Uit na 5 jaar

05-05-2010 12:25 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gister heeft mijn vriendin het uitgemaakt na 5 jaar. Dit vind ik heel erg vervelend, vooral omdat we nog wel goede vrienden zijn en ik haar gister nog gesproken had aan de telefoon. De reden dat ze het uitgemaakt heeft is voornamelijk omdat ik beloftes maakte die ik niet waar maakte wat dus mijn eigen schuld is. We houden nog wel heel veel van elkaar en zelfs toen het uit was liepen we nog hand in hand.

Ook tijdens gesprekken merkte ik dat ze niet veel wilt veranderen in onze relatie. Zoals onze koosnaampjes voor elkaar en samen een drankje delen (dit doen wij nooit met gewone vrienden). Ook wilt graag net zoals vroeger wel gewoon hand in hand lopen maar omdat het raar zou zijn dacht ze dat omarmen beter zou zijn.

Al met al snap ik er dus niks meer van. Ze houd nog van me maar we zijn niet meer samen maar doen wel weer zelfde dingen. Ze heeft gezecht dat ze niet uitsluit dat we later misschien weer bij elkaar komen maar de kans klein is. Wat moet ik hier eigenlijk over denken? Zelf wil ik dat we weer samen komen, maar ik weet niet zo goed wat ik kan doen en wat er aan de hand is. Moet ik haar wat tijd geven en wachten tot ze weer bij mij terug komt? Of moet ik gewoon weer proberen? Of gewoon laten gaan? Ik heb wat wijze woorden nodig van mensen en misschien dat de vrouwen dit beter gegrijpen?
Ze geeft dubbele signalen af, waardoor ik de indruk krijg dat ze nu door middel van manipulatie (kans niet uitgesloten maar wel klein, laten we lekker hand in hand lopen en omarmen) probeert om haar zin door te drijven. Ze maakt het uit, maar laat je niet los. Je bent haar ex nu en dat was haar eigen keuze. Nu heeft ze wat ze wil. De touwtjes in handen en tijd met jou.

Jij bent niet netjes geweest door je niet aan afspraken te houden, zij niet door jou hierin te willen veranderen en het op deze manier af te dwingen.

Persoonlijk zou ik zeggen; Of jullie werken eraan binnen een relatie, of afstand. Maar op die manipulatie van haar zou ik al zijn afgeknapt.

Sterkte, want het verbreken van een relatie na 5 jaar zal wel even verwerkingstijd nodig hebben.
Nee sorry, deze vrouw begrijpt er ook geen snars van.
Het ergste is natuurlijk dat ik zelf al deze signalen zelf ook heel graag wil aangezien ik nog wel door wil gaan. Ook waren we tijdens het gesprek van of we het uit zouden maken aan het praten hoe onze relatie ook beetje mis ging. En de reden was de we te vertrouwd bij elkaar voelden en veel te erg op ons gemak waardoor wij respect voor elkaar verloren. De laatste tijd merkte ik dit van mezelf en toonde meer respect en vond de laatste week met mij ook heel erg prettig. En we waren helemaal enthousiast van als wij dit en dit zo gaan aanpakken dan gaat het echt zoveel beter tussen ons. Waarna ze helemaal zo mak als een lammetje was en mij vast knuffelde enzo.

Dus ik dacht dat het goed zou komen maar toen ik iets later vroeg hoe het verder moest wou ze het toch uitmaken :(
quote:speakertje schreef op 05 mei 2010 @ 12:38:

Het ergste is natuurlijk dat ik zelf al deze signalen zelf ook heel graag wil aangezien ik nog wel door wil gaan.

Hmm gezond verstand gebruiken en afstand nemen per direct lijkt me.

Als zij het uit maakt is het over wat die signalen betreft en zou ik als 'aan de kant gezette' niet verder willen.

Zeker niet zoals ik je verhaal lees.
Deze ook niet.

Uit was wat mij betreft altijd uit, geen afspraakjes meer, geen leuke dingen meer doen en al helemaal niet meer omarmd lopen.

Volgens mij wil ze een relatie, maar zonder de titel van relatie. Mag je wel met andere vrouwen uit (als daten)? Of ook niet?
We hebben het niet over een relatie met een andere gehad. Maar ik ga ervan uit dat het wel mag gezien we gaan paar meer zijn. Wat misschien ook wel anders maakt is dat we nog wel hele goede vrienden zijn, ook al is het uit. Maar misschien is dit weer zo een "signaal"
Ik zou doen wat ik net adviseerde: afstand nemen..
quote:speakertje schreef op 05 mei 2010 @ 12:46:

We hebben het niet over een relatie met een andere gehad. Maar ik ga ervan uit dat het wel mag gezien we gaan paar meer zijn. Wat misschien ook wel anders maakt is dat we nog wel hele goede vrienden zijn, ook al is het uit. Maar misschien is dit weer zo een "signaal"

Wat wil jezelf? Denk na. Wil je in een relatie zitten waar je nooit jezelf kan zijn, waarin je partner nooit zichzelf kan zijn? Zo ja, veel suc6 ermee.

Nee? Dan moet je leering trekken uit deze relatie en zorgen dat je er beter uitkomt.

Klinkt vooral uit mijn mond heel raar, maar dat is wel wat ik geleerd heb van mijn recente ervaring.

Als je voor NEE kiest, raad ik je aan om al het contact te verbreken, goed na te denken en wanneer JIJ klaar bent om verder te gaan, gaan denken wat je wilt. Met haar verder of alleen verder.

Verder kan ik je adviseren om alle pijn die je nu voelt niet te stoppen, maar voelen en omarmen. Alleen op die manier kom je terug bij jezelf en kan je duidelijke en eerlijke keuzes maken.
Je hebt wel of niet een relatie. Een halve relatie gaat echt niet werken!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vraag me af: hoe oud zijn jullie? Je klinkt namelijk als 17 ofzo....
Sorry, maar wat jouw "ex" doet vind ik niet normaal. Het is óf uit, óf jullie hebben nog een relatie. En goede vrienden blijven terwijl één van de twee graag wil dat het weer goed komt, is sowieso een heeeel slecht idee. Dat kan namelijk helemaal niet, want zodra zich een mogelijkheid voordoet waarbij er weer toenadering is, kun je de scheidslijn tussen vriendschap en liefde niet meer in stand houden.

Als ik jou was zou ik een periode inlassen waarin jullie elkaar niet zien, hoe moeilijk dat ook is. En als dat onmogelijk is, doordat jullei dezelfde vriendenkring hebben, dan moet je ervoor zorgen dat jullie NIET in een situatie terechtkomen waarin zij weer jouw hand kan pakken, of uit jouw glas kan drinken of wát voor soort dingen jullie in je relatie ook samen deelden. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker door er steeds weer op in te gaan, onder het mom van 'we zijn nog goede vrienden'. Als jouw ex een échte vriendin zou zijn, zou ze je met rust laten en je niet met allerlei dubbelzinnige signalen aan het lijntje houden. Ik vind het eerlijk gezegd klinken als een spelletje, waarin zij de macht heeft. Zorg dat je zelf de controle over je gevoelens terugkrijgt. Als jullie echt voor elkaar bestemd zijn, komen jullie ook na een periode van afstand heus wel weer bij elkaar. Kappen met dit 'vriendschapstoneelstukje' dus.
quote:Wintermuts schreef op 05 mei 2010 @ 13:00:

Ik vraag me af: hoe oud zijn jullie? Je klinkt namelijk als 17 ofzo....Ik denk ook dat TO nog vrij jong is, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we niet een paar goede, 'volwassen' tips kunnen geven, toch?
quote:nukje schreef op 05 mei 2010 @ 13:05:

[...]

Ik denk ook dat TO nog vrij jong is, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we hem niet een paar goede, 'volwassen' tips kunnen geven, toch?Nee, maar als je een tienerrelatie hebt, is haar ietwat rare gedrag een stuk makkelijker te verklaren en is het ook logisch dat veel mensen wel eens verder willen kijken dan hun allereerste vriendje....
@ wintermuts: Wij zijn 24 en 22

Eigenlijk hebben jullie wel gelijk dat ik beter contact met haar kan verbreken. Maar ik vind het allemaal zo een zonde, want de afgelopen 5 jaar is niet niks en om dat allemaal in 1 dag weg te doen vind ik toch wel raar. Misschien moet ik maar kijken of ik nieuwe relatie aan kan gaan met een nieuwe partner (flink zoeken dus).
Zij wil op zoek naar ander "vlees in de kuip", maar is een beetje bang om alleen te zijn of bang dat het andere vleesch misschien niet in haar geïnteresseerd is. Dus houd ze jou achter het handje (naja, áán het handje :P ), zodat ze daar lekker makkelijk op kan terugvallen als het moet.

De oplossing?"Sim-pel. (in woord, niet in uitvoer). Bedank haar voor de mooie tijd die jullie samen gehad hebben en koester die tijd voor jezelf. Wens haar veel succes en geluk in haar verdere leven (en meen het) en leg haar uit dat je voorlopig (ik stel voor, minimaal 6 maanden) geen contact met haar wil hebben.

Verbreek daarna dan ook echt het contact. Niet bellen, niet mailen, geen hyves en al helemaaaaal niet hand in hand lopen en drankjes delen. Dan kan zij lekker verder met haar leven en jij ook. Als dat allemaal goed gaat kun je over 6 maanden nog eens contact opnemen en zien of jullie normaal vrienden kunnen zijn.

En geniet van alle visjes in de zee ;)
quote:speakertje schreef op 05 mei 2010 @ 13:13:

@ wintermuts: Wij zijn 24 en 22

Misschien moet ik maar kijken of ik nieuwe relatie aan kan gaan met een nieuwe partner (flink zoeken dus).Zo fout! Neem de tijd, kom erachter wat je wilt. Als je van de ene naar de andere relatie gaat, kom je daar nooit achter.
Huh? Ze heeft het uitgemaakt maar wil wel dat alles hetzelfde blijft? Waarom maakte ze het dan uit?! Als er iets mis is in de relatie kun je daar toch eerst over praten voordat je het uitmaakt?! Uit is uit dus geen handje vasthouden en dat soort zaken tenzij jullie natuurlijk als hele goede vrienden uit elkaar zijn gegaan en jullie van elkaar weten waar jullie aan toe zijn. Nu geeft ze je hoop en houd ze je aan het lijntje lijkt me en dat is niet goed. Ik zou afstand houden tot ze weet wat ze echt wil want het komt op mij over dat ze daar nog niet uit is.
quote:Keroppi schreef op 05 mei 2010 @ 13:29:

Nu geeft ze je hoop en houd ze je aan het lijntje lijkt me en dat is niet goed. Ik zou afstand houden tot ze weet wat ze echt wil want het komt op mij over dat ze daar nog niet uit is.

Juist, en denk bij jezelf, wil ik hierop wachten. Mijn advies, kappen ermee. Wat denk je hoe het gaat als ze bij je terugkomt?

Je loopt de gehele tijd met de gedachten in je hoofd of het nu wel goed gaat komen, staat ze achter haar keuze.

Ga bij jezelf na, wil ik gelukkig zijn in een relatie waar iemand het niet zeker weet en ik het gevoel krijg dat ze maar 95% voor me kiest, of wil je 100% gelukkig alleen zijn.

De makkelijkste weg is voor de 95% gaan, maar de beste weg is voor jezelf te kiezen.
Ik zou het uitmaken. Heb je meteen tijd voor een cursus Nederlands.

Pluk
Ik merkte tijdens het gesprek inderdaad dat ze niet zo goed wist wat ze eigenlijk wilde. Waarschijnlijk omdat ik steeds loze beloftes maakte dat ze hierdoor geen vertrouwen in mij en onze relatie meer had. Uiteraard heb ik hiervan wel geleerd en heeft een belofte voor mij nu een heel ander betekenis gekregen. Wij zijn inderdaad als hele goede vrienden uit elkaar gegaan, zonder ruzie of iets in die vorm. Maar ook omdat het pas gister gebeurd was weet ik niet zo goed waar ik op het moment sta. We hadden al afgesproken om morgen iets te gaan doen voor dit alles en het gaat nog wel door. Maar uit de behulpzame posts hier lijkt het geen verstandig idee.
quote:speakertje schreef op 05 mei 2010 @ 13:39:

Ik merkte tijdens het gesprek inderdaad dat ze niet zo goed wist wat ze eigenlijk wilde. Waarschijnlijk omdat ik steeds loze beloftes maakte dat ze hierdoor geen vertrouwen in mij en onze relatie meer had. Uiteraard heb ik hiervan wel geleerd en heeft een belofte voor mij nu een heel ander betekenis gekregen. Wij zijn inderdaad als hele goede vrienden uit elkaar gegaan, zonder ruzie of iets in die vorm. Maar ook omdat het pas gister gebeurd was weet ik niet zo goed waar ik op het moment sta. We hadden al afgesproken om morgen iets te gaan doen voor dit alles en het gaat nog wel door. Maar uit de behulpzame posts hier lijkt het geen verstandig idee.

Je moet doen wat jou het beste lijkt.

Je ziet haar morgen weer, en dan? Wat gaan jullie dan doen? Wat hoop je te bereiken. Dat zij anders gaat doen, dat jij anders gaat doen?

Mijn advies, afspraak afzeggen, tijd voor jezelf vrijmaken. NIET BELLEN, NIET SMS-en. Geen contact , cold turky. Alleen op die manier kom je er achter wat je wilt.

Maar als je voor 95% wilt gaan, ga je gang.

Ik heb dit pas de laatste 4 dagen onder ogen gekregen.
Tja we wouden naar iron man 2 gaan gezien we de 1e leuk vonden. Mijn hart zegt dat ik moet gaan maar mijn verstand zegt dat het niet slim is. Zucht.....

@gebrokenman: das ook recent, slechte maand.
quote:speakertje schreef op 05 mei 2010 @ 14:09:

Tja we wouden naar iron man 2 gaan gezien we de 1e leuk vonden. Mijn hart zegt dat ik moet gaan maar mijn verstand zegt dat het niet slim is. Zucht.....

@gebrokenman: das ook recent, slechte maand.

kerel, in deze toestand MOET je naar je verstand luisteren. Als je verstand zegt dat het niet slim is, NIET doen. Tuurlijk is gaan het makkelijkste, want dan geeft je toe aan je gevoel.

Lees mijn topic eens door ( gebruikt en weggeooid als oud vuil ).

Ik moet dadelijk naar Schiphol, dat is 5 minuten van haar huis. Als ik terugkom uit de UK , dan zouden we 6 maanden samen zijn geweest. Wordt zo moeilijk, want ik kan binnen 5 minuten bij haar zijn. Mijn hart zegt gaan. Ga naar haar toe, smeek wat dan ook. Maar mijn verstand zegt, NEE. En waarom moet je naar je verstand luisteren? Omdat je verstand op dit moment de beste raadgever is.

Als je niet gaat, ga je de eerste tijd door een hel, dat weet je nu al. Maar door de pijn, verdriet en angst te evenaren, te accepteren, kom je er achter wat JIJ wilt. Wat jij wilt in jou leven.

Voor mij is het anders, omdat ik geen keuze had/heb. Ex is per direct terug bij haar ex en gaat door met haar leven. Dus ik heb geen keus. Jij wel, maar ik denk.... ( let op ik ben geen deskundige ) dat je tijd voor jezelf moet nemen. Op die manier kan je een beslissing nemen die eerlijk naar je zelf toe is, en ook naar je ex.
Je word achter de hand gehouden. Ik ben wel eens eerder zo gebruikt. Niets zeggen, niets laten weten, alle contact verbreken. Blokkeer haar tel-nummer, e-mail, gooi haar uit je hyves en facebook en weetikwat, rag haar uit je vriendenlijst bij schoolbank, de hele mikmak. Nul contact. Als je haar ziet straal negeren die handel. Beste wat je kan doen.

Over een maand of twee komt ze met haar nieuwe vriend bij jouw op de koffie op de bank klef doen. En dan gezellig lachen erover. Zit je dan.

Gewoon morgen haar daar lekker laten staan en in plaats van die film alle contact gaan verbreken, niks zeggen. Laat maar lekker vallen als een baksteen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven