Relaties
alle pijlers
Twijfels over nieuwe relatie
maandag 6 mei 2024 13:15
Hi allemaal,
Ik (man, 32) loop een beetje vast in mijn nieuwe relatie. Na anderhalve maand daten zijn we snel in een relatie beland. Alles voelde zo goed dat er geen twijfel was over het beginnen van een relatie. Op dit moment zijn we vier maanden samen. Ze is ontzettend zorgzaam en heeft een positieve uitstraling.
In korte tijd zijn er echter een aantal situaties voorgevallen. Zo plaatste ik bijvoorbeeld een post op Instagram over mijn afvalrace (30 kilo afgevallen) en gaf aan hoe blij ik daarmee was. Ze stuurde me een berichtje waarin ze vroeg waarom ik dit op Instagram plaatste. Ze vond namelijk dat ik op zoek was naar aandacht en bevestiging, iets wat ze niet van mij had verwacht. Ik was een beetje verrast door haar reactie en heb uiteindelijk de post maar verwijderd.
De laatste keer was tijdens een verjaardag. Ik sprak met haar moeder over mijn sociale fobie en hoe ik daarmee omga met behulp van een psycholoog en boeken. Mijn vriendin werd hier boos over achteraf. Ze begreep niet waarom ik dat met haar moeder besprak en vond dat dit soort zaken alleen tussen partners besproken moeten worden. Ze maakte zich zorgen over wat haar moeder wel niet van mij zou denken, aangezien ze me al een paar keer heeft gezien terwijl ik wat ongemakken had (zoals last van oorsuizen). Ik werd hier erg boos over, maar ze leek niet te begrijpen waarom ik zo boos was. Ze zei dat ik me moest verplaatsen in de schoenen van haar moeder en bedenken wat ik dan zou denken.
Er zijn nog wat andere kleine incidenten geweest. Dit zorgt ervoor dat ik veel op mijn woorden let. Ze kan namelijk niet zo goed tegen kritiek en als je iets zegt, voelt ze zich snel aangevallen.
Omdat het nog zo kort is, twijfel ik erg over onze relatie. Het is zeker niet altijd negatief. Vaak is het gewoon leuk en gezellig. Ik weet dat ze ook een lastig verleden heeft gehad met haar ex en zelfs in therapie is geweest. Misschien moet ik daar gewoon rekening mee houden? Ik ben nu 32 en ik heb het gevoel dat ik weer een relatie verknal. Ze is nu al aan het nadenken over samenwonen in een koophuis, maar ik merk dat ik daar zelf nog niet klaar voor ben.
Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik (man, 32) loop een beetje vast in mijn nieuwe relatie. Na anderhalve maand daten zijn we snel in een relatie beland. Alles voelde zo goed dat er geen twijfel was over het beginnen van een relatie. Op dit moment zijn we vier maanden samen. Ze is ontzettend zorgzaam en heeft een positieve uitstraling.
In korte tijd zijn er echter een aantal situaties voorgevallen. Zo plaatste ik bijvoorbeeld een post op Instagram over mijn afvalrace (30 kilo afgevallen) en gaf aan hoe blij ik daarmee was. Ze stuurde me een berichtje waarin ze vroeg waarom ik dit op Instagram plaatste. Ze vond namelijk dat ik op zoek was naar aandacht en bevestiging, iets wat ze niet van mij had verwacht. Ik was een beetje verrast door haar reactie en heb uiteindelijk de post maar verwijderd.
De laatste keer was tijdens een verjaardag. Ik sprak met haar moeder over mijn sociale fobie en hoe ik daarmee omga met behulp van een psycholoog en boeken. Mijn vriendin werd hier boos over achteraf. Ze begreep niet waarom ik dat met haar moeder besprak en vond dat dit soort zaken alleen tussen partners besproken moeten worden. Ze maakte zich zorgen over wat haar moeder wel niet van mij zou denken, aangezien ze me al een paar keer heeft gezien terwijl ik wat ongemakken had (zoals last van oorsuizen). Ik werd hier erg boos over, maar ze leek niet te begrijpen waarom ik zo boos was. Ze zei dat ik me moest verplaatsen in de schoenen van haar moeder en bedenken wat ik dan zou denken.
Er zijn nog wat andere kleine incidenten geweest. Dit zorgt ervoor dat ik veel op mijn woorden let. Ze kan namelijk niet zo goed tegen kritiek en als je iets zegt, voelt ze zich snel aangevallen.
Omdat het nog zo kort is, twijfel ik erg over onze relatie. Het is zeker niet altijd negatief. Vaak is het gewoon leuk en gezellig. Ik weet dat ze ook een lastig verleden heeft gehad met haar ex en zelfs in therapie is geweest. Misschien moet ik daar gewoon rekening mee houden? Ik ben nu 32 en ik heb het gevoel dat ik weer een relatie verknal. Ze is nu al aan het nadenken over samenwonen in een koophuis, maar ik merk dat ik daar zelf nog niet klaar voor ben.
Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor jullie reactie.
zaterdag 20 juli 2024 11:38
Dat klopt hoor, het voelt altijd ronduit naar in het begin. Zeker als de wederhelft zo'n drama maakt en op je gemoed probeert te spelen.
Wees lief voor jezelf! Je verdient een veel leukere dame en die gaat heus nog op jouw pad komen.
zaterdag 20 juli 2024 11:42
Wat goed van je, die buitenwereld en wat ze wel niet denken is iets te belangrijk voor haar om een fijne relatie mee te kunnen onderhouden.Promax46 schreef: ↑20-07-2024 00:59Ik heb na eindelijk vele pogingen de relatie vandaag definitief beëindigd. Het ging echt niet makkelijks ze bleef continu vragen weet je het zeker? Is dit het? Haar wereld stortte in, ze voelt zich voor schut voor de buitenwereld en weet niet wat ze er mee aan moet omdat ik de liefde van haar leven was. Het was moeilijk om bij mijn standpunt te blijven, maar heb het eindelijk kunnen doorzetten. Achteraf denk ik telkens, heb ik wel de juiste keuze gemaakt, ga ik hier spijt van krijgen. Het knelt op dit moment enorm aan mij.
zaterdag 20 juli 2024 15:32
Je hebt er goed aan gedaan en hoop echt dat je dat gaat inzien. Deze vrouw was gewoon totaal niet lief. Ze dacht een kind te hebben om op te voeden ofzo. Ik weet het niet, maar wees aub blij dat je van haar af bent. Liever alleen dan met zo’n zeikerd die bepaalt jij wel en niet zegt. Als je echt van iemand houdt dan boeit je dat allemaal niet. Dat zegt genoeg over haar.
zaterdag 20 juli 2024 17:56
Een beetje zwelgen is niet erg, al help je jezelf meer met terugdenken aan de mindere momenten. Je kunt ook opschrijven waarom ze niet leuk was en dat teruglezen als je even dat steuntje nodig hebt. Of je geeft ons de opdracht zo'n lijstje te maken. Dit topic staat al vol met redenen om weg te rennen.
zaterdag 20 juli 2024 18:18
Ja heel gek. Denk alleen maar aan de mooie momenten de hele tijd. Je raakt er best door ontregeld.Gemberthee schreef: ↑20-07-2024 17:56Een beetje zwelgen is niet erg, al help je jezelf meer met terugdenken aan de mindere momenten. Je kunt ook opschrijven waarom ze niet leuk was en dat teruglezen als je even dat steuntje nodig hebt. Of je geeft ons de opdracht zo'n lijstje te maken. Dit topic staat al vol met redenen om weg te rennen.
woensdag 24 juli 2024 07:50
Ik snap het wel, hoor. Ik heb een paar jaar geleden een relatie gehad met een soortgelijke dame. Rustig alle Rode Vlaggen genegeerd (en ze had er meer dan een parade van de Chinese Communistische Partij). En op een gegeven moment kom je erachter dat omgaan met haar alle energie wegzuigt.
Maar je hebt absoluut de juiste beslissing genomen. Zoveel drama in de eerste 4 maanden, dan weet je echt wel in je achterhoofd dat dit niet beter gaat worden.
Zoek idd wat goede afleiding, zoek bijvoorbeeld een goede vriend of familielid op met wie je dit kan bespreken. Ga wat leuke dingen voor jezelf doen. En 'verlies' jezelf in flink bewegen, fitness, of neem een bokslesje. Even flink zweten en bewegen is echt perfect om je hoofd leeg te krijgen als man en zaken meer in perspectief te zien.
Tot slot voor de volgende dame, en ik denk dat je dit nu wel beseft, anderhalve maand is echt veel te snel om al voor een relatie te gaan. Neem de volgende keer wat meer de tijd om uit te zoeken of een nieuwe dame in je leven ook voor jou geschikt is als relatiemateriaal. Tip: lees het boek The Tactical Guide to Women: How Men Can Manage Risk in Dating and Marriage van relatie therapeut Shawn T. Smith. Dit boek leert je hoe je als man een weloverwogen partnerkeuze maakt. Dat je niet alleen naar rode en groene vlaggen kijkt, maar ook let of een vrouw qua ambities en principes bij je past. En vice versa.
Mij heeft dit de ogen geopend.
woensdag 24 juli 2024 17:34
Hoi allemaal,
Ze stuurde mij vandaag nog uitgebreid een bericht met dat ze compleet overvallen was en 5 dagen niets van me liet horen. Ze ziet dat als egoisme uit haar hoek. Daarnaast vond ze het enorm egoistisch dat ik na afloop meteen uit de familieapp was gegaan en haar niet de gelegenheid gaf om het nieuws aan haar familie te delen.
Ze benoemde daarnaast ook zaken als dat ik haar vaak voor de gek heb gehouden met mijn gevoelens, of het allemaal oprecht was het afgelopen half jaar, dat i haar weghield bij mijn ouders en dat ze hoopte dat het niet de realiteit was maar dat nu beseft. Ze kan het niet plaatsen en heeft ontzettend veel vragen. Dit is even een beknopte versie. Weet even niet wat ik hiermee aanmoet of dat ik hierop zou moeten reageren.
Ze stuurde mij vandaag nog uitgebreid een bericht met dat ze compleet overvallen was en 5 dagen niets van me liet horen. Ze ziet dat als egoisme uit haar hoek. Daarnaast vond ze het enorm egoistisch dat ik na afloop meteen uit de familieapp was gegaan en haar niet de gelegenheid gaf om het nieuws aan haar familie te delen.
Ze benoemde daarnaast ook zaken als dat ik haar vaak voor de gek heb gehouden met mijn gevoelens, of het allemaal oprecht was het afgelopen half jaar, dat i haar weghield bij mijn ouders en dat ze hoopte dat het niet de realiteit was maar dat nu beseft. Ze kan het niet plaatsen en heeft ontzettend veel vragen. Dit is even een beknopte versie. Weet even niet wat ik hiermee aanmoet of dat ik hierop zou moeten reageren.
woensdag 24 juli 2024 17:35
Super bedankt voor je advies en het delen van je ervaringen!WeBey schreef: ↑24-07-2024 07:50Ik snap het wel, hoor. Ik heb een paar jaar geleden een relatie gehad met een soortgelijke dame. Rustig alle Rode Vlaggen genegeerd (en ze had er meer dan een parade van de Chinese Communistische Partij). En op een gegeven moment kom je erachter dat omgaan met haar alle energie wegzuigt.
Maar je hebt absoluut de juiste beslissing genomen. Zoveel drama in de eerste 4 maanden, dan weet je echt wel in je achterhoofd dat dit niet beter gaat worden.
Zoek idd wat goede afleiding, zoek bijvoorbeeld een goede vriend of familielid op met wie je dit kan bespreken. Ga wat leuke dingen voor jezelf doen. En 'verlies' jezelf in flink bewegen, fitness, of neem een bokslesje. Even flink zweten en bewegen is echt perfect om je hoofd leeg te krijgen als man en zaken meer in perspectief te zien.
Tot slot voor de volgende dame, en ik denk dat je dit nu wel beseft, anderhalve maand is echt veel te snel om al voor een relatie te gaan. Neem de volgende keer wat meer de tijd om uit te zoeken of een nieuwe dame in je leven ook voor jou geschikt is als relatiemateriaal. Tip: lees het boek The Tactical Guide to Women: How Men Can Manage Risk in Dating and Marriage van relatie therapeut Shawn T. Smith. Dit boek leert je hoe je als man een weloverwogen partnerkeuze maakt. Dat je niet alleen naar rode en groene vlaggen kijkt, maar ook let of een vrouw qua ambities en principes bij je past. En vice versa.
Mij heeft dit de ogen geopend.
woensdag 24 juli 2024 17:47
Ik denk dat je haar even helemaal moet blocken, ze klinkt echt een beetje koekoek. Het is uit tussen jullie dus nee je gaat geen contact meer met haar opnemen.Promax46 schreef: ↑24-07-2024 17:34Hoi allemaal,
woensdag 24 juli 2024 18:01
woensdag 24 juli 2024 18:12
Juist, blokkeer haar voor nu, ze gaat op jouw gevoel inpraten en dat is niet oké. Als zij zelfs nu nog niet de tekortkomingen in jullie relatie kan zien, gaat dit nooit komen natuurlijk. Ze klinkt emotioneel nogal onvolwassen, maar jij ook (sorry), dus jullie halen het slechtste in elkaar naar boven. Hou in je achterhoofd dat jullie gewoon geen goeie match zijn en wees blij dat het geen relatie van jaren was (incl kind)!!Sjaantje37 schreef: ↑24-07-2024 17:47Ik denk dat je haar even helemaal moet blocken, ze klinkt echt een beetje koekoek. Het is uit tussen jullie dus nee je gaat geen contact meer met haar opnemen.
woensdag 24 juli 2024 18:16
Niet reageren. Ik snap wel dat het bericht je triggerd om jezelf te verdedigen, maar vooral niet doen. Het is een manier om de discussie aan te gaan en je weer binnen te halen.
In zo een korte relatie kan en mag je er altijd achter komen dat voor jou niet past. Dat zij dat verraad vindt, zegt vooral iets over haar en het feit dat zij niet kan omgaan met controleverlies. En dat gedoe met familie is haar probleem.
Ik hoop dat je het kan loslaten. Ik zou haar blokkeren.
Zij heeft geen zelfreflectie. Ik lees ook geen verdriet, maar alleen maar om zich heen slaan omdat zij haar zin niet krijgt.
In zo een korte relatie kan en mag je er altijd achter komen dat voor jou niet past. Dat zij dat verraad vindt, zegt vooral iets over haar en het feit dat zij niet kan omgaan met controleverlies. En dat gedoe met familie is haar probleem.
Ik hoop dat je het kan loslaten. Ik zou haar blokkeren.
Zij heeft geen zelfreflectie. Ik lees ook geen verdriet, maar alleen maar om zich heen slaan omdat zij haar zin niet krijgt.
woensdag 24 juli 2024 20:14
woensdag 24 juli 2024 20:15
Klinkt vooral als een poging om jou weer te verleiden tot contact. Maar daar help je haar en jezelf niet mee, integendeel. Knoop dat goed in je achterhoofd.Promax46 schreef: ↑24-07-2024 17:34Hoi allemaal,
Hierop ingaan is eigenlijk een vorm van de pleister er langzaam aftrekken. Daarmee wordt het voor alle betrokkenen moeilijker en pijnlijker dan dat voor nu even volledig afhouden.
woensdag 24 juli 2024 22:46
Ik ga hier dan beter niet op reageren. Het was namelijk een erg uitgebreide app. Geeft aan dat ik haar hiermee overdonderd heb, ik mij niet openstel voor haar, dat ik nu het 'hazenpad' kies omdat ze dichtbij bij mijn gevoelens kwam, bewust niet de vakantie met haar had geboekt voor september en mijn kleren al had weggehaald daar. Ze beticht me dan dat ik dit maanden al overdacht heb en met haar gevoelens aan het spelen was. App was ook echt wel gericht dat ze het niet snapt waarom het over is. Ze 'wachtte' bewust om te wachten of ik nog een bericht zou sturen, maar ik dat nu niet heb gedaan ze dat behoorlijk egoistisch vindt.
Tenslotte benadrukt dat ze vindt dat ik niet om haar denk en ik mezelf als de slachtoffer zie in dit verhaal, maar niet denk van goh, hoe is het met @..@ en dat dan navraag.
Ik wou er uitgebreid op reageren, maar als ik jullie reactie ook lees dan lijkt het me denk ik niet verstandig om hier nog op te reageren.
Tenslotte benadrukt dat ze vindt dat ik niet om haar denk en ik mezelf als de slachtoffer zie in dit verhaal, maar niet denk van goh, hoe is het met @..@ en dat dan navraag.
Ik wou er uitgebreid op reageren, maar als ik jullie reactie ook lees dan lijkt het me denk ik niet verstandig om hier nog op te reageren.
woensdag 24 juli 2024 23:32
Nou idd, niet op reageren. Van mijn ex kreeg ik ook hele epistels gestuurd. Op een gegeven moment las ik ze überhaupt niet meer.Promax46 schreef: ↑24-07-2024 22:46Ik ga hier dan beter niet op reageren. Het was namelijk een erg uitgebreide app. Geeft aan dat ik haar hiermee overdonderd heb, ik mij niet openstel voor haar, dat ik nu het 'hazenpad' kies omdat ze dichtbij bij mijn gevoelens kwam, bewust niet de vakantie met haar had geboekt voor september en mijn kleren al had weggehaald daar. Ze beticht me dan dat ik dit maanden al overdacht heb en met haar gevoelens aan het spelen was. App was ook echt wel gericht dat ze het niet snapt waarom het over is. Ze 'wachtte' bewust om te wachten of ik nog een bericht zou sturen, maar ik dat nu niet heb gedaan ze dat behoorlijk egoistisch vindt.
Een goede vriend gaf mij het advies: 'you can't reason with crazy. Je hebt niet met een rationeel, normaal persoon te maken. Laat dus alles wat wat zij zegt of over je beweert van je afglijden.'
En dat wil ik jou ook meegeven. Ik snap het wel, je wil dit op een logische, empathische manier afhandelen. Je wilt een beetje closure (kom even niet op het Nederlandse woord) bieden.
Maar dat kan niet bij deze vrouw.
Blokkeer haar zsm en ga verder met je leven. Je bent haar niets verplicht.
donderdag 25 juli 2024 16:26
Ik lees geen dingen die niet kloppen toch?Promax46 schreef: ↑24-07-2024 22:46Ik ga hier dan beter niet op reageren. Het was namelijk een erg uitgebreide app. Geeft aan dat ik haar hiermee overdonderd heb, ik mij niet openstel voor haar, dat ik nu het 'hazenpad' kies omdat ze dichtbij bij mijn gevoelens kwam, bewust niet de vakantie met haar had geboekt voor september en mijn kleren al had weggehaald daar. Ze beticht me dan dat ik dit maanden al overdacht heb en met haar gevoelens aan het spelen was. App was ook echt wel gericht dat ze het niet snapt waarom het over is. Ze 'wachtte' bewust om te wachten of ik nog een bericht zou sturen, maar ik dat nu niet heb gedaan ze dat behoorlijk egoistisch vindt.
Is te hopen dat ze nooit dit topic leest
Frankly my dear, I don"t give a damn
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in