Twijfels slaan toe

26-05-2018 10:10 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Even kort mijn situatie schetsen. Ik ben een 32 jarige man met 2 schatten van Kids en heb een bloeiende eigen zaak. Met de mama van de kinderen heb ik al een relatie sinds mijn 17de. Dus buiten wat kalverliefdes nooit echt een andere relatie gehad. 5jaar geleden heeft mijn vriendin een affaire gehad van 6 maand met een andere man. Dit heb ik destijds ontdekt en dit was voor mij een heel moeilijke periode. Destijds hadden we nog maar 1 zoon, en had ik besloten er alles aan te doen om haar terug voor mij te winnen. Ik zag haar ontzettend graag, en had mss ook wel aandeel in de oorzaak waarom het toen misliep. Ik werkte heel hard en had weinig tijd voor haar en onze zoon. Ik had vroeger zelf gescheiden ouders, en wou dit mijn kind niet aandoen. Daarom en ook omdat ik haar graag zag had ik besloten voor onze relatie te vechten.
Toch meer dan een jaar heb ik emotioneel echt afgezien van dit bedrog, maar gaandeweg dacht ik dat het mij gelukt was om verder te gaan in ons leven. Er is zelf een tweede schat van een zoon geboren.
Vorig jaar beslisten we om dit jaar te trouwen. In september is het zover.
Maar nu heb ik al enkele maanden surieuze twijfels. Is ze nu echt de ware? Is dit wat ik wil? Zelf het bedrog komt vaak terug in mijn gedachten. Ik heb zelf terug de drang om uit te gaan. Maandelijks zet ik samen met vrienden de bloemetjes buiten tot in de vroege uurtjes. Met geflirt en veel drank. Ik voel me daar soms schuldig over, en vraag me af of dit wel normaal is dat gedrag... Hopelijk zijn hier nog mensen die weten hoe ik me voel en mij mss raad kunnen geven. Grts Jo
Jo1985 schreef:
26-05-2018 12:54
Hier wil ik toch even op reageren. Ik heb respect voor ieders mening, maar dit vind ik toch wat erover. Ik heb vroeger in instellingen gezeten, bij pleegouders en vaak alleen thuis geweest. Vader en moeder waren alcohol verslaafd.
Alles wat niet goed was voor kinderen heb ik mee gemaakt, en er vooral veel uit geleerd.
Onze kinderen komen absoluut niets tekort. Zowel financieel als op vlak van liefde en aandacht krijgen onze kinderen alles waar ze recht op hebben. Van mijn twijfels en problemen merken de Kids Niets. Zelf het bedrog van mijn vriendin indertijd.
Ik snap niet wat mijn twijfels te maken hebben met men kwaliteit als vader....
Oh maar als papa ook liever gaat feesten en veel wijven en mama gaat zo door dan komt er een dag dat de kinderen oud genoeg zijn om er ook iets van te vinden...dus nee de kinderen merken er niets van en komen niets te kort gaat er bij mij niet in.

Je historie verklaard dan weer wel je hang naar puberaal gedrag. Je hebt haar vergeven en er een kind bij gemaakt....dat je op trouwen terug komt moet jijzelf weten maar dat kind kun je niet meer terugdraaien en het hebben van een gezin ook niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jo1985 schreef:
Hier wil ik toch even op reageren. Ik heb respect voor ieders mening, maar dit vind ik toch wat erover. Ik heb vroeger in instellingen gezeten, bij pleegouders en vaak alleen thuis geweest. Vader en moeder waren alcohol verslaafd.
Alles wat niet goed was voor kinderen heb ik mee gemaakt, en er vooral veel uit geleerd.
Onze kinderen komen absoluut niets tekort. Zowel financieel als op vlak van liefde en aandacht krijgen onze kinderen alles waar ze recht op hebben. Van mijn twijfels en problemen merken de Kids Niets. Zelf het bedrog van mijn vriendin indertijd.
niets. je twijfelt aan je relatie en dat lijkt me heel terecht na wat er gebeurd is. je dacht dat je vrolijk door kon gaan maar de waarheid haalt je nu in. respect, liefde, vertrouwen het is allemaal aangetast. de vraag is of zo’n relatie met zulke scheuren de moeite nog waard is om voor te vechten.
niveasoft schreef:
26-05-2018 12:59
Je bent wellicht een goede vader, maar je onvolwassenheid zit hem in het feit dat je niet wil/durft te praten met je vriendin, dat je ervoor kiest met andere vrouwen te flirten en dan gaat zitten twijfelen of je vriendin wel de ware is.
Er is niet één ware. Er is een verbinding tussen twee mensen die sterk genoeg moet zijn om geen zin in anderen te hebben. Het zou van volwassenheid getuigen als je onder ogen zou durven zien dat je gedrag slap is, dat je sterk moet zijn om die twijfels te bespreken, ook al ben je bang voor de eventuele uitkomst.

Je vriendin is net zo onvolwassen, omdat ze niet wil praten. Een goede relatie kenmerkt zich door een goede communicatie. En daar ontbreekt het aan beide kanten aan bij jullie.

En daarom is het jammer voor jullie kinderen dat jullie er beiden niet voor (durven) kiezen om volwassen gedrag te vertonen, om de dingen naar elkaar te benoemen en twijfels te bespreken. In plaats daarvan zoeken jullie beide je heil buiten de deur. Een recept voor een scheiding.
Praten dus. En wel zo snel mogelijk. En inderdaad, niet trouwen.
die verbinding en het vertrouwen zijn er niet. zijn slappe gedrag is ook maar een reactie op de problemen in zijn relatie.
iemand waar je niet mee kan praten over de moeilijke dingen, daar moet je niet mee trouwen
Lorem Ipsum
je bent een goede vader omdat je het geprobeerd hebt na het bedrog, je bent nog steeds een goede vader als je besluit er mee te stoppen omdat het niet meer werkt.
Sorry dubbel
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
S-Meds schreef:
26-05-2018 13:05
die verbinding en het vertrouwen zijn er niet. zijn slappe gedrag is ook maar een reactie op de problemen in zijn relatie.
Vind ik geen excuus. Slap gedrag en dan de schuld op zijn vrouw schuiven? Hij kiest er zelf voor om met anderen te flirten, hoor.
niveasoft schreef:
26-05-2018 13:11
Vind ik geen excuus. Slap gedrag en dan de schuld op zijn vrouw schuiven? Hij kiest er zelf voor om met anderen te flirten, hoor.
beetje makkelijk geoordeeld
Jo1985 schreef:
26-05-2018 10:59
Stress voor het feest te organiseren heb ik echt niet. Dit is volledig haar ding. Ik moet bij wijze van spreken gewoon aanwezig zijn die dag.
Ze heeft vroeger echt haar best gedaan, en volgens mij heeft ze ook echt spijt. En ze maakt daar geen probleem van dat ik soms tijd nodig heb voor mezelf. Ik denk dat het echt volledig aan mij ligt.
Jij misschien niet, maar zij wel, stress voor de bruiloft en de organisatie daarvan. En dat kan (hoeft niet, maar kan) effect hebben op jullie relatie.
Waar al twijfels zijn van jouw kant. En waarin zij een keer is vreemd gegaan.

Tel daarbij werken en twee kleine kinderen opvoeden in dezelfde tijd nog even bij op en je hebt alle ingrediënten die mogelijk je relatie op kunnen blazen.

(trust me, been there, done that)
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Bruiloft uitstellen en samen in therapie. Dat gaat jullie relatie verbeteren. Echt.
Jo1985 schreef:
Je gedrag in het weekend heeft daarmee te maken. Je morele kompas zogezegd.
Tjonge jonge, die man gaat 1x per maand stappen en flirt dan wat. Is dat al erg en slap en slecht vadergedrag tegenwoordig? Ik zie er echt totaal geen kwaad. Maar dat komt misschien omdat ik zelf ook geniet van flirten en daar echt niet mee ben gaan stoppen omdat ik nu een vriend heb.

Maaaarr.......vriend weet dat ook, vind dat ok en ik vertel wel alles eerlijk aan hem. Dat scheelt misschien een hoop. En het gebeurt niet wekelijks. En ik ben stapelgek op hem. Na een avondje stappen ben ik altijd zó blij dat ik weer terug naar hem mag, hij is echt de leukste. Ik denk dat als je je zo voelt over elkaar, dat onschuldig flirten geen probleem is.

TO: jullie moeten echt leren praten. Een ja-woord regelt dat niet en geen enkele relatie redt het als je niet met elkaar over de moeilijke dingen kunt praten. Ook de dingen die een ander misschien pijn kunnen doen. En dan maakt het echt niet uit of je getrouwd bent of niet.

Ik vermoed dat je twijfels groter worden juist omdat je niet met je vriendin erover kunt praten. Begin daar eens mee en zie dan verder.....
Orinokoflow schreef:
26-05-2018 13:17
Je gedrag in het weekend heeft daarmee te maken. Je morele kompas zogezegd.
wat hij in het weekend doet zegt niks over zijn vaderschap
Dubbel
anoniem_64c228b21680d wijzigde dit bericht op 26-05-2018 13:21
99.54% gewijzigd
Zwangeres schreef:
26-05-2018 13:19
Tjonge jonge, die man gaat 1x per maand stappen en flirt dan wat. Is dat al erg en slap en slecht vadergedrag tegenwoordig? Ik zie er echt totaal geen kwaad. Maar dat komt misschien omdat ik zelf ook geniet van flirten en daar echt niet mee ben gaan stoppen omdat ik nu een vriend heb.

Maaaarr.......vriend weet dat ook, vind dat ok en ik vertel wel alles eerlijk aan hem. Dat scheelt misschien een hoop. En het gebeurt niet wekelijks. En ik ben stapelgek op hem. Na een avondje stappen ben ik altijd zó blij dat ik weer terug naar hem mag, hij is echt de leukste. Ik denk dat als je je zo voelt over elkaar, dat onschuldig flirten geen probleem is.

TO: jullie moeten echt leren praten. Een ja-woord regelt dat niet en geen enkele relatie redt het als je niet met elkaar over de moeilijke dingen kunt praten. Ook de dingen die een ander misschien pijn kunnen doen. En dan maakt het echt niet uit of je getrouwd bent of niet.

Ik vermoed dat je twijfels groter worden juist omdat je niet met je vriendin erover kunt praten. Begin daar eens mee en zie dan verder.....
natuurlijk kan dat geen kwaad. het echte kwaad is al geschied en dat deed zijn vriendin.
S-Meds schreef:
26-05-2018 13:20
wat hij in het weekend doet zegt niks over zijn vaderschap
Zolang ze niks weten is er niks aan de hand?
Hij flirt met andere vrouwen buiten hun moeder om en drinkt te veel. Een goede vader zijn houdt ook in dat je een goed voorbeeld stelt . Ook als ze je niet kunnen zien.
S-Meds schreef:
26-05-2018 13:21
natuurlijk kan dat geen kwaad. het echte kwaad is al geschied en dat deed zijn vriendin.
Wie zegt dat zijn vriendin zijn geflirt oké vind. Overigens is flirten een breed begrip. In een uitgaanssetting met veel drank, zal het cast niet zo onschuldig zijn.
Zij ging vreemd, dus wat hij doet is oké. Ja, zo komen ze er wel.
Orinokoflow schreef:
26-05-2018 13:24
Wie zegt dat zijn vriendin zijn geflirt oké vind. Overigens is flirten een breed begrip. In een uitgaanssetting met veel drank, zal het cast niet zo onschuldig zijn.
Precies dat.
Orinokoflow schreef:
26-05-2018 13:24
zijn vriendin heeft niet zoveel te zeggen over zijn geflirt aangezien ze zich een half jaar liet aandouwen door een ander. in de uitgaanssetting zijn de tere kinderzieltjes er niet bij. Papa kan doen wat hij wil. Prima, een vader die zijn zinnen verzet kan de volgende dag weer een leuke papa zijn
Jo1985 schreef:
26-05-2018 11:05
Moeilijke vraag... Eigenlijk geloof ik wel in een huwelijk, maar ik denk dat zij het meer wilde dan ik. Niet dat ik het echt niet wilde hoor...
Daar kan het dan al niet aan liggen :-|
Orinokoflow schreef:
26-05-2018 13:22
Hij flirt met andere vrouwen buiten hun moeder om en drinkt te veel. Een goede vader zijn houdt ook in dat je een goed voorbeeld stelt . Ook als ze je niet kunnen zien.
bel jeugdzorg.
schande
Orinokoflow schreef:
26-05-2018 13:22
doe even normaal zeg. niemand is de heilige maagd maria. jij ook niet
S-Meds schreef:
26-05-2018 13:29
bel jeugdzorg.
schande
Tja, jouw man zou jij waarschijnlijk een lichtend voorbeeld vinden, zuipend en flirtend met vrouwen. Ik niet. Geeft niet.
S-Meds schreef:
26-05-2018 13:29
zijn vriendin heeft niet zoveel te zeggen over zijn geflirt aangezien ze zich een half jaar liet aandouwen door een ander. in de uitgaanssetting zijn de tere kinderzieltjes er niet bij. Papa kan doen wat hij wil. Prima, een vader die zijn zinnen verzet kan de volgende dag weer een leuke papa zijn
Jij bent echt van de harmonieuze gezinnen zie ik.
Ik ben niet zo van het oog om oog gedrag.
S-Meds schreef:
26-05-2018 13:30
doe even normaal zeg. niemand is de heilige maagd maria. jij ook niet
Jij denkt wel erg zwart wit hè. Jeugdzorg bellen ivm flirten veroordelen in deze situatie en de maagd Maria zijn, omdat je aangeeft dat vader écht wel meer dan 3 hersencellen bezit om betere keuzes te maken, die hem zullen helpen ipv verder van zijn relatie af te gaan staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven