Twee liefdes..... deel 2

18-03-2009 21:36 1610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat in het vorige topic (twee liefdes ..... nieuw topic) voor een aantal forummers de laatste reacties niet te lezen waren, maar een nieuwe.neergezet.
Ik verdedig me niet. Ik voel me trouwens ook niet aangevallen. Ik probeer gewoon mijn verhaal te doen.

Het fijne hier is dat je anoniem kunt praten over je worsteling met het leven.

Ik moet trouwens zeggen Doriane dat ik het knap vind dat je je relatie hebt weten te redden. Je bent duidelijk behoorlijk geraakt door de hele affaire, maar weet de boel toch op de rails te houden thuis.

Voor de mensen die het thuis wel verteld hebben (of aan wie het verteld is): deed je dat toen het 'eraan zat te komen' met die 2e liefde, of deed je het toen het al een relatie was?

Dat vind ik (ook heel algemeen gesproken) nl. best een lastige:

als je het heel vroeg vertelt weet je zelf eigenlijk ook nog niet of je misschien gewoon even een onschuldige flirt hebt die morgen weer over zal waaien, en dan is het misschien helemaal niet nodig je partner ermee lastig te vallen.

Maar als het eenmaal wat verder is, dan ben je in feite per definitie 'te laat' met het vertellen. Snappen jullie wat ik bedoel?
[quote]Doriane schreef op 30 mei 2009 @ 10:47:

Kneel, nou pleur ik toch echt van mijn stoel, jouw nr.2 is al een paar jaar de liefde van je leven, volgens jou gaat het niet meer over, wat doe je dan in godsnaam nog bij je nr.1???

Je leeft maar een keer, maak er wat leuks van met nr.2 en geef nr.1 de vrijheid. Zal veel verdriet geven maar dat gaat hij toch hoe dan ook een keer krijgen, die dingen komen altijd een keer uit, dan maar beter zo snel mogelijk dan geef je hem de kans om daarna iemand te ontmoeten die uit volle overtuiging bij hem wil zijn.

Je zult wel gaan zeggen dat het mijn zaken niet zijn, zijn het inderdaad niet, maar je plempt het zelf op een openbaar forum dan mag ik er toch op reageren?

Ik heb nooit gezegd dat mijn leven nu niet leuk is, integendeel!

En ik heb nooit gezegd dat iemand niet mag reageren!
kneel je zegt wel dat je leven nu dan wel leuk is.

maar als de liefde van je leven nummer 2 is..dan wil je daar toch mee verder?

of is hij voor jou de liefde van je leven en is dit niet wederzijds?

want anders wil je toch je leven net als doriane al zegt samen delen..

en idd dan kan je nummer 1 ook naar de liefde van zijn leven zoeken.
Heaven,

Dat proberen we hier nu juist steeds met z'n allen te zeggen: Die twijfel, die gemengde gevoelens de verantwoording voor je kinderen, alles wat je samen opgebouwd hebt. Het houden van/ geven om 2 mannen.

Mijn nr 2 en ik willen dat ( nog) niet opgeven.

Misschien dat we ooit samen verder gaan, misschien ook niet.

Ik weet nu niet hoe we er over een maand, een jaar, over denken.

Zoals ik al eerder zei: ik hoop dat de tijd ons gaat helpen om ooit een beslissing te nemen.
oke dan weet ik dat.

je blijft dus niet alleen nog bij hem vanwege de kinderen..

ik vind het erg moeilijk om er verder over te oordelen.

maar wat doen jullie als je partner er achter komt,en je voor een keuze zet..

willen jullie dan wel weer volop voor jullie gezin gaan en jullie 2 aan de kant zetten.

of is dat voor jullie het moment om dan toch te gaan kiezen voor nummer 2.

want meestal is nummer 2 dan erg moeilijk aan te houden,aangezien de bedrogene de voelsprieten erg op scherp heeft staan.

en als je ziet wat het allemaal kappot maakt...dan is en word het mischien ook wel weer anders.

merk wel dat iedereen er weer anders instaat of tegenaan kijkt.

tulin ik snap wel je visie van te vroeg of te laat vertellen...
Nee, ik zou niet weg gaan bij mijn nr. 1 voor mijn nr. 2. Hij ook niet bij zijn nr. 1 trouwens. Nooit gewild ook. Had er wel serieus over nagedacht maar kwam telkens in volle overtuiging tot de conclusie dat dit niet aan de orde was. Nooit geweest ook.

Doriane, ik heb me vaak afgevraagd of de emotionele relatie die wij menen te hebben echt is of niet. Ik geloof meteen dat het heel makkelijk is om opgeklopte lucht aan te zien voor liefde. Misschien was dat ook wel zo, al waren we allebei al tot de conclusie gekomen dat dit geen echte liefde is zoals je die deelt met je nr. 1. Mijn nr. 2 vindt iets bij mij wat hij mist in zijn leven, denk ik. Wij begrijpen elkaar bovendien maar al te goed, zeker op het vlak van dat gemis. Dat was al zo voordat er sprake was van een meer dan zakelijke relatie. Het is vertrouwd en veilig en het voelt soms alsof het nooit anders geweest is.

Ik vind ook iets bij hem. Iets wat mijn nr. 1 niet kan, en ook niet wil geven. Die vindt het maar suf en saai en erg stoffig, wat wij samen delen, daar heeft hij geen enkele behoefte aan. Dat er dan af en toe al dan niet meer gebeurt maakt hem niet zo heel veel uit. De reden dat ik dingen verzwegen heb is, zoals Tulin dat omschrijft, omdat je vooraf niet helemaal precies weet of er iets gebeurt of niet en hoe het zich gaat ontwikkelen. Als dat wel gebeurt ben je te laat. Achteraf vertellen is dan toch weer iets heel anders van van te voren.

Ik realiseer me dat ik veel ruimte heb in mijn relatie en dat dit mij anders maakt dan de andere dames hier. Toch herken ik veel van wat iedereen schrijft en helpt het mij ook om voor mezelf te bepalen wat ik wel en niet wil en hoe ik hiermee om wil gaan.
Die twijfel, die gemengde gevoelens de verantwoording voor je kinderen, alles wat je samen opgebouwd hebt.

zuchttttttttt, wat een opofferingsbereidheid hebben sommige mensen toch gewoon in zich, Je hypotheek, de te dure auto, het, ongeacht zijn gehijg in je oren, ongeloof in je nr 2 dat ie er echt voor zou gaan als jij er voor zou gaan.

Ga er voor samen met de nr 2, laat de kids bij der vader c.q. de andere van niets wetende moeder. Maak samen binnen een paar maanden een supercarriere waardoor je gezamenlijk zo veel inkomen genereert dat je hen allemaal, inclusief de wederzijdse kids, nog beter dan nu kunt voorzien van hun natje en droogje. De sky is toch de limit bij een dusdanige wederzijdse liefde van je leven.

Of is dat engeltje met die harp die alleen over liefde zingt misschien toch dat duiveltje op de schouder die gewoon zegt " je gelooft zelf toch niet in die shit die je allemaal verzint, al doe jij het dan wel dan je nr 2 al helemaal niet"
.
Ikkezelf, ik denk dat ik met bovenstaande post ook op jou heb gereageerd, in ieder geval iets duidelijk heb gemaakt.

knip, van jou accepteer ik het, maar hoe was je eerste liefde? als je die gast nog ooit ziet (zou zien) op dit moment denk je dan na zo veel jaren nog wawwwwwwwwwww als .... dan ..... fata morgana tig jaar terug etc. etc. ?

Ik zie haar niet, kan haar ook niet vinden, heb geen idee waar ze nu uit zou kunnen hangen en weet ook niet hoe dat te achterhalen maar de " vreemde" te korte tijd die ik destijds met haar besteed heb blijft me eeuwig bij en ik weet verdomde goed dat ik dat (te) mooie gweldige meisje van destijds daarbij compleet overidealiseer. Wat een actieloze sukkel was ik toen en nu zou ik in dezelfde situatie weer exact dezelfde sukkel zijn.

Verder denk ik echt niet dat het allemaal ingewikkelder ligt, men overromantiseert gewoon een onzettende pot, net als ik mijn meiske van toen,, men heeft de nr 2 nog nooit in een normale dagelijkse langdurige levenssituatie meegemaakt met gezamenlijkse dagelijkse beslomeringen er bij zoals kids, auto, hypotheek, kutbui na gezeik op werk uren aanhoren etc. etc.

puur beiden alleen op zijn/haar paasbest en dat zou ik zelfs wel 1 uur per dag voor iemand in stand kunnen houden (okay 15 minuten dan). Romeo en Julia bouwen samen steeds weer elkaar full begrijpende en elkaar opnaaiende fata morgana's, Daar ze nooit samen in de woestijn, vergaande van de dorst, hebben gelopen kennen ze die alleen maar van wikipedia en verder komen ze ook niet want de gewone dagelijkse werkelijkheid staat mijlen ver af van het plaatje in het hoofd.
en als ik helemaal fout zou zitten " wawwwwwwwwww wat hebben die vrouwen van die nr 2's toch een geweldige vent die ze compleet en continu onderwaarderen, wat een verschrikkelijke wijven hebben die toch op een nog te naieve leeftijd ontmoet". Op naar een homobosje met die zielepoot want daar zal ie de echte waardering die ie verdiend toch moeten kunnen vinden.
Doriane,

ik als man verdenk jou er nu van dat je je echtgenoot met zijn verjaardag eens een graskantknipper cadeau, zonder accu dus dat geeft blaren op de handen, hebt gedaan en dat hij continu praktizerend met dat ding jou aan moest tonen daar ontzettend blij mee te zijn. Dan vraag je er ook om he dat ie iets schijnbaars makkelijkers en meegaanders dan jou zoekt. Verder vind ik jou ook gewoon te slim over komen, wat wat mij betreft een enorme scharme heeft, maar waar veel mannen niet echt mee om kunnen gaan want dan hebben ze wat te weinig te zorgen voor en moeten ze moeite doen voor de meegaandheid van hun partner.
oeps voor ik het vergeet, wat onderwaarderen jullie nr 1s jullie toch al eeuwigf, schande, wat een slechte husbands
Het klopt hoor. Een tweede liefde heeft extra charmes omdat je niet over stofzuigerzakken hoeft te praten, de kinderen niet opvoedt of de te dure auto hoeft te onderhouden.

Dat zijn mijn tweede liefde en ik ons terdege bewust. We weten heel goed dat het onvervulde verlangen, het heimelijke, ons 'een geval' maken.

Maar dat maakt het niet onwaar. De gevoelens die wij voor elkaar hebben zijn, in deze context (want een andere context/realiteit hebben wij nou eenmaal niet), gewoon echt. Wij zien elkaar haast dagelijks en kennen elkaar daardoor best goed. Maar we hoeven niet te dealen met elkaars ochtendhumeuren en ongestelde buien. Heerlijk toch?

Nee, we weten niet hoe het zou zijn als wij elkaars nr 1 waren. Want dat zijn we niet.

Wel voelt het alsof we, als wij elkaar zouden hebben ontmoet voordat we beiden een gezin stichtten, zeer waarschijnlijk een erg leuk stel waren geworden. We hebben elkaar dus in feite 'te laat' ontmoet.

Dat is soms even ontzettend klote, maar over het algemeen voelt het als een feestje dat we in elkaars leven zijn gekomen.
Ikkezelf, over mijn nr 2 in het dagelijks leven maak ik me geen enkele illusie. Daarom was hij ook mijn nr 2. Met zijn nr1 is niets mis. Dat wat hij mist veroorzaakt hij zelf. Wat ik mis bij mijn nr1 zoek ik niet aktief bij een nr 2. Het was iets wat ik bij hem vond bij toeval. Ik denk wel dat het hem aantrekkelijker maakte voor mij.
Tulin, wat jij zegt, klopt helemaal.

Wij zien en spreken elkaar bijna elke dag en soms hebben we heftige discussies. We kennen ook elkaars slechte kanten.

Knipoogje, Kneel, Bosz,Ynke en de anderen;

HOE GAAT HET MET JULLIE EN JE NO.2?

Nog wat leuks gedaan/meegemaakt?

Bewust of onbewust: iedereen is zich hier aan het verdedigen en niemand verteld meer over de ontmoetingen.

Kom op met die verhalen :-)

(Tammy, lees je ook nog mee??? ben erg benieuwd hoe het met je gaat)
Ikkezelf, een graskantknipper??? Een nagelschaartje, daar moet hij het maar mee doen, en op zijn knieen! Als nr.1 in het harem moet je wel een beetje bitchy blijven he, waar moet hij anders over mekkeren tegen zijn nummertje 2? Hoe moet hij het goed praten voor zichzelf?

Voor de rest sla je de spijker weer op zijn kop, ik ben inderdaad nogal slim, goede baan, en ook de buitenkant ziet er goed uit. Je zou denken de natte droom van iedere kerel, maar mijn man vond en zocht iets anders voor erbij, een domme doos die tegen hem opkeek. Zei meer over hem, hoe hij op dat moment in zijn vel zat maar niet onder ogen zag, dan over mij of onze relatie.
Vrouwtje, ik denk dat jullie een enig stel zouden zijn.

Knipoogje, dat is mooi geredeneerd, dat jij je geweten niet schoon wilt poetsen ten koste van je man, en dat hij vast niet alles wil weten.

Maar hoe weet jij wat hij wel en niet wil weten? Hebben jullie daar wel eens over gepraat? Denk jij dat hij niet zou willen weten dat jij al twee jaar lang een ander er op na houdt? Dat zijn huwelijk, gezinsleven gebaseerd is op schijn?

Of bepaal jij dat voor hem? Jouw man is toch volwassen? Weet je heel zeker dat je zo redeneert uit pure liefde en onbaatuchtigheid ten opzichte van je man, of ben je gewoon bang dat je met een enorme schop onder de knipsebips richting flatje 3-hoog achter vliegt?
Ikkezelf, een graskantknipper??? Een nagelschaartje, daar moet hij het maar mee doen, en op zijn knieen!

kijk en daar komen mannen dan toch bij terug, duidelijkheid krijgen ook al balen ze daar soms wel eens van. Het zijn en blijven net kinderen. Ze willen niet stevig aangepakt worden, en maar mopperen daar over tegen anderen, maar diep van binnen weten ze gewoon dat ze het keihard nodig hebben en dat het gewoon goed voor hen is.
Doriane, wat weet je het toch weer perfect te verwoorden!

Ik hoef helemaal niks meer te schrijven :-)
Ikkezelf dat geldt ook voor vrouwen hoor!

Graag gedaan, Alba.

Kneel, ik geloof best dat jouw leven leuk is. Waarom niet, je hebt het beste van 2 werelden: een man voor de vaste lasten, en een nr. voor de romantiek en de spanning. Af en toe wat gewetenswroeging misschien, ten opzichte van man en kinderen en het gezin van de tegenpartij, maar kennelijk niet ondraaglijk veel want dan kapte je er wel mee.

Maar is het eerlijk ten opzichte van jouw man? Er ligt een bom onder zijn huwelijk en gezin maar hij mag het niet weten, krijgt niet eens de kans om er voor te knokken of zijn eigen plan te trekken.
doriane aplaus!! je weet het goed te verwoorden..

en nee het is niet eerlijk tegenover hun man.

denk ook niet dat hun veel last hebben van wroeging,anders hou je zoiets nooit lang vol.

zegt meer over hun relatie met hun nummer 1 vind ik.

anders kan je jezelf nooit recht aankijken..of je eigen man en kinderen recht in de ogen kijken..

al die leugens en bedrog...het feit dat je weet dat je er een bom onder hebt gelegd..

en dan toch nog doorgaan....

als ik even een jaar terug spoel,en kijk naar onze situatie.

en mijn man had er even een affaire naast gehad van ruim 2 jaar.dan had hij daar kunnen blijven.

nu kon ik het nog een kans geven,omdat hij de kaarten gelijk na die ene keer op tafel legde..

maar ook nu moest hij eerst het huis verlaten....het is en blijft gewoon een ontzettende doodsteek..
Ik heb mijn r 1 nooit trouw beloofd en hij mij ook niet.

Mijn nr 1 heeft gezegd het niet te willen weten als ik met een ander vrij.

Voor de mensen die aan de andere kant van een dergelijk verhaal hebben gestaan: kwel jezelf nou niet zo met het idee dat je huwelijk een leugen of schijn was. Gun jezelf meer. Je man hield waarschijnlijk nog wel van je. Kon en wilde daarom niet kiezen, wilde je geen pijn doen etc etc.

Als jij iemand ontmoet waarmee het goed klikt, dan blijven jouw andere vriendschappen toch ook gewoon hetzelfde?

Ik snap dat het hebben van sex met een ander jullie heel erg pijn heeft gedaan, misschien hadden jullie daar wel heel andere afspraken over die je (ex) man/vrouw heeft geschonden. En dat is natuurlijk heel naar. Maar dan nog wil dat niet zeggen dat hij/zij niet van je hield.

Als je dat kunt loslaten hoef je zelf ook veel minder pijn te hebben, denk ik.

'liefste mijn liefste hoe kun je nou denken dat ik niet aardig meer ben of ontrouw,

als ik mijn lichaam aan anderen wil schenken, zegt dat nog niet, dat ik niet van je hou.' (robert long)
quote:Tulin schreef op 03 juni 2009 @ 14:34:

Ik heb mijn r 1 nooit trouw beloofd en hij mij ook niet.

Mijn nr 1 heeft gezegd het niet te willen weten als ik met een ander vrij.

Als het in de openheid gebeurt, heeft niemand er een probleem mee. Al doe je het met de hele straat.

Voor de mensen die aan de andere kant van een dergelijk verhaal hebben gestaan: kwel jezelf nou niet zo met het idee dat je huwelijk een leugen of schijn was. Gun jezelf meer. Je man hield waarschijnlijk nog wel van je. Kon en wilde daarom niet kiezen, wilde je geen pijn doen etc etc.

We kwellen onszelf helemaal niet met dat idee. Je spreekt bepaalde dingen met elkaar af, als je aan een relatie begint. Als een van beide partijen eenzijdig de regels verandert en dingen gaat doen waarvan hij of zij wel kan bedenken dat de ander daar een probleem mee heeft, dan is dat bedrog. Je ontneemt de ander de keuzevrijheid over een potentiële dealbreaker. Dát is onbegrijpelijk en onvergeeflijk, niet het verliefd worden en zelfs niet een paar keer met een ander wippen. Als je dat niet snapt, doe dan niet net of je begrijpt wat er in ons omgaat.

Als jij iemand ontmoet waarmee het goed klikt, dan blijven jouw andere vriendschappen toch ook gewoon hetzelfde?

Met mijn vrienden heb ik geen afspraken over trouw en ontrouw. Bovendien vertel ik die in alle openheid en vol enthousiasme over eventuele nieuwe vrienden, en ben ik van harte bereid om die te delen, waardoor ik geen belangrijke, vormende ervaringen geheim hoef te gaan houden. Onzinnige vergelijking dus.

Ik snap dat het hebben van sex met een ander jullie heel erg pijn heeft gedaan, misschien hadden jullie daar wel heel andere afspraken over die je (ex) man/vrouw heeft geschonden. En dat is natuurlijk heel naar. Maar dan nog wil dat niet zeggen dat hij/zij niet van je hield.

En dat maakt het dan goed, of minder erg, of zo? Ik heb nooit een moment gedacht dat hij niet meer van me hield. Des te erger als je dan belazerd wordt.

Als je dat kunt loslaten hoef je zelf ook veel minder pijn te hebben, denk ik.

Nogmaals, het probleem zit hem in de achterbaksheid, en de bespottelijke arrogantie om te denken dat je voor een ander kunt en mag bepalen wat het beste voor hem is omdat je zelf van twee walletjes wilt eten.

'liefste mijn liefste hoe kun je nou denken dat ik niet aardig meer ben of ontrouw,

als ik mijn lichaam aan anderen wil schenken, zegt dat nog niet, dat ik niet van je hou.' (robert long)

Precies, mijnheer Long bespreekt hier gewoon eerlijk vooraf met zijn partner dat hij graag naar de darkroom blijft gaan. Eerlijk en vooraf, snap je? Zodat die daar partner zelf kan kiezen of hij daar wel of niet mee akkoord wil gaan.
Vrouwtje, jaaaaa, zie nr2, voor mij nr1, om de week, we zijn zelfs een middag samen weggeweest, genieten gewoon.

Ja, jullie lezen het goed, voor mij nr1, en ja, wie weet, blijft hij gewoon bij zijn nr1 als ik op mezelf ga, maar heb al eerder gezegd, ik ga dan ook voor mezelf, met of zonder nr1 of 2, snappen jullie het nog, haha, nu, ik ga zeker alleen verder, want nu ik weet dat er echte liefde bestaat, red ik het ook wel alleen, ben voor mijn nr1 nooit nr1 geweest, hij heeft had zelf nr.s 2, wil niet zeggen dat er daarom bij mij een nr2 uit wraak is, nee, had zelf al eerder een nr2 kunnen hebben, maar wou dat niet, wil alleen een nr1, en dat is deze nr2, ;)
hahaha anaiainai nou ik snap het ehum..

tulin als je elkaar geen trouw hebt beloofd dan is het toch klaar!

en als je man niks wil weten,dan vooral ook niet doen.

ik heb mijn man altijd vrij gelaten..

heb zelf het nodige ook meegemaakt in ons 15 jaar samenzijn.

maar als hij altijd verkondigd dat ik de enigste ben,en hij me trouw is bladiebla.

dan ga je er op een gegeven moment ook vanuit.

het is dan jammer,dat hij niet bij me is gekomen.

ik ben en kan behoorlijk vrij zijn..en was alles mischien wel anders gelopen..

heeft hij me ook gezegd,helaas kwam het toen niet bij hem op.

en tuurlijk houdt hij van me,en is hij van me blijven houden.

maar zeg geen dingen die je niet kan nakomen.

en ook ik had liever niks geweten..maar helaas de dame in kwestie was verliefd.

en wou onze relatie kappot maken,zodat zij hem kon krijgen.

heeft ze me ook verteld.

wel heeft ze daar nu spijt van,maar liefde maakt blind zullen we maar zeggen.

dus toen ze hoorde dat mijn man het me gelijk had verteld,zakte ook haar droomwereld in..en probeerde zij het nog eens erger te maken.

gek genoeg neem ik het haar nog niet eens kwalijk ook...ik zal wel niet deugen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven