Uit elkaar gaan en woonruimte

27-09-2020 09:31 907 berichten
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.

Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.

Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
29-09-2020 16:01
Ik ga patat eten. Met yogonaise. Niet zo nuttig als stofzuigen maar wellicht wel nuttiger dan dit topic.
Ik ga even een cd'tje opzetten. Van Elske DeWall. Mooi!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
bitterkoekjespudding schreef:
29-09-2020 15:11
Er staat toch dat ik nu ik in de ziektewet zit, geen extra uren kan gaan werken?

Vervolgens maken mensen mij belachelijk omdat ik extra uren wil werken terwijl ik in de ziektewet zit.
Ik heb dat nooit gezegd hoor.

Hetzelfde dat ik ook nooit heb gezegd dat mijn man al eerder in dit huis woonde
, en dat ik er later bij ingetrokken ben.
Of dat mijn man het grootste deel van de kosten betaalt.

Allemaal dingen die ik nooit heb gezegd, en ook helemaal niet kloppen.
Maar ik word er wel op aangesproken.
Waarom sta je niet op het huurcontract dan?
Alle reacties Link kopieren
bitterkoekjespudding schreef:
29-09-2020 15:01
Dat is in dit geval toch ook. Mensen lezen iets maar half en maken er een heel eigen verhaal van. Waar ze mij dan weer op aanspreken.
Nee, jij lult al jaren vaag en blijft in je eigen gecreëerde drama zitten. Mijn zegen heb je, alleen zo zonde van iedereen die goed bedoeld advies geeft vind je niet? Je doet er toch niets mee.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
bitterkoekjespudding schreef:
29-09-2020 15:48
Waarom ben ik vervelend? Ik vind het heel vervelend dat mensen mij op dingen aanspreken die ik niet eens gezegd heb. Dat is pas vervelend.
Je houding en gedrag zijn vervelend en heel onvolwassen. Dat zie jij blijkbaar niet in. Dat is heel jammer voor jou. Want daardoor ontwijken mensen je en vinden ze je geen prioriteit of zoals je zelf over je partner zegt; aandacht waard. Een volwassen mens doet iets met zelfreflectie, omtwikkelt zich, denkt na over oorzaak en gevolg bij gedrag, leren daarvan. Jij hebt een enorme tunnelvisie. Je antwoorden zijn van een kleuterniveau; ik heb dit niet gezegd, mensen doen aannames, ik wil weg bij mijn partner (maar hij moet zich voegen naar mij.) En nee, dit laatste heb je nergens letterlijk getypt maar het komt er wel op neer. Dit gedrag gaat je niet verder helpen. Zolang jij je eigen aandeel in je relatie niet aan de kaak stelt blijft je leven en blijven je sociale contacten op dezelfde manier voortgaan. Jij bent iemand die haar eigen geluk voorlopig zelf zal moeten creëeren. Dat kan hoor, stap uit je zelfmedelijden en focus je op waar je topic echt over moet gaan.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 29-09-2020 16:22
0.12% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
bitterkoekjespudding schreef:
29-09-2020 15:38
De meeste vragen zijn allemaal al beantwoord.
Deze nog niet.
Hoe oud ben je nou?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het overigens wel sneu dat je nu je man dingen verwijt waar je je voorheen over beklaagde als anderen precies ditzelfde jouw man verweten. Toen lag het allemaal aan die niet-begrijpende 'anderen'.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
bitterkoekjespudding schreef:
29-09-2020 15:45
mijn man

Je hebt ook niet gezegd dat je helemaal niet getrouwd bent zeker :whistle: .
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk. Het ligt aan de hele wereld Maar.Aan.Jou.Niet.Heur!
Jij hebt alles voor elkaar en doet alles goed (not). Ik zou ten eerste eens eindelijk wat aan je instelling gaan doen voordat je ook maar probeert om je los te maken van je man correctie; vriend.

Want je kan weg, je hebt een buffer, ik gok de erfenis van je vader. Maar je wil niet.
Je weet al jaren dat je niets aan die vent hebt en weg zou moeten gaan, maar je wil niet (genoeg).
Jaren geleden klaagde je al dat hij je in de tang had, je alleen voor kind liet opdraaien en het huishouden en je te weinig werkt om het alleen te doen, dat was voor je ziekte; had je iets aan kunnen doen, maar je wil niet.
Nu ben je ziek(er?) rot voor je maar doe dan in krijsts naam iets. Je doet niks, wil niks, hebt niks op een rijtje, geen plan, geen vangnet (had je ook al jaren aan kunnen werken) het enigste wat je kan bedenken is dat die waailap dan maar weg moet. Maar zo werkt dat dus niet.

Ik weet het niet hoor, maar in al die jaren hier heb ik maar 1 iemand meegemaakt die een specifieke topic-ban heeft gehad: jij. En dat kwam echt niet door de forummers in dat topic die oh zo gemeen waren en je niet begrepen dat kwam echt door jou en je reageert momenteel weer net zo als voorheen. Oftewel, in al die tijd nog niets geleerd.
Afbeelding

Wat ik al eerder zei, mij best hoor, maar je maakt het er in deze situatie niet makkelijker op voor iemand die altijd klaagt overal alleen voor te staan (goh) terwijl er heel veel verzwegen/weggelaten wordt. En mensen willen je best helpen, in je omgeving ongetwijfeld ook. Jouw manier van communiceren en/of alles meteen doodslaan neuh. Dan zit je over 10 jaar nog op dit punt. Waar je maar zin in hebt.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Mensen willen dit soort mensen echt niet (meer) helpen Aeonofwinter. Mensen worden nl. al snel beu van dit soort mensen die de grote drama zelfmedelijden kaart trekken. Daar rennen de meeste mensen hard van weg zodra hen duidelijk wordt wat voor enorme energiezuigers het zijn. En voor je het weet heeft iedereen zich van je afgewend en wil werkelijk niemand nog z’n best doen om hart voor je te lopen. Wat dan natuurlijk altijd aan die ander ligt.
Energiezuigers zijn nl. dodelijk vermoeiend en enorm ergerlijk. En aangezien to dat van zichzelf niet schijnt te willen zien, blijft ze alleen over. Remi.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
29-09-2020 16:44
Tuurlijk. Het ligt aan de hele wereld Maar.Aan.Jou.Niet.Heur!
Jij hebt alles voor elkaar en doet alles goed (not). Ik zou ten eerste eens eindelijk wat aan je instelling gaan doen voordat je ook maar probeert om je los te maken van je man correctie; vriend.

Want je kan weg, je hebt een buffer, ik gok de erfenis van je vader. Maar je wil niet.
Je weet al jaren dat je niets aan die vent hebt en weg zou moeten gaan, maar je wil niet (genoeg).
Jaren geleden klaagde je al dat hij je in de tang had, je alleen voor kind liet opdraaien en het huishouden en je te weinig werkt om het alleen te doen, dat was voor je ziekte; had je iets aan kunnen doen, maar je wil niet.
Nu ben je ziek(er?) rot voor je maar doe dan in krijsts naam iets. Je doet niks, wil niks, hebt niks op een rijtje, geen plan, geen vangnet (had je ook al jaren aan kunnen werken) het enigste wat je kan bedenken is dat die waailap dan maar weg moet. Maar zo werkt dat dus niet.

Ik weet het niet hoor, maar in al die jaren hier heb ik maar 1 iemand meegemaakt die een specifieke topic-ban heeft gehad: jij. En dat kwam echt niet door de forummers in dat topic die oh zo gemeen waren en je niet begrepen dat kwam echt door jou en je reageert momenteel weer net zo als voorheen. Oftewel, in al die tijd nog niets geleerd.
Afbeelding

Wat ik al eerder zei, mij best hoor, maar je maakt het er in deze situatie niet makkelijker op voor iemand die altijd klaagt overal alleen voor te staan (goh) terwijl er heel veel verzwegen/weggelaten wordt. En mensen willen je best helpen, in je omgeving ongetwijfeld ook. Jouw manier van communiceren en/of alles meteen doodslaan neuh. Dan zit je over 10 jaar nog op dit punt. Waar je maar zin in hebt.
Wat houdt een topic-ban in? Mag je dan specifiek op een topic niet meer meekletsen?
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
29-09-2020 16:50
Energiezuigers
Denk dat dit ook hetgeen is wat TO uit haar topics haalt.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de feiten zo onoverzichtelijk geworden.

Het enige wat ik nog begrijp is dat TO niet meer wil samenwonen en tips zoekt.

Zonder de details op een rijtje te hebben kan niemand er nog iets zinnigs over zeggen denk ik.
Ladida1981 schreef:
29-09-2020 15:54
Kun je dat proberen los te laten en te reageren op mensen die je wel willen helpen? Je blijft hier maar op doorgaan, maar daar schiet je niets mee op.
Zoals ik al eerder zei zijn er een aantal goede tips gegeven. Ik ben er mee bezig maar heb er nog geen antwoord op.

Het grootste gedeelte van de mensen hier reageren zo hoe jij zegt. Ze maken er een heel ander verhaal van en borduren daar op verder. Als je het aangeeft krijg ik heel flauwe reacties.
Inderdaad ik heb daar niets aan.

De mensen die goede tips hadden gegeven, dank jullie wel!
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
29-09-2020 16:21
Deze nog niet.
Hoe oud ben je nou?
Nog maar een keer dan.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter
dinsdag 29 september 2020 om 16:44

Ik weet het niet hoor, maar in al die jaren hier heb ik maar 1 iemand meegemaakt die een specifieke topic-ban heeft gehad: jij. En dat kwam echt niet door de forummers in dat topic die oh zo gemeen waren en je niet begrepen dat kwam echt door jou en je reageert momenteel weer net zo als voorheen. Oftewel, in al die tijd nog niets geleerd.


Waarbij ik gewoon wil benoemen, dat zij een strijd voerde met de mate van verdriet. In dat topic schreven mensen die te maken hadden met rouw na het overlijden van een vader of een moeder of een partner. En als je dan nog iemand over had na het verlies van diegene, kon jouw verdriet nooit zo erg zijn als dat van haar. Want zij had verder niemand. Heel fijn als je net een dierbare verloren bent. En inderdaad heel uitzonderlijk dat zij op den duur gewoon een topicban kreeg.

Walgelijk gedrag was dat.

Maar ook in al die eerdere topics is in eerste instantie serieus gereageerd met als doel TO te helpen. Ze ziet het niet, ze wil het niet zien, ze gaat het niet zien. Vergeefse moeite.
S-Groot schreef:
29-09-2020 16:42
Je hebt ook niet gezegd dat je helemaal niet getrouwd bent zeker :whistle: .
Nee ze woont samen, dat heeft ze wel gezegd... vandaar geen recht op PA
Schiet mij maar lek. Maar als je zo’n enorme mate van slachtofferschap tentoon spreid, heb je volgens mij een grote tik van de narcistische persoonlijkheid meegekregen. Alleen dan de slachtoffer variant. Want het draait altijd om hén, hoe erg zij het wel niet hebben, hoe ontzettend anderen hen maar niet begrijpen, hoe ontzettend de wereld tegen ze is, hoe moeilijk, zwaar en eenzaam en dat iedereen maar gemeen is en alleen maar voor zichzelf leeft en nooit rekening met hén houden. Want ze kunnen er allemaal niks aan doen. Als de rest nou eens wat liever zou zijn, ja, dan....dan zouden zij ook eens een kans krijgen.

En het ding met dat soort persoonlijkheden is dat het pas gezien wordt als je wat langer onder het juk van zo iemand leeft én dat de persoon in kwestie altijd de schuld buiten zichzelf legt. Dat is eigenlijk water naar de zee dragen, want ze zullen NOOIT de hand in eigen boezem kunnen steken. Waardoor ze idd eenzaam en uitgekotst achterblijven. Eigenlijk dieptriest.
@Nadal,

Er begint mij inderdaad iets te dagen ja en het klopt, dit klinkt als exact dezelfde persoon. Zoals ik al eerder schreef, de hele wereld is fout en het ligt aan alles en iedereen, behalve aan hen zelf, zoals ook hier. Hier valt niet tegenop te forummen helaas.
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 29-09-2020 18:27
1.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
29-09-2020 15:30
Volgens mij mag jij je handen dichtknijpen dat jouw vriend je nog niet buiten de deur heeft gezet. Ik heb ondertussen medelijden met die man gekregen.

De kans bestaat natuurlijk ook dat hij je gemekker een keer zat wordt en er een punt achter zet.
Misschien wil man van to wel dat ze vertrekt, maar to wilt niet, en daarom zo laks reageert. :idee:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
@loisnvt,

Dat klopt. Het is ergens enorm triest dat je zo in elkaar zit of wellicht door opvoeding bent geworden. De bereidheid van veel mensen om te helpen en adviseren is al jaren best groot. Maar als er geen grammetje zelfinzicht, mogelijkheid tot spiegelen, inschakeling van hulp, etc. volgt, dan kies je ervoor en blijft het wat het is.

Jij sterkte met alles :rose: .
Alle reacties Link kopieren
@diyer,

Zonder dat ik daar zelf een naam aan wil geven, wel exact de omschrijving van het gedrag van TO op het forum. Al jaren helaas.
Nadal schreef:
29-09-2020 18:22
Jij sterkte met alles :rose: .
Dank je wel, wat lief!
Alle reacties Link kopieren
Ach, TO vraagt hier om advies. Geeft ook aan dat ze sommig advies nuttig vind. Dan is het toch goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen; slotje. Het sop is de kool niet waard.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Wie weet heeft to hier wat aan (de zielige narcist) en roept deze herkenning misschien een hele kleine kans om aan zichzelf te werken https://dezieligenarcist.wordpress.com ... rgedrag-2/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven