Uit na 5 jaar

05-05-2010 12:25 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gister heeft mijn vriendin het uitgemaakt na 5 jaar. Dit vind ik heel erg vervelend, vooral omdat we nog wel goede vrienden zijn en ik haar gister nog gesproken had aan de telefoon. De reden dat ze het uitgemaakt heeft is voornamelijk omdat ik beloftes maakte die ik niet waar maakte wat dus mijn eigen schuld is. We houden nog wel heel veel van elkaar en zelfs toen het uit was liepen we nog hand in hand.

Ook tijdens gesprekken merkte ik dat ze niet veel wilt veranderen in onze relatie. Zoals onze koosnaampjes voor elkaar en samen een drankje delen (dit doen wij nooit met gewone vrienden). Ook wilt graag net zoals vroeger wel gewoon hand in hand lopen maar omdat het raar zou zijn dacht ze dat omarmen beter zou zijn.

Al met al snap ik er dus niks meer van. Ze houd nog van me maar we zijn niet meer samen maar doen wel weer zelfde dingen. Ze heeft gezecht dat ze niet uitsluit dat we later misschien weer bij elkaar komen maar de kans klein is. Wat moet ik hier eigenlijk over denken? Zelf wil ik dat we weer samen komen, maar ik weet niet zo goed wat ik kan doen en wat er aan de hand is. Moet ik haar wat tijd geven en wachten tot ze weer bij mij terug komt? Of moet ik gewoon weer proberen? Of gewoon laten gaan? Ik heb wat wijze woorden nodig van mensen en misschien dat de vrouwen dit beter gegrijpen?
Je denkt waarschijnlijk dat er een mogelijkheid bestaat dat jullie in de toekomst weer bij elkaar komen, en omdat je nog gevoelens voor haar hebt wil je het contact niet meteen verbreken, want stel je voor dat je haar dan 'helemaal kwijt' zou zijn. Maar het ligt natuurlijk anders. Je bent haar al kwijt en zij maakt misbruik van jouw beschikbaarheid.

Ik ben zelf ooit ook begin 20 geweest (is alweer een tijdje geleden ) en hoewel ik er niet trots op ben ofzo, heb ik ook dit soort dingen met jongens gedaan. Gewoon, omdat ze het toelieten. Het probleem is alleen dat juist die jongens, die maar bleven komen, bleven afspreken, bleven bellen, uiteindelijk helemaal niet meer interessant waren: ik had geen enkel gevoel van respect meer voor hen. Respect had ik wel voor die jongens die hun eigen leven leidden, afstand namen, niet naar mijn pijpen bleven dansen. Wat ik hiermee wil zeggen is: als je op deze manier hoopt dat jullie misschien weer bij elkaar komen, dan heb je het waarschijnlijk mis. Er is niks zo oninteressant voor een vrouw die niet weet wat ze wil, dan een man die klaarstaat op het moment dat zij met haar vingers knipt.

Dus, tip van 'oma' : be a man, zeg dat avondje Iron Man af (zonder veel woorden, anders lukt het haar ook nog om je om te praten, stuur een sms-je ofzo) en ga iets leuks doen met vrienden. Weet zij ook eens hoe het voelt om afgewezen te worden. En de rest van de week dan ook niks meer van je laten horen, he! Wat Gebrokenman zegt is waar: luister vooral naar je verstand, want je gevoel kun je op dit moment sowieso niet vertrouwen.
anoniem_61357 wijzigde dit bericht op 05-05-2010 21:17
Reden: taalfoutjes
% gewijzigd
quote:stukje_cake schreef op 05 mei 2010 @ 12:41:

Mag je wel met andere vrouwen uit (als daten)? Of ook niet?Huh? Moet je daar tegenwoordig toestemming van een ex voor hebben? Hij hoeft haar helemaal geen verklaring meer te geven toch.
Het is nog maar sinds gisteren uit? En ondertussen gebeurt er al weer zoveel...
Na 5 jaar zet je niet zomaar iemand aan de kant, toch?

Waarschijnlijk wil ze je niet teveel pijn doen, en zegt ze dingen die je zelf graag wil horen (misschien komen we nog weer samen blabla).

Mijn advies: neem afstand, dan merkt ze vanzelf wat ze mist.
Het is denk ik ook een kwestie van afkicken voor haar. En voor jou. Ik denk ook dat het best lastig is om van de ene dag op de andere al het contact te verbreken na 5 jaar. Dat zou ook niet goed zijn. Vaak is het toch fijn om nog hier en daar dingen te bepraten. Wel moet de insteek dan goed zijn. Zo´n bioscoop uitje lijkt me niet slim. Maar ik zou wel binnen korte tijd samen besluiten alle contact komende tijd te verbreken, en alleen voor het hoogst noodzakelijke elkaar te bespreken (bijv. spullen verdelen als jullie hebben samengewoond).

Wees duidelijk in wat wel en niet kan. Beste vrienden zijn op dit moment is niet mogelijk. Bij een beste vriend zou je nu gaan uithuilen, en hij/zij is er voor je, kun je alles bij kwijt, dat zou een heel rare vriendschap zijn. Misschien ooit na een tijdje dat je wel vrienden zou kunnen zijn. Eerst even omschakelen van het hebben van wel een relatie, naar het hebben van geen relatie. Dat lukt het beste in je eentje. Wacht niet te lang met het verbreken van het contact voor een tijdje, anders wordt het alleen maar lastiger, en duurt het liefdesverdriet langer.

Na 5 jaar heb je echt nog een tijd nodig om er overheen te komen. Gun jezelf die tijd, en ondertussen zijn er allerlei soorten vissen die je op een gegeven moment vanzelf wel ziet zwemmen. Als je jezelf meteen in iets nieuws stort, is dat alleen ter vervanging van haar, dus ik zou niet te snel een echt nieuwe relatie aangaan (tenzij het wel de juiste persoon daarvoor is natuurlijk). Zorg er ook voor dat jouw acties niet allemaal ten doel hebben om haar terug te kijken, maar zet jezelf op één.

Wat heb jij nodig om weer verder te kunnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven