Unhappy single? Samen zijn we hier unhappy singles :)

16-08-2018 21:08 3045 berichten
Ik kan wel weer schrijven in mijn dagboek, maar die zegt niks terug :) En heb behoefte aan relativering, gesprekspartners en ook ben ik benieuwd of ik nu nou de enige ben....Of in ieder geval de enige die er open over is :)

Ik ben unhappy single. Er lijkt wel hier een taboe op te rusten, want iedereen is happy single. Natuurlijk is samen leuker, maar alleen moet je het ook fijn kunnen hebben. Nou, ik vind er maar weinig aan. Ik kan mijzelf prima vermaken, maar regelmatig ook niet (soms wanneer ik iets leuks doe) en dan vliegen de muren, mijn gevoelens en gedachtes mij aan.

Ik vind het jammer dat ik tegen een muur van onbegrip stuit, zowel van mensen in een relatie als andere singles. Het is zoals het is, dus je kan het maar beter accepteren en het beste ervan maken. Maar wanneer dat niet altijd lukt, dan lijkt het alsof mensen niet zo goed weten te reageren. Ik hoef heus niet gelijk bij je op de sofa te liggen en mijn diepste problemen erover te delen. Maar iets meer in de trant van: (ongewild) single zijn suckt!

Voordat iedereen erover heen valt. Ik heb een prima leven met wat vrienden en ben bezig om contacten op te doen en mijn kennissenkring uit te breiden. Dat gaat schelen. Ik ben wisselend actief aan het daten. Soms geen zin en te druk met (leuk) werk. Soms is het even weer leuk en dan heb ik weer een paar dates gehad. Ik laat het een beetje op zijn beloop :)

Mijn relatiecv, voor wie het interesseert :-P)
Kalverliefde van een paar maanden. En 2 liefdes gehad. 4 en 5 jaar. Daarna nog een intense relatie gehad van een paar maanden, waar ik wisselend nog liefdesverdriet van heb. Allemaal stuk voor stuk fijne mannen. Met hun tekortkomingen, die heb ik ook en daardoor was de relatie niet perfect maar grotendeels van de tijd wel goed. We pasten niet bij elkaar of de tekortkomingen braken ons op. Ik spreek bijna al mijn exen nog. Ik herken mij zelden in sommige horrorverhalen op het forum. Ik realiseer mij dat ik daarmee geluk heb gehad dat ik hele fijne mannen en fijne relaties heb gehad. Ik weet hoe het is om geliefd te worden door je lief en samen door het leven te gaan. Ik heb ze nog niet gehoord, maar het is wachten wanneer iemand zegt: onbegrijpelijk dat jij single bent. Jij bent zo leuk! :roll:

We weten niet hoe het leven loopt en wie weet blijf ik wel even single en blijft die behoefte om erover te praten en schrijven. Kan ik ook eens mijn dagboek met rust laten ;-D Dus klets away :) Wat is jouw relatiecv? Hoe beleef jij je singleleven? Wat zijn de momenten dat je haat om single te zijn en wanneer juist niet (elk nadeel hep zijn voordeel :hihi: ) Wat zeggen mensen over jou als single? Kijk je ook weleens jaloers naar stelletjes? Hoe doe je sommige dingen als single (die spin loopt echt niet vanzelf de deur uit :O )
Alle reacties Link kopieren
@Lola712 Ik snap je gevoel helemaal. Een vriendin van mij is officieel net twee weken single en date alweer volop en dacht zelfs dat het wat ging worden. En dan date ik al maanden en steeds pech en ongeluk. En dan zeggen ze jouw tijd komt nog wel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf altijd het idee bij mensen die zo snel weer daten na een verbroken relatie dat ze moeilijk alleen kunnen zijn, zulke dames ken ik ook, bij elke date denken ze bijna dat het de ware is....
Alle reacties Link kopieren
Bella_1971 schreef:
23-06-2019 20:37
Ik heb zelf altijd het idee bij mensen die zo snel weer daten na een verbroken relatie dat ze moeilijk alleen kunnen zijn, zulke dames ken ik ook, bij elke date denken ze bijna dat het de ware is....
Dat is ook zo, maar gek genoeg kunnen dit wél daten zonder dat het blijkbaar behoeftig of treurig overkomt want ik pik ze er ook altijd zo tussenuit. Dat zijn typisch vriendinnen die je laten barsten zodra ze zelf weer voorzien zijn.
Ik ga ook weer beginnen met daten, terwijl de scheiding nog niet eens rond is, ik heb nog niet eens een eigen huis. ..categorie kansloos in datingland zeg maar :lol:

Niet zozeer om meteen weer onder de pannen te zijn of om niet alleen te zijn maar meer om ook weer wat levensvreugde te vinden. Het is gewoon fijn als je iemand hebt waar je graag bij bent en waar je leuke dingen mee kan doen.
Zoals ik het nu zie ga ik toch de komende 10 jaar niet opnieuw samenwonen, maar om dan maar niemand te hebben..nee dat lijkt ook niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
tomcat schreef:
23-06-2019 21:00
Ik ga ook weer beginnen met daten, terwijl de scheiding nog niet eens rond is, ik heb nog niet eens een eigen huis. ..categorie kansloos in datingland zeg maar :lol:

Niet zozeer om meteen weer onder de pannen te zijn of om niet alleen te zijn maar meer om ook weer wat levensvreugde te vinden. Het is gewoon fijn als je iemand hebt waar je graag bij bent en waar je leuke dingen mee kan doen.
Zoals ik het nu zie ga ik toch de komende 10 jaar niet opnieuw samenwonen, maar om dan maar niemand te hebben..nee dat lijkt ook niet fijn.
Ben je toevallig een man? ;)
Haha, wou net zeggen. Veel mannen die nog in scheiding liggen gaan alweer daten. Voor mij een reden om daar niet mee in zee te gaan. Grote kans op rebound, omdat mannen vaak niet alleen kunnen zijn
Ha tomcat, Volgens mij hebben wij jaren (twaalf, vijftien?) geleden in dezelfde single-topics geschreven 😄
ik heb daar in ieder geval toen geschreven, maar wie jij bent?? wat was je naam toen dan?

hoe dan ook..12 jaar en 3 kinderen verder wordt ik wederom single.
That sucks Tom. Maar als je ooit hier schreef en daarna 12 jaar relatie hebt gehad, ga je die ook weer een keer krijgen. Sterkte iig!
Ik heb voor de eerste keer bloemen van een man gekregen! Ik kon er alleen maar droog op reageren (ik vrees nog steeds wel eens dat ik een zeer a-romantisch iemand ben) maar ben eigenlijk wel erg blij. Het was erg warm vandaag voor een date. Gelukkig was de ijscoman om de hoek en hebben we de schaduw in het bos opgezocht.
coolpack2 schreef:
23-06-2019 21:30
Ha tomcat, Volgens mij hebben wij jaren (twaalf, vijftien?) geleden in dezelfde single-topics geschreven 😄
Wat leuk! Hebben jullie dezelfde leeftijd ook?
tomcat schreef:
23-06-2019 22:36
ik heb daar in ieder geval toen geschreven, maar wie jij bent?? wat was je naam toen dan?

hoe dan ook..12 jaar en 3 kinderen verder wordt ik wederom single.
Een lange periode gewoon deze, maar eerder een andere misschien. Ik heb geprobeerd je een pb te sturen daarover

Wat naar joh, van de aanstaande scheiding. Leest niet helemaal als jouw keus of vergis ik me?
joysjuhhh schreef:
23-06-2019 22:46
Ik heb voor de eerste keer bloemen van een man gekregen! Ik kon er alleen maar droog op reageren (ik vrees nog steeds wel eens dat ik een zeer a-romantisch iemand ben) maar ben eigenlijk wel erg blij. Het was erg warm vandaag voor een date. Gelukkig was de ijscoman om de hoek en hebben we de schaduw in het bos opgezocht.
Dat is leuk zeg! En een date met dit weer heeft wel wat ;-)
joysjuhhh schreef:
23-06-2019 22:46
Ik heb voor de eerste keer bloemen van een man gekregen! Ik kon er alleen maar droog op reageren (ik vrees nog steeds wel eens dat ik een zeer a-romantisch iemand ben) maar ben eigenlijk wel erg blij. Het was erg warm vandaag voor een date. Gelukkig was de ijscoman om de hoek en hebben we de schaduw in het bos opgezocht.
Haha, herkenbaar, soort ongemak ook en dan voelt het al snel overdreven, of niet? Ik zou de schuld aan het weer geven. Ik heb komende week een tweede date, maar ff zien hoe we dat een beetje hittebestendig houden. Zouden aan het bier, maar of dat dan zo'n strak plan is... 😅
joysjuhhh schreef:
23-06-2019 22:47
Wat leuk! Hebben jullie dezelfde leeftijd ook?
Geen idee meer. Ik dacht dat hij wat ouder is dan ik.
coolpack2 schreef:
23-06-2019 22:53
Haha, herkenbaar, soort ongemak ook en dan voelt het al snel overdreven, of niet? Ik zou de schuld aan het weer geven. Ik heb komende week een tweede date, maar ff zien hoe we dat een beetje hittebestendig houden. Zouden aan het bier, maar of dat dan zo'n strak plan is... 😅
Bij hem passen die bloemen wel. Ik kreeg zelfs instructies hoe ik er goed voor moest zorgen. Vond ik leuk, dat soort reacties maakt dat je iemand beter leert kennen. Ik ben niet zo'n flirter als ik nog niet zo op mijn gemak ben. Beetje passief ook. Maar ik begin me steeds meer op mijn gemak te voelen. Hij blijft toch lekker rustig.

Maar eh, gewoon doen wat je leuk vindt! Als jullie van bier houden zul je dat toch vaker gaan drinken. Eerst een goede maaltijd/daghap als bodem?
(Zegt de persoon die bijna nooit drinkt)
De laatste dagen zit ik gelukkig wel wat beter in mijn vel en voel me momenteel geen unhappy single.
Toch knaagt het ergens wel aan mij dat ik weinig succes in de liefde heb.
Heb een leuk sociaal netwerk en probeer mijn zegeningen te tellen.
Door mijn gereserveerde en onzekere houding, heb ik het gevoel dat ik 'nieuwe contacten' op afstand houd en dat vind ik erg jammer.
Ik moet durven te investeren, want anders bereik ik weinig.
In het verleden heb ik echter bepaalde contacten gehad (waaronder sommige vriendschappen), die mij geen goed gedaan hebben.
Het heeft mij veel energie gekost en het haalde me op den duur naar beneden.
Niet dat ik zelfmedelijden hierin wil hebben; ik wil er juist van kunnen leren en hierin sterker gaan worden.
Toch vind ik het best wel 'eng' om nieuwe contacten aan te gaan.
Soms moet je echter toch risico's durven nemen.
Alleen ben ik momenteel helaas nog niet zo ver...
joysjuhhh schreef:
23-06-2019 23:00
Bij hem passen die bloemen wel. Ik kreeg zelfs instructies hoe ik er goed voor moest zorgen. Vond ik leuk, dat soort reacties maakt dat je iemand beter leert kennen. Ik ben niet zo'n flirter als ik nog niet zo op mijn gemak ben. Beetje passief ook. Maar ik begin me steeds meer op mijn gemak te voelen. Hij blijft toch lekker rustig.

Maar eh, gewoon doen wat je leuk vindt! Als jullie van bier houden zul je dat toch vaker gaan drinken. Eerst een goede maaltijd/daghap als bodem?
(Zegt de persoon die bijna nooit drinkt)
Klinkt fijn! 🙂 En ik geloof dat ik ook wel een goede sier maakte toen ik date adviseerde over de wijnkeuze door samen even de kaart langs te lopen 😁 niet dat ik echt een kenner ben hoor. Hij zei dat hij dat leuk vond en ik vond dat op mijn beurt ook leuk. 😉

Ja, er gaat sowieso eerst gegeten worden 😄 we zien wel. Als ik geveld ben door de hitte wordt het misschien naar één licht biertje.
Alle reacties Link kopieren
Net weer een middagje op mijn bootje gezeten. Alleen. Ik word er toch wat onrustig van, merk ik. Kan toch niet zo ontspannen, als dat ik met zijn tweeën deed.

Maar waar ik af en toe wel eens een beetje (met lichte frustratie) om moet lachen, is als ik die verhalen hoor van de vriendinnen van mijn zusjes (ik ben een MAN trouwens). Ik heb twee zusjes nabij mijn eigen leeftijd, en soms hoor je dan wel eens de (date) perikelen van hun vriendinnen, en het verbaast me echt enorm hoe best veel leuke/intelligente/stabiele vriendinnen van mijn zusje de grootste mafketels aan vriendjes uitzoeken. Midden in de nacht iemand onder invloed van coke van een hotelkamer afhalen, een vriendje die op dagen zoals vandaag (wanneer vrij) zijn huis niet uitkomt i.v.m. het spelen van online games waar bijna het hele overgebleven salaris in gaat zitten, een vriend die meer de (traditionele, ouderwetse) vrouw is in de relatie en zijn vriendin alles laat regelen, de moneling lastige zaakjes met geluidrichtige buren etc. laat oplossen (en dan achter haar gaat staan als een bang hondje) auto laat rijden op vakantie en nog te beroerd is iets leuks te regelen voor haar verjaardag.

Op dat soort momenten denk ik echt wel eens : Ehh, hallo?! Waarom lijkt het alsof niemand mij ziet staan? Ik ben natuurlijk ook niet perfect, maar wel een normale, nuchtere, werkende kerel met respect voor maatschappij, natuur en mens. Vrij van verslavingen en schulden. Ik weet natuurlijk wel dat het zo niet werk (afvinklijstje), maar ik vind het toch wel eens vreemd dat veel van die dames wel aan de grootste probleemgevallen beginnen, maar mij never nooit nog hebben benaderd. (Wishfull thinking misschien).
Ik gok omdat dat spannend is. Het is intrigerend, juist omdat je het niet kent. En wellicht zijn het ook mannen die heel goed inspelen op gevoel, de players zeg maar. Die precies weten hoe in te palmen. Uiteindelijk kiezen die vrouwen iemand op wie ze kunnen bouwen maar voor nu is het vooral playtime.
Ik ben de fase van die players allang voorbij, het brengt onrust en onzekerheid. Een stabiele man is wat onzichtbaarder, ook omdat die geen haantjesgedrag vertoont. Als vrouw wol je je speciaal voelen en players weten bij uitstek hoe ze dit moeten laten zien. Normale en stabiele mannen zijn gelijkmatiger en pakken je subtieler in is mijn ervaring. En daar heb je als vrouw het meeste aan!
Alle reacties Link kopieren
Mja maar ik vind een player wel echt iets anders als een loser.

Met coke op een hotelkamer boeken en daar jezelf de pletter zuipen (Wim Kieft tafarelen), vind ik niet spannend, maar gewoon treurig. Andere vriendin van mijn zusje heeft een vriend die op verjaardagen alleen maar loopt te zuigen, anderen opnaaien, uitlachen (maar je merkt dat hij zelf heel erg onzeker is). En dan zit die vriendin er constant maar een beetje schaapachtig naast te lachen : ''Nou Remco, doe nou eens even normaal, hihihi''. En je ziet de andere gasten op de verjaardag ook kijken van wat is deze kerel allemaal aan het doen? Dan denk ik : je zou maar de hele dag met die gast opgezadeld zitten ; P Afgelopen winter was ik op een verjaardag, was één kerel heel lang weg geweest. Dus ik vraag aan een vriend van hem : waar komt hij opeens weer vandaan? ''Ja die heeft effe een paar lijntjes gehaald hahaha''. (was gewoon een zaterdagmiddag verjaardag, ook met ooms/tantes/opa's/oma's etc. erbij). En dan zie je zijn vriendin: verschrikkelijk lieve, zorgzame meid. Dat snap ik dan nooit zo goed.

Vind het zelf best frappant dat ik soms van dames hoor: jij bent ideaal boyfriend materiaal. Maar dat zijn dan allemaal bezette collega's / vriendinnen van zusjes of vrienden, iets concreets lopen heb ik nooit echt. Vind mezelf nou ook geen saaie harry waarmee niks te beleven is en die op zaterdagavond bij jouw oma thee gaat drinken. Gebruik ook wel eens een pilletje op een festival of drink een stevig biertje als de omstandigheden zich ervoor lenen, maar ga nooit te ver.

sorry weet niet zo goed wat ik hiermee wil eigenlijk. Wil hier geen medelijden wekken of juist naar complimentjes vissen, gewoon even hardop aan het denken. Vriendinnen van mn zusjes zijn ook al rond de 30 trouwens, dus je zou zeggen ook wel klaar voor iets serieuzer te werk gaan.
FCBM schreef:
24-06-2019 16:53
Mja maar ik vind een player wel echt iets anders als een loser.

Met coke op een hotelkamer boeken en daar jezelf de pletter zuipen (Wim Kieft tafarelen), vind ik niet spannend, maar gewoon treurig. Andere vriendin van mijn zusje heeft een vriend die op verjaardagen alleen maar loopt te zuigen, anderen opnaaien, uitlachen (maar je merkt dat hij zelf heel erg onzeker is). En dan zit die vriendin er constant maar een beetje schaapachtig naast te lachen : ''Nou Remco, doe nou eens even normaal, hihihi''. En je ziet de andere gasten op de verjaardag ook kijken van wat is deze kerel allemaal aan het doen? Dan denk ik : je zou maar de hele dag met die gast opgezadeld zitten ; P Afgelopen winter was ik op een verjaardag, was één kerel heel lang weg geweest. Dus ik vraag aan een vriend van hem : waar komt hij opeens weer vandaan? ''Ja die heeft effe een paar lijntjes gehaald hahaha''. (was gewoon een zaterdagmiddag verjaardag, ook met ooms/tantes/opa's/oma's etc. erbij). En dan zie je zijn vriendin: verschrikkelijk lieve, zorgzame meid. Dat snap ik dan nooit zo goed.

Vind het zelf best frappant dat ik soms van dames hoor: jij bent ideaal boyfriend materiaal. Maar dat zijn dan allemaal bezette collega's / vriendinnen van zusjes of vrienden, iets concreets lopen heb ik nooit echt. Vind mezelf nou ook geen saaie harry waarmee niks te beleven is en die op zaterdagavond bij jouw oma thee gaat drinken. Gebruik ook wel eens een pilletje op een festival of drink een stevig biertje als de omstandigheden zich ervoor lenen, maar ga nooit te ver.

sorry weet niet zo goed wat ik hiermee wil eigenlijk. Wil hier geen medelijden wekken of juist naar complimentjes vissen, gewoon even hardop aan het denken. Vriendinnen van mn zusjes zijn ook al rond de 30 trouwens, dus je zou zeggen ook wel klaar voor iets serieuzer te werk gaan.
Leeftijd wil niks zeggen. En sommige meiden hebben dan meer een doel-project. Zo ook sommige mannen, die laten zich als het ware opvoeden door zo een meid. Die vinden het prima dat zo een meid van alles doet.
Die ik red je complex , voor mij zal die veranderen tot de perfecte partner...

Ja ik zou er geen zin in hebben.
TO waar val je op ? :-D
Nieuwe match? :-D :heart:
nu 2,5 jaar weduwe naar een ijzersterk huwelijk.
door de weeks red ik me prima. Maar die zondagen zijn killing.
op zoek naar nieuwe liefde maar de lat ligt torenhoog. IK voel me eenzamer dan ooit te voren.
Ilovefairytales schreef:
24-06-2019 17:46
Leeftijd wil niks zeggen. En sommige meiden hebben dan meer een doel-project. Zo ook sommige mannen, die laten zich als het ware opvoeden door zo een meid. Die vinden het prima dat zo een meid van alles doet.
Die ik red je complex , voor mij zal die veranderen tot de perfecte partner...

Ja ik zou er geen zin in hebben.
TO waar val je op ? :-D
Dat. Of zelf emotioneel toch niet zo stabiel. Zou ik als man ook geen trek in hebben, ik neem aan dat je een gelijkwaardige relatie wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven