Uitmaken?!

02-06-2009 10:51 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik ben echt een lezer en geen forumschrijver, maar wil toch graag mijn verhaal kwijt, zodat er misschien bij mij een lampje gaat branden...

Ik twijfel al een tijdje over mijn relatie. Woon nu 2 jaar samen ik hou echt echt van hem. Daar zit nu ook meteen het probleem. ik heb het idee dat ik echt een naieve trut ben. Ik zal een paar voorbeelden aanhalen. Mijn vriend heeft geen zin mijn familie te leren kennen, heeft altijd op iemand wel wat aan te merken.. mijn zusje is bijvoorbeeld lelijk en mijn broertje een echte boer ( ?!) volgens hem dan he. Verder gaat ie NOOIT mee naar verjaardagen van vriendinnen, want op hen heeft ie ook wel wat aan te merken natuurlijk... Heb daar het echt vaak met hem over gehad maar hij heeft geen zin om dan mee te gaan etc.

Een ander probleem is, dat ik ben verhuisd naar het dorp waar hij vandaan komt. Onlangs is mijn moeder overleden en wil ik graag terug naar de buurt waar ik vandaan kom om dichter bij mijn familie te zijn. Ik heb geprobeerd tot een compromis te komen en misschien water bij de wijn te doen en dan toch maar in dat dorp te blijven wonen, maar uiteindelijk ben ik dan weer degene die zich aanpast. Ik had ze gehoopt dat ie het zou begrijpen en voor mij misschien mee zou verhuizen. Daar is absoluut geen sprake van, hij laat liever onze relatie eindigen.

Het allerergste is nog wel, dat hij niet op de uitvaart van mijn moeder was en mij daar heft laten zitten.. hij heeft hier wel spijt van, maar zegt het toch niet meer terug te kunnen draaien ( is ook zo maar oke)

Ik wil het eigenlijk niet uitmaken. Ik hou namelijk zo ongelooflijk veel van hem, maar dit is niet gezond denk ik? wie opent mij de ogen

Liefs Larah
Wat een dikke droplul is jouw vriend dat hij niet eens de moeite neemt om te verschijnen op de uitvaart van je moeder!

Dat zou voor mij DE reden zijn om hem keihard te dumpen. Respectloze hufter.
Ik snap niet dat je van zo'n loser kan houden! Dat ie niet met je mee naar verjaardagen van vriendinnen gaat vind ik overigens heel begrijpelijk, ik zou daar ook geen trek in hebben. Maar als je partner je niet bijstaat op de begrafenis van je moeder, dan is het direct exit en wel voorgoed.
ja dat is ook zo. Dat is voor mij ook de belangrijkste reden.. maar ik baal er zo van dat ik zoveel van m hou.. snap t zelf ook niet hoor.. wordt al misselijk bij het idee dat ik m nooit meer zie

ik ben echt erg...
Wat maakt dat je zoveel van hem houdt dan?

Het komt op mij een beetje over alsof je zijn leven leidt ipv het jouwe.

Alleen houden van is trouwens niet genoeg voor een goede relatie.
Echt schofterig dat hij er niet is bij de begrafenis van je moeder, dat zou voor mij echt de druppel zijn. Maar goed, ik zou sowieso niet kunnen leven met iemand die altijd kritiek op anderen heeft en niets voor een ander over heeft.
vl43inder... ik denk dat je me daar hebt! Ik leef idd zijn leven.. pas me aan aan hem...

en tja, waarom hou ik van hem.. dan ben ik weer cliche door te zeggen dat we het ook leuk samen hebben.. en dat is ook echt zo.. maar denk idd dat het misschien niet genoeg is...
Dump die vent zo snel mogelijk, dit wordt niks.

Je hebt gewoon geen zak aan hem, hij is er niet voor je als je hem nodig hebt en hij heeft geen enkele interesse in jou en jouw leven.

Waarschijnlijk ben je wel handig voor hem: je doet zonder protest alles voor hem, lekker makkelijk.

Is dit gezond? Nee dus, wegwezen daar.
quote:Larah schreef op 02 juni 2009 @ 10:51:

Het allerergste is nog wel, dat hij niet op de uitvaart van mijn moeder was en mij daar heft laten zitten.. hij heeft hier wel spijt van, maar zegt het toch niet meer terug te kunnen draaien ( is ook zo maar oke)

meisje toch....wat doe je daar nog????

Zo'n kerel verdient je niet hoor!

Kies alsjeblieft voor jezelf!
Thanks allemaal (f)

ik weet het verstandelijk wel dat het niet goed is, maar pfff waarom is het dan zo moeilijk?
brrr, stel je eens voor dat jullie ooit kinderen krijgen..

is meneer dan niet bij de bevalling omdat hij de schoenen van de verloskundige stom vindt ofzo? Zou zomaar kunnen.

Weg ermee, 'ja maar ik HOU zo van hem' en al die bullshit slikken is eigenlijk vaak: 'ja maar ik hou niet genoeg van mezelf'.
Jij houdt van hem, maar hij duidelijk niet van jou.

Hij is er niet voor jou, hij kraakt je familie af, je vrienden af, wijst dingen die voor jou belangrijk zijn (dichter bij je fam. wonen) van de hand zonder ook maar tot een compromis te komen. Wat maakt hem nou zo leuk? Wat is er nu zo leuk aan hem dat al die negatieve dingen laat vergeten?
quote:Larah schreef op 02 juni 2009 @ 11:00:

vl43inder... ik denk dat je me daar hebt! Ik leef idd zijn leven.. pas me aan aan hem...

en tja, waarom hou ik van hem.. dan ben ik weer cliche door te zeggen dat we het ook leuk samen hebben.. en dat is ook echt zo.. maar denk idd dat het misschien niet genoeg is...

Maar als je eens kritisch naar je relatie kijkt he. Dat lukt vaak wel als je van een afstandje probeert te kijken, alsof je beste vriendin het overkomt, en niet jijzelf.

Is het dan misschien zo dat jullie het vooral samen leuk hebben wanneer jullie zijn leven aan het leiden zijn? Denk je dat je dat de komende 50 jaar ook nog zal zien als 'het samen leuk hebben?'

Je hoeft het niet direct uit te maken (wie ben ik om uberhaupt te zeggen wat jij met je relatie moet doen) maar wellicht is het een idee om eens met elkaar rond te tafel te gaan zitten omdat jij aan uitmaken denkt vanwege de rol die je in deze relatie hebt. Bedenk wel dat je jezelf die rol ook hebt gegeven. Dus verwacht niet alleen verandering van zijn kant, jij zal eerst zelf moeten veranderen door meer ruimte op te eisen zeg maar. Jij zal eerst een gelijkwaardige rol moeten gaan spelen in je relatie. Jij zal eerst je wensen kenbaar moeten maken op een manier die bij hem past.

Dus jij zal aan je zelfvertrouwen en aan je communicatie moeten gaan werken binnen je relatie voordat je wat van hem kunt verwachten denk ik. Heb je dat er nog voor over?
Klinkt als een eersteklas zak die duidelijk niet zoveel houdt van jou als jij van hem. Sterker nog, ik betwijfel sterk of het 'm uberhaupt wat kan schelen of je wel of niet gelukkig bent. Denk je dat het na twee jaar samenwonen wel weet waar je aan toe bent, je wilt niet ontdekken hoe je relatie er over 10 jaar uit ziet. Dit wordt van zijn kant alleen maar erger en voor jou enkel eenzamer en ongelukkiger. Uitmaken, weglopen en niet meer omkijken.

En nee, je bent geen naieve trut, wat ik hier schrijf ben je zo te lezen zelf ook wel achter. Actie, meid, ga lekker als single de zomer in!
Nee denk niet dat het nog zin heeft, heb al vaker met hem rond de tafel gezetn en hem dit alles voorgelegd. Het enige wat hij dan zegt is '' Dan ga je toch als het je niet bevalt '' en het ergste is dat ik dan blijf... want stel je voor dat ik hem ga missen oid. Ben toen zelf 2 weken op vakantie geweest naar Aruba... Toen ik terugkwam legde hij mij helemaal in de watten.. hij had me zoooo gemist en houd zoveel van mij. Ik ben dan daar weer gevoelig voor en blijf dan..

Ik denk dat ik een bord voor mn kop heb....
Nee denk niet dat het nog zin heeft, heb al vaker met hem rond de tafel gezetn en hem dit alles voorgelegd. Het enige wat hij dan zegt is '' Dan ga je toch als het je niet bevalt '' en het ergste is dat ik dan blijf... want stel je voor dat ik hem ga missen oid. Ben toen zelf 2 weken op vakantie geweest naar Aruba... Toen ik terugkwam legde hij mij helemaal in de watten.. hij had me zoooo gemist en houd zoveel van mij. Ik ben dan daar weer gevoelig voor en blijf dan..

ik denk het ook Larah. En nu je dat weet kun je 2 dingen doen: blijven hangen in een relatie die jou niet gelukkig maakt, nu niet en nooit niet, of je spullen pakken en wegwezen. De eerste tijd zal moeilijk zijn en er zullen veel tranen vloeien (van jouw kant in ieder geval) maar ook dat slijt.

Denk aan jezelf.
Daar is absoluut geen sprake van, hij laat liever onze relatie eindigen....

Wat??? Als hij dat al zegt.. Sorry maar wat een loser dan. En dan.. Je laten stikken op je moeders uitvaart.. Sorry maar dat is gewoon zwaar onbeschoft, gemeen, onnadenkend, klootzakachterig gedrag.. Mijn reactie zou gewoon zijn "ok, dan is het het einde doei" Tuurlijk ik zeg het hier makkelijker dan gedaan natuurlijk, je houdt van hem. En dan is het niet makkelijk om zomaar doei te zeggen.

Maar denk aan wat er allemaal kan gebeuren als je langer bij hem bent. Als hij nu al helemaal niet geinteresseert wat gebeurt er dan als je kindjes hebt??? Zijn die dan ook dom, of een boer of lelijk of wat voorn belachelijk excuus hij verzint? Of als je ziek word??? Hij ruled over jou en heeft jou in de hand. En als jij er niets aan doet word het alleen maar erger.

Jij kunt veel beter krijgen dan hem en zeg nou zelf... Als jij al een tijdje twijfelt over je relatie.. Zegt dat dan niet genoeg??

Sterkte met alles meis!
Lukt het vandaag niet, dan morgen wel
Dank je wel iedereen!
Je verwart afhankelijkheid en gewenning met liefde. Wat jij beschrijft ís geen liefde. Jij weet alleen niet beter en omdat het ook wel eens leuk is, denk je dat je die vervelende dingen er bij moet nemen. Je kunt tenslotte niet alles hebben denk je waarschijnlijk.

Het vervelende is, is dat je veel en veel te weinig hebt. Voor jou dan. Wie weet is een ander er tevreden mee maar jij niet en daar gaat het om. Probeer een beetje afstand te nemen van dat 'ik hou zo van hem' verhaal. Dat verlamt je en ik denk dat je eigenlijk ook best wel een hekel aan hem hebt als hij je zo laat zitten en dat je hem wel kon slaan uit machteloze woede toen hij niet eens op kwam dagen voor de uitvaart van je moeder.

Iemand die altijd iets te fitten heeft op een ander is óf zelf heel onzeker óf juist erg vol van zichzelf en dat is misschien nog wel rotter. Hij geeft ook niet echt blijk van veel medegevoel bijvoorbeeld. Wil je met zo iemand nog 10 jaar samenzijn en er bijvoorbeeld kinderen mee krijgen (mocht je dat willen natuurlijk)? Daar moet je toch niet aan denken?

Trap niet in de valkuil van denken dat je hem wel zult veranderen als jij maar genoeg je best doet. Dat zal zeer zeker nooit van z'n leven gebeuren en al helemaal niet als er een kind komt. Kun je je voorstellen hoe het is als je kind ziek is en hij geen zin heeft om er voor te zorgen, of als het kind slecht slaapt en hij te beroerd is om ook eens een keer zijn bed uit te komen 's nachts? Je wordt toch al gek bij het idee?

Daarbij, sommige dingen zijn onvergeeflijk. Het is al raar dat hij je familie niet wil leren kennen. Want wie is hij helemaal dat jouw familie te min is voor hem? Ik ben ook geen grote schoonfamilie fan maar ik ga wel mee hoor en ik ben er als men mij nodig heeft en zo. Mijn schoonfamilie hoort bij mijn man en mijn man is voor mij belangrijk. Zo nu en dan een verjaardag zal mij de kop niet kosten. Maar dat hij wegbleef bij de uitvaart van je moeder en daar 'wel spijt van heeft maar jah, je kunt de tijd niet meer terugdraaien....' zou voor mij een reden zijn om acuut met deze lul07 te kappen.

Wát een hardlijvige chimpasee en wát een weggewaaid dakraam. Heb je helemaal niks aan, aan zo iemand.

Ik zeg het niet vaak maar in dit geval zeg ik echt, dumpen die handel en terug naar je dorp en naar mensen die lief voor je zijn. Dit, meisjelief, is géén liefde!
"Houden van" is net als "Sorry" een dusdanig overgebruikt en gedevalueerd container begrip geworden ... ook hier weer , maar we hebben het zo leuk samen - nou als je goed leest heb je het helemaal niet zo leuk samen, behalve wanneer je zoals de meeste forummers hier schrijven "doet wat hem bevalt".

Er zijn genoeg "vreemden"waar je het ook leuk mee kunt hebben en leuke dingen doen.

Je lijkt zo vast te zitten in een emotionele blackmail van zijn kant, je hebt geen poot om op te staan in een gesprek/ discussie met hem, want hij heeft jou al diverse keren de escape kaart gegeven - "Als het je niet bevalt, dan ga je toch weg": dus in zijn beleving zit je bij hem uit vrije keuze ... dan mot je ook niet "zeiken" dat ie niet attent is ...

Een advies Lara: "Ren Larah, ren en laat slechts een stofwolkje achter"
Opinions just like love do not pay any bills
quote:Larah schreef op 02 juni 2009 @ 11:14:

Het is die glimp he....die glimp van hoe het zou kúnnen zijn. Hij legt je in de watten, jij bent zijn prinses en jij wil zó graag dat het sprookje werkt en dat de kikker voor eeuwig een prins blijkt te zijn. Maar helaas. Dan knapt de zeepbel weer ongenadig en dan blijkt de prins een onaardige, gevoelsarme kwallebak van een kikker.

Je zou eens wat gevoeliger moeten zijn voor dát gedrag lieverd en niet voor het gedrag wat hij maar zo zelden aan de dag legt. Zijn normale, bonkige houding, zó is die man. Die lieve kant zie jij alleen maar als hij denkt dat hij je anders kwijt is. Hij is niet gek of zo, een lieve vrouw die hem van alles en nog wat vergeeft en die haar stinkende best doet om hem te nemen zoals hij is, vindt hij niet op iedere straathoek, dat snapt hij ook wel. Er is hem dus veel gelegen aan het feit dat jij bij hem blijft. Maar zal het blijven bij leuke momentjes, fijne, korte periodes en dan is het weer over en kun jij weer gaan hunkeren naar een volgende opleving.

Geen leven is dat Larah, dat is je leven lijden in plaats van leiden.
Lieve Larah,

Ook ik denk niet dat je vriend iemand is op wie je kunt bouwen. Zoals je zelf al zegt, hij laat nog liever de relatie eindigen dan dat hij iets doet dat belangrijk is voor jou. Denk aan je toekomst, is hij degene met wie je kinderen wilt krijgen, oud wilt worden en die je op je 60e nog steeds laat lachen? Kies voor jezelf en weet dat je meer verdient. Natuurlijk hou je van hem, anders zou hij niet je vriend zijn met wie je samenwoont, maar zou je diep in je hart niet liever iemand willen die net zoveel voor jou over heeft als jij voor hem? En diegene ga je vinden, echt!

Sterkte meisje, ik denk dat je wel weet wat de juiste keuze is, als is dat zeker niet de makkelijkste. Uiteindelijk word je er echt gelukkiger van!!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
quote:Larah schreef op 02 juni 2009 @ 11:14:

Ja, je zal hem best gaan missen. Maar is dat erger dan de rest van je leven iemand anders leven leiden en zelf op een zijspoor staan? Ik denk dat je beter het korte verdriet kunt nemen ipv het lange ongeluk.

Je komt echt wel over hem heen. Zeker als je ervoor zorgt dat je eigen leven ook absoluut niet zijspoorwaardig is.
Ik wilde nog vragen wat er zo leuk aan hem was toen je ging samenwonen... Maar dan lees ik dingen als:

"Dan ga je toch alls het je niet bevalt" en hij was niet bij de uitvaart van mijn moeder.

Dat jij van hem houd, dat geloof ik onmiddelijk. Maar waarom eigenlijk? Wat is het dat je daar houd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven