vaak hetzelfde vertellen

06-04-2011 21:23 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke man leren kennen. Alles klikt goed alleen het volgende: Ik merk dat hij vaak hetzelfde verteld. Ik kan hem niet op een leugen betrappen maar ik vind het toch vreemd. Net of hij niet meer weet aan welke vrouw hij iets heeft verteld.

Dan zegt hij bv: ik heb 3 zussen. Ja zeg ik dan, dat weet ik toch al. Of ik ga dit weekend uit eten met die en die, hele uitleg erbij terwijl ik al lang over die persoon alles gehoord heb.Het is dus niet tegenstrijdig maar meer dat hij misschien niet meer weet wat hij aan wie heeft gezegd.

Misschien zie ik beren op de weg die er niet zijn. Ben zo wie zo vrij wantrouwend hoor. Herkend iemand dit of kan iemand mij zeggen wat het kan betekenen?
vaak hetzelfde vertellen? Twee topics openen doet je titel in elk geval recht
hahaha de pot en de ketel......
Dit is wel heel ironisch haha!
grappig ook dat 2 zulke mensen elkaar net treffen....smile....
wij slapen nooit.
2 mogelijkheden... Korsakov of Alzheimer... weet niet welke ik prefereer...
whahahahhahahaa, humor! :-D
Je opent twee topics waar je hetzelfde vertelt.
verba volant, scripta manent.
Sorry, stond er al.
verba volant, scripta manent.
hahah. Sorry hoor. Waarschijnlijk 2 keer gedrukt.
Tjah... hier zijn hele stoornissen van.. Dat weet je?

Misschien is hij licht autistisch? Ik heb een vriendin met Asperger en zij verteld bv bij elke film wie de muziek gemaakt heeft etc... Elke x weer..... Ook bij dezelfde film...
Mijn opa had het ook. Weet heel zeker dat ie niet vreemdging

Sowieso toen hij ouder werd, toen werd het erger, maar daarvoor had hij het ook al. Hij praatte veel en graag en dan had ie t verhaal verteld aan Klaas en Piet en Truus en Gerda en als ie vervolgens Klaas weer tegenkwam vertelde hij het weer.

Maar ik ben het met je eens dat in een relatie het wel vreemd is als hij twee keer hetzelfde 'voor het eerst' vertelt. Want het klinkt alsof hij dingen gaat uitleggen aan jou die hij dus al uitgelegd heeft (wie zijn zus is bijv)

Dat is heel apart.
Ach joh, je hebt in ieder geval altijd gespreksstof
Lijkt wel op mijn familie.

Iedere verjaardag komen dezelfde gespreksonderwerpen aan bod. En iedereen praat dan mee.

Ik zit daar dan tussen met het gevoel of ik gek ben (serieus! ik kan toch niet de enige van de hele groep zijn die doorheeft dat we het voor de 10e x over hetzelfde hebben?), want hier hadden we het de vorige keren toch ook al over gehad?
Zou eens voorzichtig vragen of hij het doorheeft dat hi jvaak hetzelfde verteld
quote:kriebelbeest schreef op 06 april 2011 @ 22:15:

Lijkt wel op mijn familie.

Iedere verjaardag komen dezelfde gespreksonderwerpen aan bod. En iedereen praat dan mee.

Ik zit daar dan tussen met het gevoel of ik gek ben (serieus! ik kan toch niet de enige van de hele groep zijn die doorheeft dat we het voor de 10e x over hetzelfde hebben?), want hier hadden we het de vorige keren toch ook al over gehad?

meestal ben ik een trouwe meelezer hier op het forum maar hier moest ik echt even op reageren. Echt zo herkenbaar maar dan bij mijn schoonfamilie. Hoevaak ik al niet heb gehoord dat de wasmachine toch echt binnenkort vervangen moet worden + waarom dan + welke winkel het beste is + klachten over een bepaalde winkel + + + Altijd wordt hetzelfde verhaal afgedraaid en echt íedereen gaat erin mee!

Maar on topic, onbuikgevoel niet negeren, maar misschien ook aankijken hoe het gaat. Wie weet doet hij het met de beste bedoelingen omdat hij het echt niet meer weet...
Volgens mij is het een redelijk veel voorkomend probleem. Mss heeft hij niet zoveel gespreksstof? Hoe reageert hij als je hem vertelt dat je dit allang weet, of leuker nog, zijn verhaal afmaakt voor hem? Kun je er samen een running gag van maken? Naast je wantrouwen zul je by the way ook aan de slag moeten met het idee of je dit de rest van je leven volhoudt, de vele herhalingen. Kan namelijk knap vermoeiend/irritant zijn op de lange duur.
Verzet naar andere topic. Kunnen we deze laten afzakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven