trouwen zonder heisa

06-04-2009 12:23 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik willen gaan trouwen om alles goed geregeld te hebben als we een huis gaan kopen. Een samenlevingscontract hebben we ook overwogen, maar je moet dan veel meer regelen en dus kwamen we op trouwen uit.

Aangezien we beiden niets voelen voor een 15.000 euro kostende bruiloft met alles erop en eraan willen we puur trouwen als formaliteit, de liefde voor elkaar is zonder papiertje ook duidelijk genoeg. Bovendien zouden we van het geld wat je voor één zo'n dag kwijt bent liever een grote reis maken (zijn nogal reisliefhebbers). Kortom; we willen trouwen zonder de hele heisa erom heen.

Wat we zelf gedacht hadden; trouwen op het gemeentehuis, gewoon in nette kleding, we willen wel ringen en verder 's avonds een etentje met de ouders. Vervolgens willen we een paar maanden op vakantie gaan.

Maar nu stuiten we eigenlijk best wel op minder leuke reacties; mijn moeder was al lichtelijk teleurgesteld dat ze geen jurk voor me hoefde te kopen en dat er geen feest komt. Ook moeten we steeds uitleggen aan mensen waarom we - als we dan toch geen heisa willen -we dan niet voor een samenlevingscontract kiezen.

Al met al krijgen we een beetje rare reacties en ik weet wel dat wij moeten trouwen zoals wij dat willen, maar echt leuk is het niet als mensen voor ons denken en andere gedachtes hebben bij een huwelijk.

Hoe denken jullie hierover? Is het raar dat wij het trouwen puur zakelijk zien en geen feest geven, geen jurk hebben, etc.? Kunnen we toch beter voor een samenlevingscontract kiezen?

Groetjes,

Lizette
.
.
quote:zusje78 schreef op 06 april 2009 @ 14:09:

En ik weet dat jij dat weet Elle . Maar ik dacht, ik zet het hier nog maar even neer, wel zo duidelijk.Je kan maar beter duidelijk zijn hahaha
Ik heb het al een aantal keer op dit forum geschreven, maar zal hier ook nog maar eens vertellen hoe het bij ons ging. Wij zijn op een maandagochtend, gratis getrouwd. Onze moeders waren getuigen (onze vaders leven niet meer), verder was er niemand bij. Binnen acht minuten hadden we allebei ja gezegd en sonden we weer buiten. We zijn toen met de moeders naar ons huis gegaan voor koffie en zelfgebakken appeltaart. Het was die dag erg mooi weer, dus we hebben de rest van de dag heerlijk in de tuin gezeten en lekker ontspannen onze eigen dingen gedaan; beetje kletsen, beetje lezen, tussen de middag lekkere soep gemaakt, dat soort dingen. De moeder van Capiman was daar ook bij, omdat zij ver weg woont (zij was de avond ervoor ook al blijven logeren om op tijd op het gemeentehuis te kunnen zijn). Mijn moeder was weer naar huis gegaan.

's Avonds hebben we van een 10-gangendiner genoten, samen met opa, moeders, broer, zussen en hun aanhang en kinderen. We hadden het restaurant afgehuurd zodat we geen last van anderen zouden hebben; in totaal kostte ons dat, inclusief die 10 gangen en volop drank, nog geen 1000 euro geloof ik. We hadden zelf kaarten gemaakt om iedereen uit te nodigen; gewoon een mooie, toepasselijke kaart met daarin halfdoorschijnend papier waar we de tekst op geprint hadden. Daarin hadden we ook gezegd dat we geen cadeaus, sketches, ABC's, liedjes e.d. wilden, maar dat we het al leuk genoeg zouden vinden als ze gewoon zouden komen, en dat ze niet opgeprikt in hun netste kleding hoefden te komen. Wijzelf hadden wel nieuwe kleren aan, maar wel iets wat we ook nog bij andere gelegenheden nog aan kunnen trekken. Mijn broertje heeft die avond foto's gemaakt met mijn camera. Verder geen boeket, kapper, trouwauto, koets, bruidstaart, of wat dan ook (wel mooie, zelfontworpen ringen, maar die gaan dan ook wat langer mee dan 1 dag). We hebben er geen commentaar op gekregen. Integendeel; iedereen die ons een beetje kent weet dat we het geen van beiden fijn vinden om op zo'n dag in het middelpunt van de belangstelling te staan. Een groot feest zou dus echt een straf zijn, daarom hebben we voor een klein etentje gekozen met de mensen die ons het meest nabij staan. Zoals bij ons past en waar wij ons het lekkerst bij voelden.

Overigens vind ik niet dat trouwen is om aan de buitenwereld te laten zien hoeveel mensen van elkaar houden. Wij zijn getrouwd omdat we dingen goed geregeld wilden hebben. Door te trouwen is alles in 1 keer goed geregeld, en zo'n ceremonie is toch net effe wat romantischer dan een samenlevingscontract gaan tekenen bij de notaris. Ik neem aan dat het ook zonder dat we getrouwd waren wel duidelijk was dat we van elkaar houden en bij elkaar horen.
En leuk Lizettetje, jullie reisplannen! Wij zijn net terug van 10 weken Bolivia, Chili, Argentinië, Paaseiland (en Antarctica). Mooie bestemmingen!
quote:absoluteEinstein schreef op 06 april 2009 @ 13:53:

Qua jurk vind ik het lastig. Ik wil wel een mooie jurk, maar geen trouwjurk. Maar waar vind je een leuk cocktailjurkje midden in de zomer? Nou ja, ik heb nog een half jaar de tijd.Ik ben geslaagd bij tinto retto in Groningen (maak er een leuk weekendje groningen van). Hier hebben ze naast trouwjurken ook cocktail en avondkleding. Had zelf een turqouise jurk omdat ik ook geen standaard trouwjurk wilde. Ze hadden veel keus en je word heel goed geholpen. Was ook niet heel duur (ik was ongeveer 250 euro kwijt voor een zijden jurk).
Neeee, weekendje Arnhem, veel leuker.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
De 'heisa' was vroeger van groot belang. Door een feest te geven liet je iedereen in de gemeenschap zien dat je bij elkaar hoorde. In die tijd had je nog geen geregistreerd partnerschap en allerlei juridische documenten om dat aan te kunnen tonen. Je toonde dat je getrouwd was door...precies de "heisa".

Tegenwoordig zal het je buurman een worst wezen of je getrouwd bent of voor geregistreerd patnerschap bent gegaan. Gemeenschappen zijn er nauwelijks meer omdat de maatschappij meer uit individuen bestaat en minder uit grote gemeenschappen.

Dat gezegd hebbende denk ik dat 'heisa' een persoonlijke keuze moet zijn en blijven omdat de noodzaak om het via trommels en trompetten te verkondigen er gewoonweg niet meer is. Maar kies je wel voor de trommels en trompetten, geniet daar dan ook ten volste van. Een feestje is nooit weg

En wat de familie er omheen betreft ben ik het met BGB eens, die mogen het jammer vinden. Je kunt je moeder dus erkennen in haar teleurstelling maar laat dat niet de leidraad worden voor je keuze.
Absolute Einstein, boek een reisje van een weekend naar (zuid) italie of (zuid) spanje, in de stad waar ik woon (500.000 inwoners) zijn er denk ik meer bruidsmodezaken per inwoner dan dokters . En daarbij zitten ook 'moeders van bruiden winkels' en 'peettantes van bruiden winkels'. Gewone gasten pakken ook meestal flink uit (een cocktailjurkje of avondjurk), dus er is volop keus.
quote:Capibara schreef op 06 april 2009 @ 14:22:

En leuk Lizettetje, jullie reisplannen! Wij zijn net terug van 10 weken Bolivia, Chili, Argentinië, Paaseiland (en Antarctica). Mooie bestemmingen!

Wauw, klinkt goed! Antartica (samen met de Falklandeilanden en Zuid-Georgie; keizerspinguin) staat ook nog op ons lijstje...

Hoe vond je Paaseiland? Of ga ik nou teveel off topic...
Het is jouw topic, pas je toch gewoon de openingspost aan.
quote:qwertu schreef op 06 april 2009 @ 14:09:

AE, gewoon bij galajurkenwinkels kijken en sla vooral de Peek en Cloppenburg niet over. Daar hebben ze het hele jaar door feestelijke jurken in soorten en maten.

Hier in Amsterdam loop ik regelmatig langs Robin, tussen het Rembrandtplein en de Amstel. Oh wacht, ze hebben ook een website zie ik: http://www.galajurk.nl/ Daar hebben ze ook van alles, van sjiek tot een tikkie ordinair.

Tikkie ordinair, kijk, daar hebben we wat aan.

Ziet er goed uit, meteen een leuke reden voor een dagje Amsterdam.
quote:RosieRo schreef op 06 april 2009 @ 13:58:

[...]

ik weet niet waar je woont maar wij zijn om 19 uur getrouwd met aansluitend een groot feest. Is wel wat duurder, zo laat trouwen, maar je bespaart dus weer een receptie en diner enzo.

dat scheelt ook je gasten een hele dag mutsen en meuten, en wie na het officiële deel weg wilde kon gewoon gaan. zonder 'verplicht' gevoel.

Het laatste tijdsslot dat kon was 16.15, dus dat hebben we genomen. Daarna gaan we met z'n allen eten. Waarschijnlijk Indonesisch, omdat de schoonfamilie veganistisch is. En dat geeft toch wat praktische problemen bij restaurantkeuze.

Mijn ouders betalen het diner, dus dat scheelt weer.

De ringen en de ceremonie alleen kost al 1200,- !!!!!
Ik vind dat hoe je je trouwdag viert, bij jullie zelf moet passen.

Dus: doe je ding en geniet ervan! Dat andere mensen het anders aan zouden pakken of er minder blij mee zijn is hard gezegd hun probleem. En het waait wel weer over.

Ik wil een soort kruising tussen weinig poeha en een groot feest. En dat vind ik erg lastig. Want wat doe je wel en wat niet? Het wordt al snel toch weer erg duur. En ik zou het super vinden om in bijvoorbeeld Italië te trouwen (ben licht jaloers op TO), maar Frutman heeft agorafobie. Dus ik denk niet dat ik hem er een plezier mee doe. Dat is overigens ook een van de redenen om het klein te houden (naats financien).
Leuk, wij gaan ook deze zomer trouwen en houden het heel klein. We gaan om 16.00 in een klein zaaltje trouwen en daarna even naar huis voor wat champagne en hapjes. Daarna door naar een net zo klein restaurantje voor een leuk en ongedwongen diner.

In totaal zullen we zowel bij de plechtigheid als bij het eten met ongeveer 15 personen zijn. Alleen familie van heel dichtbij en de beste vrienden.

Wel heb ik een jurk. Geen standaard trouwjurk (hij is groen :-)) maar wel sjiek. Vriend heeft ook een mooi pak. Kaartjes maken we zelf, en we sturen de rest van kennissen en fam. naderhand een kaartje dat we getrouwd zijn.

Bruidstaart hoef ik ook niet, maak net zo lief zelf iets leuks. Mijn vader heeft een redelijke deftige auto dus die huur ik ook niet een wat moet ik in hemelsnaam met een boeket van een paar 100 euro??

Sommige mensen zijn inderdaad teleurgesteld (collega's bv) maar ik wil dat het ónze dag is en niet dat ik alleen maar handjes mag schudden en opzitten. Daarnaast hou ik ook al niet van mensenmassa's. Klein en intiem...

Veel succes met de voorbereidingen!!
Handjes schudden en opzitten, dat lijkt mij dus ook echt verschrikkelijk.

