Uithuwelijking

02-01-2019 00:15 120 berichten
Heey allemaal, ik vraag me af hoe jullie denken over uithuwelijking. Zijn jullie voor/tegen? Zelf uitgehuwelijkt, iemand in de familie/vrienden? En misschien de mensen die bijna werden uitgehuwelijkt maar net zichzelf konden redden?
Alle reacties Link kopieren
Jujuken,

TS maakt gewoon een OP waarvan duidelijk is dat de enige aanleiding is wachten totdat iemand de islam er bij haalt.

Dan werkt het het beste om er niet op te reageren of er niet serieus op in te gaan. Dat ging best goed, totdat jij even met gestrekt been de moslims als pedo erin kwam fietsen...

En ja, dan ben ik de beroerdste niet om een beetje olie op het vuur te gooien. Wel amusant :)
Enn schreef:
02-01-2019 01:32
Gewoon weer he?
Laatst iemand die een topic opent over een imho geen leuke, zeer platte grap (maar echt wel een grap) en dit dodelijk serieus neemt en nu weer dit.
Yep, sommigen zien het sarcasme echt niet blijkbaar.
Life is short. Eat dessert first.
jujuken schreef:
02-01-2019 01:34
What the fuck is dit? Als dit een grap is ben ik er ferm ingetrapt. Indeed dont feed the troll stampertje.
Denk je nu echt dat iemand hier voor uithuwelijking is? Natuurlijk niet.
Life is short. Eat dessert first.
jujuken schreef:
02-01-2019 01:34
What the fuck is dit? Als dit een grap is ben ik er ferm ingetrapt.
Tsja, iemand die een openingspost als deze schrijft op dit forum, is over het algemeen niet uit op een goed gesprek. Achja en over dat ‘feeden’; inmiddels zijn we rond de 80 reacties op dit topic verder dus wat dat betreft is het vrij laat. Misschien een volgende keer lezen voordat je blijft posten? Mij maakt het ‘feeden’ verder niet zoveel uit. Meer dan de helft van de topis hier is vette bullshit dus ach, dan kan deze domme ezel (de TO dus)met oor er ook wel bij.

Slaap lekker voor straks.
enn wijzigde dit bericht op 02-01-2019 01:43
0.93% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Verdomme dan heb ik een grap ferm doen mislukken. Peace everyone.
Tiens. En ik die dacht dat viva een intelligent forum was . Oh, wacht bestaat dat eigenlijk.
Well stampertje ik ben er goed ingetrapt.no hard feelings. Een grap voor slapengaan.
jujuken schreef:
02-01-2019 01:44
Tiens. En ik die dacht dat viva een intelligent forum was .
Daar heb jij in ieder geval goed aan bijgedragen. :rofl:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn. Tsja😁
jujuken schreef:
02-01-2019 01:46
Well stampertje ik ben er goed ingetrapt.no hard feelings. Een grap voor slapengaan.
Welterusten!
Enn schreef:
02-01-2019 00:53
Mijn God, sarcasme is lastig lezen dus.

Dit topic wordt geopend om weer het zóveelste uitgemolken islam debat op gang te krijgen. En dús reageren er hier mensen die de topic opener dit met een flinke dosis sarcasme willen laten weten.

Deze TO opent dit topic óf om een relletje te starten óf omdat het schaap niet wijzer is dan haar OP. Je neemt het hier echt wat te serieus. En heb geen angst! Binnen 24 uur is ook dit topic weer een aaneensluiting van islam haters want daar staat het vivaforum inmiddels landelijk om bekend. Het komt goed.
Even voor de duidelijkheid. Ik ben geen moslim en ik opende deze topic omdat ik zelf ook in zo’n situatie terechtkom. En dit topic is niet geopend om haat op de islam te gooien want dat is niet mijn bedoeling!!!
jujuken schreef:
02-01-2019 01:09
Begint eerst over uithuwelijken en dan mondt dat uit in kindhuwelijken. Wat wil je bereiken met deze topic? Haat???
Dit topic is puur aangemaakt omdat ik raad wilde krijgen en jullie mening wilde weten. Ik snap niet hoe jullie aan termen als pedofiel, kinderhuwelijken komen. Daar wil ik het nu niet over hebben want het heeft er nu niks mee te maken. Het gaat meer om uithuwelijking van volwassen mensen...
doornroosje9 schreef:
02-01-2019 01:13
Het is sarcasme! Doe eens even rustig, deze antwoorden zijn niet serieus.

De TO wil een topic starten ofwel om te rellen, ofwel omdat zij of hij zich verveelt.
Ik snap niet waarom mensen denken dat ik een “oorlog” wil beginnen over moslims, pedofielen, kinderhuwelijken terwijl ik niks over zulke onderwerpen wil hebben. Het enigste wat ik wilde weten is jullie mening en ervaring op het gebied van uithuwelijking
Stampertje12 schreef:
02-01-2019 01:15
Jujuken, komt er nou niets bij je op als iemand in Nederland vraagt of men voor of tegen kindhuwelijken is en de eerste drie posts antwoorden met: Voor!
Voor de tienduizendste keer dit gaat niet over kindhuwelijken maar over uithuwelijken op een volwassen leeftijd
Jullie zullen dus nu denken dat dit een fop topic is of dat dit niet serieus is. Nou laat ik maar mijn verhaal vertellen voordat jullie met die onzin berichten komen. Ik wil aub alleen maar serieuze berichten... Ik ben dus 18 jaar en ben een buitenlander (geen moslim, geen haat). Het zit zo dat er bij ons in de cultuur uithuwelijking normaal is. Maar nu er veel mensen geimigreerd zijn naar het buitenland en mijn moederland ook wat meer invloeden heeft uit het westen, zijn mensen wat gaan aanpassen. Lovemarriage komt steeds meer op gang hoewel niet alle mensen het accepteren. Ik ben zelf opgegroeid in een ortodoxe gezin, mijn ouders zijn zeer streng. Zij zijn meer in het handhaven van de cultuur, ondanks ik gewoon in Nederland ben geboren en totaal westers ben (door school,vrienden). En ik heb gewoon de Nederlandse cultuur meegekregen dat je zelf je partner mag/moet uitzoeken. Wat dus in mijn geval niet mag en kan. Mijn moeder houdt me streng in de gaten, ik mag geen jongens vrienden hebben, want mijn moeder denkt dat meteen dat het mijn vriendje is. Ik heb een moeilijk situatie. Laatst waren we bij vrienden thuis en kreeg ik de vraag of ik met iemand uit mijn moederland zou kunnen trouwen. Ik zei nee, en mijn moeder werd boos en confronteerde mij heletijd daarmee. Ook was het zo dat op mijn 13e mijn neef overleed en mijn vader vedrietig was omdat hij mij aan hem wilde uithuwelijken, je snapt wel dat ik kapot was.
Maar wat wil je nu met dit topic dan?
Je bent volwassen, ze kunnen je niet dwingen.
Ezelsoortje21: als je zelf oud genoeg bent om te beslissen wie zijn wij dan om u tegen te houden? liefde is eigenlijk overrated,..passie is maar de eerste jaren en na die jaren blijven partners gewoon bijeen voor de gezelschap of voor financiële redenen.
Uithuwelijking is leuk voor mensen die het niet lukt om op eigen houtje aan een partner te komen, om wat voor reden dan ook.
En zelfs die moeten er vaak niks van hebben. Uiteindelijk willen we toch een lovestory zoals in de films en als iets ons wordt opgelegd zijn we sneller geneigd om ons ertegen af te zetten.
Terwijl er best leuke relaties uit kunnen voorkomen hoor, maar dan moet je het zelf ook willen en niet ertoe gedwongen worden door je ouders.
Nemaìn’ schreef:
02-01-2019 13:51
Maar wat wil je nu met dit topic dan?
Je bent volwassen, ze kunnen je niet dwingen.
Helaas zo werkt het niet
Gewoon "nee" zeggen bij de burgerlijke stand. En met je neef trouwen is sowieso dom, krijg je achterlijke kindjes van.
ik geef mn bek ook maar een douw
TO heeft geen gebrek aan kortzichtigheid.

Maar goed........... lees je eerst maar eens in over uithuwelijking (en daaraan gelinkt de gedwongenheid) en hoe Nederland op z'n achterste benen staat want de individuele keuze vrijheid is zeer belangrijk....... En ja, dat is echt niet alleen voorbehouden aan o.a. Turkse / Marokkaanse culturen. De Nederlandse adel / elite kan er ook wat van (gearrangeerde huwelijken binnen eigen stand).

Ik vindt uithuwelijking / gearrangeerd huwelijk uitermate verwerpelijk, ongeacht hoe oud iemand is, ongeacht rang of stand, ongeacht nationaliteit.
Ezelsoortje21: idd je weet toch als je kinderen maakt in de eerste graad van de bloedlijn tot de 3e graad dat de kans groot is dat die kinderen gehandicapt zijn. alleen voor die reden al zou ik het niet doen. moest het geen familie zijn, is het anders. ik kan moeilijk het principe uitleggen maar tot de achterneven of nichten is de kans groot dat de kinderen gehandicapt zijn.
Ezelsoortje21 schreef:
02-01-2019 19:39
Helaas zo werkt het niet
Zo werkt het dus wel. Op het moment dat jij bij de burgerlijke stand komt en de vraag krijgt of jij het huwelijk vrijwillig aangaat en jij zegt NEE, dan kunnen je ouders hoog en laag springen, dan gaat het huwelijk niet door tenzij jij het zelf wilt dat het doorgaat.

Uiteindelijk ben jij zelf degene die JA of NEE tegen de bruidegom zegt, niet je ouders.

Ik zou je adviseren jezelf maar eens goed te verdiepen in het Nederlands recht zodat je weet waar je aan toe bent. Ook is het niet verkeerd jezelf op de hoogte te stellen van de wetgeving van het moeder/vaderland van je ouders. Zo kun je nare verrassingen proberen te voorkomen en ben je beter opgewassen tegen de 'familie'druk.
Kleppeboxx schreef:
02-01-2019 22:39
Zo werkt het dus wel. Op het moment dat jij bij de burgerlijke stand komt en de vraag krijgt of jij het huwelijk vrijwillig aangaat en jij zegt NEE, dan kunnen je ouders hoog en laag springen, dan gaat het huwelijk niet door tenzij jij het zelf wilt dat het doorgaat.

Uiteindelijk ben jij zelf degene die JA of NEE tegen de bruidegom zegt, niet je ouders.

Ik zou je adviseren jezelf maar eens goed te verdiepen in het Nederlands recht zodat je weet waar je aan toe bent. Ook is het niet verkeerd jezelf op de hoogte te stellen van de wetgeving van het moeder/vaderland van je ouders. Zo kun je nare verrassingen proberen te voorkomen en ben je beter opgewassen tegen de 'familie'druk.
Helaas gaan die dingen niet zo makkelijk zoals jij dit schrijft, ging dat maar zo makkelijk dan was ik mijn ex ook niet op een verschrikkelijke manier kwijtgeraakt.

Als je gedwongen wordt om te trouwen en je staat er niet achter moet je echt heel stevig in je schoenen staan om het te weigeren, ook al leven we nu in 2019 en ook al staat die persoon volgens de wet in zijn recht.
Ik heb deze dingen van dichtbij meegekregen.
wil je er niet mee akkoord gaan, dat kan ook maar dan moet je vluchten naar opvangcentrums speciaal voor dit en heel je leven achter om blijven kijken en als je niet goed oppast wordt je gepakt en/of naar je eigen land gestuurd om daar alsnog te trouwen of je wordt vermoord wat vaak gebeurt door de vader/broer/neef of oom.
Want ja, een gedwongen huwelijke afwijzen leidt in veel gevallen tot eerwraak en omdat veel mensen die moed niet hebben en niet durven te vluchten en in hun hoofd blijven denken wat als... gaan ze alsnog volmondig JA zeggen ook al zegt hun hart en hoofd NEE..

Mijn advies is, haal al je moed bij elkaar het is je familie en ik begrijp dat het onwijs lastig is om je familie los te laten vooral als je close met ze bent en het is eng want je weet niet wat er allemaal kan gebeuren, maar schakel je angst uit en ren weg nu je nog kan, kies voor jezelf want jij bent de gene die de rest van zn leven met iemand moet zijn wat je niet wilt en ik gun niemand een ongelukkig leven!!!

Er is een hele goede opvangcentrum in Friesland het heet Fier Fryslan het is niet alleen voor loverboys, ook voor eerwraak problemen!!!
Zij kunnen je heel goed helpen en ondersteunen en er voor te zorgen dat je weer een veilig en rustig leven kunt leiden!
Ezelsoortje21 schreef:
02-01-2019 19:39
Helaas zo werkt het niet
Tuurlijk werkt het wel zo. De vraag is wat jij belangrijker vindt: je eigen geluk en trouwen met wie je wil, of het contact met je ouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven