Uit elkaar gaan

03-11-2019 17:12 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil na ruim 8 jaar samen zijn weg bij mijn man. We hebben al een goed en lang gesprek gehad en hij vind het jammer, maar geeft aan er niks aan te kunnen veranderen. We hebben nu afstand van ellaar genomen om na te denken maar wonen nog wel samen. De omgeving weet het nog niet.

Wat het belangrijkste voor hem was is dat we onze hond er niet de dupe van laten worden. Dat bevestigde mijn gevoel wel weer. Dat onze hond op zo'n moment als eerste in hem op komt vind ik moeilijk en dat heb ik hem ook verteld.
We hebben geen kinderen.

Sinds 2 jaar zijn we getrouwd en achteraf had ik daar voor al lichte twijfels. We hebben daar toen ook vaak over gesproken maar ik had het vertrouwen er in dat het goed kwam. Dat is helaas niet gebleken en we lopen dan ook weer tegen hetzelfde aan. Op dat soort momemten doen we weer extra ons best en is het weer even prima. Maar dat veranderd dan toch weer. Ik besef me nu dat hij zo is en we elkaar niet moeten willen veranderen. Dat is niet oke.

Hij vind altijd alles prima en goed en ik heb juist behoefte aan een partner waar ik een goed gesprek mee kan voeren en die trots op mij is en waarvanuit ook initiatief komt. In mijn relatie lijkt het hem allemaal niet uit te maken als ik er maar ben voor gezeldschap en klusjes. Hij gaat hier ook niet echt tegen in als ik dit aangeef.

Kortom, ik heb spijt dat ik getrouwd ben en ben bang dat we beide nog meer spijt hebben als we dit nog 10 jaar zo door laten gaan(vooral ik, want hij vind het allemaal wel best zo). Echter heb ik veel angst voor wat er gaan komen en voel ik me schuldig. Straks ben ik een jonge vrouw en al gescheiden...dat voelt verkeerd.
Maar in deze relatie blijven voelt ook verkeerd....

De hele dag door denk ik hier aan en het valt me echt wel zwaar, maar ik ben er van overtuigd dat blijven ook echt ongezond is als ze liefde er uit is...

Ik ben op zoek naar advies, of naar ervaringen van anderen. Bedankt voor het lezen.
Onze tijd is nu.
2019 schreef:
03-11-2019 19:30
En dat binnen twee jaar huwelijk.
Hij wist eigenlijk al voor het huwelijk dat zij twijfelde.

Hij had ook kunnen zeggen "we trouwen niet voor jij helemaal zeker bent".
Voor de duidelijkheid ik zoek geen fanclub, zit er niet op te wachten dat hij me 1000 complimetjes geeft of dat hij mij een koningin vind of zo. Dat van het werk was maar een voorbeeld. En ja, ik vind persoonlijke ontwikkeling en werk belangrijk maar hoef echt niet van hem of van jullie te horen hoe amazing dat is.

Ik wil gewoon een fijne gelijkwaardige relatie. Het liefst zou ik ook zien dat mijn gevoelens terug kwamen. Maar dat is niet zo. We hebben het er vaker over gehad, ik heb hem er niet mee overvallen out of the blue en mijn tas is nog nieteens gepakt. Ik ben dit topic gestart om mijn hart te luchten op een anonieme manier.
Onze tijd is nu.
Heb je een ander op het oog TO? Gewoon een vraag he? Soms wil dat zaken nét even harder duwen. Vandaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 19:28
Dat klopt niet, hij wist het al wel en we hebben het er vaker over gehad. Het kwam niet out of the blue.
maar serieus, wat hij hij dan moeten zeggen? waarmee was je wel tevreden geweest na zo’n boodschap? was het wel zijn taak om jou tevreden te stellen toen jij hem dumpte? Of mocht hij ook bezig zijn met zichzelf of godbetert de hond?
kan je wat voorbeelden noemen waaruit blijkt dat je relatie niet gelijkwaardig is?
Zijn de dingen die je in een nieuwe relatie zoekt realistisch TO?
Kijk, ik zeg echt niet dat je in een relatie moet blijven met een man waar je niet meer van houdt, zeker niet. Maar verkijk je niet op het idealiseren van een nieuwe relatie of wat je daarin hoopt te gaan vinden. Of sterker nog, eerst het vinden daarvan. Geloof mij, daten anno 2019 is niet altijd een pretje ;-D .
2019 schreef:
03-11-2019 19:30
En dat binnen twee jaar huwelijk.
Roept vrouw naar man:
"Schat, het trouwalbum is net bezorgd, ziet er prachtig uit met die witte leren kaft met gouden opdruk! En oh ja, heb je eraan gedacht dat we morgen bij de advocaat moeten zijn voor de scheiding? Doe je trouwpak maar aan, wel fijn om er dan een beetje netjes uit te zien, toch?"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Enn schreef:
03-11-2019 19:33
Heb je een ander op het oog TO? Gewoon een vraag he? Soms wil dat zaken nét even harder duwen. Vandaar.
Nee, geen ander. Ik zou graag alleen zijn momenteel al vind ik dat eng.
Onze tijd is nu.
pejeka schreef:
03-11-2019 19:37
Roept vrouw naar man:
"Schat, het trouwalbum is net bezorgd, ziet er prachtig uit met die witte leren kaft met gouden opdruk! En oh ja, heb je eraan gedacht dat we morgen bij de advocaat moeten zijn voor de scheiding? Doe je trouwpak maar aan, wel fijn om er dan een beetje netjes uit te zien, toch?"...
Bedankt.
Onze tijd is nu.
pejeka schreef:
03-11-2019 19:37
Roept vrouw naar man:
Erger nog.
Kan er bij die advocaat geruzied worden wie het trouwalbum krijgt.

Want die vent is bezorgd over de hond, maar niet over zijn trouwfoto's.
S-Meds schreef:
03-11-2019 19:35
maar serieus, wat hij hij dan moeten zeggen? waarmee was je wel tevreden geweest na zo’n boodschap? was het wel zijn taak om jou tevreden te stellen toen jij hem dumpte? Of mocht hij ook bezig zijn met zichzelf of godbetert de hond?
Ik wou juist dat hij aan zichzelf dacht en aan wat hij wil.
Onze tijd is nu.
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 19:38
Nee, geen ander. Ik zou graag alleen zijn momenteel al vind ik dat eng.
Ga dan.
Dit meen ik echt. Pak de belangrijkste spullen en ga. Waar wacht je op?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
03-11-2019 19:22
Goeiedag zeg, ja idd wel de hond. *ik word te oud denk ik*

( :biggrin: )
Je wil niet weten hoeveel getraumatiseerde honden,katten ,cavia,s en hamsters er rondlopen door scheidingen.
staafmixer wijzigde dit bericht op 03-11-2019 19:48
3.42% gewijzigd
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 19:39
Grappig hoe mensen verschillen; ik zou het juist een groot pluspunt vinden wanneer iemand de zorg en verantwoordelijkheid voor huisdieren zo serieus neemt.

Maar wat let je? Zoek woonruimte en ga! Verbreek je relatie. Je man/ex verdient het wel om gewoon eerlijk te weten waar hij aan toe is lijkt me.
Mar-ianne schreef:
hoe bedoel je dit? jij gaat toch niet over wat hij denkt? je weet het niet eens, niemand weet hoe een ander denkt
Enn schreef:
03-11-2019 19:40
Ga dan.
En dit
Enn schreef:
03-11-2019 19:40
Ga dan.
Eens, je hebt nog een heel leven om gelukkig te worden!
S-Meds schreef:
03-11-2019 19:42
hoe bedoel je dit? jij gaat toch niet over wat hij denkt? je weet het niet eens, niemand weet hoe een ander denkt
Jij ontleed ook echt alles he.
Wat ik bedoel is dat ik het belangrijk vind hoe hij zich voelt!
Onze tijd is nu.
Mar-ianne schreef:
03-11-2019 19:44
ja ik ontleed het omdat het belangrijk is. jij verwijt hem dat hij een verkeerde reactie geeft. Nu zeg je dat het belangrijk vindt dat je weet hoe hij zich voelt, maar je wilde scheiden waarom zou je aanstaande ex in vredesnaam zijn hart luchten bij je, je wil van hem af nota bene
staafmixer schreef:
03-11-2019 19:41
Je wil niet weten hoeveel getraumatiseerde honden,katten en cavia,s er rondlopen door scheidingen
Mijn katten raken alleen getraumatiseerd als hun etensbak leeg is.

Niet als ik het morgen aftrap en ze achterlaat bij mijn echtgenoot.
(Bij wie ze rotverwend worden.)

Ze zouden eerder sjacho worden van één of andere omgangsregeling.
en ga gewoon weg want je houdt niet meer van hem, het is dan te laat.
maar wees je bewust van je oneigenlijke argumenten want die kom je in je volgende relatie weer tegen
Mar-ianne schreef:
Jawel maar dat is eigenlijk jouw zaak al niet meer lijkt me? Jij hebt ervoor gekozen en jezelf uitgecheckt. Ook dit bedoel ik niet naar en onaardig; Mocht ik dit merken na het geven van jouw boodschap, dan zou ik dus ook voor de hond hebben gekozen. Wellicht zelfs idd rustig afwachten totdat je dan weg bent net zoals hij doet. En Ja idd zonder in te gaan op gespreksverzoeken over gevoelens etc.
enn wijzigde dit bericht op 03-11-2019 19:49
3.77% gewijzigd
Mar-ianne schreef:
Wat denk je hoe hij zich voelt? Zijn vrouw zegt binnen twee jaar na het huwelijk tegen hem dat ze het niet meer ziet zitten, de relatie. Denk je dan dat hij zich helemaal geweldig "top of the world" voelt, of dat hij zijn leven en bestaan ook even in duigen ziet vallen? Sorry hoor, maar volgens mij heb je meer empathie met alle patiënten die je op een dag ziet passeren in je OK, dan met je eigen man.

JIJ wilt weg en JIJ wilt een einde aan het huwelijk. Gaan de gevoelens van je man daar nog iets aan veranderen? En zo nee, hoezo ben je dan nu opeens zo betrokken bij zijn gevoelens?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je gaat geen goedkeuring voor jouw keuze krijgen dus kan jij alleen die goedkeuring aan jezelf geven. Daarna houdt het op. Mensen beëindigen over het algemeen hun relaties niet met wederzijdse goedkeuring en in vriendschap. Het kan wel maar als ik lees wat jij schrijft dan is dat in jouw geval dus niet zo. Dus nu dan ook maar groot zijn, je spullen pakken en ophouden met zoeken en verwachten van hem. Sterkte :redrose:
enn wijzigde dit bericht op 03-11-2019 20:05
Reden: Smiley vergeten
15.89% gewijzigd
Mar-ianne schreef:
Nog een vraag: hoopte je met melden dat je weggaat dat hij eindelijk zou geven wat jij mist?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven