Uit elkaar gaan en woonruimte

zondag 27 september 2020 om 09:31
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.

dinsdag 29 september 2020 om 15:39
Nou, ik heb net een ton aan vragen gesteld. Dus grijp je kans om de waarheid te vertellen en lach ons dan allemaal uit hoe fout we al die tijd zaten. Je kunt zo met al die antwoorden de mist en vaagheid die je om jezelf hebt opgetrokken doorprikken. Ik ben benieuwd. Kan het gesprek daarna verder gevoerd worden op basis van kloppende data.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:25Dit niet nee.
Mensen praten elkaar na en nemen dingen voor waar aan die ik niet eens gezegd heb.
dinsdag 29 september 2020 om 15:40
Je riedels afdraaien is iets anders dan vragen beantwoorden.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.

dinsdag 29 september 2020 om 15:40
Dat heb ik helemaal niet gedaan. Ik geef informatie en mensen maken er zelf een heel ander verhaal van dat andere mensen dan weer klakkeloos overnemen.diyer schreef: ↑29-09-2020 15:39Nou, ik heb net een ton aan vragen gesteld. Dus grijp je kans om de waarheid te vertellen en lach ons dan allemaal uit hoe fout we al die tijd zaten. Je kunt zo met al die antwoorden de mist en vaagheid die je om jezelf hebt opgetrokken doorprikken. Ik ben benieuwd. Kan het gesprek daarna verder gevoerd worden op basis van kloppende data.

dinsdag 29 september 2020 om 15:41
Bijna alle vragen zijn echt al beantwoord.

dinsdag 29 september 2020 om 15:41
Stop met ‘dat heb ik nooit gezegd’ en kom dan met antwoorden. Wij vragen nl. ook de hele tijd hoe het dan wél zit, maar daar geef je dan stelselmatig geen antwoord op. Elke vraag wordt genegeerd en je blijft maar roepen dat je dat niet hebt gezegd. Geef dan eens antwoord.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:33En als ik dat dan doe, en ook echt met voorbeelden kom waarin duidelijk wordt dat ik iets echt nooit gezegd heb, dan krijg ik reacties als: het ligt altijd aan een ander he.
dinsdag 29 september 2020 om 15:42
Nogmaals, dat zijn geen antwoorden maar riedels om de rookgordijnen in stand te houden.

dinsdag 29 september 2020 om 15:42
nee hoor. Het staat er duidelijk. Maar mensen maken er zelf iets anders van.*Sikkepit* schreef: ↑29-09-2020 15:42Nogmaals, dat zijn geen antwoorden maar riedels om de rookgordijnen in stand te houden.

dinsdag 29 september 2020 om 15:43
Waarom mag ik dat niet zeggen? Het gebeurt wel zo. Ik geef antwoorden maar mensen verdraaien het zelf, en anderen gaan er in mee.diyer schreef: ↑29-09-2020 15:41Stop met ‘dat heb ik nooit gezegd’ en kom dan met antwoorden. Wij vragen nl. ook de hele tijd hoe het dan wél zit, maar daar geef je dan stelselmatig geen antwoord op. Elke vraag wordt genegeerd en je blijft maar roepen dat je dat niet hebt gezegd. Geef dan eens antwoord.
dinsdag 29 september 2020 om 15:43
Ik wist dat je dit ging zeggen!bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:42nee hoor. Het staat er duidelijk. Maar mensen maken er zelf iets anders van.

dinsdag 29 september 2020 om 15:44
Je hebt niet één van mijn vragen beantwoord. Ik spreek je er dus op aan dat je dingen niet zegt. Hoe lang woon je nu precies samen en hoe oud ben je? Zelfs dat is niet duidelijk geworden in dit topic.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:38De meeste vragen zijn allemaal al beantwoord.
Ik corrigeer zeker wel, bijvoorbeeld dat ik dus nooit van plan ben geweest om tijdens de ziektewet extra te gaan werken. En daar krijg ik dan echt heel flauwe antwoorden op.
Terwijl ik dus door het grootste deel van de mensen hier wordt aangesproken op dingen die ik dus niet eens gezegd heb.

dinsdag 29 september 2020 om 15:44
Echt niet. Dus kom op: geef eens antwoord. We weten en snappen écht niks van je woonsituatie en dat spaarbedrag. Geen antwoord op gehad hoor.

dinsdag 29 september 2020 om 15:45
Het is toch ook zo.
Ik heb nooit gezegd dat mijn man de meeste kosten betaalt. En vervolgens word ik nog net niet voor rotte vis uitgemaakt dat ik mijn man uit huis wil zetten terwijl hij het meeste betaalt. En niet door 1 iemand, maar meerdere mensen. Op basis van wat? Mijn man betaalt helemaal niet de meeste kosten.

dinsdag 29 september 2020 om 15:47
Wat ben jij een ongelooflijk vervelend mens zeg. Weet je wat ik denk? Ik denk dat je man je kotsbeu is en onderhand meer dan genoeg van je heeft. Zoals je zult merken dat meer en meer mensen van je weglopen en nul komma nul zin hebben om zich ook nog maar een beetje om je te bekommeren. Je bent je eigen verdoemenis en je hebt het niet eens in de gaten. Succes ermee met je gezeur

dinsdag 29 september 2020 om 15:48
Waarom ben ik vervelend? Ik vind het heel vervelend dat mensen mij op dingen aanspreken die ik niet eens gezegd heb. Dat is pas vervelend.diyer schreef: ↑29-09-2020 15:47Wat ben jij een ongelooflijk vervelend mens zeg. Weet je wat ik denk? Ik denk dat je man je kotsbeu is en onderhand meer dan genoeg van je heeft. Zoals je zult merken dat meer en meer mensen van je weglopen en nul komma nul zin hebben om zich ook nog maar een beetje om je te bekommeren. Je bent je eigen verdoemenis en je hebt het niet eens in de gaten. Succes ermee met je gezeur
dinsdag 29 september 2020 om 15:49
En deze reactie kon ik ook al voorspellen.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:45Het is toch ook zo.
Ik heb nooit gezegd dat mijn man de meeste kosten betaalt. En vervolgens word ik nog net niet voor rotte vis uitgemaakt dat ik mijn man uit huis wil zetten terwijl hij het meeste betaalt. En niet door 1 iemand, maar meerdere mensen. Op basis van wat? Mijn man betaalt helemaal niet de meeste kosten.

dinsdag 29 september 2020 om 15:50
Wat is er verkeerd aan deze reactie? Het gaat ook zo.
dinsdag 29 september 2020 om 15:50
Dit is het doel diyer.diyer schreef: ↑29-09-2020 15:47Wat ben jij een ongelooflijk vervelend mens zeg. Weet je wat ik denk? Ik denk dat je man je kotsbeu is en onderhand meer dan genoeg van je heeft. Zoals je zult merken dat meer en meer mensen van je weglopen en nul komma nul zin hebben om zich ook nog maar een beetje om je te bekommeren. Je bent je eigen verdoemenis en je hebt het niet eens in de gaten. Succes ermee met je gezeur
Reacties uitlokken.
dinsdag 29 september 2020 om 15:51
Yep. Al zeker 15 jaar. Ik denk al je hele leven.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:50Wat is er verkeerd aan deze reactie? Het gaat ook zo.

dinsdag 29 september 2020 om 15:52
Waarom zou ik reacties willen uitlokken? Wat heb ik daaraan?
Het is gewoon niet fijn om te worden aangesproken of nog erger over dingen die ik niet eens gezegd heb.

dinsdag 29 september 2020 om 15:53
Nou, zeg dat wel. Het lijkt wel een trol zo irritant. Ik heb wel wat beters te doen. Ik ga maar eens stofzuigen haha

dinsdag 29 september 2020 om 15:54
Kun je dat proberen los te laten en te reageren op mensen die je wel willen helpen? Je blijft hier maar op doorgaan, maar daar schiet je niets mee op.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:52Waarom zou ik reacties willen uitlokken? Wat heb ik daaraan?
Het is gewoon niet fijn om te worden aangesproken of nog erger over dingen die ik niet eens gezegd heb.
dinsdag 29 september 2020 om 15:54
Dit is jouw vorm van therapie. Conflicten aangaan en afreageren.bitterkoekjespudding schreef: ↑29-09-2020 15:52Waarom zou ik reacties willen uitlokken? Wat heb ik daaraan?
Wat je daaraan hebt weet jij zelf het beste.

dinsdag 29 september 2020 om 15:55
Ben ik wel nieuwsgierig hoe de naam eerst was, want ik kom hier ook af en aan al 20 jaar. Je zou denken dat ik dat gezemel ondertussen zou herkennen...