Wat betreft die taart zelf bakken, ik ken mezelf een beetje en dat is voor mij geen goed idee. Daar raak ik gestresst van, want het moet dan wel een overheerlijke, superdeluxe zelfgebakken taart zijn . Maar een bruidstaart hoef ik ook niet. Liever zorg ik dat er bijvoorbeeld een appel-, chocolade- en kwarktaart o.i.d. is én dat er worstenbroodjes zijn. Mijn vriend houdt bijvoorbeeld helemaal niet van taart, ik vind het leuk als er voor de liefhebbers van hartigheid ook iets lekkers is.
quote:qwertu schreef op 06 april 2009 @ 14:12:

Overigens is er een verschil tussen (persoonlijke) redenen om te trouwen en (persoonlijke) opvattingen over waar het huwelijk voor staat enerzijds en wat het feitelijk is anderzijds. Ik heb het over de anderzijds. Een huwelijk is feitelijk niets anders dan een vanuit de overheid uitgegeven contract waarmee je aan de buitenwereld kunt laten zien dat je vanaf het moment waarop het gesloten is bij elkaar hoort. Familiebanden met elkaar bent aangegaan. Dat aspect wordt nogal vaak over het hoofd gezien, maar als iemand roept dat je niet trouwt voor de buitenwereld (of voor je moeder), dan wil ik er graag even op wijzen dat dat feitelijk onjuist is. Immers: door de huwelijksband die jij met je partner aangaat, wordt je moeder óók familie van je partner. Ze zal dan wel niet de oorzaak zijn, maar me dunkt dat ze er wel degelijk mee te maken heeft. Of ze dat nou wil of niet.Ben ik even blij dat Arteman daar niet zo over heeft nagedacht, anders waren we nooit getrouwd!
quote:lizettetje schreef op 06 april 2009 @ 14:50:

Hoe vond je Paaseiland? Of ga ik nou teveel off topic...

Nee hoor, het gaat om je huwelijksreis toch?

Paaseiland: het eiland zelf is wel aardig, niet het allermooiste deel van Chili maar weer eens wat anders. Prachtige witte stranden natuurlijk, bergen (en een heel mooi kratermeer, als je een excursie boekt zit dat er vast en zeker bij!), en verder eigenlijk 1 dorpje met wat restaurantjes en souvenirwinkeltjes, dan heb je het hele eiland wel gehad.

De bevolking: ziet toeristen als een lekker melkkoetje en wij hadden dan ook voortdurend het gevoel dat we uitgebuit en belazerd werden. En ja, je moet wel, want je zit op een eiland, dus je gaat ook niet zomaar weer weg om je geld elders uit te geven. Dat viel ons dus zwaar tegen, na in Bolivia en elders in Chili alleen maar heel aardige mensen te zijn tegengekomen.

De beelden tot slot: die waren schitterend, echt heel indrukwekkend. Ongelofelijk dat die zo lang geleden door mensen gemaakt en over het eiland vervoerd zijn. En ja, laten we eerlijk zijn, je gaat tenslotte naar Paaseiland voor die beelden! Dat is dus echt wel de moeite waard. En het lijkt me inderdaad een heel bijzondere plek om te trouwen (als dat kan)!

Ik zou er alleen niet meer naar terug hoeven. Ik heb het nu een keer gezien en dat was mooi, maar ook wel genoeg.
quote:Capibara schreef op 06 april 2009 @ 16:40:

[...]

Ik zou er alleen niet meer naar terug hoeven. Ik heb het nu een keer gezien en dat was mooi, maar ook wel genoeg.

Ik weet nu al dat wij dat ook zullen hebben. Eens gezien; mooi en erg indrukwekkend, maar dan is het weer tijd om iets anders te zien. Dat heb ik met heel veel landen/plaatsen, hoe mooi ook, maar voor Paaseiland lijkt me dat helemaal gelden.

Ik weet niet of trouwen op Paaseiland mogelijk is, kan ook goed zijn dat we gewoon in NL trouwen. Tja, en trouwen in Peru, Bolivia of Chili; ik weet niet of dat allemaal handig werkt.

Heb je misschien nog tips voor Noord-Chili? Of echte must do/see tips? We twijfelen bijv. nog of we de incatrail gaan lopen, we houden er niet zo van om dat al ver vantevoren vast te moeten leggen. En heb je bijv. de dodenweg in Bolivia gefietst?

En Antartica; gaaf! Hoe lang zijn jullie geweest en hoe en bij wie hebben jullie dat geregeld?
Hmmm...Hmmm... Na alle reacties opgenomen te hebben kom ik toch tot de conclusie:

-hoe je ook gaat trouwen, men zal er altijd op-en aamerkingen hebben. Dus boeien wat anderen ervan vinden

-Iedereen zegt dat je moet doen waar JIJ en PARTNER zin in hebben. Het advies : gewoon doen wat je zelf wilt.

-MAAR VOORAL, jij bent er al uit meid Volgens mij weet jij heel goed wat je wel en niet wilt. Ga lekker trouwen en dan op reis!!

Met je moeder komt het vast wel goed. Anders ga je voor een cocktail, zomerjurkje die je vaker aan kan. Laat je moeder inzien dat dit de compromis is van beide kanten. En anders gewoon niet. Zij is dan misschien teleurgesteld, jij voelt je een beetje schuldig, maar jullie komen allebei erover heen. Waar zal je meer spijt van hebben, dingen doen die anderen gelukkig maken of jezelf gelukkig maken? Jij moet met jezelf nog leven!!

Ikzelf ben met Dejavu ergens eens (wacht op de emmer met groene smurrie die ik na deze opmerking over mij heen krijgt.....) want als je gaat trouwen en je kiest ervoor om anderen erbij te hebben, ga niet beknibbelen op kosten zoals eten of drinken.

Wat me opvalt is dat TO nadrukkelijk heeft gevraagd naar de mening van anderen hier op het forum. Dejavu's mening is daar 1 van. Vindt het heel raar dat zij nu afgebekt wordt door de TO en andere enkele hier omdat haar mening/visie niet in het straatje past van de meesten hier en TO.

En nee, ik verdedig Dejavu niet omdat ik toevallig deels dezelfde mening heb. Het gaat me erom dat iedereen kan zeggen wat ie vindt, zonder dat die persoon een emmer met smurrie over zich

krijgt!!

Enne Lizettetje, je vraagt naar de mening van mensen hier. Dus Dejavu geeft ook HAAR mening. Het is weliswaar niet wat je misschien gewild/had willen horen, maar een mening is een mening. Dejavu respecteert jouw mening, dus dan lijkt mij dat je ook die van haar moet respecteren.

Vind het ook raar dat je jezelf loopt te verdedigen in je post van 13.17 want dan lijkt het net alsof je heel zeker bent van je zaak en weet je precies wat je zelf en niet wilt. Maar in je OP kom je toch heel onzeker over....

Het lijkt net alsof je het WEL aantrekt dat Dejavu vindt dat je een "Hollandse, niet-sociale, knieperige houding" heb. Voel je je toch ergens een beetje rot dat je al het geld aan julliezelf wilt besteden ipv een (groots) bruiloft voor je (naaste) familie??

Waar ik niet mee eens ben is dat Dejavu haar mening opdringt dat je bruiloft iets is van je familie. Daarnaast een mening geven en daar een oordeel aan koppelen over anderen die er niet zo over denken is niet oke.

Nee, het huwelijk is van jou en je partner. Met de rest heb je niks te maken. Kijk, ALS je het met anderen wil delen, doe het met diegenen het dan ook goed.

Lizettetje, jij wilt blijkbaar het vooral vieren met je partner, you go girl!!

En jongens, iedereen heeft een mening; resepceteer die dan ook.

3 opties:

-Jullie trouwen voor julliezelf. Geen rekening houden met de buitenwereld.

-Trouwen is vooral voor julliezelf, maar ook om de buitenwereld te laten zien dat jullie voor elkaar gaan en deze belangrijke verbintenis met elkaar aangaan. Hoe vooral rekening met jezelf en een beetje met de buitenwereld.

-Jullie weten van elkaar wat jullie aan elkaar hebben en willen dit graag 'officieel' vastleggen en jullie liefde voor elkaar aan de buitenwereld laten zien. In dit geval trouw je voor de buitenwereld.

Volgens mij ben jij voor optie 1 Lizettetje.....Gewoon lekker doen waar je zin in heb

Misschien heb ik het verkeerd hoor....Maar het lijkt net alsof grote bruiloften alleen vervelend zijn?? En dan voornamelijk voor de bruidspaar. Maar die hebben toch zelf die dag zo georganiseerd??? Dan ga ik ervan uit dat ze het zo willen hebben en dat het HUN invulling is. Mijn zus had ook een grote bruiloft en zij had ervan GE-NO-TEN!!! Twee keer zelfs, want ze gaf ook een Chinese bruiloft

Enne, ik ga waarschijnlijk ook een grote bruiloft doen. Gewoon, omdat ik mijn liefde voor mijn partner officieel wil maken en omdat ik het leuk vind. Dat is toch het belangrijkste??

(sorry voor de lange post ...En zal vast ook wel een keer in de herhaling gevallen zijn....Maar nu heb ik ook alles gezegd )
quote:Lovestar schreef op 06 april 2009 @ 18:30:

Wat me opvalt is dat TO nadrukkelijk heeft gevraagd naar de mening van anderen hier op het forum. Dejavu's mening is daar 1 van. Vindt het heel raar dat zij nu afgebekt wordt door de TO en andere enkele hier omdat haar mening/visie niet in het straatje past van de meesten hier en TO.

Het lijkt net alsof je het WEL aantrekt dat Dejavu vindt dat je een "Hollandse, niet-sociale, knieperige houding" heb. Voel je je toch ergens een beetje rot dat je al het geld aan julliezelf wilt besteden ipv een (groots) bruiloft voor je (naaste) familie??Wat Dejavu zei over degenen die geen bruiloft voor honderden gasten en/of tienduizenden euro's willen organiseren: "Ik vind het zo'n Hollandse niet-sociale en knieperige houding". Alsof mensen uit gierigheid geen groot feest voor alle ooms, oudtantes, achterneefjes, achterachternichtjes en verre collega's willen geven! Zoals ik al eerder heb uitgelegd voelen Capiman en ik ons helemaal niet op ons gemak als we in het middelpunt staan. Zo'n groot feest past dus ook echt niet bij ons. Een etentje met alleen de naaste familie wel. Zijn we daarom niet-sociaal en knieperig? Nee hoor, ik vind van niet. Ik heb alles voor iedereen over, iedereen mag hier altijd mee-eten, we helpen familie, vrienden en collega's waar we kunnen, kunnen heel gezellig zijn, zolang we maar niet verzuipen in de massa. Het heeft er dus geen reet bips mee te maken dat we geen geld aan onze naasten willen besteden of dat we dat alleen aan onze eigen reizen zouden willen uitgeven. Natuurlijk besteed ik mijn geld liever aan een mooie reis dan aan zo'n feest, maar dat is omdat ik daar gewoon veel meer, veel langer en veel intenser van geniet. En nee, daar voel ik me geen nanoseconde schuldig over. Maar om dan door een of andere medeforummer voor asociaal en gierig uitgemaakt te worden vind ik niet normaal. En daarom kreeg Dejavy een lading 'groene smurrie' - zoals jij dat noemt - over zich heen. Niet omdat ze een afwijkende mening heeft over hoe een ideale bruiloft er volgens haar hoort uit te zien, maar omdat zij denkt te weten hoe asociaal en gierig mensen zijn, alleen maar omdat anderen andere keuzes maken dan zij.
En Lizettetje; ik heb je een uitnodiging gestuurd om vriendjes te worden, dan hoeven we niet zo off-topic te gaan over onze reizen.

Ikzelf ben met Dejavu ergens eens (wacht op de emmer met groene smurrie die ik na deze opmerking over mij heen krijgt.....) want als je gaat trouwen en je kiest ervoor om anderen erbij te hebben, ga niet beknibbelen op kosten zoals eten of drinken.

Geen emmer hoor, hier ben ik het ook wel mee eens. Maar dat is niet wat Dejavu zei. En als ze dit wel zo bedoelde, kwam het zo totaal niet over. Ze zei dat het typisch hollandse knieperigheid is om geen feest te geven, maar staat er niet bij stil dat er hele anderen redenen zijn om geen feest te willen.

En nee, ik verdedig Dejavu niet omdat ik toevallig deels dezelfde mening heb. Het gaat me erom dat iedereen kan zeggen wat ie vindt, zonder dat die persoon een emmer met smurrie over zich

krijgt!!

Ik werd niet boos door haar visie, ik werd boos door het waarde-oordeel dat ze er aan koppelt. Haar mening daar hoef ik niet boos om te worden, dat is haar ding en daar heb ik geen boodschap aan. Ieder zijn ding, ik gaf al eerder aan dat ik dat respecteer.

Enne Lizettetje, je vraagt naar de mening van mensen hier. Dus Dejavu geeft ook HAAR mening. Het is weliswaar niet wat je misschien gewild/had willen horen, maar een mening is een mening. Dejavu respecteert jouw mening, dus dan lijkt mij dat je ook die van haar moet respecteren.

Dat respect miste ik nou juist bij Dejavu.

Waar ik niet mee eens ben is dat Dejavu haar mening opdringt dat je bruiloft iets is van je familie. Daarnaast een mening geven en daar een oordeel aan koppelen over anderen die er niet zo over denken is niet oke.

Daar zeg je het zelf ook al.

Misschien heb ik het verkeerd hoor....Maar het lijkt net alsof grote bruiloften alleen vervelend zijn?? En dan voornamelijk voor de bruidspaar. Maar die hebben toch zelf die dag zo georganiseerd??? Dan ga ik ervan uit dat ze het zo willen hebben en dat het HUN invulling is. Mijn zus had ook een grote bruiloft en zij had ervan GE-NO-TEN!!! Twee keer zelfs, want ze gaf ook een Chinese bruiloft

Enne, ik ga waarschijnlijk ook een grote bruiloft doen. Gewoon, omdat ik mijn liefde voor mijn partner officieel wil maken en omdat ik het leuk vind. Dat is toch het belangrijkste??

Ik zou een grote bruiloft vervelend vinden, ik hou er absoluut niet van. Maar als vrienden groots trouwen feest ik mee hoor, want zij zijn blij, dus waarom zou ik dat dan niet zijn? Daar gaat het om. Zolang ik zelf maar niet die bruid hoef te zijn vind ik het best.
quote:Dejavu schreef op 06 april 2009 @ 13:23:

Die laatste reacties bewijzen precies mijn stelling. Mensen willen wel geld uitgeven, maar alleen aan zichzelf, niet om andere mensen mee te laten in de vreugde.

Als ik nu op dit moment met mijn vriend zou trouwens, zouden we het ook klein houden.

Wil niet zeggen dat ik knieperig ben en alleen aan mijn eigen gezin geld uit wil geven. Geld aan vriend geef ik wel op een andere manier uit, bijvoorbeeld een Halloween feest of een winterbbq ofzo. Gewoon, waar ik zin in heb.
Samen met onze kinderen zijn ex en ik op een maandag getrouwd en hebben daarna, samen met de getuigen een etentje gehouden. Het geld dat we hebben uitgespaard omdat we geen feest hielden hebben we aan een heerlijke vakantie besteed.

Heel simpel, geen gedoe en voor ons een onvergetelijke dag.

We hadden op onze trouwdag de familie en vrienden kaarten gestuurd en wisten het dus op onze dag niet.

Een trouwdag is voor jullie en niet om mams blij te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven