Uit elkaar gaan en woonruimte

zondag 27 september 2020 om 09:31
Ik wil een einde aan mijn relatie maken en uit elkaar gaan. Dit hebben we al vaak besproken. Maar mijn man zegt dan dat hij niet weg wil gaan. Hij wil bij mij blijven en geeft als reden dat hij niet alleen wil zijn.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.
Normaal gesproken zou ik dan weg gaan. Maar dit is waar ik op vast loop. Ik heb niemand waar ik terecht zou kunnen. Woonruimte vinden zie ik echt als een groot probleem. De enige optie die ik heb is particulier huren. Maar dat is heel duur. Ik denk dat ik dan in de problemen kom financieel.
Het beste zou zijn als ik in het huis zou blijven wonen omdat dit goedkoper is dan particulier huren. Ons kind zit ook in deze buurt op school en vriendjes wonen hier. Daardoor lijkt het mij het beste hier te blijven wonen. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen.
Mijn man zegt dan steeds dat hij weigert weg te gaan. Ik voel me Daardoor gedwongen hier te blijven en zie geen uitweg om uit deze situatie te komen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen? Ik zie zelf geen oplossing wat andere woonruimte.

woensdag 30 september 2020 om 16:13
Jawel hoor. Dat we aannames doen en dat ze dat heel vervelend vindt.*Sikkepit* schreef: ↑30-09-2020 15:51Ik voorspel dat je hier geen eenduidig antwoord op gaat krijgen.![]()

woensdag 30 september 2020 om 16:31
https://www.juridischloket.nl/wonen-en- ... amenwonen/
Hoe moet het als we beiden de woning willen?
Is één partner als medehuurder geaccepteerd en komt u er niet uit wie in de huurwoning blijft? Laat dan de kantonrechter beslissen. Daarvoor heeft u geen advocaat nodig. De rechter weegt de belangen tegen elkaar af en bepaalt wie het huurrecht krijgt.
Is er sprake van contractuele medehuur? Dan is ook de verhuurder partij. De rechter weegt uw belangen af tegen die van uw partner en van de verhuurder. De uitkomst kan ook zijn dat geen van u beiden de woning krijgt.
Hoe moet het als we beiden de woning willen?
Is één partner als medehuurder geaccepteerd en komt u er niet uit wie in de huurwoning blijft? Laat dan de kantonrechter beslissen. Daarvoor heeft u geen advocaat nodig. De rechter weegt de belangen tegen elkaar af en bepaalt wie het huurrecht krijgt.
Is er sprake van contractuele medehuur? Dan is ook de verhuurder partij. De rechter weegt uw belangen af tegen die van uw partner en van de verhuurder. De uitkomst kan ook zijn dat geen van u beiden de woning krijgt.

woensdag 30 september 2020 om 16:38
Je zit goed hoor.*Sikkepit* schreef: ↑30-09-2020 15:50Na twee jaar 'wachten' op een oplossing waar je geen moeite voor hoeft te doen, probeer je het gewoon in 2020 nog een keer want je weet maar nooit of nu wel dè ultieme tip komt hoe je je vent zijn eigen huis uit kan bonjouren. Want dat lijkt nu de 'oplossing', of heb ik dat verkeerd begrepen?![]()
Kind is, euh, het kind van de rekening, dat vind ik echt sneu.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
woensdag 30 september 2020 om 16:41
Dat is het ook.AeonOfWinter schreef: ↑30-09-2020 16:38Kind is, euh, het kind van de rekening, dat vind ik echt sneu.

De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.

woensdag 30 september 2020 om 16:43
Dat is natuurlijk ook zijn goed recht. De meeste mensen willen niet gedwongen verhuizen en jij bent degene die uit elkaar wil gaan.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 09:37Het is een huurhuis. Man is hoofdbewoner, ik sta wel ook ingeschreven.
Het is hier in de buurt heel moeilijk om aan woonruimte te komen. We wonen in een dure stad. Een appartement heb je niet zomaar.
Mijn man werkt meer dan mij en heeft meer ruimte financieel. Maar weigert iets anders te zoeken.
Dus een andere oplossing zoeken lijkt mij beter. Maar je bent niet de enige...
woensdag 30 september 2020 om 17:00
Nou dan geef je het beestje een andere naam.nimbus schreef: ↑30-09-2020 15:49Nee dat kan niet. https://familierechtadvocaatzoetermeer. ... scheiding/
(en verder heb je voorlopige voorzieningen in bezwaar- en beroepsprocedures https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... oorziening daar is hier ook geen sprake van.
"Wel kunnen zij een kort geding voeren om voorlopige maatregelen te laten treffen."
Uit je link.
woensdag 30 september 2020 om 17:01
Daar is allang antwoord op gegeven door TO. Nee ze zijn niet getrouwd.*Sikkepit* schreef: ↑30-09-2020 15:51Ik voorspel dat je hier geen eenduidig antwoord op gaat krijgen.![]()
woensdag 30 september 2020 om 17:03
Dat wisten we al maar gaat het niet om.Judy_Hopps schreef: ↑30-09-2020 17:01Daar is allang antwoord op gegeven door TO. Nee ze zijn niet getrouwd.

woensdag 30 september 2020 om 17:20
Vanwaar dan je 'voorspelling'? Om nog lekker even te zuigen?

woensdag 30 september 2020 om 18:07
Nee.
woensdag 30 september 2020 om 21:27
Hier ditto. Tevens draai ik nog steeds overal voor op. Zowel qua kosten als qua tijd. Denk aan passende kleding, gymkleren, mutsen, handschoenen, slippers, zwembroeken, toiletspullen, fietsen en onderhoud, kapper, tandarts, kinderfeestjes, kadootjes voor kinderfeestjes, traktaties, etc, etc.
Hij geeft ze in zijn zorgweek alleen eten en de rest verdomt hij gewoon. En je kan het zelf niet ook laten liggen want dan gaat het ten koste van je kinderen.
vrijdag 2 oktober 2020 om 06:46
Rijbewijs halen?bitterkoekjespudding schreef: ↑27-09-2020 09:41Ik loop er ook tegenaan met vervoer om ons kind op school te krijgen omdat ik geen rijbewijs heb. Dat is 1 van de redenen dat het mij moeilijk lijkt om dingen te regelen. Ik voel me echt vast zitten in deze situatie. Vakantiehuizen zijn hier bijvoorbeeld buiten de stad, verder weg. Geen idee hoe dit zou moeten met school.

vrijdag 2 oktober 2020 om 06:52
Nee, dat is te simpel. Helemaal omdat we allemaal ongelijk hadden over het medehuurderschap.
vrijdag 2 oktober 2020 om 10:34
vivautrecht85 schreef: ↑02-10-2020 06:52Nee, dat is te simpel. Helemaal omdat we allemaal ongelijk hadden over het medehuurderschap.

Veritas vos liberabit
zaterdag 3 oktober 2020 om 12:52
Ook ik herken deze forummer terug nu en dit speelt inderdaad al jaren.
Het lijkt me niet zinvol en eerlijk gezegd ook niet netjes om haar nu verder te blijven bestoken of te confronteren. Lijkt me dat hier complexe problematiek achter schuilt gaat en daarin als het ware lopen 'poeren' hoeft niet.
TO ik hoop voor je dat je toch, ooit, tegen een goede behandeling aan loopt. Eentje die de trauma's uit je verleden draagbaarder maakt waardoor er iets ruimte komt voor positiviteit in je leven.
Het lijkt me niet zinvol en eerlijk gezegd ook niet netjes om haar nu verder te blijven bestoken of te confronteren. Lijkt me dat hier complexe problematiek achter schuilt gaat en daarin als het ware lopen 'poeren' hoeft niet.
TO ik hoop voor je dat je toch, ooit, tegen een goede behandeling aan loopt. Eentje die de trauma's uit je verleden draagbaarder maakt waardoor er iets ruimte komt voor positiviteit in je leven.
zaterdag 3 oktober 2020 om 19:33
Niet iedereen herkent deze forummer, ik herinner mij haar in ieder geval niet. Ik geloof direct dat er een complexe problematiek achter schuil gaat, maar TO komt ook niet bepaald sympathiek over in dit topic. Als je dus alleen op haar posts hier af gaat, dan zijn de posts waar jij op doelt wel begrijpelijk.C⨀urage schreef: ↑03-10-2020 12:52Ook ik herken deze forummer terug nu en dit speelt inderdaad al jaren.

dinsdag 6 oktober 2020 om 12:51
Er werd hier eerder gesproken over altijd ingeschreven blijven staan bij woningbouwvereniging. Ik heb navraag gedaan bij de lokale woningbouwvereniging als je een partner hebt waarbij je op hetzelfde adres woont kun je niet apart ingeschreven staan bij woningbouwvereniging. Bij een scheiding moet een van de partners afstand doen van de opgebouwde wachttijd/opgebouwde reactiepunten. Een verzekering voor beide partners door ingeschreven te blijven staan bij de woningbouwvereniging is dus in ieder geval niet altijd mogelijk.
dinsdag 6 oktober 2020 om 20:13
boekenlegger0 schreef: ↑06-10-2020 12:51Er werd hier eerder gesproken over altijd ingeschreven blijven staan bij woningbouwvereniging. Ik heb navraag gedaan bij de lokale woningbouwvereniging als je een partner hebt waarbij je op hetzelfde adres woont kun je niet apart ingeschreven staan bij woningbouwvereniging. Bij een scheiding moet een van de partners afstand doen van de opgebouwde wachttijd/opgebouwde reactiepunten. Een verzekering voor beide partners door ingeschreven te blijven staan bij de woningbouwvereniging is dus in ieder geval niet altijd mogelijk.
Ik kan er gelukkig al zo 2 opnoemen waarbij dat niet het geval is.
En waar je als je wel samen ingeschreven staat, je het ook kan splitsen.
Vraag me af of je wel de juiste informatie hebt gekregen, want het lijkt mij héél vreemd dat je je niet als individu kan inschrijven, enkel omdat je een adres deelt. Zou betekenen dat ook (meerderjarige) thuiswonende kinderen zich niet kunnen inschrijven. Of mensen die een huis delen zoals studentenwoning niet, etc. Kan eigenlijk gewoon niet waar zijn. Of hangen ze dat puur op aan een trouwakte? Zoja, zeg tegen de woningbouw dat de jaren 50 ze terug wil.
dinsdag 6 oktober 2020 om 21:00
Ik vind het ook raar en zeer onwenselijk. Ik kwam er achter omdat ik mezelf en partner allebei apart wilde inschrijven voor je-weet-nooit-wat-er-gebeurt. We zijn getrouwd. Ik kon mezelf wel inschrijven zonder partner maar daarna weigerde het systeem de inschrijving van mijn partner. Officieel moet ik nu mijn inschrijving aanpassen naar samen met partner. We hebben in dat geval alleen samen een kans of als we ooit uit elkaar gaan dan moeten we zelf kiezen wie de inschrijving en de wachttijd/reactiepunten behoudt en wie weer op 0 kan beginnen. Ik kan nu ook mijn huidige inschrijving zonder partner in stand houden, maar dat zorgt er voor dat mijn partner zich niet kan inschrijven,