Uit elkaar gaan

03-11-2019 17:12 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil na ruim 8 jaar samen zijn weg bij mijn man. We hebben al een goed en lang gesprek gehad en hij vind het jammer, maar geeft aan er niks aan te kunnen veranderen. We hebben nu afstand van ellaar genomen om na te denken maar wonen nog wel samen. De omgeving weet het nog niet.

Wat het belangrijkste voor hem was is dat we onze hond er niet de dupe van laten worden. Dat bevestigde mijn gevoel wel weer. Dat onze hond op zo'n moment als eerste in hem op komt vind ik moeilijk en dat heb ik hem ook verteld.
We hebben geen kinderen.

Sinds 2 jaar zijn we getrouwd en achteraf had ik daar voor al lichte twijfels. We hebben daar toen ook vaak over gesproken maar ik had het vertrouwen er in dat het goed kwam. Dat is helaas niet gebleken en we lopen dan ook weer tegen hetzelfde aan. Op dat soort momemten doen we weer extra ons best en is het weer even prima. Maar dat veranderd dan toch weer. Ik besef me nu dat hij zo is en we elkaar niet moeten willen veranderen. Dat is niet oke.

Hij vind altijd alles prima en goed en ik heb juist behoefte aan een partner waar ik een goed gesprek mee kan voeren en die trots op mij is en waarvanuit ook initiatief komt. In mijn relatie lijkt het hem allemaal niet uit te maken als ik er maar ben voor gezeldschap en klusjes. Hij gaat hier ook niet echt tegen in als ik dit aangeef.

Kortom, ik heb spijt dat ik getrouwd ben en ben bang dat we beide nog meer spijt hebben als we dit nog 10 jaar zo door laten gaan(vooral ik, want hij vind het allemaal wel best zo). Echter heb ik veel angst voor wat er gaan komen en voel ik me schuldig. Straks ben ik een jonge vrouw en al gescheiden...dat voelt verkeerd.
Maar in deze relatie blijven voelt ook verkeerd....

De hele dag door denk ik hier aan en het valt me echt wel zwaar, maar ik ben er van overtuigd dat blijven ook echt ongezond is als ze liefde er uit is...

Ik ben op zoek naar advies, of naar ervaringen van anderen. Bedankt voor het lezen.
Onze tijd is nu.
Ik denk dat TO inmiddels ook wel beseft dat 2 jaar geleden trouwen niet de meest handige zet was. Ze heeft aangegeven dat ze voor het huwelijk al twijfels had maar hoopte dat het toch goed kwam. Maar als je terugkerend hetzelfde gesprek voert en beiden er aan werkt maar als het toch niet lukt, dan komt het moment dat je de balans opmaakt en keuzes moet gaan maken. Ga je door of stop je ermee. En feitelijk is de keuze al gemaakt lees ik, alleen weet de buitenwereld het nog niet.
Ik doe mijn best
Als je trouwens nooit iets geuit hebt aan de buitenwereld (familie, vrienden) van je twijfels ...
Geef hen tijd om te wennen!

2 jaar geleden waren ze nog op jullie huwelijksfeest.
Er zullen er echt wel een aantal zich halfdood schrikken als ze nu ineens van een scheiding horen, terwijl ze nooit veel problemen hebben opgemerkt.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 03-11-2019 19:00
3.13% gewijzigd
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 18:53
Daar zit wat in, we houden beide ontzettend veel van onze hond.
waarom legde jij het negatief uit dan?
je wil een partner die trots op je is, is hij niet trots op je?
Westerpaviljoen schreef:
03-11-2019 18:57
Je wijst hem wel aan als schuldige.
Sommige dingen van hem vallen inderdaad niet goed bij mij, maar ik probeer hem niet te veranderen en we maken er geen ruzie over. Ik geef hem dus niet de schuld als in: jij doet dit helemaal verkeerd dus ga ik weg.
Het is ook mijn schuld vind ik dat mijn gevoelens over zijn. Heeft hij ook niet om gevraagd.
Onze tijd is nu.
S-Meds schreef:
03-11-2019 19:00
Omdat het in de situatie ongepast was, vind ik.
Onze tijd is nu.
Ligt het aan mij? Hoezo betekent het iets als een man de hond van belang vindt wanneer zijn vrouw zegt bij hem weg te gaan? Ik zal wel niet van de hondenplaneet komen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
S-Meds schreef:
je wil een partner die trots op je is, is hij niet trots op je?
Nee, hij vind het niet echt interessant dat ik me ontwikkel in werk etc. Het interesseert hem op dat gebied geen moer wat ik doe.
Onze tijd is nu.
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 19:01
Sommige dingen van hem vallen inderdaad niet goed bij mij, maar ik probeer hem niet te veranderen en we maken er geen ruzie over. Ik geef hem dus niet de schuld als in: jij doet dit helemaal verkeerd dus ga ik weg.
Het is ook mijn schuld vind ik dat mijn gevoelens over zijn. Heeft hij ook niet om gevraagd.
Kijk. Het klinkt voor mij ook niet als een droomman.

Maar ik vind wel dat je zoiets als relatietherapie moet proberen voordat je deze beslissing gaat nemen.

Jullie acteren en communiceren op verschillende levels en die moet je wel proberen bij elkaar te brengen.
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 19:02
huh? jij vertelt hem dat je wilt scheiden, hij uit zijn zorgen over de hond en jij vindt dat ongepast??
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 19:03
Nee, hij vind het niet echt interessant dat ik me ontwikkel in werk etc. Het interesseert hem op dat gebied geen moer wat ik doe.
hoe weet je dat? geef eens een voorbeeld waaruit dat blijkt
S-Meds schreef:
Omdat hij niet aangeeft hoe erg hij het vindt, of hoeveel hij van haar houdt. Maar wel over de hond begint, de rest voelt voor haar dan als bijzaak.

Schat ik in, dat weet ik niet zeker. Ik had er ooit een waar ik het gesprek mee aanging over de relatie en mijn twijfels. Zijn reactie ja maar hoe moet dat dan met de auto? We hadden net een nieuwe besteld, dat merk was een grote wens van hem. Vond ik ook niet echt getuigen van zijn liefde voor mij...
Ik doe mijn best
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 19:02
Volkomen eens.
‘ik ga bij je weg’
‘Ok, maar de hond mag er geen last van hebben’.

o_o

(En ook :HA: . Maar dat komt omdat ik niet in jouw situatie zit en niet van de hondenplaneet kom.)
enn wijzigde dit bericht op 03-11-2019 19:05
0.78% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
S-Meds schreef:
03-11-2019 19:04
huh? jij vertelt hem dat je wilt scheiden, hij uit zijn zorgen over de hond en jij vindt dat ongepast??
Wel als je allebei dol op die hond bent.

Dat het eerste wat je zegt als je vrouw zegt "ik wil definitief scheiden" is "what about the dog".
In plaats van "ik vind dit vreselijk, ik wil samenblijven" of "kunnen we dit nog oplossen".
Enn schreef:
03-11-2019 19:05
Volkomen eens.
‘ik ga bij je weg’

o_o

En ook :HA:
Maar dat komt omdat ik niet in jouw situatie zit en niet van de hondenplaneet kom.
ik vind het helemaal niet ongepast, hij uitte zijn zorgen. Sommige mensen zijn er niet zo goed in om te vertellen wat ze voelen als ze ineens voor het blok worden gezet. niet gek dat je dan overgaat naar praktische punten en zorgen voor anderen
S-Meds schreef:
03-11-2019 19:06
ik vind het helemaal niet ongepast, hij uitte zijn zorgen. Sommige mensen zijn er niet zo goed in om te vertellen wat ze voelen als ze ineens voor het blok worden gezet. niet gek dat je dan overgaat naar praktische punten en zorgen voor anderen
En die gevoelens en zorgen betreffen dan de hond. Kan, mijn type man zou het ook niet zijn.
Enn schreef:
03-11-2019 19:05
Volkomen eens.
‘ik ga bij je weg’

o_o

(En ook :HA: . Maar dat komt omdat ik niet in jouw situatie zit en niet van de hondenplaneet kom.)
Ieder zijn meug kenden iemand die meteen over zijn tv begon. Ik ga bij je weg ehm Ok Maar de tv neem ik mee :-o .

Joh als je ongelukkig bent en je houd niet meer van hem klaar dan. Mischien is hij meer een dierenliefhebber dan een liefdevolle echtgenoot.
staafmixer wijzigde dit bericht op 03-11-2019 19:11
7.76% gewijzigd
Enn schreef:
03-11-2019 19:07
En die gevoelens en zorgen betreffen dan de hond. Kan, mijn type man zou het ook niet zijn.
het zegt niks over het type man, behalve dan dat hij empathisch is
vergeet niet dat hij out of the blue hoort dat zijn vrouw niet meer van hem houdt en wil scheiden
het is des vrouw om dan te zeggen: o, nu ben ik gekwetst of iets dergelijks
maar een flink deel van de mannen heeft minder taal dan een vrouw om gevoelens uit te drukken
TO, misschien een rare vraag.. maar verveel je je niet gewoon in je relatie?

Wat je wil van een man klinkt allemaal zo... tja... romantische komedie-achtig.

Een leven lang samen - mocht je dat ambiëren - is nu eenmaal niet een leven lang vuurwerk. Met wie dan ook. Pieken en dalen horen erbij.

Ik zeg niet dat je niet moet gaan scheiden hoor, maar ik vind het niet zo gek dat die man na 8 jaar met jou niet meer aan je lippen hangt als je het over je werk hebt, of voortdurend zegt hoe geweldig hij je wel niet vindt, of als jij weer eens met een stokpaardje van je op de proppen komt daar vol tegenin gaat.

Lange relaties kenmerken zich door een enorme gewenning en als het goed is word je familie van elkaar. En voel je je dus vertrouwd, en veilig, maar soms is het dan moeilijk om dat verliefde gevoel weer boven te halen. En als je dan nu gaat scheiden, maar daar niets mee doet, dan loop je daar vervolgens in elke relatie weer tegenaan.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gewoon een weekendregeling maken voor de hond er zijn er al vele voor geweerst
https://www.nu.nl/dieren/5497877/man-ma ... latie.html
S-Meds schreef:
03-11-2019 19:04
hoe weet je dat? geef eens een voorbeeld waaruit dat blijkt
Voorbeeld: ik assisteer op het werk bij laparoscopische operaties en dat doe ik al een aantal jaar met veel plezier. En ik praat er dan ook wel geregeld over met hem, zoals hij ook over zijn werk praat tegen mij. En toen kwam ik er achter dat hij geen idee heeft wat ik doe, wat laparoscopie is en wat mijn rol daar in is. Hij dacht door het woord dat ik in een lab aan het werk was. Hij had dus geen idee, en praat er maar gewoon in mee in plaats van te vragen wat het is en wat ik doe. Dat geeft mij dan wel vraagtekens.
Onze tijd is nu.
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 19:03
Ben jij wel trots op hém, op hoe hij in het leven staat, hoe hij als mens is, hoe hij ten opzichte van jou staat, hoe hij zijn werk doen, en laat je dat ook regelmatig blijken? Of moet HIJ elke dag uitbundig laten blijken hoe geweldig jij bent en hoe goed je alles doet en hoe fantastisch je het op je werk doet?

Ik doe het ook goed op mijn werk, maar mijn man zegt daar zelden iets over. Toch weet ik dat hij meeleeft en trots op mij is, maar dat hoeft echt niet elke dag of elke week uitgebreid uitgesproken te worden. Overigens heb ik liever dat mijn man trots op me is vanwege de persoon die thuis ben dan vanwege de manier waarop ik achter mijn bureau op het werk zit. Hoe cru het ook klinkt, in de tegenwoordige tijd is een baan maar een baan, maar waar het om gaat in een relatie is wie je bent als je samen bent. En niet de rol die je op je werk speelt.

En natuurlijk delen we af en toe wederwaardigheden die we op het werk meemaken. Maar waar het écht om gaat is: wie zijn wij samen, gewoon thuis, met elkaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 19:12
Voorbeeld: ik assisteer op het werk bij laparoscopische operaties en dat doe ik al een aantal jaar met veel plezier. En ik praat er dan ook wel geregeld over met hem, zoals hij ook over zijn werk praat tegen mij. En toen kwam ik er achter dat hij geen idee heeft wat ik doe, wat laparoscopie is en wat mijn rol daar in is. Hij dacht door het woord dat ik in een lab aan het werk was. Hij had dus geen idee, en praat er maar gewoon in mee in plaats van te vragen wat het is en wat ik doe. Dat geeft mij dan wel vraagtekens.
hij begreep niet wat je deed.
maar is dit dan het bewijs dat hij niet trots op je is?

mijn man heeft ook geen idee wat ik doe maar hij is wel trots en andersom
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 19:12
Om eerlijk te zijn? Dat is geen enkele reden tot echtscheiding. Mijn man deed altijd zwaar werk en wisselde vaak van werkgever. Wat het precies was of inhield weet ik ongeveer maar ik kan mij er niets bij voorstellen.
S-Meds schreef:
03-11-2019 19:10
het zegt niks over het type man, behalve dan dat hij empathisch is
vergeet niet dat hij out of the blue hoort dat zijn vrouw niet meer van hem houdt en wil scheiden
het is des vrouw om dan te zeggen: o, nu ben ik gekwetst of iets dergelijks
maar een flink deel van de mannen heeft minder taal dan een vrouw om gevoelens uit te drukken
Nah weet je dan zou ik het meer waarderen als er niets gezegd werd. Hoe de man het ook heeft bedoeld en hoe duidelijk zijn empathie uit deze woorden zouden moeten spreken; voor TO werkte het niet. Dat kan en mag en ik begrijp dus goed dat ze niet met deze man verder wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven