Uit elkaar gaan en woonruimte

27-09-2020 09:31 907 berichten
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.

Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.

Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
bitterkoekjespudding schreef:
30-09-2020 11:43
Ik vind het vooral heel erg vervelend om te worden aangesproken op dingen die ik nooit gezegd heb of niet eens kloppen.
Op basis van mensen die zelf ergens een verhaal van maken dat anderen klakkeloos overnemen.
Je plaat blijft behoorlijk hangen. Oprechte vraag, heb je een stoornis? Want dat verklaard een hoop, moet ik zeggen. Niet lullig bedoelt overigens, maar mocht dat het geval zijn, dan zou ik toch (opnieuw) hulp zoeken. Dit zou namelijk wel heel veel van je problemen met je partner en met andere mensen verklaren.
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
30-09-2020 12:17
Maar je verheldert ook op geen enkele wijze hoe het verhaal dan wél in elkaar steekt. Ik kan er geen chocola meer van maken. En ook geen pudding.

Dus succes ermee Verbitterdkoekjespudding. Ik zou niet weten wat ik je nog kan adviseren op basis van je gedrag in dit topic en de onvolledige info die je zelf verstrekt.
+1
Alle reacties Link kopieren
bitterkoekjespudding schreef:
30-09-2020 11:27
Zeker maar sommige mensen maakten er hun eigen verhaal van dat ik sowieso niet in aanmerking zou komen. En anderen namen dat klakkeloos over.

Dat komt doordat je schreef dat hij hoofdhuurder is. En omdat je stelselmatig vragen ontwijkt, want tot heden zie ik (en ik ben niet de enige) nog steeds niet waarom jij het huis zou 'moeten' krijgen en je ex-vriend niet, ook niet met oog op alle argumenten die je wel hebt aangedragen.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, het is inmiddels wel duidelijk dat het je niet om oplossingen te doen is, maar alleen om je gelijk te krijgen. Een nogal twijfelachtig gelijk trouwens, want het is natuurlijk niet zo moeilijk om triomfantelijk te roepen dat iedereen ernaast zat, als je zelf warrig blijft doen en stug en expres vaagheden rondstrooit waar anderen dan maar zelf chocola van moeten maken.

En dan... dan heb je 'gelijk'. Maar dus geen oplossing, want je 'man' gaat er echt niet om weg. En dus zit je nog precies in dezelfde situatie als waar je steen en been over klaagt. Nou gefeliciteerd met je 'gelijk' hoor. Geluk ermee!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
*Sikkepit* schreef:
30-09-2020 13:19
Ach ja, het is inmiddels wel duidelijk dat het je niet om oplossingen te doen is, maar alleen om je gelijk te krijgen. Een nogal twijfelachtig gelijk trouwens, want het is natuurlijk niet zo moeilijk om triomfantelijk te roepen dat iedereen ernaast zat, als je zelf warrig blijft doen en stug en expres vaagheden rondstrooit waar anderen dan maar zelf chocola van moeten maken.

En dan... dan heb je 'gelijk'. Maar dus geen oplossing, want je 'man' gaat er echt niet om weg. En dus zit je nog precies in dezelfde situatie als waar je steen en been over klaagt. Nou gefeliciteerd met je 'gelijk' hoor. Geluk ermee!
Ik denk dat ze het niet eens express doet maar dat ze het gewoon niet doorheeft.
Alle reacties Link kopieren
Bijnasoms schreef:
30-09-2020 13:42
Ik denk dat ze het niet eens express doet maar dat ze het gewoon niet doorheeft.
Bwoah, dat waag ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te betwijfelen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Goh gefeliciteerd dan maar zullen we maar zeggen
En nu dan?
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Hopen dat ze er wat aan had en door met leven ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bijnasoms schreef:
30-09-2020 13:42
Ik denk dat ze het niet eens express doet maar dat ze het gewoon niet doorheeft.
Ik denk het niet.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
bitterkoekjespudding schreef:
30-09-2020 11:24
Ik heb contact gehad met de woningbouw. Zij geven aan dat ik volgens hun gegevens net zoveel recht heb om in het huis te blijven wonen als mijn man.

Het verhaal van sommige mensen dat ik sowieso geen recht heb op de woning klopte niet.
Nou als je de huur in je eentje kan betalen (wat mij niet duidelijk is) Kan je voorlopige voorzieningen aanvragen (en ja dat kan ook zonder huwelijk).
Ik zou eens naar een advocaat stappen voor de mogelijkheden.
Marana schreef:
30-09-2020 11:52
Ik dacht ik lees even 24u dit topic niet, aangezien TO gisterochtend toch alleen maar continu hetzelfde zinnetje schreef. Wat blijkt, ook nu staat datzelfde zinnetje nog op de herhaal. Ik kom morgen wel weer eens kijken.
😂
Alle reacties Link kopieren
Als ik deze forumster goed herken kunnen jullie zitten lullen en tips geven tot jullie een ons wegen maar er gaat echt niks gebeuren verder.

Die zit hier over 15 jaar nog te sikkepitten hoor.

Wat een ontzettend vermoeiend topic dit...respect voor de dames die TO proberen te helpen :worship:
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
30-09-2020 14:59
Als ik deze forumster goed herken kunnen jullie zitten lullen en tips geven tot jullie een ons wegen maar er gaat echt niks gebeuren verder.

Die zit hier over 15 jaar nog te sikkepitten hoor.

Wat een ontzettend vermoeiend topic dit...respect voor de dames die TO proberen te helpen :worship:
Nieuwe nick nieuwe kans dacht ik, maar ben alweer genezen. Commissie Kansloos dit.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Je man was hoofdhuurder aldus eigen zeggen. Fijn dat je nu ‘gelijk’ hebt of nog maar eens voor de twintigste keer kunt aangeven hoe onbegrijpend wij jou blijkbaar lezen, maar dat brengt je geen stap verder. Want je hebt er nog steeds geen woning mee.

Dus gefeliciteerd met een dode muis dan maar.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
30-09-2020 15:01
Nieuwe nick nieuwe kans dacht ik, maar ben alweer genezen. Commissie Kansloos dit.
Wel lief geprobeerd hoor, dat siert jullie. Alleen zonde van de energie.
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
"Maar dat soort dingen regel ik toch allemaal al?

Als je voor mij een tip hebt voor een ander huis wat geen koophuis is en ook geen huurhuis waar je jaren op wacht dan hoor ik het graag."


2018. Je gaat lekker vooruit toch Bittertje?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Marana schreef:
30-09-2020 11:52
Ik dacht ik lees even 24u dit topic niet, aangezien TO gisterochtend toch alleen maar continu hetzelfde zinnetje schreef. Wat blijkt, ook nu staat datzelfde zinnetje nog op de herhaal. Ik kom morgen wel weer eens kijken.
Ik wil je niet weghebben hoor, maar je kunt gerust nog even wegblijven. We roepen wel als er een nieuwe plaat komt.
Alle reacties Link kopieren
☆°•-Loes-•°☆ schreef:
30-09-2020 14:59
Als ik deze forumster goed herken kunnen jullie zitten lullen en tips geven tot jullie een ons wegen maar er gaat echt niks gebeuren verder.

Die zit hier over 15 jaar nog te sikkepitten hoor.

Wat een ontzettend vermoeiend topic dit...respect voor de dames die TO proberen te helpen :worship:
De kunst is ook het je niet aan te trekken.
AeonOfWinter schreef:
30-09-2020 15:16
"Maar dat soort dingen regel ik toch allemaal al?

Als je voor mij een tip hebt voor een ander huis wat geen koophuis is en ook geen huurhuis waar je jaren op wacht dan hoor ik het graag."


2018. Je gaat lekker vooruit toch Bittertje?
In before: "Maar het is erg vervelend dat mensen verkeerde aannames doen".
Alle reacties Link kopieren
bitterkoekjespudding schreef:
30-09-2020 11:24
Ik heb contact gehad met de woningbouw. Zij geven aan dat ik volgens hun gegevens net zoveel recht heb om in het huis te blijven wonen als mijn man.

Het verhaal van sommige mensen dat ik sowieso geen recht heb op de woning klopte niet.
Als je getrouwd zou zijn dan klopt dat, maar dat was je toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Ze neemt iig geen overhaaste beslissingen...
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Bijnasoms schreef:
30-09-2020 15:27
De kunst is ook het je niet aan te trekken.
Dat zit wel snor :)
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Judy_Hopps schreef:
30-09-2020 14:38
Nou als je de huur in je eentje kan betalen (wat mij niet duidelijk is) Kan je voorlopige voorzieningen aanvragen (en ja dat kan ook zonder huwelijk).
Ik zou eens naar een advocaat stappen voor de mogelijkheden.
Nee dat kan niet. https://familierechtadvocaatzoetermeer. ... scheiding/


(en verder heb je voorlopige voorzieningen in bezwaar- en beroepsprocedures https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... oorziening daar is hier ook geen sprake van.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
30-09-2020 15:16
"Maar dat soort dingen regel ik toch allemaal al?

Als je voor mij een tip hebt voor een ander huis wat geen koophuis is en ook geen huurhuis waar je jaren op wacht dan hoor ik het graag."


2018. Je gaat lekker vooruit toch Bittertje?
Na twee jaar 'wachten' op een oplossing waar je geen moeite voor hoeft te doen, probeer je het gewoon in 2020 nog een keer want je weet maar nooit of nu wel dè ultieme tip komt hoe je je vent zijn eigen huis uit kan bonjouren. Want dat lijkt nu de 'oplossing', of heb ik dat verkeerd begrepen? :roll:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
30-09-2020 15:44
Als je getrouwd zou zijn dan klopt dat, maar dat was je toch niet?
Ik voorspel dat je hier geen eenduidig antwoord op gaat krijgen. :fortune:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven