Uit elkaar gaan en woonruimte

zondag 27 september 2020 om 09:31
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
dinsdag 29 september 2020 om 15:06
Volgens mij heb jij dit toch echt gepost hoor en dat is precies waar iedereen aan refereert...bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 15:25justagirly schreef: ↑27-09-2020 15:23
Tsja, het leven is hard. Je zult meer moeten gaan werken TO.
Dat was ik ook van plan. Ik zit nu in ziektewet dus dat gaat niet nu.
Ik zie geen aanname, wel jouw eigen woorden.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.

dinsdag 29 september 2020 om 15:08
OK, TO, stel dat er hier een héééél groot aantal mensen zijn die van jouw verhaal hun eigen interpretatie maken. Maar je gaat toch niet zeggen dat op 30 blz reacties niemand alleen maar in jouw verhaal is meegegaan, dat niemand is ingegaan op wat jij schreef, dat alle mensen enkel aannames hebben gedaan. DOE DAN IETS MET DIE ADVIEZEN en denk bij alle anderen: jij snapt mij niet.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 14:51Ik geef informatie, maar mensen maken er zelf een heel ander verhaal van.
Bijvoorbeeld dat ik extra uren wil werken terwijl ik in de ziektewet zit.
Of dat ik wel later bij mijn man ingetrokken zou zijn.
Dit zijn dingen die ik nooit gezegd heb, maar mensen maken er een eigen verhaal van.
Als je verder blijft doen zoals je tot nu toe deed, dan ga je binnen 5 jaar, 10 jaar, als je 85 bent, nog steeds gelijkaardige topics openen en is er op héél je leven NIKS VERANDERD. Wij dwingen jou niet om anders te leven, om de tips te volgen. Maar wat is dan de reden dat je telkens een soortgelijke vraag stelt en blijft ronddraaien in je eigen poeltje van ongelukkig zijn, je onbegrepen voelen?
Kijk in de spiegel en dan zie je degene die jouw leven kan veranderen. Maar je moet het willen.
Het feit dat er nu al een aantal mensen zijn, die jou herkennen met je problemen, dat zegt toch iets over jou! Bij jouw volgende topic (met dezelfde problematiek) gaan nog meer mensen denken, hier reageer ik niet op want, verloren tijd, woorden in de wind.
dinsdag 29 september 2020 om 15:11
bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:01Dat is in dit geval toch ook. Mensen lezen iets maar half en maken er een heel eigen verhaal van. Waar ze mij dan weer op aanspreken.
Overkomt je dat wel vaker?

dinsdag 29 september 2020 om 15:11
Er staat toch dat ik nu ik in de ziektewet zit, geen extra uren kan gaan werken?*Sikkepit* schreef: ↑29-09-2020 15:06Volgens mij heb jij dit toch echt gepost hoor en dat is precies waar iedereen aan refereert...
Ik zie geen aanname, wel jouw eigen woorden.
Vervolgens maken mensen mij belachelijk omdat ik extra uren wil werken terwijl ik in de ziektewet zit.
Ik heb dat nooit gezegd hoor.
Hetzelfde dat ik ook nooit heb gezegd dat mijn man al eerder in dit huis woonde, en dat ik er later bij ingetrokken ben.
Of dat mijn man het grootste deel van de kosten betaalt.
Allemaal dingen die ik nooit heb gezegd, en ook helemaal niet kloppen.
Maar ik word er wel op aangesproken.

dinsdag 29 september 2020 om 15:15
Op de concrete vragen komt een warrig of ontwijkend antwoord.mammezel schreef: ↑29-09-2020 15:08OK, TO, stel dat er hier een héééél groot aantal mensen zijn die van jouw verhaal hun eigen interpretatie maken. Maar je gaat toch niet zeggen dat op 30 blz reacties niemand alleen maar in jouw verhaal is meegegaan, dat niemand is ingegaan op wat jij schreef, dat alle mensen enkel aannames hebben gedaan. DOE DAN IETS MET DIE ADVIEZEN en denk bij alle anderen: jij snapt mij niet.
Als je verder blijft doen zoals je tot nu toe deed, dan ga je binnen 5 jaar, 10 jaar, als je 85 bent, nog steeds gelijkaardige topics openen en is er op héél je leven NIKS VERANDERD. Wij dwingen jou niet om anders te leven, om de tips te volgen. Maar wat is dan de reden dat je telkens een soortgelijke vraag stelt en blijft ronddraaien in je eigen poeltje van ongelukkig zijn, je onbegrepen voelen?
Kijk in de spiegel en dan zie je degene die jouw leven kan veranderen. Maar je moet het willen.
Het feit dat er nu al een aantal mensen zijn, die jou herkennen met je problemen, dat zegt toch iets over jou! Bij jouw volgende topic (met dezelfde problematiek) gaan nog meer mensen denken, hier reageer ik niet op want, verloren tijd, woorden in de wind.
Op mooie, uitgebreide analyses (zie bv lois en diyer) komt geen antwoord.
Op kritiek (of wat zo wordt opgevat) komt een passief, agressief antwoord.
Wanneer iemand even iets over het hoofd heeft gezien begint TS uitgebreid te jammeren en wordt alles verdraaid.
Dan is er nog de zeer kleine categorie van reacties waarin TS bijval (dat man inderdaad een lapzwans is, dat hij ook maar eens in actie moet komen) krijgt en die krijgen dan op hun beurt weer een instemmend antwoord.

dinsdag 29 september 2020 om 15:17
Het is niet dat maar 1 iemand even iets over het hoofd ziet hoor. Mensen nemen van elkaar iets voor waar aan, zodat ik door meerdere mensen op dingen wordt aangesproken, er wordt van alles ingevuld. En het zijn allemaal dingen die ik niet eens gezegd heb.
anoniem_63eb6502901fc wijzigde dit bericht op 29-09-2020 15:19
61.90% gewijzigd

dinsdag 29 september 2020 om 15:18
Nee oke, er zitten mensen hier stelselmatig te slapen. Foei jongens! Bij de les blijven.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:17Het is niet dat maar 1 iemand even iets over het hoofd ziet hoor.
En nu door.
dinsdag 29 september 2020 om 15:19
Ach bitterkoekjespudding, hoe lang loop je hier nu al rond? Volgens mij al zeker 15 jaar.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:11Er staat toch dat ik nu ik in de ziektewet zit, geen extra uren kan gaan werken?
Vervolgens maken mensen mij belachelijk omdat ik extra uren wil werken terwijl ik in de ziektewet zit.
Ik heb dat nooit gezegd hoor.
Hetzelfde dat ik ook nooit heb gezegd dat mijn man al eerder in dit huis woonde, en dat ik er later bij ingetrokken ben.
Of dat mijn man het grootste deel van de kosten betaalt.
Allemaal dingen die ik nooit heb gezegd, en ook helemaal niet kloppen.
Maar ik word er wel op aangesproken.
En ergens word ik er verdrietig van dat ik je na al die jaren nog op precies dezelfde manier zie reageren als 15 jaar geleden.
Met dezelfde verongelijkte toon waarin het altijd aan 'de anderen' ligt en nooit aan jou.
Ik denk dat je dit forum gebruikt als klaagpaal om je frustraties te uiten en reacties uit te lokken waar je kennelijk iets uithaalt.
Maar dit forum kan jou niet helpen en al die forummers die zich drie slag in rondte typen om jouw tips en adviezen te geven kunnen zich ook de moeite besparen. De oplossing van al jouw problemen (en dat zijn er nogal wat) ligt niet bij anderen of buiten jezelf, maar bij jouzelf en dat inzicht gaat helaas nooit komen. Zoveel is mij na 15 jaar wel duidelijk. Hoe spijtig ook.

dinsdag 29 september 2020 om 15:20
Het is niet dat maar 1 iemand even iets over het hoofd ziet hoor. Mensen nemen van elkaar iets voor waar aan, zodat ik door meerdere mensen op dingen wordt aangesproken, er wordt van alles ingevuld. En het zijn allemaal dingen die ik zelf niet eens gezegd heb.vivautrecht85 schreef: ↑29-09-2020 15:18Nee oke, er zitten mensen hier stelselmatig te slapen. Foei jongens! Bij de les blijven.
En nu door.

dinsdag 29 september 2020 om 15:22
Ze zat op haar elfde al op het forum? Nu wordt ie nog mooier!*Sikkepit* schreef: ↑29-09-2020 15:19Ach bitterkoekjespudding, hoe lang loop je hier nu al rond? Volgens mij al zeker 15 jaar.
En ergens word ik er verdrietig van dat ik je na al die jaren nog op precies dezelfde manier zie reageren als 15 jaar geleden.
Met dezelfde verongelijkte toon waarin het altijd aan 'de anderen' ligt en nooit aan jou.
Ik denk dat je dit forum gebruikt als klaagpaal om je frustraties te uiten en reacties uit te lokken waar je kennelijk iets uithaalt.
Maar dit forum kan jou niet helpen en al die forummers die zich drie slag in rondte typen om jouw tips en adviezen te geven kunnen zich ook de moeite besparen. De oplossing van al jouw problemen (en dat zijn er nogal wat) ligt niet bij anderen of buiten jezelf, maar bij jouzelf en dat inzicht gaat helaas nooit komen. Zoveel is mij na 15 jaar wel duidelijk. Hoe spijtig ook.

dinsdag 29 september 2020 om 15:23
bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:20Het is niet dat maar 1 iemand even iets over het hoofd ziet hoor. Mensen nemen van elkaar iets voor waar aan, zodat ik door meerdere mensen op dingen wordt aangesproken, er wordt van alles ingevuld. En het zijn allemaal dingen die ik zelf niet eens gezegd heb.
Het ligt nooit aan jou hè?

dinsdag 29 september 2020 om 15:24
En elke keer maar weer jezelf bevestigen hoe fout anderen het doen en hoe onterecht je keer op keer op keer behandeld wordt.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:20Het is niet dat maar 1 iemand even iets over het hoofd ziet hoor. Mensen nemen van elkaar iets voor waar aan, zodat ik door meerdere mensen op dingen wordt aangesproken, er wordt van alles ingevuld. En het zijn allemaal dingen die ik zelf niet eens gezegd heb.
Hoe belachelijk je gemaakt wordt en dat mensen jou maar niet begrijpen.
Het houdt nooit op...

dinsdag 29 september 2020 om 15:29
bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:25Dit niet nee.
Mensen praten elkaar na en nemen dingen voor waar aan die ik niet eens gezegd heb.
Het is dat ik denk dat je het echt niet zelf doorhebt anders zou ik nou heel hard lachen. Maar lekker blijven zitten waar je zit joh, af en toe een klaagtopic openen en weer door.
dinsdag 29 september 2020 om 15:30
Volgens mij mag jij je handen dichtknijpen dat jouw vriend je nog niet buiten de deur heeft gezet. Ik heb ondertussen medelijden met die man gekregen.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:25Dit niet nee.
Mensen praten elkaar na en nemen dingen voor waar aan die ik niet eens gezegd heb.
De kans bestaat natuurlijk ook dat hij je gemekker een keer zat wordt en er een punt achter zet.

dinsdag 29 september 2020 om 15:30
Je reageert ontzettend vaag en ontwijkend. Daardoor worden dingen ingevuld. Dat is nu eenmaal hoe het werkt. Maar nu weten we het wel weer. Jij wilt niet geholpen worden, je wilt zwelgen in je zelfmedelijden.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:25Dit niet nee.
dinsdag 29 september 2020 om 15:31
bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:25Dit niet nee.
Aan jou om dingen recht te zetten dan hè? Heel simpel om bepaalde aannames dan te ontkrachten door antwoord te geven op vragen. Of te vertellen dat mensen je leeftijd niet goed hebben, omdat je destijds in een ouder topic een tikfout maakte (ik roep maar wat). Dat zou betekenen dat je geen 25 bent, maar 35 bijvoorbeeld en geeft al een heel andere kijk op het verhaal.

dinsdag 29 september 2020 om 15:33
En als ik dat dan doe, en ook echt met voorbeelden kom waarin duidelijk wordt dat ik iets echt nooit gezegd heb, dan krijg ik reacties als: het ligt altijd aan een ander he.Weedbee schreef: ↑29-09-2020 15:31Aan jou om dingen recht te zetten dan hè? Heel simpel om bepaalde aannames dan te ontkrachten door antwoord te geven op vragen. Of te vertellen dat mensen je leeftijd niet goed hebben, omdat je destijds in een ouder topic een tikfout maakte (ik roep maar wat). Dat zou betekenen dat je geen 25 bent, maar 35 bijvoorbeeld en geeft al een heel andere kijk op het verhaal.
dinsdag 29 september 2020 om 15:34
Je geeft nu toch ook weer geen antwoord?bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:33En als ik dat dan doe, en ook echt met voorbeelden kom waarin duidelijk wordt dat ik iets echt nooit gezegd heb, dan krijg ik reacties als: het ligt altijd aan een ander he.

dinsdag 29 september 2020 om 15:35
Nou vul je alweer iets in.
Er zijn best wat goede tips gegeven en daar ben ik mee bezig. Ik heb alleen nu nog geen antwoord daarop.
Maar het grootste gedeelte van de mensen die reageren hier, praten elkaar na over dingen die ik zelf niet eens gezegd heb. Daar heb ik echt helemaal niets aan.

dinsdag 29 september 2020 om 15:35
Maar je corrigeert ook niks. Dus als we toch bij de feiten moeten blijven:bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:17Het is niet dat maar 1 iemand even iets over het hoofd ziet hoor. Mensen nemen van elkaar iets voor waar aan, zodat ik door meerdere mensen op dingen wordt aangesproken, er wordt van alles ingevuld. En het zijn allemaal dingen die ik niet eens gezegd heb.
Hou oud ben je écht?
Hoe lang ben je met je man samen?
Hoe lang woont hij in het huis? Hoe lang jij?
Waarom is hij hoofdhuurder en niet jij?
Hoeveel uur werkte je voor de ziektewet? Wanneer begint je onderzoekstraject voor je klachten? Hoe is het je gelukt om 30k te sparen? Of heb je dit gekregen/gejat/gewonnen? (Om maar even uit te gaan vd aanname dat je dit gespaard hebt)
Is hij de vader van jullie kind?
Zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd? Hoeveel inkomen heb je ongeveer dat je het grootste deel vd kosten betaalt? Met welk bedrag zou je een woning kunnen kopen of huren? Heb je -vermoed je- recht op toeslagen of moet je je eigen vermogen eerst aanspreken?
Begin eens met antwoord te geven op dit soort vragen en je zult zien dat aannames als sneeuw voor de zon verdwijnen....
dinsdag 29 september 2020 om 15:37
Al 15 jaar lang.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:33En als ik dat dan doe, en ook echt met voorbeelden kom waarin duidelijk wordt dat ik iets echt nooit gezegd heb, dan krijg ik reacties als: het ligt altijd aan een ander he.
Hoe zou dat nou komen?

dinsdag 29 september 2020 om 15:38
De meeste vragen zijn allemaal al beantwoord.diyer schreef: ↑29-09-2020 15:35Maar je corrigeert ook niks. Dus als we toch bij de feiten moeten blijven:
Hou oud ben je écht?
Hoe lang ben je met je man samen?
Hoe lang woont hij in het huis? Hoe lang jij?
Waarom is hij hoofdhuurder en niet jij?
Hoeveel uur werkte je voor de ziektewet? Wanneer begint je onderzoekstraject voor je klachten? Hoe is het je gelukt om 30k te sparen? Of heb je dit gekregen/gejat/gewonnen? (Om maar even uit te gaan vd aanname dat je dit gespaard hebt)
Is hij de vader van jullie kind?
Zijn jullie in gemeenschap van goederen getrouwd? Hoeveel inkomen heb je ongeveer dat je het grootste deel vd kosten betaalt? Met welk bedrag zou je een woning kunnen kopen of huren? Heb je -vermoed je- recht op toeslagen of moet je je eigen vermogen eerst aanspreken?
Begin eens met antwoord te geven op dit soort vragen en je zult zien dat aannames als sneeuw voor de zon verdwijnen....
Ik corrigeer zeker wel, bijvoorbeeld dat ik dus nooit van plan ben geweest om tijdens de ziektewet extra te gaan werken. En daar krijg ik dan echt heel flauwe antwoorden op.
Terwijl ik dus door het grootste deel van de mensen hier wordt aangesproken op dingen die ik dus niet eens gezegd heb.