Uithuwelijking
donderdag 3 januari 2019 om 11:34
Als het zo makkelijk ging had ik dit topic niet aangemaakt. Mijn moeder is in haar geboorteland binnen een week uitgehuwelijkt met een man die ze niet kende en maar 1x gezien had. Ze wilde niet trouwen en was er zeker van, maar haar ouders die bedreigden haar met als zij niet ging trouwen zij zelfmoord gingen plegen. Er speelt dus meer erachter
donderdag 3 januari 2019 om 12:15
Ja en? Je ouders wonen nu toch in Nederland met de daar bijbehorende normen en waarden. Toen ze besloten om zich in Nederland te vestigen hebben ze ook de verplichting op zich genomen om zich aan te passen aan datgene wat in Nederland gangbaar is.Ezelsoortje21 schreef: ↑03-01-2019 11:34Als het zo makkelijk ging had ik dit topic niet aangemaakt. Mijn moeder is in haar geboorteland binnen een week uitgehuwelijkt met een man die ze niet kende en maar 1x gezien had. Ze wilde niet trouwen en was er zeker van, maar haar ouders die bedreigden haar met als zij niet ging trouwen zij zelfmoord gingen plegen. Er speelt dus meer erachter
Jij moet met je ouders in gesprek gaan. Men kan niet met het ene been de lusten in Nederland willen bezitten en met het andere been het land van herkomst dienen.
Vraagje, ben jij niet degene die met een Kaapverdische vriend?
donderdag 3 januari 2019 om 12:15
Ja en? Je ouders wonen nu toch in Nederland met de daar bijbehorende normen en waarden. Toen ze besloten om zich in Nederland te vestigen hebben ze ook de verplichting op zich genomen om zich aan te passen aan datgene wat in Nederland gangbaar is.Ezelsoortje21 schreef: ↑03-01-2019 11:34Als het zo makkelijk ging had ik dit topic niet aangemaakt. Mijn moeder is in haar geboorteland binnen een week uitgehuwelijkt met een man die ze niet kende en maar 1x gezien had. Ze wilde niet trouwen en was er zeker van, maar haar ouders die bedreigden haar met als zij niet ging trouwen zij zelfmoord gingen plegen. Er speelt dus meer erachter
Jij moet met je ouders in gesprek gaan. Men kan niet met het ene been de lusten in Nederland willen bezitten en met het andere been het land van herkomst dienen.
donderdag 3 januari 2019 om 13:14
Nee ik heb geen vriendKleppeboxx schreef: ↑03-01-2019 12:15Ja en? Je ouders wonen nu toch in Nederland met de daar bijbehorende normen en waarden. Toen ze besloten om zich in Nederland te vestigen hebben ze ook de verplichting op zich genomen om zich aan te passen aan datgene wat in Nederland gangbaar is.
donderdag 3 januari 2019 om 13:23
Tip: Als je in een Kaapverdische kroeg bent, let dan even wat beter op dat je geen drankje omstoot!Kleppeboxx schreef: ↑03-01-2019 12:15...
donderdag 3 januari 2019 om 13:51
Klopt, maar was gewoon benieuwd of mensen het zelf gehad hebben of iemand kenden die het hadden
donderdag 3 januari 2019 om 13:56
En ik ken ze ook nog. De oude buurvrouw. Die is na 10 jaar slaan eindelijk vertrokken.
En mijn oudcollega die na weigering nu aan de andere kant van Nederland woont en bang is voor haar familie. Haar zus ook.
Andere oud collega die naast zijn vrouw ( zijn eigen achternichtje) ook elke week een andere man neukt, ergens stiekem.
Ken geen een uitgehuwelijkt verhaal wat positief is.
Leuk fenomeen. Moeten we echt promoten.
En mijn oudcollega die na weigering nu aan de andere kant van Nederland woont en bang is voor haar familie. Haar zus ook.
Andere oud collega die naast zijn vrouw ( zijn eigen achternichtje) ook elke week een andere man neukt, ergens stiekem.
Ken geen een uitgehuwelijkt verhaal wat positief is.
Leuk fenomeen. Moeten we echt promoten.
donderdag 3 januari 2019 om 17:04
Ik kom niet in kroegenStampertje12 schreef: ↑03-01-2019 13:23Tip: Als je in een Kaapverdische kroeg bent, let dan even wat beter op dat je geen drankje omstoot!
donderdag 3 januari 2019 om 21:14
En de mannen die dan met zo’n meisje moeten trouwen is geen onderdrukking?appelientjex schreef: ↑03-01-2019 18:44Ik ben tegen uithuwelijking omdat het een vorm van vrouwenonderdrukking is.
donderdag 3 januari 2019 om 23:06
appelientjex schreef: ↑03-01-2019 18:44Ik ben tegen uithuwelijking omdat het een vorm van vrouwenonderdrukking is.
vrijdag 4 januari 2019 om 16:42
Dat kan, als de man tegen zijn zin trouwt. Maar de vrouwen zijn vaker de lul. Een 14-jarig meisje met een 30-jarige man is natuurlijk totaal niet gelijkwaardig en dan zal de vrouw het onderspit delven. Grotere kans op misbruik, uitbuiting en geweld.
Over het algemeen is het toch de vrouw die onderdrukt wordt en niet de man, over heel de wereld.
Echter als uithuwelijking gebeurd met wederzijdse toestemming en zonder dwang dan kan het nog best OK uitpakken en kan je van elkaar leren houden. Denk ik.
vrijdag 4 januari 2019 om 19:35
vrijdag 4 januari 2019 om 19:39
Zoals ons is geleerd door onze overheid in de afgelopen decennia, moeten we culturele verschillen omarmen en zien als een verrijking en er zeker geen kritiek op hebben, maar ons erin verdiepen en dan ervaren we vanzelf dat het een enorme bijdrage is aan ons Nederlands cultuurloze landschap. Dus ik ben helemaal vóór uithuwelijking, ik omarm het als een culturele uiting die deel uitmaakt van de verrijking van onze samenleving en houd me verre van kritiek daarop, op het gevaar af racistisch of xenofoob te worden gevonden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 8 januari 2019 om 12:58
Ik ben ook voor vrouwenbesnijdenis, ook dat is zo’n mooi cultureel verschijnsel. Alle culturen zijn gelijk.pejeka schreef: ↑04-01-2019 19:39Zoals ons is geleerd door onze overheid in de afgelopen decennia, moeten we culturele verschillen omarmen en zien als een verrijking en er zeker geen kritiek op hebben, maar ons erin verdiepen en dan ervaren we vanzelf dat het een enorme bijdrage is aan ons Nederlands cultuurloze landschap. Dus ik ben helemaal vóór uithuwelijking, ik omarm het als een culturele uiting die deel uitmaakt van de verrijking van onze samenleving en houd me verre van kritiek daarop, op het gevaar af racistisch of xenofoob te worden gevonden.
dinsdag 8 januari 2019 om 13:23
Okee, ik ga ervanuit dat de tijden nu anders zijn voor je moeder?Ezelsoortje21 schreef: ↑03-01-2019 11:34Als het zo makkelijk ging had ik dit topic niet aangemaakt. Mijn moeder is in haar geboorteland binnen een week uitgehuwelijkt met een man die ze niet kende en maar 1x gezien had. Ze wilde niet trouwen en was er zeker van, maar haar ouders die bedreigden haar met als zij niet ging trouwen zij zelfmoord gingen plegen. Er speelt dus meer erachter