Uit elkaar gaan en woonruimte

zondag 27 september 2020 om 09:31
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.

dinsdag 29 september 2020 om 10:17
Ik heb helemaal geen moeder waar ik bij terecht kan als de nood hoog is. Anders had ik dat toch al lang gedaan. Dan was het veel makkelijker geweest. Je maakt er weer een heel ander verhaal van.AeonOfWinter schreef: ↑29-09-2020 10:00Joh, dit is een oude bekende, die is geen 25 maar ergens in de 30 en zit al jaren in deze situatie.
Ze zegt dat man dan maar naar zijn ouders (waar hij amper contact mee heeft) moet gaan, maar ze 'vergeet' even te vermelden dat ze zelf als de nood echt zo hoog is ook nog een moeder heeft.
Behoorlijk kansloos allemaal.
dinsdag 29 september 2020 om 10:24
Leg dan eens uit hoe het zit?
dinsdag 29 september 2020 om 10:25
Je hebt wél een moeder, maar je wíl niet.
Mij best hoor het is jouw leven. Maar door alles wat je niet wíl zit je al jaren in deze kansloze relatie en situatie. Ook hier schiet je meteen alles af en doe je verongelijkt.
Doe je wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg ende zo.
Mij best hoor het is jouw leven. Maar door alles wat je niet wíl zit je al jaren in deze kansloze relatie en situatie. Ook hier schiet je meteen alles af en doe je verongelijkt.
Doe je wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg ende zo.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

dinsdag 29 september 2020 om 11:31
Prima als je liegt, maar doe het dan goed én consequent.
Bovendien heb ik je even geloept en bij het voorbij scrollen regelmatig tegengekomen dat je een algemeen soort gevoel van eenzaamheid en onbegrip tegenkomt en dat je vindt dat niemand jou prioriteit van zijn of haar leven maakt. Waarbij mensen vaak kritiek op je hebben geuit dat ze je niet makkelijk mee om te gaan vinden. En die kritiek snap je nooit.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je ongetwijfeld in een onprettige relatie zit. Maar dat je kennelijk óók niet goed in staat bent zelf je leven richting te geven en heel erg kijkt naar een ander en wat deze jou niet geeft. Je moet niet zo naar een ander kijken. Jij moet zélf je leven geven wat het nodig heeft. Je bent erg passief en stelt je psychisch enorm afhankelijk op. En financieel ben je volgens je eigen schrijven ook altijd minimaal aan het werk geweest (vaak rond de twintig uur pw, maar vaak ook minder) met de neiging tot overstappen van werk tot zelfs willen stoppen omdat het je niet bevalt. Hoe en waar jij dan 30k hebt weten te sparen is mij een wonder. Maar goed, je claimt dat je het hebt. Dus gebruik het dan als het allemaal zo zwaar is. Laat het geld voor je werken waar je er nut aan hebt: rijbewijs, andere woning, opleiding of een betere therapeut met al je stress klachten en emotie eetbuien. Jij krijgt duidelijk niet de vinger op je eigen zere plekken gelegd en blijft maar naar anderen kijken. Daar moet je mee stoppen. Een ander gaat jou niet gelukkig maken. Dat moet je zélf doen. Het is tijd voor jou om volwassen te worden to.
Bovendien heb ik je even geloept en bij het voorbij scrollen regelmatig tegengekomen dat je een algemeen soort gevoel van eenzaamheid en onbegrip tegenkomt en dat je vindt dat niemand jou prioriteit van zijn of haar leven maakt. Waarbij mensen vaak kritiek op je hebben geuit dat ze je niet makkelijk mee om te gaan vinden. En die kritiek snap je nooit.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je ongetwijfeld in een onprettige relatie zit. Maar dat je kennelijk óók niet goed in staat bent zelf je leven richting te geven en heel erg kijkt naar een ander en wat deze jou niet geeft. Je moet niet zo naar een ander kijken. Jij moet zélf je leven geven wat het nodig heeft. Je bent erg passief en stelt je psychisch enorm afhankelijk op. En financieel ben je volgens je eigen schrijven ook altijd minimaal aan het werk geweest (vaak rond de twintig uur pw, maar vaak ook minder) met de neiging tot overstappen van werk tot zelfs willen stoppen omdat het je niet bevalt. Hoe en waar jij dan 30k hebt weten te sparen is mij een wonder. Maar goed, je claimt dat je het hebt. Dus gebruik het dan als het allemaal zo zwaar is. Laat het geld voor je werken waar je er nut aan hebt: rijbewijs, andere woning, opleiding of een betere therapeut met al je stress klachten en emotie eetbuien. Jij krijgt duidelijk niet de vinger op je eigen zere plekken gelegd en blijft maar naar anderen kijken. Daar moet je mee stoppen. Een ander gaat jou niet gelukkig maken. Dat moet je zélf doen. Het is tijd voor jou om volwassen te worden to.
dinsdag 29 september 2020 om 11:48
Aanname
1) Aanneming 2) Assumptie 3) Het aannemen 4) Hypothese 5) Onderstelling 6) Premisse 7) Stelling 8) These 9) Thesis 10) Vermoeden 11) Veronderstelling 12) Voorondersteld gegeven 13) Vooronderstelling
Aannames kunnen dus waar zijn. Hoe vervelend je situatie/leven ook is, als je in de slachtofferrol blijft zitten verandert er niets. Met andere woorden, onderneem actie. Nu. Welke actie dat is, ligt helemaal aan jou.
1) Aanneming 2) Assumptie 3) Het aannemen 4) Hypothese 5) Onderstelling 6) Premisse 7) Stelling 8) These 9) Thesis 10) Vermoeden 11) Veronderstelling 12) Voorondersteld gegeven 13) Vooronderstelling
Aannames kunnen dus waar zijn. Hoe vervelend je situatie/leven ook is, als je in de slachtofferrol blijft zitten verandert er niets. Met andere woorden, onderneem actie. Nu. Welke actie dat is, ligt helemaal aan jou.
Veritas vos liberabit
dinsdag 29 september 2020 om 12:09
Wat een mooie, duidelijke en inlevende post van Diyer! TO, ook ik heb je geloept en gelezen over je eerdere worstelingen, je gebrek aan aandacht van anderen voor jouw verdriet, je gebrek aan vrienden en sociale contacten, je problemen met eten.
Zoek hulp hierbij, ga naar de huisarts en vraag doorverwijzing om als allereerste jezelf stevig in het zadel te zetten, om te leren van jezelf te houden, om te leren je niet meer zo afhankelijk op te stellen.
En ga dan aan de praktische dingen werken: neem rijlessen, zoek een huis voor jezelf, maak je los van je partner en bovenal: wees een goed voorbeeld voor je kind.
Gelukkig word je niet zomaar, daar moet je zelf ook wat voor doen en zo lang je in het slachtofferhoekje blijft zitten gaat dat niet lukken.
Zoek hulp hierbij, ga naar de huisarts en vraag doorverwijzing om als allereerste jezelf stevig in het zadel te zetten, om te leren van jezelf te houden, om te leren je niet meer zo afhankelijk op te stellen.
En ga dan aan de praktische dingen werken: neem rijlessen, zoek een huis voor jezelf, maak je los van je partner en bovenal: wees een goed voorbeeld voor je kind.
Gelukkig word je niet zomaar, daar moet je zelf ook wat voor doen en zo lang je in het slachtofferhoekje blijft zitten gaat dat niet lukken.
dinsdag 29 september 2020 om 14:29
Ruim twee jaar geleden heb je eenzelfde soort topic geopend dat je bij je partner weg wilde en vroeg je tips en adviezen. Ik herinner me dat dat een lang topic werd dat ongeveer op dezelfde manier verliep als deze.
In elk geval kreeg je er een lading praktische en bruikbare adviezen, maar daar heb je dus helemaal niets mee gedaan, zo te lezen.
Sterker nog, je hebt helemáál niets gedaan om je relatie te verbreken en op eigen benen te gaan staan. Ik heb ook niet de illusie dat dit topic daar iets aan bij gaat dragen. Het doel lijkt alleen klagen te zijn en daar ben je goed in geslaagd.
Ik ken je inmiddels niet anders...
In elk geval kreeg je er een lading praktische en bruikbare adviezen, maar daar heb je dus helemaal niets mee gedaan, zo te lezen.
Sterker nog, je hebt helemáál niets gedaan om je relatie te verbreken en op eigen benen te gaan staan. Ik heb ook niet de illusie dat dit topic daar iets aan bij gaat dragen. Het doel lijkt alleen klagen te zijn en daar ben je goed in geslaagd.
Ik ken je inmiddels niet anders...
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
dinsdag 29 september 2020 om 14:47

dinsdag 29 september 2020 om 14:51
Ik geef informatie, maar mensen maken er zelf een heel ander verhaal van.
Bijvoorbeeld dat ik extra uren wil werken terwijl ik in de ziektewet zit.
Of dat ik wel later bij mijn man ingetrokken zou zijn.
Dit zijn dingen die ik nooit gezegd heb, maar mensen maken er een eigen verhaal van.

dinsdag 29 september 2020 om 14:53
Hoezo heb ik wel een moeder? Als ik een moeder had, was de situatie een stuk makkelijker en zou ik allang vertrokken zijn.
Dus nee, ik heb geen moeder waar ik terecht kan, zelfs niet in noodgevallen.
dinsdag 29 september 2020 om 14:55
Je hebt wèl gezegd dat je extra uren zou willen werken, mááááár dat je nú in de ziektewet zit.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 14:51Ik geef informatie, maar mensen maken er zelf een heel ander verhaal van.
Dit zijn dingen die ik nooit gezegd heb, maar mensen maken er een eigen verhaal van.
Echter om dit huis te kunnen betalen (als je er alleen zou blijven wonen, wat niet gaat gebeuren, want je hebt nul komma nul recht daarop) zou je meer uren willen werken.
Dàt is wat mensen ermee bedoelen.
Dat zoiets gaandeweg een andere invulling krijgt, komt omdat je zelf ontzettend je best doet om zo vaag mogelijk te zijn.
*sikkepit* wijzigde dit bericht op 29-09-2020 14:57
8.14% gewijzigd
dinsdag 29 september 2020 om 14:56
Je hebt wel een moeder.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 14:53Hoezo heb ik wel een moeder? Als ik een moeder had, was de situatie een stuk makkelijker en zou ik allang vertrokken zijn.
Dus nee, ik heb geen moeder waar ik terecht kan, zelfs niet in noodgevallen.
Of je er wel of niet terecht kan is een ander verhaal.
dinsdag 29 september 2020 om 14:57
bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 14:51Ik geef informatie, maar mensen maken er zelf een heel ander verhaal van.
Of dat je 26 bent en al 11 jaar in je huidige huis woont. Je woont samen met je vader dan?

dinsdag 29 september 2020 om 14:57
Nee hoor, mensen maken me er zelfs belachelijk om dat ik extra uren wil gaan werken terwijl ik in de ziektewet zit. En geven dan ook nog aan dat de werkgever daar ook nooit mee akkoord gaat.*Sikkepit* schreef: ↑29-09-2020 14:55Je hebt wèl gezegd dat je extra uren zou willen werken, mááááár dat je nú in de ziektewet zit.
Echter om dit huis te kunnen betalen (als je er alleen zou blijven wonen, wat niet gaat gebeuren, want je hebt nul komma nul recht daarop) zou je meer uren willen werken.
Dàt is wat mensen ermee bedoelen.
Terwijl ik dit dus nooit gezegd heb.

dinsdag 29 september 2020 om 14:59
Oke dat heb je al rechtgezet. Maar je bent dus wel op je 15e samen gaan wonen?bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 14:51Ik geef informatie, maar mensen maken er zelf een heel ander verhaal van.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 29-09-2020 15:01
0.22% gewijzigd
dinsdag 29 september 2020 om 15:00
Nou, daar gaan we weer hè?
Het ligt alweééér aan de anderen.
Same old...same old...

dinsdag 29 september 2020 om 15:01
Dat is in dit geval toch ook. Mensen lezen iets maar half en maken er een heel eigen verhaal van. Waar ze mij dan weer op aanspreken.*Sikkepit* schreef: ↑29-09-2020 15:00Nou, daar gaan we weer hè?
Het ligt alweééér aan de anderen.
Same old...same old...

dinsdag 29 september 2020 om 15:03
Zeker, ik ben ermee bezig. Ik hoop snel meer te weten.vivautrecht85 schreef: ↑29-09-2020 15:02Heb je iets gehad aan tips hier? Heb je nu een stappenplan gemaakt TS? Weet je al meer over het huurderschap, de urgentie en je financiële situatie?