Twee liefdes..... deel 2

18-03-2009 21:36 1610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat in het vorige topic (twee liefdes ..... nieuw topic) voor een aantal forummers de laatste reacties niet te lezen waren, maar een nieuwe.neergezet.
quote:ikkezelf schreef op 29 mei 2010 @ 12:31:

Frances ik ken natuurlijk jouw situatie niet beter dan datgene wat ik hier van jou lees. Van daaruit komt deze toch griezelig afhankelijk van 1 persoon en zijn kuren op mij over. Vraag me sterk af of hij wel voldoende respect voor jou heeft en je straks ooit als gelijkwaardige partner gaat zien. Dit natuurlijk mocht het zo ver eens komen waar ik nog zonder meer aan twijfel.

Ik snap het. Die afhankelijkheid valt wel mee denk ik.

Die uit ik naar hem niet zo, ben naar hem veel sterker en dit forum (en de mensen nabij mij) is een uitlaatklep (dat hebben vrouwen nodig . Hoe hij mij nu behandeld vind ik onacceptabel, ook al ben ik fout geweest door zijn relatiebreuk aan die twee wederzijdse vrienden te vertellen wat niet mocht. Ik heb excuses aangeboden, daar mag hij wel op reageren. Enig idee waarom hij dat niet doet Ikkezelf ?
quote:ikkezelf schreef op 29 mei 2010 @ 12:31:

Ook krokus neemt dat "schande" van mij zeker wel met een korreltje zout

Jip, dat doe ik. Al kan ik begrijpen dat je manier van reageren wat weerstand oproept....deed het bij mij na jouw eerste posts ook maar later kon ik je bijdrage erg waarderen.

@Purple: ik heb totaal geen schulgevoel jegens mijn nr 1. Denk wel dat het met de wat zwakkere emotionele kant van mijn nr 1 te maken heeft. Hij heeft geen voelsprieten en piekert ook nooit over iets. Dat was ook wat ik in het begin zo verademend aan hem vond 'what you see is what you get', nooit slechte zin, leuke humor, trouw en loyaal, ondernemend, knap....serieus een hele leuke en lieve man behalve dan het intieme. Ik hou ook serieus nog van nr 1 en dat is ook de reden waarom ik hem mee wil nemen 'op mijn reis'. Als ik pats/boem de knoop door zou hakken dan zou ik hem zo zeer kwetsen c.q. beschadigen.....dat wil ik niet.

Ik verbaas mij dat veel verhalen, ook die van sarama, zo op elkaar lijken. Ik was tevreden met mijn leven met nr 1 voordat ik nr 2 ontmoette maar was ik ook gelukkig......Nr 2 heeft mij echt heel veel gegeven en gebracht. Voor een buitenstaander zal het moeilijk begrijpen zijn, maar hij heeft echt mijn ogen geopend over hoe ik kan voelen en lief hebben....liefde voelen en geven is iets heel moois. Ik had de ontmoetingen met nr 2 niet willen missen, zij zijn weer een stukje levenservaring waardoor ik als mens gegroeid ben.
Ikkezelf als je zo zeker bent dat je geen spijt hebt van het niet aangaan van een relatie met die gebonden vrouw wat boeit je dan zo aan dit topic??

Is niet als commentaar bedoeld maar ik snap je interese hier dan niet zo goed??

Hoe weet jij ook zo goed hoe het allemaal zit als je het zelf niet hebt meegemaakt?
Krokus jou post had mijn post kunnen zijn.......heel raar om dat te lezen en ook heel fijn herkenning!
Sarama, ik kom in het dagelijkse leven vrij vaak mannen tegen, waarvan je vaak zeker niet zou verwachten , die naast hun huwelijk/relatie wel eens een affaire hebben gehad. De amnier waarover daar dan vaak gepraat wordt geeft bij het het gevoel dat er weinig sprake is van liefde maar eerder van wat spanning zoeken en ontladen. Beetje stiekum spannend jongetjes van 16 gerommel en daarnaast gewoon pap, partner en werkend vader zijn. Hier zie ik dat vrouwen er gevoelsmatig meestal veel dieper inzetten en er, naar mijn idee, vaak veel meer van maken dan de man er van maakt. Ook in tijd/gedachten lijken vrouwen mij er stukken meer mee bezig terwijl de man in kwestie verder gewoon zijn dagelijkse ding doet. Ik generaliseer nu natuurlijk het een en ander, maar dat haal ik er uit. Vind het eigenlijk best frapant dat een vrouw zich er zo in kan verliezen terwijl ik dat bij mannen zelfden tegen kom. Vaak kappen mannen er ook gewoon mee als de lusten groter worden dan de lasten. Het moet wel leuk aanvullend blijven.
Nou Krokus, dat is iets wat mij ook aan het denken heeft gezet. Ik was ook eigenlijk wel tevreden (niet altijd natuurlijk) met mijn leven. Heb wel eens een avondje met een ander gezoend of zelfs een keer met een ander de nacht doorgebracht, maar dat had eigenlijk verder niets met nr1 te maken en had ook geen vervolg.

Nu met nr2 heb ik opeens weer allerlei nieuwe gevoelens. En ik leer ook meer geven...nr1 is namelijk niet erg veeleisend.

Dat jij geen schuldgevoelens had/hebt naar je nr1 lijkt me wel heel fijn. En dat heeft inderdaad te maken met zijn persoonlijkheid zoals je aangeeft. Mjin nr1 weet wel dat ik me anders gedrag - dat merk ik aan hem. Maar ik denk niet dat hij weet waar het hem in zit..ik ga binnenkort nog een extra keertje naar NL om even hier weg te zijn..(nr2 is dan helaas niet in het land..) en daarna krijg ik genoeg afleiding in de vorm van bezoek hier en ga dan in augustus weer naar NL (en dan is nr2 er wel en die komt me dan van het vliegveld halen..!

Ook waar Frances en ikkezelf het over hebben, afhankelijkheid en uitlaatklep...tja. Ik woon hier nogal afgesloten van de normale wereld en ben hier heel afhankelijk van nr1. Je bent hier nu eenmaal erg op elkaar aangewezen en al mijn contacten gaan via de mail en soms telefoon. Ik kan dus ook echt met niemand over nr2 praten en dit forum is een geweldige uitlaatklep! Vind het ook fijn dat niemand weet wie je bent.
IZ: Mannen zijn nu eenmaal anders dan vrouwen.

Toch apart dat we elkaar nodig hebben en meestal op de andere soort vallen (hetero) ipv op dezelfde soort
quote:Frances01 schreef op 29 mei 2010 @ 14:15:

Mannen zijn nu eenmaal anders dan vrouwen.

Toch apart dat we elkaar nodig hebben en meestal op de andere soort vallen (hetero) ipv op dezelfde soort

Ja, Frances, denk dat dat met het in stand houden van de soort te maken heeft...

Maar ik ben toch wel blij dat mannen anders zijn dan vrouwen!
ik ook al zijn ze soms onuitstaanbaar maarja dat zijn "wij" ook natuurlijk haha
Ok ikkezelf jij hoord dus verhalen uit het dagelijks leven van???

Welke mannen gaan dat zo open vertellen dan?? Daar zetten ze toch hun relatie met nr 1 mee op het spel doordat ze het vertellen aan anderen kan het zo weer via via bij nr 1 terecht komen??

En waaron doen ze dat erover vertellen, bluffen naar elkaar???

Ik bedoel ik heb er verder nooit met iemand over gesproken en volgens mij mijn nr 2 ook niet!! Veel te bang dat iemand erachter zou komen! Met alle gevolgen van dien.
quote:ikkezelf schreef op 29 mei 2010 @ 14:12:

Ook in tijd/gedachten lijken vrouwen mij er stukken meer mee bezig terwijl de man in kwestie verder gewoon zijn dagelijkse ding doet.

Zeer waar!

Volgens mij hebben wij vrouwen een extra hersenkwab die het ons regelmatig extra moeilijk maakt.
Weg dan met die hersenkwab , zou het een stuk makkelijker maken voor mij/ons!
Of wat dachten jullie van een pil 'think as a man'???
Ja, Samara, helemaal gelijk! Zoals ik al zei: ik praat met niemand over mijn intieme relatie nr2. En ik weet heel zeker dat nr2 dat ook niet doet.

Mannen praten er wel eerder over dan vrouwen denk ik - materiaal vergelijken...zeker als het goede vrienden zijn. Maar zo kunnen ze er wel luchtiger mee omgaan dan vrouwen. Heb ook wel eens het idee dat wij het onszelf onnodig moeilijk maken...helaas.

Dat zal door die extra hersenkwab komen denk ik, Krokus!
quote:ikkezelf schreef op 29 mei 2010 @ 14:12:

{...}

De amnier waarover daar dan vaak gepraat wordt geeft bij het het gevoel dat er weinig sprake is van liefde maar eerder van wat spanning zoeken en ontladen. Beetje stiekum spannend jongetjes van 16 gerommel en daarnaast gewoon pap, partner en werkend vader zijn. Hier zie ik dat vrouwen er gevoelsmatig meestal veel dieper inzetten en er, naar mijn idee, vaak veel meer van maken dan de man er van maakt. Ook in tijd/gedachten lijken vrouwen mij er stukken meer mee bezig terwijl de man in kwestie verder gewoon zijn dagelijkse ding doet. Ik generaliseer nu natuurlijk het een en ander, maar dat haal ik er uit. Vind het eigenlijk best frapant dat een vrouw zich er zo in kan verliezen terwijl ik dat bij mannen zelfden tegen kom. Vaak kappen mannen er ook gewoon mee als de lusten groter worden dan de lasten. Het moet wel leuk aanvullend blijven.Daar sla je de spijker op zijn kop. (Al denk ik dat die mannen stoppen als de lasten groter worden dan de lusten ) Heel herkenbaar. Mijn ex nr. 2 hield al zijn (mogelijke) te heftige gevoelens zeer bewust op afstand.
Think as a men talk: gaan wij bluffen dat we de grootste tieten hebben en hoeveel mannetjes we al hebben 'genomen' en hoe vaak whahahaha. No thanks!

Lijkt mij sterk dat er door nr 2's zo open over gesproken wordt zoals ikkezelf aan geeft maar het zou kunnen daar ben ik daar weer niet bij!!

Zou het wel een domme aktie vinden als mijn nr 2 dat zou doen!
Neemt niet weg dat ik zeker denk dat ze er luchtiger in staan als wij! Mannen denken niet zo ver of diep na over die dingen....meer we zien wel waar het schip strand volgens mij.
Zonder te willen generaliseren, maar veel mannen hebben gewoon minder inlevingsvermogen dan vrouwen.
Samara, mannan als vrienden onder elkaar zullen het risico niet echt lopen door er over te vertellen zodat het bericht thuis zou landen. Ben je met mannen onder elkaar (bv op een congres/ na een vergadering pilsje pakken etc) wiens vrouw/partner je niet kent en je gooit dat gewoon eens in de groep dan komt men meestal wel los. Weer eens iets anders dan bluffen over het werk en hoe goed men daar wel in is en hoe succesvol en hoe een lul de baas/collega's is/zijn.

En inderdaad ook vaak bluffen over haar. Die nr. 2 vrouwen hebben ook nooit geen naam. De mannen zeggen iets in de trant van "ik heb er ook een, heb er ook een gehad" en verder praten ze over zij en bij haar en zo. Als je dan plostklaps vraagt hoe heet ze eigenlijk met haar voornaam dan kijken ze je echt heel stom aan. Op de een of andere manier is het gewoon een ze of zij. Het komt bij mij dan niet echt liefdevol over.

"weg met die hersenkwab" ben maar blij dat je hem hebt als vrouw anders kon je net als een man maar 1 ding tegelijk doen. Op grond daar van kan hij ook maar 1 minuutje per dag met nr 2 bezig zijn want verder moet ie slapen en met andere 1 ding tegelijk bezig zijn. Heel legitiem en een perfect excuus.
Toch denk ik echt niet dat nr 2's er zo open over zijn, met wie ze het doen maakt natuurlijk ook niet uit! Wel dat het bij nr 1 terecht komt DAT ze het doen!

Gelukkig maar dat ALS het wel gebeurd ik daar niks van hoor, ik zou het echt dommen praat vinden ondre mekaar. Dan kunnen ze toch beter over auto's gaan lullen!
Krokus dat denk ik ook minder inlevings vermogen bij de man......mijn nr 2 maakte zich er helemaal niet druk om hoe het voor zijn nr 1 is dat wat wij deden zeg maar! Helemaal geen ene bal intereseerde het hem als zij alleen met de kids naar het zwembad moest omdat meneer met mij had afgesproken......
Nou, ik denk wel dat IZ gelijk heeft, en zeker in een anonieme omgeving zoals hij beschrijft. De kans dat die mannen zijn nr1 of nr2 kennen is heel klein...en als man kom je natuurlijk wel stoer over als je kan vertellen dat je er 2 tegelijk hebt...

Ze zouden wel anders piepen als ze voor meerdere vrouwen verantwoordelijk zijn en in hun dagelijkse behoeften moeten voorzien...Ik ken een heleboel mannen die meerdere echtgenotes hebben en die hebben het er maar druk mee!
Purple, woon je in het Midden-Oosten?
Maar als vrouw wil je het echt niet vertellen in je anonieme omgeving hoor! Ik niet tenminste want dat kijken ze toch anders tegen me aan als dat ik een man dus mannen onder elkaar zou zijn!
Inderdaad Frances...je mag nooit meer raden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven