenclub) die er nu klakkeloos vanuit ging dat de uitnodiging toen nu gewoon voor hier geldt. Dit is een ex-huisgenoot danwel kennis die ik verder nooit 1 op 1 zie of spreek. Hoe dan...
Ik. Wil. Geen. Stress. Meer!

vrijdag 4 september 2020 om 08:45
Nou ik kan me wel voorstellen dat iemand in 2018 wel dichtbij genoeg stond om voor een eerste onofficiële verbale uitnodiging in aanmerking te komen. (“We gaan over een jaar of 2 op A trouwen! Kom je ook?”) maar nu niet meer.
Maar dat hangt er een beetje van af of deze persoon later ook nog wel een officiële uitnodiging heeft gehad voor de oorspronkelijke bruiloft.
Maar dat hangt er een beetje van af of deze persoon later ook nog wel een officiële uitnodiging heeft gehad voor de oorspronkelijke bruiloft.
anappleaday wijzigde dit bericht op 04-09-2020 11:59
1.63% gewijzigd

vrijdag 4 september 2020 om 08:47
Nou idd. Bridezilla alert bij zo'n beetje al jouw posts, Kokoro. Al die andere mensen hebben ook hun eigen plannen en wensen en stress. Jij bent niet het middelpunt van de aarde.

vrijdag 4 september 2020 om 09:50
Zo zeg, ga je lekker? Dat kan ook wat minder, hoor.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑04-09-2020 08:47Nou idd. Bridezilla alert bij zo'n beetje al jouw posts, Kokoro. Al die andere mensen hebben ook hun eigen plannen en wensen en stress. Jij bent niet het middelpunt van de aarde.
Kokoro, als je nu nog evenveel contact met die persoon hebt als in 2018, kan ik me voorstellen dat hij/zij verwacht nu ook uitgenodigd te zijn. Als het contact is verwaterd ligt dat anders. De manier waarop het gebracht is zou voor mij ook nogal verschil maken. Informeren wat jullie plannen zijn en aangeven dat je het heel leuk zou vinden om er alsnog bij te zijn nu het in NL wordt gevierd, is iets anders dan ervan uitgaan dat je welkom bent terwijl je eerder hebt afgezegd.

vrijdag 4 september 2020 om 11:55
Bridezilla is misschien wat overdreven. Maar een beetje inlevingsvermogen zou de bruid wel sieren. Het is per slot van rekening een situatie die ze zelf heeft gecreëerd.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑04-09-2020 08:47Nou idd. Bridezilla alert bij zo'n beetje al jouw posts, Kokoro. Al die andere mensen hebben ook hun eigen plannen en wensen en stress. Jij bent niet het middelpunt van de aarde.

vrijdag 4 september 2020 om 11:59
Ik merk nu trouwens aan vragen van familie (tantes en ooms) over onze gecancelde bruiloft, dat sommigen er vanuit gingen dat zij 10 oktober een feestje hadden. Terwijl ze nooit op de gastenlijst hebben gestaan, geen save the date hebben gehad en ik ook heel bewust nooit heb laten doorschemeren dat zij erbij zouden zijn.
Beetje akward, maar goed. Hoort erbij denk ik.
Beetje akward, maar goed. Hoort erbij denk ik.