Twijfels over nieuwe relatie

06-05-2024 13:15 138 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Ik (man, 32) loop een beetje vast in mijn nieuwe relatie. Na anderhalve maand daten zijn we snel in een relatie beland. Alles voelde zo goed dat er geen twijfel was over het beginnen van een relatie. Op dit moment zijn we vier maanden samen. Ze is ontzettend zorgzaam en heeft een positieve uitstraling.

In korte tijd zijn er echter een aantal situaties voorgevallen. Zo plaatste ik bijvoorbeeld een post op Instagram over mijn afvalrace (30 kilo afgevallen) en gaf aan hoe blij ik daarmee was. Ze stuurde me een berichtje waarin ze vroeg waarom ik dit op Instagram plaatste. Ze vond namelijk dat ik op zoek was naar aandacht en bevestiging, iets wat ze niet van mij had verwacht. Ik was een beetje verrast door haar reactie en heb uiteindelijk de post maar verwijderd.

De laatste keer was tijdens een verjaardag. Ik sprak met haar moeder over mijn sociale fobie en hoe ik daarmee omga met behulp van een psycholoog en boeken. Mijn vriendin werd hier boos over achteraf. Ze begreep niet waarom ik dat met haar moeder besprak en vond dat dit soort zaken alleen tussen partners besproken moeten worden. Ze maakte zich zorgen over wat haar moeder wel niet van mij zou denken, aangezien ze me al een paar keer heeft gezien terwijl ik wat ongemakken had (zoals last van oorsuizen). Ik werd hier erg boos over, maar ze leek niet te begrijpen waarom ik zo boos was. Ze zei dat ik me moest verplaatsen in de schoenen van haar moeder en bedenken wat ik dan zou denken.

Er zijn nog wat andere kleine incidenten geweest. Dit zorgt ervoor dat ik veel op mijn woorden let. Ze kan namelijk niet zo goed tegen kritiek en als je iets zegt, voelt ze zich snel aangevallen.

Omdat het nog zo kort is, twijfel ik erg over onze relatie. Het is zeker niet altijd negatief. Vaak is het gewoon leuk en gezellig. Ik weet dat ze ook een lastig verleden heeft gehad met haar ex en zelfs in therapie is geweest. Misschien moet ik daar gewoon rekening mee houden? Ik ben nu 32 en ik heb het gevoel dat ik weer een relatie verknal. Ze is nu al aan het nadenken over samenwonen in een koophuis, maar ik merk dat ik daar zelf nog niet klaar voor ben.

Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt voor jullie reactie.
TO, hoeveel wil je nog uitleggen. Het hele werken naar het uitmaken is 1 grote uitleg geweest. Als zij het niet accepteert prima, maar je blijft toch niet maar eeuwig je redenen toelichten.
Zij wil niet loslaten, maar dat is haar problemen niet dan jou. Jij hebt al losgelaten.

Dat zij het niet leuk vindt, is haar probleem.
calvijn1 schreef:
25-07-2024 16:23
Sorry hoor, maar zij heeft liefdesverdriet. Mag ze vragen hebben en in de war zijn?
Dat mag zeker, maar schrijf in een dagboek of ga naar vrienden!
calvijn1 schreef:
25-07-2024 16:26
Ik lees geen dingen die niet kloppen toch?
Is te hopen dat ze nooit dit topic leest
Of juist wél, want enige zelfreflectie is ook ver te zoeken.
Rooss4.0 schreef:
25-07-2024 18:06
Ja.
Maar daar hoeft ze hem niet mee lastig te vallen.
Dat klopt, maar ik begrijp wel dat zij de antwoorden van hem wil
Denk alleen niet dat ze er genoegen mee zal nemen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dan heeft nog meer uitleggen ook geen zin.
calvijn1 schreef:
26-07-2024 00:21
Dat klopt, maar ik begrijp wel dat zij de antwoorden van hem wil
Denk alleen niet dat ze er genoegen mee zal nemen
TO had ook graag begrip van haar gewild, kan ik me zo voorstellen.

Omdat er moeilijk met haar te praten viel heeft hij het uiteindelijk maar verbroken.

En nog steeds luistert ze niet naar hem en dramt ze alleen maar over zichzelf.

Natuurlijk is het sneu voor haar, maar volgens mij zijn het gewoon de consequenties van haar eigen gedrag die ze niet wil aanvaarden.
calvijn1 schreef:
25-07-2024 16:23
Sorry hoor, maar zij heeft liefdesverdriet. Mag ze vragen hebben en in de war zijn?
Dat in de war zijn, ja, dat is wel een goede beschrijving van haar.

Kom op zeg, deze dame heeft in de eerste vier maanden voor een hoop drama gezorgd. Dan houdt het begrip wel een keer op. Begrip wat TO trouwens al keer op keer heeft geprobeerd te tonen.

Dit was niet als een normale relatie waar je idd even met elkaar in gesprek gaat om uit te leggen waarom het niet meer gaat.
WeBey schreef:
26-07-2024 12:47
Dat in de war zijn, ja, dat is wel een goede beschrijving van haar.

Kom op zeg, deze dame heeft in de eerste vier maanden voor een hoop drama gezorgd. Dan houdt het begrip wel een keer op. Begrip wat TO trouwens al keer op keer heeft geprobeerd te tonen.

Dit was niet als een normale relatie waar je idd even met elkaar in gesprek gaat om uit te leggen waarom het niet meer gaat.
Precies!

Iemand die geheel zelfstandig bezichtigingen voor een woning plant zonder enig overleg met partner en daarna ook nog eens niet begrijpt dat dit van de zotte is, daar valt geen normaal gesprek mee te voeren natuurlijk. Nogmaals, het ontbrak haar totaal aan enige zelfreflectie, een afrondend gesprek gaat dat zéker niet oplossen.

Serieus TO, trap niet in haar manipulatieve appjes/mailtjes en wees blij dat je eindelijk de knoop hebt doorgehakt!
Ik heb inderdaad geworsteld de afgelopen dagen of ik wel of niet wat terug zou sturen richting mijn ex. Ik had voor mezelf al een heel verhaal geschreven, maar toch niet doorgezet om dit te versturen.

Ik denk inderdaad dat het een eindeloze discussie gaat worden als ik hierop ga reageren. Aan de andere kant is het ook niet zo dat we onze hele relatie telkens problemen hadden en dan zegt mijn gevoel dat ze hier wel recht op heeft. Echter, wat jullie ook zeggen, ze gaat dit niet hierbij laten. Ze gebruikte woorden in de app als 'mijn lief', wat het ook alleen maar moeilijker voor haar zal maken als ik erop zou reageren.
Het is super moeilijk om niet te reageren, dus sterk van je!

Ook goed om alsnog wel op te schrijven voor jezelf maar niet te sturen.

Ik heb er wel eens op gereageerd, toen kreeg ik nieuw commentaar op mijn "toon", was te afstandelijk. Achteraf gezien had diegene het gewoon nodig om begrensd te worden en gewoon te horen "nee, het stopt hier en het is klaar. " Duidelijkheid geeft ook soms rust zodat iemand het beter kan loslaten.
GeweldigWeer schreef:
26-07-2024 13:10
Precies!

Iemand die geheel zelfstandig bezichtigingen voor een woning plant zonder enig overleg met partner en daarna ook nog eens niet begrijpt dat dit van de zotte is, daar valt geen normaal gesprek mee te voeren natuurlijk. Nogmaals, het ontbrak haar totaal aan enige zelfreflectie, een afrondend gesprek gaat dat zéker niet oplossen.

Serieus TO, trap niet in haar manipulatieve appjes/mailtjes en wees blij dat je eindelijk de knoop hebt doorgehakt!
Eens hoor, maar ik vind beiden nogal zwaar op de hand.
Was geen gezonde relatie iig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Een relatie met iemand die steeds over je nee heen gaat wil je sowieso niet.
bijtie schreef:
26-07-2024 14:13
Het is super moeilijk om niet te reageren, dus sterk van je!

Ook goed om alsnog wel op te schrijven voor jezelf maar niet te sturen.

Ik heb er wel eens op gereageerd, toen kreeg ik nieuw commentaar op mijn "toon", was te afstandelijk. Achteraf gezien had diegene het gewoon nodig om begrensd te worden en gewoon te horen "nee, het stopt hier en het is klaar. " Duidelijkheid geeft ook soms rust zodat iemand het beter kan loslaten.
Dat zou inderdaad nog kunnen als (laatste) reactie.
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven