Uit elkaar maar samenwonen?

18-11-2018 22:32 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een topic gemaakt over mijn relatie, deze is nu sinds 2weken geleden beeindigd.

Nu heb ik een probleem en ik hoop via hier mensen te vinden die in dezelfde situatie zitten/zaten.

Mijn ex vriend is namelijk naar mijn dorp verhuist omdak we telkens 3u onderweg waren na elkaar, ik begon toen net bij een nieuwe job, hij was nog werkloos vandaar de keuze om naar hier te verhuizen.

We zijn nu sinds 2weken uit elkaar, hij heeft toen een overzettingsformulier aangevraagd om terug in zijn huidige stad te kunnen werken (hij werkt als postbode) nu vandaag heeft hij mij laten weten dat dit pas ten vroegste januari kan door gaan.

Nu zou ik dus nog tot januari met mijn ex moeten samenwonen. Hij kent hier weinig mensen dus ergens logeren kan niet, de meeste van mijn vrienden wonen ook een eindje weg en omdat we pal in het centrum wonen en dus dicht bij onze jobs heb ik geen auto, dus ik bij vrienden logeren kan niet wegens geen vervoer (wil mijn vrienden ook niet ten laste zijn) + hij draagt ABSOLUUT GEEN zorg voor het appartement dus blijf ik ook liever hier om het wat op orde te houden omdat ik door hem de waarborg niet kwijt wil raken.

Wegens gezondheidsredenen kan ik momenteel ook maar deeltijds werken dus met deze loon kan ik ook geen appartement gaan huren voor mij alleen, maar de stress die erbij komt door samen te wonen men je ex zorgt ervoor dat ik door de dag veel probeer weg te zijn maar ik kan niet altijd ergens terecht wat logisch is natuurlijk en met het koude weer is het ook geen optie om de hele dag buite te wandelen. En als ik dan thuis kom moet ik me opsluiten in de slaapkamer omdat hij nu leeft en slaapt in de woonkamer. Hij zelf wil ook niet alleen gaan wonen omdat hij dit na 2maanden toch zou moeten opzeggen omdat hij liefst terug naar zijn vertrouwde stad wil verhuizen en dit appartement alleen aan mij overlaten zou zwaar zijn, de huur is namelijk al 800 euro wat moeilijk te betalen is met een deeltijds job.

De constante onrust in mijn hoofd door deze situatie en het gebrek aan rust door steeds thuis weg te 'zijn begint zijn tol te eisen, ik hou dit niet vol tot eind januari. (Bij mijn ouders kan ik ook niet tijdelijk terug gaan wonen, onze band is absoluut niet goed en ook door plaatsgebrek)

Weet iemand een oplossing om het dragelijker te maken of een oplossing om toch apart te leven? Het kan een logisch antwoord zijn maar door de situatie op de moment zit logisch nadenken er niet meer in.

Alvast bedankt!
Er het beste van maken het is voor 2.5 maand, bedenk dat je ex vriend voor jou is verhuisd, en hij weer terug gaat , bovendien komt het je financieel nog goed uit, met je parttime werken is 800 euro huur per maand een hoop geld.

Iets harder voor je zelf worden en meer gaan werken, ben je minder thuis en heb je straks meer geld.
Tja, ik heb destijds nog een jaar het huis gedeeld met mijn ex. Absoluut niet fijn, maar je moet er samen toch maar het beste van maken.
Hoe ga je dit appartement betalen vanaf januari, als hij weg is?
Misschien dat jullie kunnen afspreken hoe jullie het beste om zullen gaan met de situatie.

Hij zal de duivel niet zijn ook al mag je hem niet meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Christiana schreef:
18-11-2018 22:38
Er het beste van maken het is voor 2.5 maand, bedenk dat je ex vriend voor jou is verhuisd, en hij weer terug gaat , bovendien komt het je financieel nog goed uit, met je parttime werken is 800 euro huur per maand een hoop geld.

Iets harder voor je zelf worden en meer gaan werken, ben je minder thuis en heb je straks meer geld.
Wil even vermelden dat ''iets harder voor jezelf zijn en meer werken'' overbodig is, ik ga mijn gezondheidsredenen hier niet beschrijven deze hou ik liever prive dus denk alstublief 2x na voor je zo iets zegt, je weet echt niet over wat het gaat
Gewoon aanvaarden dat je nu éénmaal aan elkaar geplakt blijft tot minstens januari.

Je hoeft daarbij natuurlijk niet in 1 bed te liggen.

Maar ooit heb je die kerel graag gezien en hij jou.
En wel zo erg graag gezien dat je ermee bent gaan samenwonen (waarbij hij dus een heel eind voor jou verhuisd is).

Ik zou ook opletten met dat "ten vroegste".
Het kan januari zijn, maar het kan dus evengoed maart worden.
Ik zou er dus ook wel een deadline op zetten van bijvoorbeeld tot april.
Als hij dan nog niet is overgeplaatst huurt hij toch maar een kamer ergens. Waar ie per dag of per maand kan opzeggen.
Ik neem aan dat het appartement uit meerdere kamers bestaat en dat jullie niet meer bij elkaar slapen, ik zou het dan voorlopig opsplitsen zoals in een studentenhuis. Keuken, badkamer en toilet moet je natuurlijk nog wel delen, en je zult elkaar ongetwijfeld tegen het lijf lopen, maar je hoeft niet meer elke avond naast elkaar op de bank te zitten. Je kunt ook prima 's avonds televisie kijken op een slaapkamer, of slapen in de huiskamer. Afspreken met vrienden is even wat minder, maar dat doe je dan in de tussentijd even buiten de deur. Hij zal de kamer die hij gebruikt vast niet onleefbaar achterlaten.

Het is allemaal niet ideaal, maar het is maar voor tijdelijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Marana-- schreef:
18-11-2018 22:42
Tja, ik heb destijds nog een jaar het huis gedeeld met mijn ex. Absoluut niet fijn, maar je moet er samen toch maar het beste van maken.
Hoe ga je dit appartement betalen vanaf januari, als hij weg is?
In februari verloopt ons contract net dus ik ga tot dan hier alleen wonen, via spaarcenten die ik nog heb moet dit lukken maar de bedoeling is natuurlijk niet dat ik mijn spaargeld daarvoor ga gebruiken, het geraakt ooit op vandaar dat ik een oplossing probeer te vinden tegen die tijd.

Samen er het beste van maken lukt absoluut niet.. Ik hou met heel veel rekening maar wederzijds respect is er niet meer, begrijp je? Vandaar dat dit de situatie nog moeilijker maakt..

Hoe hebben jullie het een jaar volgehouden als ik vragen mag? Wederzijds respect zal bij jullie wel aanwezig geweest zijn maar misschien kan ik er toch wat nuttige tips uit halen!

Alvast bedankt
Motthie schreef:
18-11-2018 22:52
In februari verloopt ons contract net dus ik ga tot dan hier alleen wonen, via spaarcenten die ik nog heb moet dit lukken maar de bedoeling is natuurlijk niet dat ik mijn spaargeld daarvoor ga gebruiken, het geraakt ooit op vandaar dat ik een oplossing probeer te vinden tegen die tijd.

Samen er het beste van maken lukt absoluut niet.. Ik hou met heel veel rekening maar wederzijds respect is er niet meer, begrijp je? Vandaar dat dit de situatie nog moeilijker maakt..

Hoe hebben jullie het een jaar volgehouden als ik vragen mag? Wederzijds respect zal bij jullie wel aanwezig geweest zijn maar misschien kan ik er toch wat nuttige tips uit halen!

Alvast bedankt

Waar ga je dan naartoe, in februari? Kun je daar niet eerder naartoe, en het appartement aan hem laten?

Wij hebben destijds gewoon afspraken gemaakt. De ander laten weten wanneer je thuis wel of niet mee zou eten bijv. Geen nieuwe dates mee naar huis nemen. Gewoon samen in de huiskamer verblijven en overleggen waar de tv op staat. Met vrienden en familie afspreken bij hen thuis of op een terras of zo, niet in ons huis.
Motthie schreef:
18-11-2018 22:48
Wil even vermelden dat ''iets harder voor jezelf zijn en meer werken'' overbodig is, ik ga mijn gezondheidsredenen hier niet beschrijven deze hou ik liever prive dus denk alstublief 2x na voor je zo iets zegt, je weet echt niet over wat het gaat
Jawel.
Je hebt al 12 jaar pijn in je gewrichten, maar de dokters kunnen niets vinden.
Susan schreef:
18-11-2018 22:49
Ik neem aan dat het appartement uit meerdere kamers bestaat en dat jullie niet meer bij elkaar slapen, ik zou het dan voorlopig opsplitsen zoals in een studentenhuis. Keuken, badkamer en toilet moet je natuurlijk nog wel delen, en je zult elkaar ongetwijfeld tegen het lijf lopen, maar je hoeft niet meer elke avond naast elkaar op de bank te zitten. Je kunt ook prima 's avonds televisie kijken op een slaapkamer, of slapen in de huiskamer. Afspreken met vrienden is even wat minder, maar dat doe je dan in de tussentijd even buiten de deur. Hij zal de kamer die hij gebruikt vast niet onleefbaar achterlaten.

Het is allemaal niet ideaal, maar het is maar voor tijdelijk.
Heb je absoluut gelijk in en zo doen we het nu ook een beetje alleen moet ik je wel vertellen dat hij de kamer wel degelijk onleefbaar achter laat, elke kamer die hij gebruikt eigenlijk. Je kan nog steeds je eigen rotzooi opruimen maar het gebeurd spijtig genoeg vaak als ik toch eens de woonkamer binnenkom om te kijken of alles er nog netjes uit ziet dat er beschimmelde voeding, etc. ligt rond te slingeren..(ik ga niet elke dag in de woonkamer kijken omdat ik nu eenmaal vaak weg ben en als ik thuis kom lig hij meestal al te slapen en omdat ik niet steeds zijn rotzooi voor hem ga opruimen) Begrijp me niet verkeerd ik poets nog hoor maar vind het jammer dat het wederzijds respect weg is, okal hebben we goed gebabbeld met elkaar voor we uit elkaar gingen en zijn we eigelijk op een vriendelijke manier uit elkaar gegaan maar nu draait alles om en het respect is nergens meer te vinden
Weet je, het is gewoon kut. Je hebt geen leuke optie, en dat moet je eigenlijk gaan accepteren..

Je kan wel blijven zoeken, maar met de huidige woningmarkt vind je niet even een vervangende woonruimte voor nog geen 2 maandjes..

Juist dat blijven zoeken naar uitwegen veroorzaakt ook super veel onrust. En je kan er toch niet veel aan veranderen. Dus stop die energie dan in het leefbaar maken voor die paar weken.

Want je gaat jezelf helemaal gek maken als je gaat denken ik trek dit niet voor 6 weken. Over 6 weken ben je van hem af. Bekijk het per dag. Geef nergens meer commentaar op, je slikt niet voor hem maar voor je eigen gemoedsrust. Als dat even te moeilijk word ga je desnoods even een rondje lopen in de kou.

En dat moet je jezelf echt inprenten. Dat je al zijn lompe gedrag de komende weken niet voor hem gaat negeren maar voor jezelf..

Choose your battles.
karin6789 schreef:
18-11-2018 22:56
Jawel.
Je hebt al 12 jaar pijn in je gewrichten, maar de dokters kunnen niets vinden.
Dat is maar een klein deel, ik ga niet mijn heel medisch dossier online gooien als ik dit niet wil. Hoef me hier ook niet over te verdedigen want daar gaat het topic uiteindelijk niet over.
Motthie schreef:
18-11-2018 22:59
Heb je absoluut gelijk in en zo doen we het nu ook een beetje alleen moet ik je wel vertellen dat hij de kamer wel degelijk onleefbaar achter laat, elke kamer die hij gebruikt eigenlijk. Je kan nog steeds je eigen rotzooi opruimen maar het gebeurd spijtig genoeg vaak als ik toch eens de woonkamer binnenkom om te kijken of alles er nog netjes uit ziet dat er beschimmelde voeding, etc. ligt rond te slingeren..(ik ga niet elke dag in de woonkamer kijken omdat ik nu eenmaal vaak weg ben en als ik thuis kom lig hij meestal al te slapen en omdat ik niet steeds zijn rotzooi voor hem ga opruimen) Begrijp me niet verkeerd ik poets nog hoor maar vind het jammer dat het wederzijds respect weg is, okal hebben we goed gebabbeld met elkaar voor we uit elkaar gingen en zijn we eigelijk op een vriendelijke manier uit elkaar gegaan maar nu draait alles om en het respect is nergens meer te vinden
Het gaat erom dat hij niks sloopt. Troep die hij laat slingeren, kan je aan het eind alsnog in vuilniszakken gooien. Ik zou echt niet de hele tijd "zijn" deel van het appartement gaan lopen poetsen. Zolang hij niks blijvend beschadigt, zoekt hij het maar lekker uit tussen de etensresten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Iedereen kan op zijn eigen manier harder zijn naar zich zelf. Klagen is niemand beter van geworden. Kijk naar Steven Hawking, die ging ook door.

Probeer die niet onrespectvol hoor. Maar ff jezelf triggeren is ook niet verkeerd. Zet hem op!
Motthie schreef:
18-11-2018 23:01
Dat is maar een klein deel, ik ga niet mijn heel medisch dossier online gooien als ik dit niet wil. Hoef me hier ook niet over te verdedigen want daar gaat het topic uiteindelijk niet over.
Als je eens een prettige plek zoekt om daarover te praten kan ik je het volgende topic aanraden:
gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... #p29165189

En daar hoef je je niet te verdedigen. :hug:
YellowLemon schreef:
18-11-2018 23:04
Als je eens een prettige plek zoekt om daarover te praten kan ik je het volgende topic aanraden:
gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... #p29165189

En daar hoef je je niet te verdedigen. :hug:
Dankjewel! Apprecieer ik enorm
Motthie schreef:
18-11-2018 23:01
Ik zeg toch nergens dat je medisch dossier open moet gooien, ook niet dat je je moet verdedigen.
Je hebt trouwens in jouw dorp geen broers / zussen / ouders bij wie je terecht kan?
Dat hoeft niet voor 2 maanden aan één stuk te zijn, maar af en toe 1 of 2 nachten ...

Ik zou mijn energie meer gaan steken in iets vinden waar je na februari terecht kan.
Want met de feestdagen én een beperkt inkomen zal dat er snel genoeg en moeilijk genoeg om vinden zijn.
Ik deel mijn ervaringen, en jij kiest ervoor om alleen in te gaan op posts die gaan over je gezondheid? Zo versterk je zelf alleen maar dat het topic die kant op gaat he.
Susan schreef:
18-11-2018 23:03
Het gaat erom dat hij niks sloopt. Troep die hij laat slingeren, kan je aan het eind alsnog in vuilniszakken gooien. Ik zou echt niet de hele tijd "zijn" deel van het appartement gaan lopen poetsen. Zolang hij niks blijvend beschadigt, zoekt hij het maar lekker uit tussen de etensresten.
Dit!
Probeer het los te laten dat het niet meer gaat zoals jij wilt.
Je past je nu eenmaal niet meer zo aan elkaar aan zoals je dat in de relatie deed. Hij ruimt z’n zooi niet meer op; prima, doe de deur dicht en probeer je er niet aan te storen. Over een paar weken/maanden ben je ervan af joh!
Hoe belangrijk is het nu eigenlijk?
En ik neem aan dat jij het ook niet kan waarderen als hij jouw kamer komt inspecteren? Gun hem hetzelfde respect.

Ik snap dat het frustrerend kan zijn hoor, maar echt probeer het eindpunt voor ogen te houden!
Marana-- schreef:
18-11-2018 23:12
Ik deel mijn ervaringen, en jij kiest ervoor om alleen in te gaan op posts die gaan over je gezondheid? Zo versterk je zelf alleen maar dat het topic die kant op gaat he.
Is absoluut mijn bedoeling niet, mijn excuses hier voor maar ik heb nergens gevraagd dat iemand mijn gezondheidsredenen uit mijn andere post hier komt plaatsen.
En als je graag meer werk wilt maar het niet aankunt triggeren deze reacties over harder zijn etc. me heel erg. Mijn excuses nogmaals hier voor! Ik heb snel vermeld waarom ik een deeltijds job heb en sommige reageren daar op, ik wou gewoon vermelden waarom ik niet voltijds kon werken zodat hier geen verdere vragen op zouden komen maar ik heb dit duidelijk verkeerd over gebracht en zal me nu alleen focussen op de reacties die over het topic gaan
!
Liezze schreef:
18-11-2018 23:17
Dit!
Probeer het los te laten dat het niet meer gaat zoals jij wilt.
Je past je nu eenmaal niet meer zo aan elkaar aan zoals je dat in de relatie deed. Hij ruimt z’n zooi niet meer op; prima, doe de deur dicht en probeer je er niet aan te storen. Over een paar weken/maanden ben je ervan af joh!
Hoe belangrijk is het nu eigenlijk?
En ik neem aan dat jij het ook niet kan waarderen als hij jouw kamer komt inspecteren? Gun hem hetzelfde respect.

Ik snap dat het frustrerend kan zijn hoor, maar echt probeer het eindpunt voor ogen te houden!
Ik begrijp je mening en hij doet opzich niks stuk maar we hebben een heel delicate vloer (had dit beter erbij vermeld) we moesten beschermende nopjes onder al onze meubels plaatsen zodat de vloer niet beschadigd zou worden bij verplaatsing van meubels vandaar dat ik soms is ga kijken of hij niks gemorst heeft op de vloer (wat al gebeurd is en toen heb ik uren moeten schrobben omdat het anders een permanente vlek word op de vloer) het is daarom absoluut mijn bedoeling niet om zijn privacy te schaden maar als ik dan de vloer aan het reinigen ben en ik zie al de rotzooi vind ik het zeer moeilijk om dit te laten liggen, ik zal vanaf nu ook proberen om het te beperken tot de vloer te reinigen zodat de waarborg niet afgenomen word maar omdat ik van mezelf een heel hygienisch persoon ben zal het tandenbijten worden!
Je woonde toch ook al in dat dorp toen hij nog niet bij je woonde, dus waarom kun je nu niet meer blijven wonen in dat huis? Of zijn jullie samen duurder gaan wonen? Vind het trouwens veel geld voor 'n huurappartementje, zeker als het in 'n dorp is. Is daar niets goedkopers te vinden? En waarom gaat hij niet terug naar zijn eigen woonplaats? Heeft hij daar geen vrienden/familie waar ie kan logeren tot ie weer 'n woning heeft? Wel enorm lullig dat hij alles heeft opgezegd voor jou en nu weer buiten gesmeten wordt.
Tja, dat hoort erbij wanneer je samenwoont en besluit om uit elkaar te gaan. Ff op je kiezen bijten. Je overleeft het vast wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven